PDA

View Full Version : Nep LP-custom op marktplaats.



ketja
20 juli 2006, 19:28
Dit is wel erg duidelijk!!!

http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_elektrisch/42839721.html

tabmaniac
20 juli 2006, 19:32
geen verstand van lp's.. maar wat is er dan zo duidelijk aan?

drap
20 juli 2006, 19:48
Het lijkt meer op een supreme, geen custom. Maar dat kan ook weer niet, want deze gitaar heeft niet zo'n randje rondom de body. De inlays kloppen niet, net als de stemmechanieken. Misschien dat ie wel uit de customshop komt, dat zou kunnen, maar het is niet het type custom

Snarx
20 juli 2006, 19:52
geen verstand van lp's.. maar wat is er dan zo duidelijk aan?

Wat er mis is in mij ogen is:
-Het gibsonlogo: Gibson heeft toch geen gouden logo's (of ik vergis me)
-De bovenkant van de head, die is niet symmetrisch
-De "deuk" waar de tuners zitten; te diep, lijkt Epiphone
-De Trussrodcover: Gibson gebruikt geen 3 vijzen, Giobson gebruikt er 2
-De binding an de head, een custom heeft 1 dikke lijk op de head + 2 dunnere
-De binding op de body, als je kijkt op de site van Gibson (http://www.gibson.com) zie je dat de custom in Alpine White een zwarte binding heeft

Verbeter me waar ik fout ben

Johnny V
20 juli 2006, 20:02
Dit is inderdaad een vervalsing, deze advertentie staat ook op muziek.2dehands.be, en heb al naar de verkoper gemaild.

drap
20 juli 2006, 20:04
Wat er mis is in mij ogen is:
-Het gibsonlogo: Gibson heeft toch geen gouden logo's (of ik vergis me)
-De bovenkant van de head, die is niet symmetrisch
-De "deuk" waar de tuners zitten; te diep, lijkt Epiphone
-De Trussrodcover: Gibson gebruikt geen 3 vijzen, Giobson gebruikt er 2
-De binding an de head, een custom heeft 1 dikke lijk op de head + 2 dunnere
-De binding op de body, als je kijkt op de site van Gibson (http://www.gibson.com) zie je dat de custom in Alpine White een zwarte binding heeft

Verbeter me waar ik fout ben

Okee :) Gibson heeft wel gouden logo's, waaronder de SG die ik ga kopen. Die kop die klopt wel, maar die stemmechanieken niet. Evenmin als dat halspenplaatje, wat jij ook al opgemerkt had. Dat ontbreken van een zwart randje rondom de body viel me inderdaad als eerste op. Door dat halspenplaatje durf ik nu ook met zekerheid te zeggen dat dit niet eens een Gibson is

Snarx
20 juli 2006, 20:39
Mij lijkt het een omgebouwe Epi Studio

robert-gitarist
20 juli 2006, 20:42
Als ik het goed zie zijn dat Grover Tuners.En dat zijn de zelfde die ik op m'n Epi LP Standaard heb zitten...

Helter Skelter
20 juli 2006, 20:43
ik zag 'm ook staan idd, vooral het ontbreken van de bindings op de body viel mij gelijk op

drap
20 juli 2006, 20:49
Mij lijkt het een omgebouwe Epi Studio

Nee kan niet. De kop van een Epi heeft afgevlakte hoeken

Wormaap
20 juli 2006, 20:54
Daar kun je relatief makkelijk stukjes hout opzetten om er alsnog een 'Gibson'-kop van te maken. Wordt wel vaker gedaan.

