PDA

View Full Version : Artic Monkeys



andreah
20 juli 2006, 20:42
heyhey... :rockon: [COLOR=RoyalBlue]

Wie is er nog meer helemaal fan van Artic Monkeys????

Hahaah..echt superband :soul:

Laat maar een berichtje achter....

Intwine is trouwens ook erg goed, of Rise Against....

:)

Groetjes

andrea

Bl44t44p
20 juli 2006, 21:45
Oke.

Ik vind ze een beetje arrogant :) Benieuwd naar optreden op Lowlands.

the joshua tree
23 juli 2006, 15:36
Leuk bandje, The Clash deed het beter.

Brammibal
25 juli 2006, 18:21
Je moet ook is bromheads jacket beluisteren:
http://3voor12.vpro.nl/3voor12/groups/index.jsp?groups=27526608
Persoonlijk vind ik het beter dan arctic monkeys.
Ik hoop dat je het over de oude rise against albums hebt, want de nieuwe zuigt echt apeballen.

jonathan
25 juli 2006, 18:30
Intwine is trouwens ook erg goed,


die ga ik op 12 aug zien,
ze komen op wallenpop in hellevoetsluis, zo'n soort 1 daags gratis festival
metw rock bands,
hun spelen als slot-hoofd-act,

wordt wel weer rocken daaro

polysix
30 juli 2006, 21:10
het is officieel, the arctic monkeys zijn te hip.
bandje zelf is wel gaaf, ze hebben een paar goede songs, leuk hoe ze op die laatse single de wannabe wave-revival bands aan het afzeiken zijn.

Squier4ever
30 juli 2006, 22:38
ik vind die plaat van ze echt helemaal te gek, goeie songs. en klinkt gewoon lekker, een heerlijke luisterplaat

...rock...
30 juli 2006, 22:49
THA Arctic Monkeys, heerlijke band ik volg ze nu al een 2-tal jaar, nu zijn ze wel een hype(beetje Té) net zoals The Kooks die ik al lang volg maar nu pas doorbreken... Achja , Ik vind het vernieuwend en fantastisch om naar te luisteren:)

Fumi SG
30 juli 2006, 23:17
The Arctic Monkeys... ach, wel leuk maar ik hou er niet zo van. Intwine vind ik daarentegen wel weer goed. Hopen dat Hellevoetsluis niet zo ver weg is, ik wil ze nog steeds een keer live zien.:)

Arts
30 juli 2006, 23:19
Ik vind Arctic Monkeys ook wel vet...
Alleen wel saai om te spelen om te spelen..
Zit aantal leuke liedjes bij.. maar van de rest hoef ik niet egt iets te horen..

btw: queens of the stone age ROCK!

Squier4ever
31 juli 2006, 22:44
jwel man, vind ze veel beter dan Intwine.
Wolfmother is trouwens ook een erg vette band:

http://www.myspace.com/wolfmother

...rock...
1 augustus 2006, 12:07
Wolfmother heeft een coole guitar sound!!! Alleen vind ik de bassist op de keys soms totaal overbodig...

arjanb01
1 augustus 2006, 13:00
Wolfmother heeft een coole guitar sound!!! Alleen vind ik de bassist op de keys soms totaal overbodig...

Arctic Monkeys, tsja.... gitaar omhangen en een beetje powercords raggen. Wat mij betreft kan iedereen die een jaartje les heeft die muziek spelen. En wat is er zo vernieuwend aan? Volgens mij hebben ze heel goed geluisterd naar The Ramones en dat soort jaren 70 punkbandjes.
Inderdaad een beetje overhyped net zoals The White Stripes en The Strokes een jaartje of 2/3 geleden.
Allemaal overschatte bandjes wat mij betreft.

...rock...
1 augustus 2006, 13:48
Ik vind ook dat de Hype rond Arctic Monkeys gewoon wat te groot is, maar ze zijn leuk om naar te luisteren... Als we met vrienden ergens samentroepen om iets te drinken voor we weggaan zet ik al eens The Arctic Monkeys op maar ook niet langer als 2-3 nummers,Ik heb nog respect voor ze ik ken ze ook al lang voor de grote hype daardoor...

