PDA

View Full Version : Nieuwe Racktuner!!



stevie_vp
22 juli 2006, 01:02
Ik moest 5 maanden wachten maar eindelijk is
de racktuner van behringer leverbaar!
Ik zie jullie al scheef kijken want tis behringer hehe maja tis maar een tuner.
Hijs wel erg relaxed! De tuner "balk" is niet zó groot als bij korg e.d. maar
op t podium groot zat. En het mooiste: Hij heeft vet chille racklights!
mooi fel licht! ideaal en dat voor 89 euro :)
/
Just so u know

Magic Bean
22 juli 2006, 11:28
Kan iemand de Korg en de Behringer een keer naast elkaar testen, om te kijken of er nou echt zoveel verschil in zit?

stevie_vp
23 juli 2006, 01:24
Ik heb ze nooit zo naast elkaar getest maar de enigste verschillen
zijn dat de korg een iets groter display heeft en net ff iets sneller reageert.
Maar dat verschil is echt te verwaarlozen.. Weet niet precies of de behringer
qua tonesuck slechter is maja ik dnek dat t toch verstandig is om m uit je line te houden dusja.... en t blijft maar een stemapparaatje hehe

sickpunk
23 juli 2006, 23:33
denk dat ie bedoelde of ze verschillende qua zuiverheid... das toch het gene wat je wil, zuiver staan

AART
24 juli 2006, 00:37
ik heb ook een behringer 19".

Laatst vergeleken met een tu 2, en ik kon weinig verschil ontdekken in nauwkeurigheid.
Wel zat er een merkbaar verschil in reactietijd.
De behringer doet er soms even over(halve sec) voor hij weergeeft welke snaar je aanslaat en of die zuiver staat.

De tu 2 was beter, maar in nauwkeurigheid scheelde het weinig.

Goed gestemd op de behringer was volgens de tu 2 ook goed.

Als je geld teveel hebt maakt het weinig uit, ik denk dat een korg betrouwbaarder is(gaat langer mee).
Maar als je voor niet teveel geld een racktuner zoekt die doet waar ie voor gemaakt is, dan is de behringer prima.


Enige nadeel vind ik echter de vorm, hij kan alleen helemaal bovenin(of onder de overstekende rand van de Boogie Mark IV, anders ziet het er niet uit door de vorm(steekt iets uit).

stevie_vp
24 juli 2006, 12:16
Ja dat ie uisteekt ie soms wel een nadeel maar ik wou toch een racklight dus dan is t 2 vliegen in een klap natuurlijk... :)
Hij is idd gewoon zuiver. je kan zelfs als je wil je hele stemming een aantal frequenties opschuiven. En er zit een fijne en een normale tuning op. (het aantal cents die t display van link naar rechts weergeeft.....
En nou maar hopen inderdaad dat ie een beetje lang meegaat hehe

Cris
3 september 2006, 23:43
En nou maar hopen inderdaad dat ie een beetje lang meegaat hehe

En doet die het nog?

Sj03rd
4 september 2006, 12:30
Die van mij wel! gebruik m nu een maand of 3, is prima!!

Michael AE
4 september 2006, 14:15
Ik heb afgelopen vrijdag met een optreden zo'n behringer gebruikt van mijn mede-gitarist, maar voortaan neem ik gewoon weer mijn Korg mee. Ten eerste duurt het bij de Behringer veel te lang voordat je weet welke noot je aan het stemmen bent en hij is lang niet zo nauwkeurig als mijn Korg.

Eerlijk waar, ik stond gewoon tijdens het eerste nummer te stemmen om het nog een beetje goed te krijgen. Voor het tweede nummer toch maar even op gehoor gestemd.

AART
4 september 2006, 17:29
mmm, ik heb er anders weinig problemen mee.

Michael AE
4 september 2006, 17:32
Kan een slecht exemplaar zijn. Daar heeft Behringer wel vaker last van, alhoewel het over het algemeen meevalt.

sickpunk
4 september 2006, 17:39
ja maar een korg schijnt ook nauwkeuriger te zijn dan een boss... en als een behringer en een boss al iets verschillen, dan zal behringer/korg nog wel meer verschillen

Ronaldd
4 september 2006, 17:40
Die van mij wel! gebruik m nu een maand of 3, is prima!!
Haha,, als hij het na drie maanden al niet meer zou doen haha,, wat een kwaliteit

stevie_vp
4 september 2006, 20:28
das kut... ik vin hem ook wel goed.. hij duurt bij de eerste toon iets langer maar daarna gaat t redelijk direct bij mij..
En ik mute hem dus kan ook niet op gehoor hehe

\m/ario
10 september 2006, 20:57
Ben ook vanplan hem te kopen. Ik gebruik nu de tuner van mn Boss GX-700 maar die kan ik niet goed zien als ik op het podium sta... hij staat ook wel eens uit het zicht zeg maar.

Maar dat langzame gedoe waar jullie het over hebben? Hoe moet ik dat zien? Dat het echt 20 sec. duurt voordat hij een noot aangeeft? Of is het gewoon niet helemaal direct...

stevie_vp
11 september 2006, 17:24
nee het duurt bij de eerste toon misschien 1 a 1.5 sec. en daarna is ie vrijwel direct .....