PDA

View Full Version : Ik zoek.....



Panto
20 juli 2006, 20:04
Ik zoek een multi effecten processor.

Ik hou de markt van de pedalen niet echt bij dus heb er niet zoveel verstand van wat nou goede en wat nou slechte pedalen zijn.

Ik zoek dus een multi effecten processor om gewoon te gebruiken als ik een beetje zit te spelen dus niet op het podium ofzo (mag wel).

Eentje waar veel effecten op staan of zelf te maken.

Makkelijk in gebruik, dus makkelijk zelf de gewenste effecten maken.

+/- €200,- (ik kijk niet op een paar 10tjes zolang de kwaliteit maar goed is)

Is die Line 6 Pod wat?
Kan iemand mij advies geven.

bij voorbaat dank

Mitch
20 juli 2006, 20:09
L6 POD, of Boss ME50. Simpeler dan de GT serie en behoorlijke sounds uit te halen.

robert-gitarist
20 juli 2006, 20:10
Boss heeft erg leuke multi effecten.Zelf heb ik een ME50 gehad en voor thuis een zeer leuk apparaat.Ingebouwde tuner etc,veel mogelijkheden.Boss GT-3 en GT-5 zijn ook zeker leuke apparaten en die hebben nog meer mogelijkheden dan de ME50.Deze multi effecten zijn 2de hands te krijgen voor onder de 200 euro(gemiddelde is 160euro ong.)Veder heeft Zoom en Korg/Toneworks ook leuke multi effecten.Line6 idem.
Mijn tip is,ga gewoon na een winkel zoals Feedback ofzo.Die hebben altijd wel wat multi effecten liggen.Test ze zelf en kijk welke je het beste vind klinken.

robert-gitarist
20 juli 2006, 20:11
L6 POD, of Boss ME50. Simpeler dan de GT serie en behoorlijke sounds uit te halen.

+1.
Zoal ik al zei in m'n vorige post.ME50 is erg leuk.Heel makkelijk intestellen.Vond de ME50 erg goeie delay's en modulatie effecten hebben.Distortions etc moet je van houden.Vind ik persoonlijk niet mooi klinken uit een multi effect.GT serie heeft erg veel mogelijkheden waardoor je soms de bomen in het bos niet meer ziet ;) En sja hoeveel van de tig effecten gebruik je eruit?ME50 heeft alles dat je nodig hebt eigelijk.Enigste minpuntje is dat als je een userpatch hebt en je wilt schakelen na de volgende userpatch dan heb je een hele korte vertraging van z'n kleine mili seconde.Das wel beetje jammer.

the feable
20 juli 2006, 23:30
Ik zou wel voor een GT6 gaan!! Helsche machine, is niet alleen veel meer functies maar ook veel handige funties zoals tap tempo ( op een CTL-pedaal) En je kunt van banken switchen door middel van footswitchen integenstelling tot de ME 50!!

Mijne staat te koop...
Maarje is miss net iest boven je budget!

skabouter
21 juli 2006, 18:50
hehe hoezo spam?

Pods draaien vooral om amp-modelling. er zitten ook FX`s in, maar die zijn beperkter en IMHO slechter dan op de Boss dingen (waar dan weer de ampmodels iets slechter zijn). maar als je FX`s zoekt zou ik zeggen BOSS. een multi FX met pedals (wat je ook op de pod mist, waardoor ie live niet te gebruiken is, of je moet een (duur) floorboard erbij kopen.
een GT5 of GT3 is niets mis mee, en heb je wel voor rond de 200 euro! zijn wel ff wennen en duurt ff voor je ze helemaal door hebt, maar dan kan je ook wel bijna alles ermee!! GT6 is nog iets beter/fijner bedienbaar maar is wat duurder, zal je 2e hands toch wel op 275 uitkomen. maar dan ben je wel echt voor 10 jaar klaar!

maar GT3 is een prima keuze voor 200 euro, ME50 ook vet maar die is wat beperkter (qua FX`s en footswitches). tis maar net wat je wil.......................