Fluffy
1 augustus 2006, 16:32
Ik vind ook dat de Hype rond Arctic Monkeys gewoon wat te groot is, maar ze zijn leuk om naar te luisteren... Als we met vrienden ergens samentroepen om iets te drinken voor we weggaan zet ik al eens The Arctic Monkeys op maar ook niet langer als 2-3 nummers,Ik heb nog respect voor ze ik ken ze ook al lang voor de grote hype daardoor...

die hype groot ?? dan heb je die hele emo scene nog niet gezien, denk dat panic at the disco hier bij ons in het land ook goed gaat scoren "(

Negative K3 fan
1 augustus 2006, 18:23
ik vind de arctic monkeys echt verschrikkelijk, absoluut niet mijn stijl, veel te 'slordig'...

hubert
1 augustus 2006, 20:28
en laat nu de grap zijn dat het eigenlijk een ontzettend strakke band is.....

Alchimiste
2 augustus 2006, 07:28
The Arctic Monkeys is een hele sterke groep, ik heb ze al twee maal live gezien. Die gasten zijn wel vreselijk arrogant (vooral de zanger), maar ze strakken strak. En btw, ze doen wat meer dan gewoon power akkoorden 'raggen', en dan heb ik het nog niet over hun speelsnelheid!

arjanb01
2 augustus 2006, 08:19
The Arctic Monkeys is een hele sterke groep, ik heb ze al twee maal live gezien. Die gasten zijn wel vreselijk arrogant (vooral de zanger), maar ze strakken strak. En btw, ze doen wat meer dan gewoon power akkoorden 'raggen', en dan heb ik het nog niet over hun speelsnelheid!

meer dan powercord raggen? Zoals wat ? Een goeie gitaarsolo heb ik niet kunnen ontdekken bij deze gastjes, laat staan dat die gasten hun instrument beheersen. Wat mij betreft een voorbeeld van snelle rocksterren die over 5 jaar 'over' zijn.
En wat is er zo strak aan deze band ? Geen idee.... Wat mij betreft 'hype' in het rijtje van The White Stripes, The Strokes en meer van dat soort emo bandjes die ontzettend commercieel gehyped worden vanuit Engeland en Amerika.

hubert
2 augustus 2006, 10:45
ah...het is dus dat een bepaalde rauwheid (je kan het ok soul noemen) niet echt gewaardeerd wordt bij u?

vraag: wat vind u dan leuk?

arjanb01
2 augustus 2006, 14:04
ah...het is dus dat een bepaalde rauwheid (je kan het ok soul noemen) niet echt gewaardeerd wordt bij u?

vraag: wat vind u dan leuk?

Tsja, wat vind ik echt goed, echte 'muzikantenmuziek':

Dream Theatre
Pink Floyd
Toto, vooral die nieuwe cd is the bomb! (en het solowerk van Lukather)
Urban Dance Squad
Red Hot Chili Peppers
Rage Against The Machine (vooral de eerste cd)
Scott Henderson
SRV
Joe Bonamassa
Popa Chubby
Ome Jimi Hendrix
Robben Ford


Verder vind ik ouwe motown soul wel lekker, maar ook van artiesten als Junkie XL kan ik erg uit mn dak gaan. Vernieuwend en muziek om gigantisch uit je plaat te gaan !

almarvk
2 augustus 2006, 14:13
The Arctic Monkeys is een hele sterke groep, ik heb ze al twee maal live gezien. Die gasten zijn wel vreselijk arrogant (vooral de zanger), maar ze strakken strak. En btw, ze doen wat meer dan gewoon power akkoorden 'raggen', en dan heb ik het nog niet over hun speelsnelheid!

Ik zag het live op MTV. Wat saai zeg! De zanger is de band. Hij heeft een bepaalde charme en toch ook wel de stem. Daarnaast staat een saaie bassist, een gitarist die het amper kan bijbenen en een drummer die ook niet echt opvalt.

Vond het erg tegenvallen. Ze hebben leuke liedjes, maar het is zwaar overhyped. Wat SAAAAAi

Mufftin
2 augustus 2006, 16:11
meer dan powercord raggen? Zoals wat ? Een goeie gitaarsolo heb ik niet kunnen ontdekken bij deze gastjes.

moet er nu altijd in een nummer een "goede" gitaarsolo zitten? Ik heb liever bands zonder solo's of ingewikkelde shit dan een band met allemaal solo's en totaal geen ritme in hun nummers.

