PDA

View Full Version : Neil Schon`s Gear !!



Analie-G
21 juli 2006, 12:54
Hi Heren,
Kijk eens op Huge Racks ...Neil Schon`s complete gear....jeetje .....
http://www.hugeracksinc.com/board/viewtopic.php?t=24137 (http://www.hugeracksinc.com/board/viewtopic.php?t=24137)

Zijn geluid klonk altijd erg mooi wat ik gehoord heb , zekers op zijn laatste live DVD van Journey waarbij hij nog de Eclipse gebruikte....

Veel lees plezier,
Analie-G

the feable
21 juli 2006, 13:04
Ja is inderdaad een imposant rack!! Merk op dat ie ook een GT5 gebruikt!!!

kokeleko
21 juli 2006, 14:05
Ja,en merk dan ook op dat ie ook het "gewone" doorsnee spul niet schuwt.
Tis altijd Marshall wat af wordt gezeken qua rekspul, en toch zie je altijd net bij de echte jongens juist dat spul in het rek hangen.
Hebben zij nou kutoren of zijn wij over paard getild.

Maar Mr Schon heeft idd een goed geluid.

Harm
21 juli 2006, 14:20
Heel apart rack, alles serieel en dan via de a/b boxjes geschakeld?

Leuke link Anand!!! Echt super om eens te kijken!!!

Harm

PS: De phase al gekocht?

Anders Destium
21 juli 2006, 18:22
Neal Schon is een held én een gear slut, geweldig :rockon:

morris
21 juli 2006, 18:55
Heel apart rack, alles serieel en dan via de a/b boxjes geschakeld?



nee, alle amps zijn blijkbaar tegelijk aan :)....

skabouter
21 juli 2006, 19:01
ik ken de beste man niet, en hij heeft ongetwijfeld botergeile sound, maar dit slaat gewoon nergens meer op! waar ben je dan mee bezig vraag ik me af? heb je nou echt ZO`N setup nodig voor "jouw" sound?

paulusdeBKB
21 juli 2006, 19:32
Ik denk dat er veel redundancyspullen inzitten, voor het geval er iets stuk gaat. Bovendien zal hij niet alles tegelijk gebruiken, dat kan ik me tenminste niet voorstellen. Wel geinig dat hij die Fender cyberheads gebruikt. Heb nooit het genoegen mogen smaken om daar eens over te spelen maar de filmpjes op de Fender site beloven veel goeds...

LordRiffenstein
21 juli 2006, 20:36
ik ken de beste man niet, en hij heeft ongetwijfeld botergeile sound, maar dit slaat gewoon nergens meer op! waar ben je dan mee bezig vraag ik me af?

Hij is vooral bezig met voor uitverkochte stadiums te spelen :rockon: :cooler:

Anders Destium
21 juli 2006, 20:55
En dat al 25 jaar :rockon:

Analie-G
22 juli 2006, 00:53
nee, alle amps zijn blijkbaar tegelijk aan :)....
KLopt, de A/B boxjes gebruikt hij om tussen de fx van de GT6 en de JFX1 te schakelen...zo laat zijn diagram het zien en ook commentaar van Schon zijn Guitartech !!!

Erug tof dat een guitartech zich mengt bij zo`n forum en dan ook nog alle tijd neemt om vragen etc te beantwoorden.....

Ik weet niet hoe zijn geluid dus nu is maar dat live dvd uit 2001 waar hij nog de 4 stacks van Marshall gebruikte met de Eventide eclipse als fx, vond ik waanzinnig mooi.....

Zoiets met alle verschillende amps etc die tegelijkertijd aanstaan werkt dan ook alleen als je een eigen roadie / guitatech hebt en je geluidsman weet precies wanneer de solo`s komen....zit met Journey dus wel goed !!

trouwens, de jpm1 wordt niet als main pre-amp gebruikt maar puur om de fx van overdrive te voorzien aangezien zijn gitaarsignaal direkt gesplit wordt.

Heb laatst trouwens enkele clips beluisterd van de Eclipse ....oh oh oh , had bijna mijn Lex pcm70 en TC2290 verkocht ...hahahah , superspul om eens een keertje ipv mijn SPX90 te gebruiken voor de detuning en enkele aparte sounds......

Morris : moet je nog een keertje in het Oosten des Lands spelen met je Eclipse ????

Gr,
Anand

ketja
22 juli 2006, 08:16
Goh, speelt hij niet meer met zijn CAE 3+? Dat was jaren de preamp die hij het meest gebruikte. Ook op de DVD 2001 kwam daar het meeste van zijn sound uit.

c.hultermans
24 juli 2006, 23:12
Ja,en merk dan ook op dat ie ook het "gewone" doorsnee spul niet schuwt.
Tis altijd Marshall wat af wordt gezeken qua rekspul, en toch zie je altijd net bij de echte jongens juist dat spul in het rek hangen.
Hebben zij nou kutoren of zijn wij over paard getild.

Maar Mr Schon heeft idd een goed geluid.


Misschien heb jij wel kutoren!!

;-)

kokeleko
25 juli 2006, 07:14
Misschien heb jij wel kutoren!!

;-)

En jij over het paard getild.

Harm
25 juli 2006, 08:50
nee, alle amps zijn blijkbaar tegelijk aan :)....

HHmmm, en dus de a/b puur voor effecten ja... Inderdaad, alles tegelijk aan!! Tsjonge, ik kan me daar nog niet goed een voorstelling van maken!! Hahaha!!!
Dat is veel oplettend werk voor de mixers :-p

Die eclipse lijkt mij super, ooit eens met iemand over gehad en die vertelde me meteen dat het geweldig was en stuurde me zelfs clips op, hahaha!! Erg mooi wat ik me ervan kan herinneren!

Harm

Raffel
25 juli 2006, 09:10
met een dergelijk repertoire als Journey heeft hoeft Schon zo'n dergelijke setup niet te schromen als je het mij vraagt.

c.hultermans
25 juli 2006, 16:16
En jij over het paard getild.


We hebben idd zelf een paard ja!!

LOL

Enfin, bv die JMP-1 vind ik nog steeds een super preampje (overigens gooi ik er wel eq. over van de G-major)

kokeleko
25 juli 2006, 18:44
We hebben idd zelf een paard ja!!

LOL

Enfin, bv die JMP-1 vind ik nog steeds een super preampje (overigens gooi ik er wel eq. over van de G-major)

Dat was ook mijn statement, dat het prima spul is en het vaak gezien wordt bij de toch wel de grotere acts.