Snarx
20 juli 2006, 21:03
Nee kan niet. De kop van een Epi heeft afgevlakte hoeken

Je moet eens goed kijken naar de uitvergrote foto van de kop. Die is (in mijn ogen) nie echt symmetrisch.

iwamoto
20 juli 2006, 21:04
euhm, ik wil niet generaliseren, maar heel vaak komen vervalsingen van 2ehands.be af, ik bedoel, zouden nederlanders denken belgen erbij te kunnen lappen? of belgen belgen erbij? achja, de binding viel me idd ook op, zal ik er 50 voor bieden, en als ie dan zeurt zeg ik "je mag blij zijn als iemand 50 voor je vervalsing bied", wie weet geeft ie toe :D

RRRobin
20 juli 2006, 21:43
overigens vind ik de verkooptekst ook heel pakkend ;) misschien wel weer buitenlandse scam, alleen dan de iets nieuwere versies waarin ze snappen dat lappen tekst niet correct door de vertaalmachines heen komen ;)

green_day
20 juli 2006, 22:13
Deze gitaar heeft tevens een rosewood toets, als ik het niet verkeerd zie. Ik geloof dat gibson er alleen ebony op plakt

FruscianteFan
20 juli 2006, 23:47
Die kop die klopt wel,
twee keer een echte:
http://www.dsherwood-guitartuition.co.uk/des_les_headstock.jpg

http://www.geocities.com/athens/troy/4081/HeadStock.JPG

en de nepperd:
http://i16.photobucket.com/albums/b43/erikharings/nepgibson.jpg

voor de vergelijking.

Orpheo
20 juli 2006, 23:49
bij gibsons is de split diamond ook ingelegd. bij deze niet. plakplaatje ofzo.

Debaser
20 juli 2006, 23:56
bij gibsons is de split diamond ook ingelegd. bij deze niet. plakplaatje ofzo.

in elk geval zo scheef als een Christina

fred dons
21 juli 2006, 07:21
dit is een chinese vervalsing die ook op e-bay regelmatig wordt aangeboden
en inderdaad een samenraapsel van gibson kenmerken (supreme inleg, standard binding met custom inleg etc)
voor 50 euri lijkt het me een leuk gitaartje , alles er boven is weggegooid geld ;)

timgte
21 juli 2006, 07:50
Er is wel heel veel op geboden:
€ 1.800,00 henkfakennep 21-07-06, 00:02


Is dat iemand van hier die door heeft dat het om een vervalsing gaat?

In de eerste instantie dacht ik: Misbruik melden, dat kan bij marktplaats. Of het werkt weet ik niet. Nu ik dit zie heb ik zoiets van, alle forumleden moeten gaan opbieden, volgens mij zitten er namelijk niet echt juridische dingen verbonden aan het bieden. Zeker niet als het om een vervalsing gaat.

Edit:
Of misschien is hij het zelf en probeert hij de startprijs vast te stellen...

Noid
21 juli 2006, 08:05
Er is wel heel veel op geboden:
€ 1.800,00 henkfakennep 21-07-06, 00:02


Is dat iemand van hier die door heeft dat het om een vervalsing gaat?

In de eerste instantie dacht ik: Misbruik melden, dat kan bij marktplaats. Of het werkt weet ik niet. Nu ik dit zie heb ik zoiets van, alle forumleden moeten gaan opbieden, volgens mij zitten er namelijk niet echt juridische dingen verbonden aan het bieden. Zeker niet als het om een vervalsing gaat.

Edit:
Of misschien is hij het zelf en probeert hij de startprijs vast te stellen...

Zie het email adres: Henk Fake Nep. Dit is dus iemand die weet dat het een nepperd is en dat zo nog even duidelijk maakt aan de verkoper (en ons).

timgte
21 juli 2006, 09:10
Zie het email adres: Henk Fake Nep. Dit is dus iemand die weet dat het een nepperd is en dat zo nog even duidelijk maakt aan de verkoper (en ons).


Oops, niet gezien... Het was nog vroeg.

Maar, zeer goed dat gedaan is.

zeppo
21 juli 2006, 10:12
Ehm,

ik heb de verkoper even gemaild met de vraag wat hij nou echt wilde hebben voor deze namaak.
Zijn reactie:

"700 euro. komt uit Korea. Is een perfekte copie."

Right ....