Artic M vind ik wel weer vet, this niet vernieuwend maar ze zijn door myspace en illegaal downloaden groot geworden, en dat vind ik nu knap!
Net zoals PatD die zijn gewoon groot geworden door myspace, doe ze dat maar eens na.

Mithrandir
2 augustus 2006, 16:30
Nu dan maar even de mp3's luisteren van hun MySpace om eens te weten waar we het over hebben.

.........

Conclusie na het beluisteren van twee nummers:

Dit is muziek die ik "lift-rock" zou noemen, het is catchy, ligt lekker in het gehoor en het is zelfs een weinig dansbaar. Maar het is tegelijk zo plat als een dubbeltje, er zit weinig diepgang en originaliteit in. Korte songs met simpele themaatjes, oppervlakkige tekstjes en ritme dat vooral op dansbaarheid gericht lijkt.

Ik vind het niet slecht, maar ik heb mijn muziek liever wat uitdagender dan dat.

Wellicht dat ik een keer een compleet album moet luisteren voor echt een goed beeld.

hubert
2 augustus 2006, 16:30
ah ja arjanb01, dan begrijp ik ook dat u AM niet zo leuk vindt. Dan begrijp ik dat je het te slordig vind....

Enige in jouw rijtje wat ik echt leuk vind, is UDS.....
en Motown is te gek....

arjanb01
2 augustus 2006, 16:36
ah ja arjanb01, dan begrijp ik ook dat u AM niet zo leuk vindt. Dan begrijp ik dat je het te slordig vind....

Enige in jouw rijtje wat ik echt leuk vind, is UDS.....
en Motown is te gek....

Goeie reactie, hubert ! Top ! UDS is idd echt vet, en ze komen weer bijmekaar. Bovendien komt er een best of album van ze uit met ik meen 3 nieuwe nummers. Dus zeker weer het beluisteren waard.
En Motown blijft the bomb, vooral als je een vriendin hebt :B :cooler:

Negative K3 fan
2 augustus 2006, 16:46
en laat nu de grap zijn dat het eigenlijk een ontzettend strakke band is.....

misschien als band wel maar instrumentvaardigheid ofzo is ver te zoeken, over het algemeen houd ik meer van een gepolijste metal stijl dan een zogenaamd pure (rauwe) indie (of hoe je het ook wil noemen) stijl... ook wat mithrandir zegt, nauwelijks diepgang. nadat je het nummer een keer hebt gehoord haal je er niets meer uit.

tomazz
2 augustus 2006, 18:03
IK vind het een goeie plaat, lekker opzwepend het is wel niet aardsmoeilijk om na te spelen want ik kan een paar van hun songs haha. Voor mij hoeft muziek ook niet supertechnisch in mekaar te zitten,feit is dat het lekker moet klinken en dat doet het bij mij toch. dat het een hype is tja volgend jaar schuiven ze weer een ander bandje naar voren dat een hype word dat is een feit en arrogantie heeft de oppermonkey zeker niet te kort. als je graag arctic monkeys hoort probeer dan ook eens dirty pretty things hun nieuwe plaat, de nieuwe groep van barat de gitarist van de libertines. Ik vind hem nog wat beter dan AM. smaken verschillen en maar goed ook!

hubert
2 augustus 2006, 19:12
@arjanb01: wat UDS betreft...jahaa....daar weet ik alles van.....ze doen 3 shows. Lowlands, Pukkelpop en iets in Frankrijk....
Ik ken niet veel bekende gitaristen, maar Rene dan weer wel....

en motown is goede n**kmuziek bedoel je? :) ja, dat vind ik ook....

@negative k3 fan: Ik vind een band die met elkaar erg strak is, erg goed. Ongeacht of er sprake is van instrumentvaardigheid....Als je inderdaad meer een metalliefhebber bent, dan vind je AM inderdaad niks aan....Ik houd op mijn beurt dan weer niet heel erg van metal....

