PDA

View Full Version : Yamaha Mike Stern of Yamaha Mike Stern?? Pas op!!!



piezo
24 november 2002, 12:52
Pas op, een Yamaha Mike Stern is een andere gitaar dan de Yamaha Pacifica 311 MS, die Kees Dee te koop aanbiedt onder de naam Mike Stern.
Van die Pac 311 MS staat trouwens een recensie in de laatste Music Maker, waar ik het niet mee eens ben. Waarom niet? Nou, de gerecenseerde gitaar was van mij en ik heb hem niet voor niets verkocht. Overigens, Music Maker wordt bedankt voor hun compliment voor MIJN "afstelling zo uit de fabriek".

"Piezo, voor al uw afstelwerk. Als beste getest" :smile:

srv-man
24 november 2002, 16:56
Nou vertel eens, wat vond je niet goed aan de Yamaha?

piezo
24 november 2002, 18:05
1) Ik wilde er een setje USA tele elementen op zetten die ik nog had. Toen bleek dat ik net zo goed een Indonesische Squier had kunnen kopen, die klinken net zo iel. Daarmee blijkt maar weer dat als een gitaar droog iel klinkt hij dat versterkt ook zal doen. Waarschijnlijk is de essen fineerlaag op die 3 delige elzen plank de boosdoener.
2) De humbucker en hotrails elementen die er normaal opzitten nodigen uit tot scheuren maar met hogere gain instellingen gaat ie net zo gillen als andere Telecasters

srv-man
24 november 2002, 22:18
Ok, da´s dan duidelijk. Het zou ook te mooi zijn om waar te zijn: voor 325 euro een topgitaartje.
En inderdaad, als een plank onversterkt niet klinkt gaat hij dat versterkt ook niet doen.

dml
25 november 2002, 20:34
Blijkbaar is dit exemplarisch. Ik heb een 311 MS gehad die prima klonk, ik had er ook een Seymour Duncan Hot Rails Tele en een Dimarzio PAF pro ingezet. Te gekke combinatie. En de zadels had ik vervangen door Graphtech zadels. Nix mis met deze gitaartjes.
MS staat overigens NIET voor Mike Stern maar de M is van Maple (toets). Er bestaat ook een 311 S en die heeft, je raadt het al, een rosewood toets. De 311 is alleen afgeleid van het Mike Stern model. Maar ja, die is ook weer afgeleid van ......... de Telecaster.

Ic3gl0vE
25 november 2002, 21:19
dus die MS heeft een maplerosewood toets?
uh :?

piezo
26 november 2002, 16:22
Dat staat wel in die Musicmaker recensie, maar het is niet zo. De mijne, dus juist dat exemplaar van de recensie, had een rosewood toets en toch stond het typenummer PAC 311 MS achter op de kop. Met een maple toets hattie waarschijnlijk nog scheller geklonken.
Bij mijn weten is het inderdaad een goedkope afgeleide van de echte Mike Stern, althans naar elementenconfiguratie en "nep" essen uiterlijk.

dml
27 november 2002, 08:11
Apart!!! Toen ik 'm kocht kon ik uit twee 311's kiezen: een S en een MS. De 311 had een rosewood toets, de MS een maple toets.