PDA

View Full Version : Wie kent de Art & Lutherie Cedar



MHarmsen
23 november 2002, 20:09
Ik heb een western gitaar gekocht, een Art & Luther , model Cedar, wie kent deze gitaar en wat voor snaren kan ik hier het beste opzetten.

guitarmusicman
24 november 2002, 19:39
Ik ken hem, zeer goede/leuke gitaar voor de prijs!! Welke snaren je er op kan zetten, tja het is smaak he. Je hebt het zeker over de dikte of over het merk? Merk is alles ok maar dikte is eigen smaak en het ligt er ook aan welke dikte er op zat toen je de gitaar kocht. Je moet namelijk wel een beetje in de buurt blijven anders kan het slecht voor je gitaar zijn,
succes

MHarmsen
24 november 2002, 19:45
Bedankt voor je reactie, je had het over een leuke gitaar voor de prijs, weet je ongeveer wat de nieuwprijs is van deze gitaar ? ik heb hem nl. tweedehands gekocht, inclusief een luxe koffer voor € 150,--. Welke snaren er op zitten weet ik niet, ik denk D 'Addario, want er zit een envelopje bij EJ16-Phos.Bronze/Light. Er is al een tijdje niet op gespeeld, dus een nieuw setje lijkt me verstandig.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: MHarmsen op 2002-11-26 15:51 ]</font>

guitarmusicman
24 november 2002, 20:16
Deze gitaar kost nieuw ongeveer 325 euro en heb je volgens mij dus een hele goede koop gedaan als de gitaar nog in goede staat is. Daarbij komt ook nog dat je er een koffer bij gekregen/gekocht hebt en dan is het helemaal een leuke prijs voor een ook HELE leuke gitaar. Omdat het pakje van de snaren er nog bij is zou ik gewoon met het pakje naar de winkel gaan en deze zelfde snaren uitproberen. D'addario zijn zowiezo hele goede snaren en je kan natuurlijk ook nog altijd naar een ander merk overstappen,
succes!

MHarmsen
25 november 2002, 16:23
Bedankt, de gitaar is inderdaad nog in goede staat, bijna nieuw zo te zien. Fijn te weten dat ik een goede koop heb gedaan. Weet er zelf niet zo veel van, heb altijd op een klassieke gitaar gespeeld, is heerlijk om te tokkelen, maar wilde toch wel wat meer proberen, en deze speelt inderdaad fijn, niet te groot, goed bespeelbaar, mooi geluid, dus al met al ben ik absoluut tevreden !