En eigenlijk moet iedereen Sonic Youth, Wilco, Yo la Tengo en Jeff Beck luisteren..... :D

arjanb01
2 augustus 2006, 22:08
@arjanb01: wat UDS betreft...jahaa....daar weet ik alles van.....ze doen 3 shows. Lowlands, Pukkelpop en iets in Frankrijk....
Ik ken niet veel bekende gitaristen, maar Rene dan weer wel....

en motown is goede n**kmuziek bedoel je? :) ja, dat vind ik ook....

@negative k3 fan: Ik vind een band die met elkaar erg strak is, erg goed. Ongeacht of er sprake is van instrumentvaardigheid....Als je inderdaad meer een metalliefhebber bent, dan vind je AM inderdaad niks aan....Ik houd op mijn beurt dan weer niet heel erg van metal....

En eigenlijk moet iedereen Sonic Youth, Wilco, Yo la Tengo en Jeff Beck luisteren..... :D

hubert, weet jij wanneer die cd uitkomt toevallig ? Ja Rene is een goeie gitarist ja. Luister maar es naar Persona Non Grata, erg lekker gitaarwerk en riffs. Hij schijnt ook een goeie slide gitarist te zijn.
En ja Motown is lekker kneukmuziek ja.... mn vriendin beaamt dat !

Negative K3 fan
2 augustus 2006, 22:22
@negative k3 fan: Ik vind een band die met elkaar erg strak is, erg goed. Ongeacht of er sprake is van instrumentvaardigheid....Als je inderdaad meer een metalliefhebber bent, dan vind je AM inderdaad niks aan....Ik houd op mijn beurt dan weer niet heel erg van metal....

En eigenlijk moet iedereen Sonic Youth, Wilco, Yo la Tengo en Jeff Beck luisteren..... :D

beste hubert ik vind strakheid slechts 1 van de vele dingen die een band goed maakt, naast strak samenspel moeten ze bijvoorbeeld ook gewoon goede nummers maken. Ik ben echt geen metal head, ik ben zelfs een tijdje fan geweest van sonic youth. Wilco en yo la tengo ken ik niet, maar jeff beck kan ik ook wel waarderen.

hubert
3 augustus 2006, 09:51
@arjanb01: Rene is inderdaad een goede slidegitarist. en wat zijn gitaarspel betreft.....na ja...hoeft niet gezegd te worden.......Daarbij is hij ook nog eens een zeer begaafd pedalsteelspeler. Daar ken ik m dan weer van. En geen idee wanneer die cd uitkomt. Weet alleen dat die shows ter promotie daarvan zijn.

@negative K3 fan: Mee eens. goede liedjes/ nummers/ stukken zijn inderdaad belangrijk. Maar strakheid geeft voor mij het idee dat ze naar elkaar luisteren en dus echt met elkaar bezig zijn. Iets wat ik net iets boven goede nummers zet. o ja, de juiste feel/soul vind ik ook net iets belangrijker dan een goed liedje.....Maar ik denk dat je dat wel met me eens bent.

En wilco live kan ik je zeker eens aanraden. via youtube van alles te vinden. Vooral eens letten op hun gitarist Nels Cline. Dat is een gitarist met een geheel eigen benadering.

Vetzak
3 augustus 2006, 12:03
meer dan powercord raggen? Zoals wat ? Een goeie gitaarsolo heb ik niet kunnen ontdekken bij deze gastjes, laat staan dat die gasten hun instrument beheersen. Wat mij betreft een voorbeeld van snelle rocksterren die over 5 jaar 'over' zijn.
En wat is er zo strak aan deze band ? Geen idee.... Wat mij betreft 'hype' in het rijtje van The White Stripes, The Strokes en meer van dat soort emo bandjes die ontzettend commercieel gehyped worden vanuit Engeland en Amerika.


