PDA

View Full Version : Tele brug humbucker



Rw
20 juli 2006, 23:52
ik heb met mn strat ervaren dat het een heel gepiel is om met een string-through-body brug te werken. nou heb ik wel tips gekregen hoe het goed kan met die busjes enzo maar goed lui als ik ben wil ik gewoon een brug die dat niet heeft.

nu, een tele bridge met singlecoil heeft wel beide. maar ik wil een tele maken met 1 humbucker in de bridge en die heeft zoiets volgens mij niet. tenminste ik kon het niet vinden bij rockinger (wel mèt string-through-body). en de plaatselijke muziekwinkel (bob de jong) kon het ook niet vinden bij vox humana.

bestaan ze wel?

http://riemerwitteveen.googlepages.com/compotele.jpg
zo moet het resultaat gaan worden. (ik ben nog niet met de H/H strat af maar het vordert (al gaat het simpelweg kut met de verf :D ) en het is nou is het veel te warm om ermee verder te gaan dus ging ik maar plannen maken voor de volgende.

fred dons
21 juli 2006, 07:31
je hoeft niet perse een tele brug te nemen voor een tele, je kunt ook een fender stijl hardtail brug nemen en dan kun je je humbucker makkelijk kwijt
en heb je nog steeds een toploaded brug

G.G.
21 juli 2006, 07:43
je hoeft niet perse een tele brug te nemen voor een tele, je kunt ook een fender stijl hardtail brug nemen en dan kun je je humbucker makkelijk kwijt
en heb je nog steeds een toploaded brug

Is zo', telecasterbrug niet heel gemakkelijk te voorzien van 6 gaatjes door deze in de rand om de 3 schroeven heen te boren? Als die rand dik genoeg is om de schoefkoppen vast te houden meten 6 gaatjes voor de snaren ook wel lukken.

fred dons
21 juli 2006, 09:15
het probleem met die 6 gaatjes is vaak om ze mooi recht naar beneden te boren
een telecaster body is net te groot om onder een kolomboor te plaatsen dus je moet het een beetje uit de hand doen, een truukje daar voor is om eerst die 6 gaten in een blok hout te boren (onder de kolomboor) en dan dat blok gebruiken als geleider voor die zes gaten

Dirk W
21 juli 2006, 20:50
een telecaster body is net te groot om onder een kolomboor te plaatsen

Owja? :eek: De kolomboor die ik heb staan passen ze wel onder en ik dacht altijd dat dat wel een normale maat was.

fred dons
21 juli 2006, 21:16
kan ook aan mijn kolomboor liggen hoor, hij was nogal goedkoop ;)

B_2_the_a
22 juli 2006, 00:18
wat je ook kan doen: tune o matic brug

Rw
22 juli 2006, 02:15
tune o matic is echt te veel geklooi en bovenal vrij duur.

de gaatjes boor techniek met het blokje hout als geleidertje werd mij meerdere keren aan geraden, maar ook deze manier:

gebruik de brug als mal en boor de gaatjes tot +/- halverwege. 1 gaatje boor je helemaal door en dan leg je de brug aan de andere kant gelijk met het gaatje en dan doe je het andersom. die laatste kreeg ik van de gitaartechnicus bij de lokale zaak.

ik denk dat ik een vrees aan schaf en het dan maar met een hard tail doe. wel jammer want zo'n tele bridge staat zo damn mooi.
ik hoop dat 't wat minder warm wordt. kan ik ook nog mn strat afmaken.