Agent_Smith
21 juli 2006, 10:35
Okee mensen, ik zal jullie nog eens verwennen met het echte werk:
http://img89.imageshack.us/img89/8379/afbeelding107smallfd9.jpg

Bobbel
21 juli 2006, 10:37
daar verwen je me niet mee hoor ;)

Helter Skelter
21 juli 2006, 10:40
De verkoper heeft de advertentie inmiddels aangepast:

http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_elektrisch/42839721.html

Bobbel
21 juli 2006, 10:40
wat is er anders aan?

Kim Wilson
21 juli 2006, 10:41
Haha, dat ziet er wel heel onnozel uit zo! :seriousf:

Helter Skelter
21 juli 2006, 10:43
wat is er anders aan?

hij heeft er bijgezet dat het een Koreaan is en de vraagprijs vastgesteld op €500 ipv 'bieden'

Mithrandir
21 juli 2006, 10:45
m.a.w. Hij wilde bewust het ding verkopen voor veeeeel meer dan hij waard is, wat een boef.

zeppo
21 juli 2006, 11:20
Ik had hem er ook op gewezen dat wat hij wilde doen, ehm, we zullen maar zeggen "onwettig", was. En dan druk ik mij nog heel netjes uit.

Kim Wilson
21 juli 2006, 11:23
Maar wat heb je hem nou precies gemaild? Kom op, we zijn hier wel wat gewend. :D

zeppo
21 juli 2006, 11:42
Mail aan verkoper:

dat is naar mijn mening veel te duur voor een merkloze kopie. Merkloos,
want de herkomst is onbekend. Ja, Korea, maar er zijn vele tientallen
fabrieken in Korea waar gitaren gebouwd worden.
Bovendien wil ik je er op wijzen dat je de gitaar te koop aanbiedt als een
Gibson. Er zijn een heleboel woorden voor te verzinnen, maar laat ik het
vriendelijk zeggen: het is onwettig ...

Hij heeft de tekst aangepast, maar naar mijnzin veel te weinig: zo staat er nog steeds USA ...

FruscianteFan
21 juli 2006, 12:54
Hij heeft de tekst aangepast, maar naar mijnzin veel te weinig: zo staat er nog steeds USA ...Ik vind het briljant: "Korea (made in USA)" :D

Tupelo
21 juli 2006, 12:59
Daar kun je relatief makkelijk stukjes hout opzetten om er alsnog een 'Gibson'-kop van te maken. Wordt wel vaker gedaan.

En gelukkig zitten hier dan mensen die dat onmiddelijk door hebben. :)
Als zo een oplichter nu van zijn epi een heritage zou maken, zou 'ie dan ook zo snel door de mand vallen..?

Tupelo
21 juli 2006, 13:00
Kunnen hem stalken met 0.01 biedingen..

zeppo
21 juli 2006, 21:21
En weer aangepast: het wordt echt steeds mooier!

Les Paul (Korea) made in USA echt Gibson Les Paul decal, Custom

Hey, maar met een echt Gibson Les Paul Decal!!! Alhoewel, zou die wel echt zijn?
Toch maar eens even navragen ...

hadv
22 juli 2006, 00:14
Ik heb um ook al een paar keer gemailed, zijn laatste reactie was wel van een enorm hoog domheidsgehalte, ik wil het u niet onthouden...

[quote]
Gibson maar ook Fender laat uit kostenoogpunt zijn gitaren bouwen in CHINA en niet in USA. Toevallig weet ik daar iets van. Elekronica, textiel enz. maar bijv. ook bijv. Philips en vele andere bekende merken produceren eveneens niet meer in het oorspronkelijke land. Vanuit China worden de meeste merkgitaren geleverd naar de oorspronkelijke opdrachtgevers en vandaar gedistribueerd naar bijv. EU. Het prijskaartje 5000 euro is fake niet het instrument.
gr.
Leo
[endquote]

Vooral de zinsnede "toevallig weet ik daar iets van". haha, jawel, 'iets', maar wel heel erg weinig.
Ik heb hem voor de verhoogde feestvreugde wat opmerkingen die ik hier langs zag komen toegestuurd. Plus nog wat verzinsels van mezelf, zoals de blok-inlay op de eerste positie. Vermoedelijk is het niet eens een Epi