Inderdaad, ik word er ook strontziek van. Wat de laatste jaren allemaal uit GB is gekomen, dat is voor mij allemaal één pot nat, van die discopoprock à la Fritz Frederik. En elke week rammen ze zo wel een nieuw groepje door onze strot, nu weer die automaticmannetjes met hun 'monster'. Kunnen die Britten nog een ander ritme drummen dan toem - tss - tek - tss - toem - tss - tek?
En waar ik dan nog het meest het schijt van krijg is als ik lees in interviews, en dat is zowel gezegd geweest door die zanger van FF als bij die arctic monkeys: 'gitaarsolo's zijn belachelijk'. Dat zegt voor mij alles. Ze kunnen gewoon geen solo's spelen natuurlijk, maar ze zijn arrogant genoeg om dan maar te zeggen dat solo's belachelijk zijn.
Nog één ding: gisteren heb ik the kooks op tv gezien. Ik had zin om een baksteen door het scherm heen te smijten.
Jongens toch, wat een ellende, die arty farty Engelse pseudo-intellectuelen met een gitaar. Daar kan ik me echt in opwinden. Maar voor de rest gaat het goed met me.

hubert
3 augustus 2006, 13:30
Het zegt mij alles dat jij je zo opwindt over de opmerking dat ze gitaarsolo's maar belachelijk vinden.....En verder ga ik me daar NIET over opwinden natuurlijk.

arjanb01
3 augustus 2006, 13:33
Inderdaad, ik word er ook strontziek van. Wat de laatste jaren allemaal uit GB is gekomen, dat is voor mij allemaal één pot nat, van die discopoprock à la Fritz Frederik. En elke week rammen ze zo wel een nieuw groepje door onze strot, nu weer die automaticmannetjes met hun 'monster'. Kunnen die Britten nog een ander ritme drummen dan toem - tss - tek - tss - toem - tss - tek?
En waar ik dan nog het meest het schijt van krijg is als ik lees in interviews, en dat is zowel gezegd geweest door die zanger van FF als bij die arctic monkeys: 'gitaarsolo's zijn belachelijk'. Dat zegt voor mij alles. Ze kunnen gewoon geen solo's spelen natuurlijk, maar ze zijn arrogant genoeg om dan maar te zeggen dat solo's belachelijk zijn.
Nog één ding: gisteren heb ik the kooks op tv gezien. Ik had zin om een baksteen door het scherm heen te smijten.
Jongens toch, wat een ellende, die arty farty Engelse pseudo-intellectuelen met een gitaar. Daar kan ik me echt in opwinden. Maar voor de rest gaat het goed met me.

Rustig rustig, opwinden is slecht voor je rikketik ! Ik luister al niet meer naar britpop bandjes sinds oasis (wat ik dan bij tijd en wijle best aardig vindt, ondanks die arrogantie van ze). Ik koop gewoon muziek die ik lekker vindt en kijk tegenwoordig helemaal geen clips meer.
Tsja, gitaarsolo's belachelijk... tis een mening van ze enne daar ga ik me niet aan storen, ik heb hierboven al mn mening geventileerd over die britse bandjes. De laatste echt goeie britse bands waren/zijn u2 en the police....

sunday violence
3 augustus 2006, 14:50
hallo, dringt het tot niemand door dat een gitaar een onderdeel is van een band net als drums, bas, zang of tropet voor mijn part. Een nummer valt of staat niet op de moeilijkheidsgraad van een gitaarpartij, hoe kortzichtig is dat! Iets kan je ding niet zijn maar ga nou niet een band als arctic monkeys afzeiken omdat er geen petrucci achtige shit inzit. thank god dat dat er niet inzit btw...

enneeh als je bands als the white stripes en the strokes enzo ook onder emo plaatst heb je je er sowieso niet echt in verdiept

arjanb01
3 augustus 2006, 15:56
hallo, dringt het tot niemand door dat een gitaar een onderdeel is van een band net als drums, bas, zang of tropet voor mijn part. Een nummer valt of staat niet op de moeilijkheidsgraad van een gitaarpartij, hoe kortzichtig is dat! Iets kan je ding niet zijn maar ga nou niet een band als arctic monkeys afzeiken omdat er geen petrucci achtige shit inzit. thank god dat dat er niet inzit btw...

enneeh als je bands als the white stripes en the strokes enzo ook onder emo plaatst heb je je er sowieso niet echt in verdiept

nee, ik ga me niet in emo verdiepen, pfff heb wel wat beters te doen ! Die emo bandjes zijn over 20 jaar uitgestorven.

