PDA

View Full Version : Paul Stanley weer terug bij Washburn.



Wouter J
21 juli 2006, 14:04
Gezien dat ik een enorme Kiss fan ben heb ik de band op hun website zitten te volgen en ik was enigzins verbaasd om te zien dat bij de repetities voor hun nieuwe tour, de Washburn PS 2000 weer tussen Paul Stanley's podium gitaren stond, hij heeft immers een signature model bij Samick (de Silvertone PS-series) Kennelijk bevielen die gitaren niet zo heel goed.

http://www.washburn.com/about/reviews/images/ps2000fl.jpg
De Washburn PS 2000 uit 1998 in Sunburst

Maar het bleef niet bij het afstoffen van zijn oude model want er staat dus een nieuw Washburn PS-model aan te komen en op de site laat Stanley de eerste prototypes zien.

http://www.kissonline.com/news/images/2_paulnewwashburn3.JPG

fred dons
21 juli 2006, 14:16
ik vind deze beter gelukt dan de silvertone, hoewel de ps10 nog steeds de mooiste is

metalyves
21 juli 2006, 17:02
nouw ik vind toch de ps 2000 toch beter van 1998(ik heb er thuis ééntje aan de muur hangen voor decoratie)de nieuwe vind ik aan de nek te fel ingewerkt en de body heeft precies nog wat trekjes van die silvertone,wat ik de lelijkste gitaar van paul vind
nu nog maar wachten op een europese tournee

fred dons
21 juli 2006, 17:46
een nieuwe europese tournee heeft van mij niet meer zo, ik heb ze zo'n 15 keer gezien in verschillende bezettingen en de laatste incarnatie is wat mij betreft nogal overbodig maar ik zou denk ik toch nog wel zo'n washbak in de collectie willen hebben (ik moest in het begin ook erg aan de ps 2000 wennen maar tis toch goedgekomen ;)

gerrekat
21 juli 2006, 18:04
Silvertoine is natuurlijk ook een lachertje, maar goed ik vind dit ook niet veel soeps.

robert-gitarist
21 juli 2006, 18:15
Vind beide niks maar Silvertone vind ik er echt cheap ass uitzien op een of andere manier...
Die knakker moet gewoon terug na Ibanez toe..Die Iceman's die ie had waren veel mooier dan die Washburn en Silvertone bij mekaar ;)

Eric the Saturnine
21 juli 2006, 18:33
Ik vond die Silvertone gitaren er goedkoop uitzien (ze waren ook goedkoop natuurlijk) en ik begreep echt niet dat Stanley met hun in zee was gegaan... Gelukkig is ie weer wat verder de kwaliteitsladder opgeklommen. ;)

fred dons
21 juli 2006, 21:17
tuurlijk begreep je wel waarom Paul met ze in zee ging ;)
$$$$$$

Bram+
21 juli 2006, 21:58
Ook nieuw, Kiss' eigen 'coffeehouse':
http://www.kisscoffeehouse.com/

briljant.

metalyves
22 juli 2006, 07:58
yep de ibanez ice man vond ik ook de mooiste gitaar van paul,maar de washburn mag er zeker zijn
ook zie je nu de ibanez iceman véél meer in gebruik bij groepen nu
zoals bij,system of a down,helloween,
en ik denk ook niet dat kiss nog zal terugkomen naar europa,ik vind het ook e wa idioot dat eric en tommy de make up overnamen van peter en ace
DAT ZE TERUG KOMEN ZOALS IN DE REVENGE PERIODE
PAUL,BRUCE,ERIC,GENE
DAT WAS VOOR MIJ DE ECHTE KISS

Rubenios
22 juli 2006, 08:25
Eric Carr of Eric Singer? :)

De bezetting in de tijd van Alive 3 heerschte

Orpheo
22 juli 2006, 11:29
en ik denk ook niet dat kiss nog zal terugkomen naar europa,ik vind het ook e wa idioot dat eric en tommy de make up overnamen van peter en ace
DAT ZE TERUG KOMEN ZOALS IN DE REVENGE PERIODE
PAUL,BRUCE,ERIC,GENE
DAT WAS VOOR MIJ DE ECHTE KISS

mee eens, dat eerste. dat laatste zeker niet. ik ben van mening dat kiss gewoon is, paul, gene, peter en vooral ace.

no 1 hops
22 juli 2006, 11:57
mee eens, dat eerste. dat laatste zeker niet. ik ben van mening dat kiss gewoon is, paul, gene, peter en vooral ace. +1
vond de destroyer gitaar anders ook best mooi

iwamoto
22 juli 2006, 12:01
mee eens, dat eerste. dat laatste zeker niet. ik ben van mening dat kiss gewoon is, paul, gene, peter en vooral ace.
helemaal mee eens, oh orphgelovige! net als dat de ramones gewoon johnny joey dee dee en tommy, gewoon, pats, de oprichters!

Wouter J
22 juli 2006, 12:54
Eric Carr of Eric Singer? :)

De bezetting in de tijd van Alive 3 heerschte

Eric Singer, Eric Carr is helaas in 1991 aan kanker overleden.
http://www.mk-magazine.com/news/archives/CARR.jpg
R.I.P.

hoedan ook, ik ben het niet eens met wat jullie zeggen over Eric Singer en Tommy Thayer. De band klinkt strakker dan ooit. Singer is een veel betere drummer dan Peter Criss en is in staat om ook die agressieve stijl van Eric Carr te doen.

