PDA

View Full Version : Kleurverschil, hoe bedoel je?



Anders Destium
20 juli 2006, 13:28
Ik heb laatst de slagplaat van mijn (12 jaar oude) Ibanez RX750 gehaald, en daarbij was het toch wel heel geinig om te zien wat zon + onderhoud kunnen betekenen voor de kleur van een gitaar (de top is padauk, body mahonie):

http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/Ibanez%20RX750/DSCN2445.jpg

SimonS
20 juli 2006, 13:31
zooo vintage relic :) Dat zijn trouwens wel leuke gitaartjes, die van de RX serie. Een vriend had ooit zo eentje voor een appel en een ei op de kop getikt. Speelt en klinkt prima!

Kim Wilson
20 juli 2006, 13:36
Je moet ook niet de slagplaat van een gitaar afhalen, je moet erop spelen!


Waarom heb je hem er eigenlijk afgehaald?

Raffel
20 juli 2006, 16:00
mooie 'tan-line'

Waarom heb je deze ibbi nog wel en de rest (iirc) weggedaan? Is dat niet weer een halve PRS?

Anders Destium
20 juli 2006, 17:55
>Simon

De RX serie waren de instappers van Ibanez (wat tegenwoordig de GRX serie is). Deze gitaar is echter het onbetwiste topmodel in die serie, maar 1 jaar gemaakt en uit Japan. De specs zijn niet te vergelijken met andere RXen, al wist ik dat pas jaren later :)



Je moet ook niet de slagplaat van een gitaar afhalen, je moet erop spelen!


Waarom heb je hem er eigenlijk afgehaald?

Je gaat toch niet op een slagplaat spelen :o

Ik heb hem er van af gehaald om een ander element erin te zetten. Als je kijkt zie je dat het halselement geen gouden polepieces heeft, dat is de AN die ik er laatst in heb gezet. Ik ben alleen nog aan het dubben of ik het brugelement ook ga vervangen :)

>Raffel

Ik heb nog 4 Ibanezen, dus ze zijn niet allemaal weg! Dit is daarnaast een gitaar waar ik erg aan gehecht ben, de eerste gitaar waar ik ooit "verliefd" op werd en de eerste goede gitaar die ik ooit heb gehad. Daarbij zal niemand er ooit in de buurt voor geven als wat de gitaar voor mij waard is, niemand kent deze gitaar :)

Veekeren
20 juli 2006, 20:25
Als je zo door gaat is ie over 25 jaar net zo zwart als je nieuwe PRS :D

Anders Destium
20 juli 2006, 22:21
Als ik eerlijk ben is de kans dat ik deze gitaar over 25 jaar nog heb groter dan dat ik mijn nieuwe PRS nog heb :o