Mithrandir
3 augustus 2006, 16:06
Emo is een vage term als ik zie hoeveel totaal verschillende bands daar onder geschaard worden. Arctic Monkeys is sowieso geen emo en White Stripes en The Strokes ook niet. Alle drie de bands lijken ook voor geen meter op elkaar, al hebben de Strokes en AM wel een vergelijkbare sound.

...rock...
3 augustus 2006, 16:08
Inderdaad, ik word er ook strontziek van. Wat de laatste jaren allemaal uit GB is gekomen, dat is voor mij allemaal één pot nat, van die discopoprock à la Fritz Frederik. En elke week rammen ze zo wel een nieuw groepje door onze strot, nu weer die automaticmannetjes met hun 'monster'. Kunnen die Britten nog een ander ritme drummen dan toem - tss - tek - tss - toem - tss - tek?
En waar ik dan nog het meest het schijt van krijg is als ik lees in interviews, en dat is zowel gezegd geweest door die zanger van FF als bij die arctic monkeys: 'gitaarsolo's zijn belachelijk'. Dat zegt voor mij alles. Ze kunnen gewoon geen solo's spelen natuurlijk, maar ze zijn arrogant genoeg om dan maar te zeggen dat solo's belachelijk zijn.
Nog één ding: gisteren heb ik the kooks op tv gezien. Ik had zin om een baksteen door het scherm heen te smijten.
Jongens toch, wat een ellende, die arty farty Engelse pseudo-intellectuelen met een gitaar. Daar kan ik me echt in opwinden. Maar voor de rest gaat het goed met me.

Dus je gaat me zeggen moest jij een groep zitten je word wat bekend in Europa (stukje in Amerika) zoals The Kooks en zoals The Arctic's dat ze dat zo van je zouden mogen afnemen omdat je geen solo's speelt hmm EN dus mag je niet bekend zijn omdat sommigen vinden wat je doet niet goed is ...
Er zouden nog weinig 'grote' artiesten zijn... Ik kan volstrekt begrijpen dat je geen fan bent van beiden (ben ik nu wel) maar kijk er dan niet naar (het was het programma 'zomer 2006'? Je mag best kritisch zijn maar belachelijk doen is voor niets nodig:) Buiten dat kan idd goed met je gaan ...

nirwana
3 augustus 2006, 16:13
nee, ik ga me niet in emo verdiepen, pfff heb wel wat beters te doen ! Die emo bandjes zijn over 20 jaar uitgestorven.

Dat zei men ook over oasis en blur... We zijn nu bijna 15 jaar verder en je wordt er nog steeds mee doodgeklopt. Arctic monkeys en the kooks etc. zijn echt geen emo bandjes. Het zijn groepen die een zekere britse stijl uitstralen. Komt ook deels door het feit dat ze nog zo jong zijn. Ik heb die jongens nog nooit horen zeggen dat ze gitaarvirtuosen zijn. Ik ben ook geen ongelofelijke fan, het blijven namelijk nog steeds een soort mode lifestyle groepjes. Ik mis een beetje het revolutionaire aan pink floyd of jimi hendrix, het zijn eerder een soort synthese groepjes. Toch lekkerder dan wat er 5 jaar geleden te horen was op de radio.

nirwana
3 augustus 2006, 16:16
Liam Gallagher over de kooks, arctic monkeys etc. (naar einde toe).. die kerel is echt grappig

http://www.youtube.com/watch?v=J2TylcAyg-E&search=liam%20gallagher%20interview

Mufftin
3 augustus 2006, 19:46
hallo, dringt het tot niemand door dat een gitaar een onderdeel is van een band net als drums, bas, zang of tropet voor mijn part. Een nummer valt of staat niet op de moeilijkheidsgraad van een gitaarpartij, hoe kortzichtig is dat! Iets kan je ding niet zijn maar ga nou niet een band als arctic monkeys afzeiken omdat er geen petrucci achtige shit inzit. thank god dat dat er niet inzit btw...

enneeh als je bands als the white stripes en the strokes enzo ook onder emo plaatst heb je je er sowieso niet echt in verdiept

precies + 1 en ik zet al mijn geld in op jou. Je kunt bands wel gaan afzeiken omdat ze niet moeilijk spelen maar bedenk zelf maar eens zulke nummers. Misschien is het niet je ding maar zeik de bands dan niet af.

the joshua tree
3 augustus 2006, 20:01
nee, ik ga me niet in emo verdiepen, pfff heb wel wat beters te doen ! Die emo bandjes zijn over 20 jaar uitgestorven.
Als jij je niet de moeite wil nemen om je te verdiepen in een bepaald gebied, moet je hierover ook geen uitlatingen doen.

brunodb
3 augustus 2006, 20:08
the Arctic monkeys hun sound op werchter dit jaar was bedroevend slecht. op cd vind ik ze wel goed.

