Jesse v.d
21 juli 2006, 04:34
Ik heb hier een oude ibanez les paul met een bolt on neck. waar zojuist de topkam vanaf viel toen ff alle snaren eraf haalde om de plasticjes rondom de elementen te vervangen (waren gescheurd en trilden vrolijk met de tonen mee). Alleen nu viel mijn topkam eraf. Is het de moeite waard om een nieuwe te nemen? (ik knap de gitaar op om aan een vriend te lenen om te leren gitaarspelen, aangezien ik binnenkort een andere gitaar ga maken (ipv wegbakken op een of ander warm land ga ik in schotland een week een gitaarbouwen, leek me een leuke ervaring).
Maar hoeduur / hoegroot is het verschil in stemvastheid met een andere topkam dan dit plastic gebeuren (waar de lage e een stukje is weggesleten in de topkam lijkt wel waardoor hij een stukkie lager zit dan de andere snaren).
Dus nu de andere topkam er toch af zit, heb ik het dillemma of ik er nu gelijk een topkam van graphite of been op zal zetten of dat ik gewoon het plastic onding weer teruglijm. =\
Maar hoeduur / hoegroot is het verschil in stemvastheid met een andere topkam dan dit plastic gebeuren (waar de lage e een stukje is weggesleten in de topkam lijkt wel waardoor hij een stukkie lager zit dan de andere snaren).
Dus nu de andere topkam er toch af zit, heb ik het dillemma of ik er nu gelijk een topkam van graphite of been op zal zetten of dat ik gewoon het plastic onding weer teruglijm. =\