Thayer is veelzijdiger dan dan Ace Frehley, hij kan net zo gemakkelijk de partijen van Mark St John, Vinnie Vincent, Bruce Kulick als die van Frehley spelen.

Ik heb opnames gehoord van een live versie van "I love it loud" met Peter Criss en Ace Frehley in de band maar het klonk slecht: Criss kon het tempo en de kracht van Eric Carr niet evenaren.

Orpheo
22 juli 2006, 12:55
helemaal mee eens, oh orphgelovige! net als dat de ramones gewoon johnny joey dee dee en tommy, gewoon, pats, de oprichters!

:D ik ga een geloof oprichten: het Orphemisme :D eeuwig trouw zweren aan les pauls en marshalls :soul:

nee ff zonder dollen. ben t eens met iwa over the ramones. en the darkness is gewoon met richie ipv die andere bassist. hoe raar t ook moge zijn. een band is imo in 'originele' staat in de bezetting waarin het 't beste is.

metalyves
22 juli 2006, 14:15
in de alive 3 bezetting was het eric singer on the drums en zoals je zei eric carr was een top drummer die peter criss nooit zou kunnen bereiken en mijn gedacht kwam peter criss terug bij kiss in de reunie tour ook enkel voor de poen
in 1999-2000 zat er in die kat niets van leven meer in

no 1 hops
22 juli 2006, 14:21
Eric Singer, Eric Carr is helaas in 1991 aan kanker overleden.
http://www.mk-magazine.com/news/archives/CARR.jpg
R.I.P.



Ik heb opnames gehoord van een live versie van "I love it loud" met Peter Criss en Ace Frehley in de band maar het klonk slecht: Criss kon het tempo en de kracht van Eric Carr niet evenaren.volg ze al jaren niet meer, maar weet nog wel een artikel in musicmaker over de live show van de oude ploeg na jaren stees met andern te hebben gewerkt.
criss kon een show niet volhouden en werkte met triggers.

maar al dan niet beter, kiss is gewoon dat oude ploegie, met hun geluid en hun kracht en of gebrek.
als er dan een andere gitarist is en drummer laten ze dan hun eigen imago zoeken en niet leunen op die van de oudgedienden.

Bram+
22 juli 2006, 14:57
Dit gaat de oorspronkelijke discussie natuurlijk te boven (denk ik althans), maar je kunt je afvragen wanneer iets een band is (met vier individuen) en wanneer iets een concept. M.i. is KISS met de vier klassieke karakters de individuen allang onstegen. (Met de klassieke karakters bedoel ik natuurlijk de Demon, Starchild, Spaceman en Catman, ik ga ervan uit dat er geen discussie mogelijk is over wat de klassieke karakters zijn). Natuurlijk komt KISS achter de schermen neer op Paul en Gene, maar dat is mijn punt niet. Ik bedoel dat in dat opzicht het niet uitmaakt wie er achter de schmink zit. KISS is een merk.
Het zal me dus niks verbazen als over 20 jaar de touringband 'KISS' geen originele bandleden meer bevat, maar vier geschminkte testapen, terwijl Gene en Paul op de Bahama's op hun luie reet aan het incashen zijn. ;)

no 1 hops
22 juli 2006, 15:03
Het zal me dus niks verbazen als over 20 jaar de touringband 'KISS' geen originele bandleden meer bevat, maar vier geschminkte testapen, terwijl Gene en Paul op de Bahama's op hun luie reet aan het incashen zijn. ;)wie weet straks ook nog
' the rolling clones' ;-)

Stratman70
26 juli 2006, 12:02
Ik heb niet zo'n enorme hoge pet op van Tommy Thayer. De solo's van Ace speelt hij exact na, maar zodra hij solo's van Bruce of wie dan ook moet spelen, klinkt het nergens meer na.
Maar toegegeven: de laatste DVD is briljant.

Maar de enige Kiss is en blijft voor mij de originele bezetting met Ace en Peter.
Al was de Revenge bezetting ook monsterlijk goed natuurlijk.
Carnival Of Souls is toch één van de allerbeste Kiss-albums. Veel beter dan Revenge zelfs, wat ook al een geweldig album was.

Ace' solo's naspelen kan iedereen, maar zulke verbluffend efficiente, herkenbare, functionele, melodieus beklijvende solo's verzinnen.....

... daarin was hij voor mij de beste. Zeker van alle Kiss-gitaristen.

Ik ga nog maar eens even Rocket Ride draaien. ;)

Stratman70
26 juli 2006, 12:02
Oh ja... on topic: de Ibaneuzen waren de mooisten.

fred dons
26 juli 2006, 13:28
zijn Hamers waren ook wel aardig (en zijn mirror bc rich mockingbird ook)

Wouter J
26 juli 2006, 14:40
zijn Hamers waren ook wel aardig (en zijn mirror bc rich mockingbird ook)

Dat was een warlock
http://www.kissdominion.com/ps14.jpg

Hoedanook, de cracked mirror blijft terug komen. Hij heeft een cracked mirror Iceman, de al genoemde warlock, de Washburn Black Diamond en een silvertone cracked mirror.

fred dons
26 juli 2006, 23:16
je hebt gelijk (dat krijg je als je 6 dingen gelijk probeert te doen en ook nog eens post):D
van die vid cap die je laat zien (animalize live uncensored), Pauls' solo heb ik btw leren fingertappen (was de eerste keer dat iemand duidelijk op video liet zien hoe dat moest ;)