PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar!



Anders Destium
20 juli 2006, 13:24
Het is een PRS CE 24 uit 1988 (het eerste jaar dat ze werden gemaakt). Alder body, bolt-on maple hals en palissander toets (ik weet nog niet of het BRW of IRW is).

Voor een gitaar van deze leeftijd is hij in een verbazingwekkend goede conditie. De hals, toets en frets zijn helemaal tiptop in orde en er zijn maar een paar kleine plekjes op de body te vinden. Speelt super, klinkt super en is een plaatje om te zien. Ik ben een tevreden mens :)

http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/PRS%20CE%2024%20in%20Black/DSCN2461.jpg

http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/PRS%20CE%2024%20in%20Black/DSCN2462.jpg

http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/PRS%20CE%2024%20in%20Black/DSCN2458.jpg

arjanb01
20 juli 2006, 13:27
Het is een PRS CE 24 uit 1988 (het eerste jaar dat ze werden gemaakt). Alder body, bolt-on maple hals en palissander toets (ik weet nog niet of het BRW of IRW is).

Voor een gitaar van deze leeftijd is hij in een verbazingwekkend goede conditie. De hals, toets en frets zijn helemaal tiptop in orde en er zijn maar een paar kleine plekjes op de body te vinden. Speelt super, klinkt super en is een plaatje om te zien. Ik ben een tevreden mens :)

http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/PRS%20CE%2024%20in%20Black/DSCN2461.jpg

http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/PRS%20CE%2024%20in%20Black/DSCN2462.jpg

http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/PRS%20CE%2024%20in%20Black/DSCN2458.jpg

Gefeliciteerd Anders ! Mooie axe ! Ik had dr ook een oogje op maar ik vind de kleur niet bij een PRS passen ! Ik heb liever een tigerstripe toppie !
Maar verder mooie plank ! Wat voor PU zitten erin ? Dragons toevallig ? Push-pull schakelingen of gewoon basic qua toon regeling ?

hendrix2
20 juli 2006, 13:35
vette gitaar!
veel plezier ermee.
nog klein vraagje, (wss heel dom, maar ben totaal geen materiaal kenner... en ook geen prs kenner): wat zijn de zwarte 'rubbertjes' aan de tuners? daar waar de snaar rond gewonden zit... het dit nog nooit gezien (denk ik)

...rock...
20 juli 2006, 13:41
vette PRS! Ik heb het niet voor die overdreven Flametops en quilted tops van prs maar die 'gewoone' zwarte zijn meesterlijk!
Geproficiteerd!

BLOK182
20 juli 2006, 13:47
vette gitaar!
veel plezier ermee.
nog klein vraagje, (wss heel dom, maar ben totaal geen materiaal kenner... en ook geen prs kenner): wat zijn de zwarte 'rubbertjes' aan de tuners? daar waar de snaar rond gewonden zit... het dit nog nooit gezien (denk ik)
Dat zijn de locking tuners. Gave plank Anders, CE's rock!

Harm
20 juli 2006, 13:52
Mooie gitaar Eric!

Hoe speelt en klinkt 'ie? Ben benieuwd wat die Alder body met het geluid doet!
Weer een prs er bij! Gaat goed!

Mooie verslaving is dat.... Ik krijg GAS!!!

Net een chromeboy verkocht dus eens zien of er nog iets moois verschijnt de komende periode... :-p

Harm

hendrix2
20 juli 2006, 13:52
Dat zijn de locking tuners. Gave plank Anders, CE's rock!
weer iets bijgeleerd :)
waarvoor dank

Gitaro
20 juli 2006, 14:11
Zo'n hortensia heb ik ook! Zo'n gitaar jammer genoeg niet :D

marc_o
20 juli 2006, 14:19
Dat onkruid heb ik dan weer.



Leuke gitaar Anders, daar kan ik wel wat mee.

Tupelo
20 juli 2006, 14:33
Sweet!!! :)

Anders Destium
20 juli 2006, 14:34
Bedankt voor de reacties mensen :) Je merkt het wel heel erg aan het geluid dat het een bolt-on is en dat hij van alder is, duidelijk feller en scherper dan mijn set neck mahonie gitaren!


Gefeliciteerd Anders ! Mooie axe ! Ik had dr ook een oogje op maar ik vind de kleur niet bij een PRS passen ! Ik heb liever een tigerstripe toppie !

