PDA

View Full Version : Waarom aparte adapter Whammy?



daron_kurt
21 juli 2006, 17:07
Klopt het dat er een aparte adapter nodig is voor de whammy? Ik heb het dan niet over het aantal mA dat de adapter moet kunnen leveren, maar ik bedoel de vorm van de adapter. Ik heb namelijk nu een whammy, maar er past geen enkele van mijn adapters in, heeft iemand daar een oplossing voor? Of moet ik gewoon ergens een WEL passende adapter vandaan zien te slepen? Ik gebruik in princiepe een ONE-spot met daisychain....

skabouter
21 juli 2006, 18:40
tja, dat is natuurlijk een slim truckje van digitech:) er zijn verloopjes te koop, voor adapters, met aan het begin een vrouwtje voor standaard plugjes, en aan het uiteinde plugjes-wat-je-maar-wil.....mss ook voor digitech ? en anders ergens een ouwe adapter zoeken waarvan in ieder geval het stekkertje past, en dan die bevestigigen op de whammy adapter!

succes!

stumpy
21 juli 2006, 23:08
De adapter hoort erbij geleverd te zijn hoor..

daron_kurt
22 juli 2006, 13:08
Jep, maar ik heb hem niet nieuw gekocht.

paulusdeBKB
22 juli 2006, 13:15
Ik heb de whammy handleiding even bekeken op de Digitech site, maar er staat niets over wat voor een voeding het apparaat wil hebben. Ik zou dus zeer voorzichtig zijn met het aansluiten van een andere adapter. Als de Whammy AC (wisselstroom) wil ipv DC (gelijkstroom), dan blaas je hem met een gewone adapter op.

OJJVZ
11 november 2006, 15:05
Bestaan er ook goedkopere alternatieven voor de Whammy? want hij is prijzig, of niet?

Jay Cal
11 november 2006, 17:55
Ja als het goed is is het een standaard buitendiameter van 5.5mm en een binnendiameter van 2.5 ipv 2.1mm.

Met een soldeerboutje en Conrad ( http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgate/zcop_nl2/?~template=pcat_product_details_document&object_guid=40196E3BABD18552E10000000A010220&master_guid=&master_typ=&no_brotkrumennavi=&p_load_area=223010~1&p_artikelbilder_mode=Ein&p_sortopt=object_description&page=1&p_catalog_max_results=10&cachedetail= )

moet dat gaan lukken.

Succes

no 1 hops
12 november 2006, 07:49
controleer even achterop de whammy wat daarop staat.
heb zelf een digitech gnx en die werkt niet met een AC>DC adapter!!
(heb even gecheckt
het is een AV>AC adapter
PS913B, 220Volt power supply

De PS913B is de 220 Volt spare power supply voor de RP100, RP200, RP300, RP300A, RPX400, GNX1, Vocal300, VX400, Genesis 1, BP200, Whammy, S100, Vocalist VR, Talker, Xp-series, VOC WSEX, RP3, Vocalist Access.)
je vind hem in deze pdf voor 23 euro
http://www.totalsonic.nl/HTML/totalsonic/prijslijsten/april2006_NL/prices%20pieces%20digitech/controllers.pdf

je kunt zoiets zelf maken, heb ik ook gedaan voor mijn gnx.
maar reken erop dat een transormator, het maken van een kastje, snoer voor 240 zijde en de na de transformator richting whammy zijde met plug gauw over dit bedrag heen kunt komen.

de transformator koste mij ongeveer 15 euro, oud voedingbakje van hp printer, 2,50 euro en kabel en plug en dan moet het nog in elkaar en aan elkaar.

lampz
12 november 2006, 10:00
Ik had 'm ook tweedehands gekocht en bij de lokale muziekboer een adapter bessteld. Kostte me twee tientjes ofzo, daar zou ik niet zelf voor gaan tobben...

Hell's Engl
1 juli 2007, 11:23
Hoe zit 't met de voedingen zoals de PP2? Ik weet dat deze de Whammy kan voeden, maar zijn er nog meer voedingen (ala PP2, Fueltank, CIOKS e.d.) die de Whammy kunnen voeden?
Heb nl. besloten om mijn Whammy toch maar te houden en wil deze dan ook op m'n pedalboard plaatsen... vandaar de vraag.... Ik ben namelijk niet zo thuis is elektra...

Joost

Hell's Engl
2 juli 2007, 06:48
Nobody??!!

Harm
2 juli 2007, 08:57
Volgens mij kan de pp2 de whammy niet voeden, daar heb je de pp AC voeding voor nodig... De Whammy heeft een AC dapater nodig, intern trekt de whammy de stroom die hij nodig heeft....
Harm

Hell's Engl
2 juli 2007, 20:24
Oke thanx,

Maar kan ik daar ook mijn Clyde Deluxe Wah, Boss DD3 en de nog komende pedaaltjes mee voeden?

Joost