PDA

View Full Version : Versterker terug!!!!



Kasper
21 juli 2006, 13:21
Effe de vreugde delen.

Een 3tal maand geleden een 2ehands versterker (Trace Elliot bassamp) gekocht, maar al vlug van de trap laten donderen. Koelvin was afgebroken en toen begon de miserie:

- Even langsgegaan bij reparateur om koelvin vast te zetten, al de rest leek in orde. Ik vond het enkel raar dat die ventilator niet onmiddellijk werkte, ik dacht dat dit in begin wel het geval was (maar ik had hem dan ook nog maar net)
- Eerste repetitie met de band: eerste nummer eindigde op een sisser toen ik een fel licht + sliertje rook uit mijn amp zag komen.
- Binnengebracht en het bleken de eindtrappen te zijn. Man heeft eindtrappen besteld.
- Eindtrappen binnen gekomen, maar blijken van een ouder type te zijn waarvan ze niet meer pastten op deze versie van de amp.
- Nieuwe eindtrappen besteld die dubbel zo duur zijn jammer genoeg. Eindtrappen erin, maar het bleek nog niet te werken
- Extra componenten besteld (weerstandjes, zekeringen) en alles werkte weer op het eerste zicht. Na een uurtje testen door hem waren er weer een aantal weerstanden + ventilator kapot. Er moest dus nog iets anders niet in orde zijn.
- Zelfde componentjes weer besteld en een schema aangevraagd van desbetreffende amp, zodat hij alles tot in de puntjes kon controleren om de fout te zoeken (hij had wel een schema liggen, maar dat was van een oudere versie, kon hij niet echt vertrouwen).
- Schema werd niet op gestuurd, schema werd niet op gestuurd, uiteindelijk schema dan toch gekregen uit Engeland.
- Alles gecontrolleerd en het bleek nog ergens een soort hittegevoelige weerstand te zijn die de boosdoener was.
- Hij heeft hem nu uitvoerig getest door erop te spelen, enkele uren laten aanstaan eergisteren (warmste dag van het jaar) om te zien wat er gebeurt en alles bleek te werken.
- Vandaag versterker terug gaan ophalen na een dikke 2 maand :satisfie:


Nu maar hopen dat hij dit weekend overleefd. Zaterdag repeteren en zondag eindelijk eerste optreden met mijn 'nieuwe' amp.

Erikt
21 juli 2006, 13:36
Nu maar hopen dat hij dit weekend overleefd.

en anders een nieuwe uiteraard

Orpheo
21 juli 2006, 13:48
en anders een nieuwe uiteraard

gaat lastig met trace elliot. dat merk bestaat volgens mij niet meer....



of t was een ander basmerk..

duckman
21 juli 2006, 13:56
gaat lastig met trace elliot. dat merk bestaat volgens mij niet meer....



of t was een ander basmerk..

trace is nog springleverd, is van Gibson overgenomen door Peavey.

Helter Skelter
21 juli 2006, 14:00
gaat lastig met trace elliot. dat merk bestaat volgens mij niet meer....

jawel, ze zijn een tijdje weggeweest maar TE is nu onderdeel van het Gibson-concern

Helter Skelter
21 juli 2006, 14:01
trace is nog springleverd, is van Gibson overgenomen door Peavey.

kijk...dat gaat snel! :satisfie:

Kasper
21 juli 2006, 14:25
Gelijk welke company het nu in handen heeft, ze zouden iets mogen doen aan hun imago. De website is echt vreselijk bijvoorbeeld.

BLOK182
21 juli 2006, 15:48
Hopelijk doet je amp het nu een tijdje, wat een misère! Doet met een beetje denken aan het verhaal van de Ampeg B2 van onze bassist, die heeft der ook maanden over gedaan eer alles gefixt en werkende was!

hubert
21 juli 2006, 15:55
en doet ie t nog? ;)

BLOK182
21 juli 2006, 16:00
Ongeveer...:p

Bigfoot414
21 juli 2006, 17:35
@Kasper

Is het een heel stom als ik vraag wat dit geintje bij mekaar gekost heeft?

Kasper
21 juli 2006, 20:18
@Kasper

Is het een heel stom als ik vraag wat dit geintje bij mekaar gekost heeft?

€210 :mad:

Gelukkig had ik een leuke deal kunnen maken voor die amp toen ik hem kocht, maar dat voordeel is nu dus wel weer verdwenen. Het zijn vooral die eindtrappen die dubbel zo duur uitvielen toen hij andere moest bestellen.

Bigfoot414
21 juli 2006, 22:20
€210 valt me eigenlijk nog wel mee.
Toen ik las wat er allemaal aan gebeurd was, dacht ik eerst dat het €300/400 gekost had.
Anyway, hopelijk blijft ie nu goed werken en laat jij em niet meer uit je klauwen vallen. ;)

Kasper
21 juli 2006, 23:52
€210 valt me eigenlijk nog wel mee.
Toen ik las wat er allemaal aan gebeurd was, dacht ik eerst dat het €300/400 gekost had.
Anyway, hopelijk blijft ie nu goed werken en laat jij em niet meer uit je klauwen vallen. ;)

Welja het kon inderdaad erger geweest zijn van kosten. Ik heb mijn lesje wel geleerd, iemand mee laten helpen dragen in het vervolg :chicken:

Kasper
22 juli 2006, 20:34
godverdommaaaarrrghhhhh
Vandaag repetitie voor het optreden morgen. na het 2e nummer hoor ik 'pats' en dacht dat er een plastic fles viel ofzo, kijk ik achter me en zie weer een rookpluim uit mijn versterker komen :nervous:

Te vroeg gejuicht dus, weer kapot. Ik hoop weer niet de eindtrappen. Wat is er toch in godsnaam mis met dat ding. Ik weet 1 ding: ik koop nooit meer een Trace Elliot. Al die miserie om het in orde te krijgen.

Mijn motivatie voor te spelen was onmiddellijk weer weg. Ik heb toch weer 10min kunnen genieten van de klank voor ik weer op dat bagger vervangversterkertje moest spelen. Binnenkort weer binnen doen dus ... *zucht*


Weet iemand wat het zo kunnen zijn? Of waar ik raad kan vragen? Deze keer is de ventilatie terug kapot, maar als ik hem aanzet brandt het power-ledje wel nog. Vorige keer was alles dood.

paulusdeBKB
23 juli 2006, 11:31
Ik weet niet, maar het begint erop te lijken dat je reparateur de echte oorzaak niet kan vinden. Bovendien is het raar dat er allemaal componenten stuk gaan. Als er iets mis is met een elektrisch ontwerp dan zouden toch eerst de zekeringen eruit moeten fikken, of zie ik dat helemaal verkeerd?

Fumi SG
23 juli 2006, 11:39
Als er iets mis is met een elektrisch ontwerp dan zouden toch eerst de zekeringen eruit moeten fikken, of zie ik dat helemaal verkeerd?

Juist niet. Als het ontwerp goed zou zijn zouden de zekeringen er bij mankementen uit knallen... maar dat dóen ze nou juist niet!:p

Verder, erg klote Kasper. Misschien eens naar een andere reparateur stappen??

Kasper
23 juli 2006, 11:53
Mja andere reparateur ... kan ik wel doen maar dan aanziet hij dat als een geheel nieuwe reparatie en wie weet hoeveel me dat dan weer zal kosten. Als ik bij dezelfde ga kan ik misschien nog de kosten beperken. Hij heeft ondertussen ook al dat schema enzo. Iemand anders zal er misschien weer even weinig van weten in het begin en ook een schema nodig hebben etc.