LuukieRayVaughan
4 augustus 2006, 00:55
Ik vind het zo ontzettend sfeerloos al die nieuwe MTV bands, maar dat ligt er gewoon aan dat ik de rock van nu gewoon niet kan waarderen.
Creatief ?? jawel, sommige dan. Maar toch is er sprake van geluk (bijv. hulp van mtv) als dat soort bandjes doorbreken. Het heeft in dat opzicht meer de kenmerken van top 40 muziek dan de wat oudere rock.

Vetzak
4 augustus 2006, 10:27
Dus je gaat me zeggen moest jij een groep zitten je word wat bekend in Europa (stukje in Amerika) zoals The Kooks en zoals The Arctic's dat ze dat zo van je zouden mogen afnemen omdat je geen solo's speelt hmm EN dus mag je niet bekend zijn omdat sommigen vinden wat je doet niet goed is ...
Er zouden nog weinig 'grote' artiesten zijn... Ik kan volstrekt begrijpen dat je geen fan bent van beiden (ben ik nu wel) maar kijk er dan niet naar (het was het programma 'zomer 2006'? Je mag best kritisch zijn maar belachelijk doen is voor niets nodig:) Buiten dat kan idd goed met je gaan ...

Ach, ik bedreig die jongens toch niet met de dood of zo. Ik zeg gewoon dat ik al die nieuwe britpop voor jeanetten (kennen jullie dat woord?) vind, zonder meer. Tja, en als ze dan zitten te kankeren op gitaarsolo's, dan is dat olie op het vuur. Zij beginnen dan trouwens met afzeiken he? En het is toch niet omdat zij bekend zijn, dat zij wél het recht hebben om iets af te zeiken, en ik dat niet heb omdat ik niet bekend ben? Iedereen heeft evenveel recht op ongenuanceerd kritiek spuien, en iedereen heeft evenveel recht om er aanstoot aan te nemen.

brunodb
4 augustus 2006, 11:11
die mannen van Franz Ferdinand hebben in een interview met TMF ook gitaarsolo's zitten afzeiken.
da's voor muzikanten die ni aan hun trekken komen en daarom me hun gitaar moeten zonodig masturberen opt podium...

aldus die van Franz Ferdinand.

dus de britpoppers zingen hetzelfde liedje hoor.
ach ja, als je niet kan soleren ga je niet vertellen hoe geweldig je soleren vindt :-p

hubert
4 augustus 2006, 11:58
Ik vind van mezelf dat ik wel solo's kan spelen (en dan eerder in de neil young stijl dan de vai stijl), maar ik vind solo's 9,9 van de 10 keer ook overbodig....
Zo....En nu?

brunodb
4 augustus 2006, 12:15
dan ben je volledig klaar voor de britpop é gast. fijn voor jou, niks mis mee

dodoweirdo
4 augustus 2006, 17:11
die mannen van Franz Ferdinand hebben in een interview met TMF ook gitaarsolo's zitten afzeiken.
da's voor muzikanten die ni aan hun trekken komen en daarom me hun gitaar moeten zonodig masturberen opt podium...

aldus die van Franz Ferdinand.

dus de britpoppers zingen hetzelfde liedje hoor.
ach ja, als je niet kan soleren ga je niet vertellen hoe geweldig je soleren vindt :-p

http://www.youtube.com/watch?v=85nE9M4Ck-A

Shit mate, he's playing a solo! een jaar of 19 die gitarist..

dodoweirdo
4 augustus 2006, 17:49
dit is de rede waarom ik de kooks maar niets vind...