Maar verder mooie plank ! Wat voor PU zitten erin ? Dragons toevallig ? Push-pull schakelingen of gewoon basic qua toon regeling ?

Er zitten PRS Vintage pups in, Dragons waren er pas veel later. De schakeling is basic 3-way (later werd het rotary (5-way) of 3-way met push-pull).

arjanb01
20 juli 2006, 14:46
Bedankt voor de reacties mensen :) Je merkt het wel heel erg aan het geluid dat het een bolt-on is en dat hij van alder is, duidelijk feller en scherper dan mijn set neck mahonie gitaren!



Er zitten PRS Vintage pups in, Dragons waren er pas veel later. De schakeling is basic 3-way (later werd het rotary (5-way) of 3-way met push-pull).

Dus eigenlijk klinkt ie als een superstrat (met humbuckers) maar dan met maar 3 schakelmogelijkheden (ipv 5), zodat je de tussenstand geluidjes niet hebt ?

thomazzbootzz
20 juli 2006, 14:56
Mooie plank Erik, ik vind alleen de kleur wat minder.

Les Paul
20 juli 2006, 15:16
Gefeliciteerd Anders. Erg mooie gitaar. Ik ben een groot liefhebber van de CE. Misschien wel de beste PRS die er is.

Wat betreft fretboard, PRS heeft nooit Brazilian op de CE gebruikt, dus het is IRW.

Anders Destium
20 juli 2006, 18:17
Bedankt, ik kon er vanaf de PRS site geen wijs uit worden!


Dus eigenlijk klinkt ie als een superstrat (met humbuckers) maar dan met maar 3 schakelmogelijkheden (ipv 5), zodat je de tussenstand geluidjes niet hebt ?

Daarmee doe je deze gitaar flink te kort. Ik weet niet of je naar de meeting komt, maar als je wilt kan ik hem meenemen :)

Deze gitaar blaast elke superstrat die ik heb gehad en bespeeld (redelijke lijst) weg, en dat geldt ook voor mijn Tom Anderson. Misschien is mijn oordeel nu gekleurd omdat ik hem pas net heb, maar dit is het geluid dat ik jaren heb gezocht in Ibanezen, Jacksons, LTDs, Fenders enz. maar daar nooit in heb gevonden ;)

Les Paul
20 juli 2006, 18:51
Bedankt, ik kon er vanaf de PRS site geen wijs uit worden!



Daarmee doe je deze gitaar flink te kort. Ik weet niet of je naar de meeting komt, maar als je wilt kan ik hem meenemen :)

Deze gitaar blaast elke superstrat die ik heb gehad en bespeeld (redelijke lijst) weg, en dat geldt ook voor mijn Tom Anderson. Misschien is mijn oordeel nu gekleurd omdat ik hem pas net heb, maar dit is het geluid dat ik jaren heb gezocht in Ibanezen, Jacksons, LTDs, Fenders enz. maar daar nooit in heb gevonden ;)

Nee, je oordeel is niet gekleurd. Dit is echt een superfijne gitaar. De CE en SwampAsh zijn de PRSsen met het meest eigen karakter. Persoonlijk vind ik de CE dan de beste en ook het meest veelzijdig.

tabmaniac
20 juli 2006, 19:36
gefeliciteerd:)

Wormaap
20 juli 2006, 20:14
Gefeli! Da's PRS nummer hoeveel? 6, 7, 8? Ik ben de tel kwijt :P

En voordat iemand gaat roepen dat ik jaloers ben: Je hebt gelijk, dat ben ik inderdaad ;)

Veekeren
20 juli 2006, 20:22
Gefeli natuurlijk! Heb een gitaar als deze, of misschien deze ook op de veilingsites zien staan, maar juist vanwege de voor mij te sobere top vond ik het eigenlijk niks. Althans "niks" is overdreven, zou zelf ook nog wel een CE willen, maar het doet me net te weinig.

robert-gitarist
20 juli 2006, 20:23
Gaaf ding Anders!
Weer een mooie erbij.Hoeveel heb je nu van die PRS'en?
Lijkt mij ook wel wat z'n PRS.Heb keer op die Tremonti PRS gespeeld.Ook niet fout en voor het geld een leuke gitaar.Maar goed PRS is voorlopig nog beetje boven me budget :D
Veel plezier ermee ;)

Orpheo
20 juli 2006, 21:03
mooi speelgoed erik! familiefotootje wellicht?

RRRobin
20 juli 2006, 21:46
echt vette plank man :) gefeliciteerd

Anders Destium
20 juli 2006, 21:58
Voor de mensen die willen weten hoeveel PRSen ik nu heb: dit is nummer 6 (ze zijn heel verslavend) :cheerup: Het is een ziekte, maar gelukkig hebben ze allemaal andere specs!


Gefeli natuurlijk! Heb een gitaar als deze, of misschien deze ook op de veilingsites zien staan, maar juist vanwege de voor mij te sobere top vond ik het eigenlijk niks. Althans "niks" is overdreven, zou zelf ook nog wel een CE willen, maar het doet me net te weinig.

Tja, eigenlijk hebben bijna al mijn gitaren fancy tops. Dit is weer eens wat anders :hippie: Ik heb vroeger altijd op een zwarte Ibanez RG gespeeld, en deze klinkt precies zoals ik altijd had gehoopt dat die zou klinken :)

Mitch
20 juli 2006, 22:34
Bedankt voor de reacties mensen :) Je merkt het wel heel erg aan het geluid dat het een bolt-on is en dat hij van alder is, duidelijk feller en scherper dan mijn set neck mahonie gitaren!


Ja, dat was het eerste dat ik dacht. Heel andere specs dan wat je al hebt. Ik vind 'm eerlijk gezegd niet zo fraai, maar het is absoluut een veradmeing tussen al het AAAAA geweld in de wereld die PRS heet ;) Gefeliciteerd !

marc_o
21 juli 2006, 10:02
Eigenlijk vind ik dit de leukste die je hebt...puur, simpel, Rock&Fucking RollVond die eerste serie met slagplaat ook te gek destijds....weet niet meer van welk jaar, maar ik dacht ook helemaal begin 90-er jaren.

Anders Destium
21 juli 2006, 11:03
Gelukkig verschillen smaken Mitch en Marc, dat houdt het leven interessant ;)

arjanb01
21 juli 2006, 11:31
Bedankt, ik kon er vanaf de PRS site geen wijs uit worden!



Daarmee doe je deze gitaar flink te kort. Ik weet niet of je naar de meeting komt, maar als je wilt kan ik hem meenemen :)

Deze gitaar blaast elke superstrat die ik heb gehad en bespeeld (redelijke lijst) weg, en dat geldt ook voor mijn Tom Anderson. Misschien is mijn oordeel nu gekleurd omdat ik hem pas net heb, maar dit is het geluid dat ik jaren heb gezocht in Ibanezen, Jacksons, LTDs, Fenders enz. maar daar nooit in heb gevonden ;)

Ik kom helaas niet op de meeting, Anders, omdat ik anders weer GAS krijg naar nieuwe spullen en dat wil ik niet hebben :) Volgend jaar moet er ook een nieuwe auto komen dus voorlopig moet ik mn GAS onderdrukken !
Misschien soundclipjes van je PRS posten ? Ben wel benieuwd !

marc_o
21 juli 2006, 11:44
Gelukkig verschillen smaken Mitch en Marc, dat houdt het leven interessant ;)

En het forum levend.....je zou toch allemaal dezelfde hebben zeg....

1959SLP
21 juli 2006, 11:49
What have i done??? ;) Congratz Erik. Mooie aanvulling op je andere PRSi.

Quink
21 juli 2006, 12:21
Mmm, vind PRS over het algemeen niet zo mooi eigenlijk, maar deze is toch wel heel lekker....


Help, help, I'm being turned to the dark side...:o

:D

Anders Destium
21 juli 2006, 17:42
Ik zou er in dat geval geen ook zeker geen gaan uitproberen Quink, dan ben je zeker verkocht ;)

>1959SLP
Het is allemaal jouw schuld inderdaad, gij snoodaard! :hippie:

Anders Destium
21 juli 2006, 17:44
Ik kom helaas niet op de meeting, Anders, omdat ik anders weer GAS krijg naar nieuwe spullen en dat wil ik niet hebben :) Volgend jaar moet er ook een nieuwe auto komen dus voorlopig moet ik mn GAS onderdrukken !
Misschien soundclipjes van je PRS posten ? Ben wel benieuwd !

Het probleem met clips opnemen is dat ik dat alleen kan met mijn POD XT, en dat geeft geen goed idee van de gitaren helaas.

Javaca
21 juli 2006, 17:47
Mooie plank Anders!!!
Gefeliciteerd.
Ben je er al achter of het Rio of Indische Palissander is?

Anders Destium
21 juli 2006, 18:03
Les Paul zei dat ze er alleen zijn geweest met IRW, dus daar is het antwoord denk ik :)

Voor de zekerheid ga ik het natuurlijk ook nog even op "het" PRS forum vragen, niet omdat ik Les Paul niet geloof maar omdat de wens de vader van de gedachte is ;)

Les Paul
21 juli 2006, 18:39
Les Paul zei dat ze er alleen zijn geweest met IRW, dus daar is het antwoord denk ik :)

Voor de zekerheid ga ik het natuurlijk ook nog even op "het" PRS forum vragen, niet omdat ik Les Paul niet geloof maar omdat de wens de vader van de gedachte is ;)

Ik weet ook niet meer waar ik het vandaan heb. Waarschijnlijk het PRS-boek.
In ieder geval gaat het erom dat de gitaar goed klinkt en dan maakt het niets uit of het Brazilian Rosewood, Indian Rosewood of karton is ;)

Anders Destium
21 juli 2006, 20:45
Daar heb je helemaal gelijk in, alleen bracht de toets me een beetje in verwarring door de looks. Het maakt me niet uit wat het is, als ik het maar weet ;) Het maffe is dat PRS normaal altijd duidelijk aangeeft of het bij een model IRW of BRW betreft, maar bij oude CE's staat alleen "rosewood". Een beetje verwarrend dus, voor mensen die graag verward willen worden door wishful thinking (zoals ik)...

http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/PRS%20CE%2024%20in%20Black/DSCN2487k.jpg

http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/PRS%20CE%2024%20in%20Black/DSCN2472.jpg

http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/PRS%20CE%2024%20in%20Black/DSCN2488.jpg

drap
21 juli 2006, 20:54
Dat toetsenbord oogt in ieder geval als kwaliteitshout. Ziet er wel ff wat anders uit als dat op m'n stratje in ieder geval. Ik ben nooit zo'n enorm PRS fan geweest, maar kwaliteit is het. Werkelijk tot in alle details. Vele malen beter dan een Gibson. Je mag met recht trots bezitter zijn van je collectie Anders :)

Anders Destium
21 juli 2006, 22:34
Ik vind PRSen persoonlijk niet vele malen beter dan goede Gibsons. Alleen vind ik persoonlijk dat ze bij Gibsons teveel steken laten vallen. Wat mij betreft gaat er nog steeds niets boven een goede LP, ik heb alleen nog niet de "mijne" gevonden. Bij PRS is het wel steeds raak :)

gerrekat
21 juli 2006, 22:41
Een bolt on PRS? ziet er wel vet uit congrats!

vinni
22 juli 2006, 00:02
Mooie gitaar.

Mooi voor bij de verzameling.

Geluk ermee.

vinni

Bins
22 juli 2006, 00:14
Gaaf ding man. Ik hou wel van "no nonsense" gitaren :)

Anders Destium
24 juli 2006, 19:33
Voor mensen die zich nog afvragen wat voor toets het is: het is "gewoon" IRW, ik heb vandaag even met PRS gemaild :)

Michael AE
24 juli 2006, 21:08
Ziet er geweldig uit, Erik. Weer eens iets anders dan al die tijgerstrepen en quilts die ooit exclusief waren, maar nu een soort standaard aan het worden zijn. Top!

Les Paul
24 juli 2006, 22:58
Voor mensen die zich nog afvragen wat voor toets het is: het is "gewoon" IRW, ik heb vandaag even met PRS gemaild :)

Hij klinkt er niet minder om en hij wordt er ook niet minder waard door. Maar Brazilian klinkt zo exclusief... ;)

Orpheo
24 juli 2006, 23:06
Hij klinkt er niet minder om en hij wordt er ook niet minder waard door. Maar Brazilian klinkt zo exclusief... ;)

ghehe inderdaad..