PDA

View Full Version : Wah probleem



robert-gitarist
21 juli 2006, 21:17
Hallo heren :)
Ik heb een probleem.Het zit zo,ik was zo straks gitaar aan het spelen en gebruikte me wah.Niks aan het handje.Nog steeds het mooie wah geluid.Maar goed tijdje zonder wah gespeeld(half uurtje) en wou hem weer gebruiken,trap er op(niet hard,gewoon als normaal) en enigste wah ik heb is een vies dof k*t geluid.Het klinkt net zo als dat je normaal een wah intrapt en de sweep na achter houd.Kortom weg hoog..dus hij doet niet meer wah maar meer woooow zeg maar.Ik baal er echt van(zeker dat de wah net nog geen jaar oud is+een pedaal is van dik 200 euro)Wat kan het zijn?iemand enig idee?heb het zaakje al los gehaald maar kan zo niks ontdekken.Zelf denk ik de potmeter of spoeltje.maar goed dat zie je dus ook niet aan de buitenkant er van.
Het gaat overgens over een Dunlop Dime Crybaby.
Bedankt vast voor de antwoorden! ;)

Zino Z
21 juli 2006, 21:21
Batterij?....... ik heb er geen verstand van dat merk je waarschijnlijk wel....

robert-gitarist
21 juli 2006, 21:23
Neej battarij zit er niet in..Al die tijd gespeeld ook zonder battarij.

the feable
21 juli 2006, 21:47
Zit er nog verschill tussen als je pedaal heen weer doet, of is het maar een geluid?

robert-gitarist
21 juli 2006, 21:48
Als ik met het dek(dus het gedeelte wat je met je voet beweegt ;) ) heen enweer ga hoor ik het zelfde geluid.Normaal als je heen en weer gaat hoor je dat mooie wah-wah geluid.Bij mij hoor je nu wooow(echt dof geluid)

the feable
21 juli 2006, 21:52
Is het pootje dat van het dek naar de potmeter gaat afgebroken (oid)? Is er een contact in de potmeter losgeraakt? Stof? Iets anders afgebroken? Heb je het pedaal al opengemaakt?

robert-gitarist
21 juli 2006, 21:55
yepz pedaal al open gemaakt ;) pootje is niet afgebroken.Al na gekeken namelijk..Stof zit er niet in en contacten kon ik niks aan ontdeken..zal zo nog eens proberen.
Volgens mij heeft dat ding ook last van de warmte ofzo :D

ponq
21 juli 2006, 21:57