http://www.youtube.com/watch?v=_68CVJglu_4

brunodb
4 augustus 2006, 19:04
you're weird man. nietemin hilarisch filmke en jim morrison rules

Negative K3 fan
4 augustus 2006, 19:44
dit is de rede waarom ik de kooks maar niets vind...

http://www.youtube.com/watch?v=_68CVJglu_4

???? pardon

Outrage
5 augustus 2006, 16:40
[QUOTE=arjanb01]Tsja, wat vind ik echt goed, echte 'muzikantenmuziek':


Popa Chubby
:rockon:

de live optredens van Popa Chubby schijnen heel goed te zijn.

nirwana
6 augustus 2006, 22:42
???? pardon

je zegt het zelf al in je signature..

BassplayerNL
15 augustus 2006, 18:24
weet niet of ik dit bericht na kan vertellen met al dei fnas hierzo maar goed...
ik vind ze eiglijk best kut:P net las them kooks of franz ferdinand allemaal beetje.. mm ja..gay eigelijk..


luister toch meer naar wat hardere band.. (soad, godsmack enz) hoewel ik ook naar intwine en racoon luister :cheerup:

E-J
16 augustus 2006, 11:54
Ik heb zeker respect voor ze.

Maar als ik naar die nieuwe Britpop bands luister...er zitten zo weinig verschillen in...zelfs de zangers klinken een beetje hetzelfde...

...maar ieder zijn ding natuurlijk!

Hempo
18 augustus 2006, 12:54
Er zit wel degelijk verschil in al die bands, het is maar net waar je in geinteresseerd bent.

Als je van metal/hardrock houdt, is dit te soft. Maar het is niet gelijk slecht ofzo. Ik denk dat The Kooks goede nummers maken, en dat is belangrijker dan top strak spelen of technisch alles beheersen.

99% van dit forum kan voglens mij nog wel wat kan leren van dit soort bands.

Fluffy
18 augustus 2006, 13:43
ik vind de monkeys zelf toch stuk beter dan franz ferdinand. de muziek is een stuk beter, maar misshcien ook wel omdat ik zon hekel heb aan die stage act van FF

Hempo
18 augustus 2006, 14:13
Ik heb het over The Kooks trouwens.

Kris Haex
20 augustus 2006, 16:48
Gitaarsolo's zijn te gek!

stefke_m
20 augustus 2006, 23:46
Ich habe ein roten T-shirt mit "I<3Arctic Monkeys"! Spass!

heb ze op werchter en pukkelpop al live gezien!! super

Eliytres
26 augustus 2006, 15:00
Ik vond ze op Lowlands iig erg saai. Op zich goed gespeeld allemaal, maar de band stond er echt bij als een stel zoutzakken. Bleh.

Tim..
20 januari 2009, 21:52
Ik lees net op http://www.jimmyalter.nl/News/4700/Arctic_Monkeys_bereiden_zich_voor_op_release_derde _album dat het er op lijkt dat we zeer binnenkort een nieuw album kunnen verwachten:)

waar ik me wel lichtelijk "zorgen" over maak:

"Wat meteen opvalt is de gelijkenissen met het laatste album van Queens of the Stone Age. Niet geheel verrassend, aangezien Josh Homme (frontman QOTSA, red.) mee heeft geholpen met de productie van het nieuwe album."

ik heb niks tegen QOTSA, is best een goed band, maar Arctic Monkeys die vergelijkenissen vertonen met QOTSA?:o Hopelijk valt dit mee, want het zou pure zonde zijn.

Micro-e
24 januari 2009, 16:00
Mwoa, Josh Homme heeft de boel alleen maar geproduceerd en ze hebben toch wel een eigen geluid. Ik verwacht (lees: hoop) wel wat desertsessions-invloeden.

Tim..
24 januari 2009, 16:52
Mwoa, Josh Homme heeft de boel alleen maar geproduceerd en ze hebben toch wel een eigen geluid. Ik verwacht (lees: hoop) wel wat desertsessions-invloeden.

Tja ik dacht zelf ook al dat hij niet echt veel invloed heeft op hun sound, en ik hoop dat ik daar in gelijk krijg:satisfie:


Kan iemand (Mod's?) trouwens alsjeblieft de titel verbeteren.
Arctic Monkeys dus:confused: