PDA

View Full Version : Binding op een standard tele



vulvasonic
20 juli 2006, 00:57
Vraagje voor de bouwlustigen onder jullie:

Stel, ik koop een tweedehands American Series telecaster. Kan ik dan, gezien de ronding langs de body deze door een goede vakman laten voorzien van een binding? Bij het geven van een antwoord is het misschien van belang te weten dat ik tevens van plan ben de body te voorzien van een andere lak (andere kleur).

Ik kom net van de site van Warmoth en ondanks de vaak orgasmerende plaatjes en mogelijkheden, vind ik het toch allemaal iets te duur en teveel gedoe om een normale tele wat up te pimpen (want meer is het niet).

Vandaar mijn vraag.
Tweede vraag zou wellicht kunnen zijn; "Wat zou me zoiets gaan kosten ongeveer?????"
Of is de ronding te groot dat het überhaupt niet gaat?


Bij voorbaat gigantisch veel dank voor zij die me zullen antwoorden! :D
Mario

fred dons
20 juli 2006, 08:04
ja het is te doen met een beetje redelijk brede binding (ik heb een tele gedaan met een enkellaags creme en daar moest ik op een aantal plekken filler gebruiken (werd toch dekkend gelakt)
ik heb er ook 1 gedaan met een zwart/wit/zwart/wit binding en dat kwam net goed uit
frezen van de binding is niet zo moeilijk maar het verlijmen van een dubbellaaags binding vind ik persoonlijk heel erg vervelend (om een understatement te gebruiken)
ik denk dat de meeste professionele bouwers toch wel een prijs vragen die niet onder de eur 150 uit komt, in combinatie met lakken krijg je misschien nog wel een vrienden prijsje voor de binding maar ik vraag me werkelijk af of je met warmoth toch niet beter uit bent (heb je in ieder geval al beter hout)

Javaca
20 juli 2006, 09:03
Vooral het passend maken en verlijmen kost veel tijd.
Idd 150,- ben je zeker kwijt.
Al eens gedacht aan een rockinger? Die hebben ze gewoon standaard met binding.

niekb
20 juli 2006, 11:36
Wat ook kan is de binding 'spuiten' als je de body spuit de rand afplakken dan blijft er een rand onbehandeld hout over die later blank afgelakt wordt, voila een binding. Het resultaat kan ook mooi zijn zag ik op de warmoth site ergens.

grtz

vulvasonic
20 juli 2006, 12:16
Wat ook kan is de binding 'spuiten' als je de body spuit de rand afplakken dan blijft er een rand onbehandeld hout over die later blank afgelakt wordt, voila een binding. Het resultaat kan ook mooi zijn zag ik op de warmoth site ergens.

grtz

Als daar vantevoren rekening mee gehouden wordt is dat inderdaad een mooie optie, maar de ronding van de tele is te groot om dat te doen.

@Javaca; Ik heb inderdaad ook wel gedacht aan Rockinger, maar mijn ervaringen met dat bedrijf zijn niet zo geweldig goed. Bovendien wil ik een Silver Sparkle finish en ik geloof niet dat Rockinger dat soort dingen doet.

Als ik dan toch voor Warmoth moet gaan, dan kan ik net zo goed meteen de hals erbij bestellen, want om 520 euri voor een body neer te leggen om de body van een ook nog te kopen American series tele te vervangen, dan wordt het er niet echt veel goedkoper op. Dan zou ik dus beter alles bij Warmoth laten maken.

Ik hoop dat Fred Dons gelijk krijgt. Gelukkig hoeft het niet van vandaag op morgen. Het gaat eigenlijk om een reserve gitaar. Ik speel nu eigenlijk alleen over een American Standard telecaster (bij de Fresia's) en ik zou er graag een reserveplank bij willen hebben en dat MOET een tele zijn. En omdat het om de Fresia's gaat wil ik er toch een beetje een show-element aan toe kunnen voegen door het ding in silver-sparkle te spuiten. Maar uiteraard moet een wel een kwalitatief GOED instrument worden.

AAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH........., soms begrijp ik mezelf niet meer..... (er moet namelijk ook nog een Little 59 in, ik wil er graag locking mechanieken opzetten, er moet een grafieten topkam op......, wie hou ik voor de gek??!?!?!?!?!). :o

Javaca
20 juli 2006, 13:09
AAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH........., soms begrijp ik mezelf niet meer..... (er moet namelijk ook nog een Little 59 in, ik wil er graag locking mechanieken opzetten, er moet een grafieten topkam op......, wie hou ik voor de gek??!?!?!?!?!). :o

Jezelf !!!:p