PDA

View Full Version : effe iets samengesteld



wietse
21 juli 2006, 22:13
jawel uit wat onderdelen die ik nog had liggen, de body is van een vision superstrat model en tot m'n verbazing van MDF.
de hals is van een oude ibanez die ik ooit gesloopt heb (was een auto overheen gereden) best veel werk want de vision is oorspronkelijk 24 frets maar die hals zat een slag in kon er dus niks mee, en je kan er zeker van zijn dat ik alles heb geprobeerd.
dit zorgde wel voor het probleem dat de mensuur met een 22 frets hals dus helemaal niet meer klopte, dus effe meten en de brug naar achteren, gelukkig een hardtail dus een makkie.
maar toen leek de plaatsing van de elementen op stront, dus gat gemaakt en verplaatst(toen ontdekte ik dat hij van MDF is )
slagplaat gemaakt en klaar, ben wel tevreden met het resultaat
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/frankenibanez.jpg

klinkt niet eens beroerd en speelt zelfs goed, en dat zonder dat ik ook maar iets aan de hals af heb hoeven te stellen.
is geen blijvertje verkoop hem wel eens op de rommelmarkt voor weinig.

Mr Joe
21 juli 2006, 22:28
nice, hoelang heb je eraan gewerkt?

JulesKr
21 juli 2006, 22:38
Ziet er inderdaad leuk uit en grappig slagplaatje. Hoeveel gitaren heb je nou?

wietse
21 juli 2006, 22:54
niet zo lang, had hem al maanden liggen uurtje om de brug te verplaatsen, en goed te plaatsen ook in lijn dat was ook mis origineel.
gat hakken met dremel en hamer en beitel een uurtje doordat het mdf is ging dat erg gemakkelijk.
slagplaat maken was het meeste werk om die mooi te krijgen, mocht hem ook niet verknallen want had nog net een stuk tortoise slagplaat liggen waar deze slagplaat uit kon.
kon het dus niet over doen.
dus eerst een papieren mal gemaakt en toen heel voorzichtig aan het zagen en vijlen gegaan daar zitten wel 4 uren werk in minimaal.
en het verdere besnaren en intoneren actie afstellen etc nog een paar uurtjes, dus binnen één dag als je in bestede tijd rekent.
over een dag of drie gespreid.

Javaca
22 juli 2006, 12:40
Leuk ding 8-)

Rw
22 juli 2006, 20:15
de slagplaat ruleerd! zelf ontworpen? echt meesterlijk!
wat gaat ie kosten?

patricia
22 juli 2006, 20:57
wietse?maak je er ook een monkey-grip in?8)
voor de rest een heftig plankje hoor.

wietse
23 juli 2006, 11:06
de slagplaat ruleerd! zelf ontworpen? echt meesterlijk!
wat gaat ie kosten?
inderdaad zelf ontworpen,(en ik had hier nog net genoeg voor liggen, voor een grotere niet) en zo kon ik mooi het hals element laten waar hij zat .
denk dat hij voor rond de 60 euro weggaat als ik hem meeneem naar een rommelmarkt.
heb ik m'n geld weer terug.

wietse
23 juli 2006, 11:07
wietse?maak je er ook een monkey-grip in?8)
voor de rest een heftig plankje hoor.

nee laat hem zo een monkeygrip vind ik niks en dat is ook niet zo'n goed idee bij een mdf body.

patricia
23 juli 2006, 11:33
oke,hoe zit het eigenlijk met de sustain?
ik bedoel,een body van mdf is niet allerdaags.

robert-gitarist
23 juli 2006, 17:54
Haha ziet er cool uit Wietse!
Erg appart.Niet echt mijn smaak zo die slagplaat maar body etc ziet er goed uit!