hendrix2
21 juli 2006, 19:17
ik ben zelf ME50 liefhebber/gebruiker, vind de distortions best wel meevallen. Je kan er echt hele leuke dingen mee doen. De harmonist die erin zit is bijvoorbeeld heel erg leuk om typische 2gitaars partijen van bv iron maiden te spelen e.d

paulusdeBKB
21 juli 2006, 19:24
Zoals gezegd zijn de Boss dingen prima. Je kunt ook kijken naar een 19" effectprocessor met los floorboard, al vraag ik me af of je dan voor 200 E klaar komt. Denk het eigenlijk niet...

the feable
21 juli 2006, 19:50
...al vraag ik me af of je dan voor 200 E klaar komt. Denk het eigenlijk niet...

Nee voor hoeveel denk je dan dat ze klaar komt?? Waar zie je d'r voor aan...

skabouter
21 juli 2006, 19:53
sorry hoor, maar als je voor 200 euro niet klaarkomt heb je echt issues!!!

the feable
21 juli 2006, 20:38
Inderdaad, ik doe het voor 150,- dus 200 is echt boven de max!!

Panto
26 juli 2006, 22:37
Om even weer ontopic te komen.

Ik ben dus een paar dagen geleden naar feedback geweest om te kijken wat ik van de Boss ME-50 vond en hij beviel mij op zich goed. Mijn vader was ook mee en die is nogal kieskeurig en vond hem dus minder en wilde verder kijken naar andere pedalen.

Hij had een Line 6 Pod Live gezien en was daarvan wel onder de indruk en zou misschien dan de helft mee betalen.

Maar zou iemand wat willen vertellen over die L6 Pod Live (ervaringen)??

Volgens mij is het gewoon een pedaal versie van de Pod XT.

En hoe zit het met de effecten?? Kan ik er zo'n beetje elk geluid uit krijgen om nummers te coveren etc??

en... stel: ik heb mijn pc en mn versterker op het pedaal aangesloten kan ik dan op de pc live via een soort equalizer de effecten maken zoals bla bla bla ik wil een beetje een flanger effect erbij of iets meer disortion. Kan dit?

eng elfjuh
26 juli 2006, 23:33
Op je PeeCee editen kun je met meer multi-FX.
Ik ben zelf enorm tevree met de ZOOM GFX-8
die kun je nog weleens 2e hands tegenkomen voor 150,-

Mitch
27 juli 2006, 09:41
De POD XT Live moet je eerder vergelijken met de GT8 dan met de ME50. Veel meer instelmogelijheden, meer opslagplaatsen voor patches etc.
Het voordeel van zo'n uitgebreide bak is dat de geluidskwaliteit beter is en dat je er preciezere sounds uit kunt halen. Hat nadeel is dat je veel langer aan het editen bent.
Wat dat betreft zit de ME50 er leuk tussenin. Aardige kwaliteit, redelijk overzichtelijk en vlot in te stellen. Ik vond het zelf nooit veel bijzonders, maar mijn collega in de U2 tribute band kan er 90%van zijn sounds uithalen en sommige zijn gewoon 'spot on'. En we zijn echt vrij kieskeurig qua sounds...

Voor ervaring met de XT Live zal een ander je moeten helpen (zijn ook wel wat topics over geweest). Ik heb er één keer een demo van gehoord en was toen niet erg onder de indruk, maar volgens mij was dat vooral een smaakverschil van hoe de demonstrateur hem had ingesteld.

peter_heijnen
27 juli 2006, 10:18
Ik heb nog een gt3 van boss voor 100 euro. Pm me maar als je geinteresseerd bent.

Panto
28 juli 2006, 19:24
Kan ik die GT-8 ook op de "PeeCee" aansluiten??
Ik kan er namelijk niet zoveel over terug vinden op de boss site.

sugarfish
29 juli 2006, 00:07
ja dat kan! middels midi-usb interface (om patches op de gt8 te zetten en op de computer te zetten)
Je kunt ook op de pc opnemen, maar dat hangt meer van de pc/soundkaart af!