PDA

View Full Version : RMC 2, goed?



Zino Z
21 juli 2006, 14:50
Heey ik ben van plan om een wah te kopen. Nu wil ik wel een wah die een beetje intestellen is en die in ieder geval goed klinkt.
Ik heb goede dingen gehoord over de RMC 2 heeft iemand hier ervaring mee? (vast wel)

Is het een beetje een allround wah?

Is het een goede wah voor iemand die nog nooit "gewaht" heeft?

Wat is een redelijke prijs voor een tweede hands?

Ik hoor het wel :noob:

Mitch
21 juli 2006, 15:51
Puik ding. Misschien wel de lekkerste van RMC qua instelbaarheid/gebruiksgemak. Als het je eerste wah wordt ben je wel meteen verziekt en wil je nooit meer minder ;)

Fluffy
21 juli 2006, 16:02
ben ook wel benieuwd na die RMC wah's, is het echt zon groot verschil van de crybaby ?

Zino Z
21 juli 2006, 16:37
Puik ding. Misschien wel de lekkerste van RMC qua instelbaarheid/gebruiksgemak. Als het je eerste wah wordt ben je wel meteen verziekt en wil je nooit meer minder ;)

das waar maar je koopt ook geen slechte om vervolgens later een betere te kopen... ;)

the feable
21 juli 2006, 20:46
Nope meteen gaan voor je ideaal!!!! Beter 3 super pedalen dan 78 slechte ( of minder goede). Maar blijf wel open staan voor goedkopere opties..!

Zino Z
21 juli 2006, 20:49
Tuurlijk...

Maaruh... wat kost dat tweede hands?

JJL
21 juli 2006, 21:05
http://www.gtrgear.com/HotDeals-NL.htm

Zino Z
21 juli 2006, 21:17
Is €175,- een goede prijs? Is het duur? Wat is het?

dml
22 juli 2006, 08:19
€ 175,- is een goede prijs, meteen doen!!

ponq
22 juli 2006, 09:53
vergeleken met een Vox Clyde McCoy wah vind ik de RMC-1 (niet de 2 dus, die ken ik niet) 'smoother'. Het geluid is vol warm en zonder scherpe randjes. Tevens heeft ie een boost die zowel t volume iets bijgeeft en de mids wat beter laat doorkomen. Daarkom kom je door de mix en heb je niet het (normale) verlies van iets aan volume als je de wah aantrapt.

Die midboost is in veel situaties lekker, maar aangezien ik niet veel lead speel heeft t voor mij niet zoveel waarde...vandaar dat ie hieronder in mn lijstje staat :P

Mitch
22 juli 2006, 13:40
1 klinkt dudelijk vetter (veel mid, veel bas) dan de 2 en is daardoor mijns inziens beter voor gebruik met single coils.

Quink
22 juli 2006, 15:50
1 klinkt dudelijk vetter (veel mid, veel bas) dan de 2 en is daardoor mijns inziens beter voor gebruik met single coils.

Ben ik het niet zo mee eens, alhoewel ik eerlijkheidshalve moet zeggen dat ik ze maar één keer naast elkaar heb gehoord. Maar op de pedalendag shoot out vond ik de RMC-2 een tikje lekkerder klinken, en dat was met een Tele. Maar goed ik ben natuurlijk wel bevooroordeeld. ;)

En daarnaast, is het niet zo dat de RMC2 dezelfde tuning heeft als de RMC1? Alleen een stapje verder qua mogelijkheden?

Qua prijs: 175 Euro lijkt mij een nette prijs, maar ook niet spectaculair weinig.

Wel grappig, de binnenkant van de doos: :o

http://img.photobucket.com/albums/v396/Puddingcaster/Guitar%20stuff/RMC2.jpg

BLOK182
22 juli 2006, 16:00
Ik heb een RMC3LE, en die vind ik nog steeds super. Lekker veelzijdig ook! Binnenkort eens opnieuw afstellen voor mijn nieuwe setup!

Mitch
22 juli 2006, 20:14
Sja, ik vind de 2 de enige uitzondering op de regel dat Teese ze perfect beschrijft op zijn site. Er staat dat het dezelfde tuning is, maar in mijn oren klonk het toch net iets opener.
Nou ja, hoe dan ook: prima ding.

Ik begrijp alleen dat vragen naar prijzen nooit zo. Een on-line winkel met de nieuwprijs is snel gevonden toch ? Dan weet je ook of een 2ehandsprijs OK is of niet.

Zino Z
23 juli 2006, 11:13
Jah ok maar ik wou jullie mening ook ff weten