PDA

View Full Version : Pure Serenity - By Any Means EERSTE STUDIOTRACK



Archenemy
21 juli 2006, 12:00
Onze eerste studiotrack staat online voor de downoad op www.pure-serenity.com check it out! ook ff zeggen wat je ervan vindt natuurlijk

Hieronder ff een bio'tje erbij

Pure Serenity is a metalcore band that always plays too loud. Influenced by Atreyu, Lamb of God, Unearth and Killswitch Engage.

Frontman Martijn likes to scream and wears Britney Spears t-shirts. You gotta admit; it can't get any better then that!

With a full set written to tear the house down, contact to book us!

Pure Serenity is:
Martijn de Klerk (lead-vocals)
Tim Wormsbecher (guitar)
Gideon Heitmans (guitar)
Tim van Tol (bass)
Gert-Jan Wisse (drums)

Archenemy
29 juli 2006, 11:14
niemand die ff (inhoudelijk) commentaar geeft??

-=JEROEN=-
29 juli 2006, 14:38
mix
ben benieuwd hoe de originele opnamens zijn, dit klinkt als een volkomen verkeerde mix... gitaren staan ook niet geweldig afgesteld, veel te weinig breedte (geen mid)... zang staat er goed op

website
er zijn truukjes om iemands resolutie te scannen, zodat je website zich automaties aanpast aan de bezoekers schermresolutie... een 800x600 design ziet er echt niet uit op een 1920x1200 breedbeeld

zang
de zanger zingt verschrikkelijk vals af en toe (rond 3m19 bijv)

-=JEROEN=-
29 juli 2006, 14:41
ps. is dit nou een studio of een live opname?

Bram+
29 juli 2006, 17:00
Niet slecht! De screams vind ik erg goed, zang is inderdaad niet helemaal zuiver, alleen de Corey Tailor-imitatie op 2:40 had ik eruit gelaten. Refreintje is niet echt pakkend, beetje zeurderig.

Over de mix is al het een en ander gezegd. Die bas mag ook wel duidelijker hoorbaar, bij dat harmoniestukje valt het heel erg op. Gitaren klinken inderdaad niet helemaal lekker, smiliestand klinkt leuk thuis en misschien in de oefenruimte, maar bij opnames en live valt het allemaal redelijk weg.

Archenemy
29 juli 2006, 18:17
@bram wat bedoel je met smiliestand?
verder,
Dit is een homestudio opname gratis opgenomen allemaal dus dan kan je nog is wat proberen , de zang is in onze ogen al heel erg verbeterd je had het de eerste maanden moeten horen dan weet je hoe het klonk ,

Het is al een oud nummer van voor het volledig bestaan van de band en de bezettingswisselingen die daarna volgden nieuwe shit komt op onze full lenght cd begin volgend jaar dit is voor onze promo cd die rond de herfst uit gaat komen dus houd het in de gaten;)!

Bram+
29 juli 2006, 18:40
@bram wat bedoel je met smiliestand?

smiliestand, smiley setting e.d. komt overeen met mids scoopen.* Oftewel: op je versterker staan je bas en treble waarschijnlijk heel hoog, en je mids laag. Daardoor krijg je dat plastic speelgoedgitaargeluid. Meer mid in je gitaargeluid draaien dus.


* smiley setting op een EQ:



+ = =
= =
= =
- = =


zie: :)

Archenemy
29 juli 2006, 18:56
Nou ik meen me te herinneren dat de mid 3 kwart open stond de treble 3kwart en de bas voluit , zoals ik altijd speel

en :) <- dit is een smiley niet dat misvormde ding van jou :D

Bram+
29 juli 2006, 19:02
Wat is dan eigenlijk je hele setup? Welke versterker, effecten, gitaar, etc.

bobby
29 juli 2006, 19:32
De attack over het algemeen, dus de hele mix is in orde... dit komt alleen wel met name alleen van de drums..

De gitaren klinken slof... moet in mijn mening meer mid en zeker meer hoog in... ze lijken me ook niet helemaal lekker gepanned.. hoe heb je ze verdeeld over het stereo spectrum/beeld?

Kick klinkt lekker.. de rest van de drums zijn ook in orde.. je zult zien dat zodra je bij de gitaren wat hoog en mid bijdraait, dat de drums mischien ook nog wel wat hoog kunnen gebruiken op de snare, cymbals, hihats, en de ride...

Verder vindt ik de zang wat droog... zou er een mooie compressie op zetten, een reverb (lafjes dan, maar het kan het minder droog maken.)

Ik denk als je dingen bij elkaar neemt en daar wat aan gaat werken, dan zou het volgens mij een beter geheel worden, wat minder droog en slof...

Succes, klinkt goed verder!

-=JEROEN=-
30 juli 2006, 02:05
als je de opnamens als losse tracks hebt, ist misschien een idee om ze ergens te uploaden en hier te plaatsen... ik wil best proberen er een betere mix van te maken, en er zijn er vast een paar die dat nog veel beter kunnen dan ik (willen is een ander verhaal ;))

betere opnamens is wel te adviseren, gitaren droog de recorder in en EQ/ Distortion/Reverb enzo later toevoegen

zoals ik al zei, zang klinkt prima, de rest alleen wat minder

Archenemy
30 juli 2006, 18:54
Gitaren zijn een bc rich warlock met dimarzio super distortion en een epiphone demon V met emg 81/85 de versterker was een marshall valvestate 8040 en de effecten kwamen uit een boss gt6

Voor ons is dit een mix om tevreden over te zijn we hebben kritisch geluisterd en zijn te spreken over het resultaat , we gaan gewoon voor de rest verder met de nieuwere nummers die,natuurlijk zoals je elk nieuw nummer vindt , erg vet zijn. tegen die tijd zal er wel weer wat gepost zijn en kunnen jullie vergelijken met deze en de nieuwe

tot die tijd ff de site blijven checken van ons en ook even in het gastenboek schrijven:)

gr Tim