PDA

View Full Version : Floyd Rose



Henne
20 juli 2006, 12:12
Hey,

Aangezien ik nogal redelijk veel tremelo gebruik en dat mijn standaard tremelo van mijn Yamaha EG112 wat kraakt dacht ik aan een Floyd Rose...

Wat kost dit zo? Dus alles dat je nodig hebt voor die Floyd te installen...


Alvast bedankt

Anders Destium
20 juli 2006, 13:08
Er moet flink wat veranderen aan je gitaar om er een floyd op te kunnen zetten (redelijk wat freeswerk omdat het anders niet past), en alleen een goede floyd is de moeite waard. Het probleem daarmee is dat je al snel een paar honderd euro verder bent.

Als je graag een floyd wilt dan kun je het beste op zoek naar een relatief goedkope gitaar met standaard een (goede) floyd, denk aan een Ibanez RG5xx bijvoorbeeld.

126
20 juli 2006, 17:41
precies, een origineel is sowieso aan te raden, vaak staat er wel op die dingen 'liscensed under...', maar dat betekent nog niks. denk dus voor de tremolo zelf aan rond de 200 eu, bovendien is het laten installeren en afstellen ook nogal een karweitje waar wat tijd in gaat zitten, dus misschien is het inderdaad een handig plan om een gitaar te kopen waar standaard een originele floyd in zit. Dan weet je in ieder geval zeker dat het goed zit. Een vriend van me heeft onlangs zo'n niet officieel ding laten inbouwen, maar heeft er wel reglematig shit mee, dus.

Maar als je eenmaal een originele floyd hebt is het wel dik de shit, kun je te gekke dingen mee doen natuurlijk.

Zino Z
20 juli 2006, 18:22
inderdaad koop gewoon een (tweede hands) ibanez RG5** of hoger. Heb ik ook en ik heb er nog nooit gekloot mee gehad. Plus dat de meeste niet uit toon te krijgen zijn.