PDA

View Full Version : BB King



dIRE sTRAITS
19 juli 2006, 22:08
De aller-allerlaatse keer dat de king of blues in nederland komt 15 september

http://www.ahoy.nl/event.cfm?aid=608

Sim-Simon
28 juli 2006, 16:55
Hij zal nog wel een keer komen. De vorige keer was ook de laatste.

JeroenZ
28 juli 2006, 17:16
Hoe oud is die dude nu ?

Philippe
30 juli 2006, 16:31
159 ofzo...

ppie
4 augustus 2006, 23:43
Hmm op de website van BB king staat het optreden van hem gepland in ahoy. op de webite van joe Bonamassa staat op de zelfde dag en locatie (ahoy) ook een concert gepland. type op op ticketmaster bonamassa in en je krijgt het concert van BB- king datum etc te zien. en let eens op de opmerking inhet forum van BB http://www.bbking.com/Community/events_comment.asp?Year=UPCOMING&AssetID=1451316&artistid=23&title=The+Ahoy+%28Festival%29%3A+Rotterdam%2C+NED in zake history in the making... hier is meer aan de hand dan alleen een concert van BB-KING.... Vet cooool man....

Update: ik zie dat Joe Bonamassa in het voorprogramma staat van BB op de website van ahoy. dit word volgens mij een geweldige avond.

Helter Skelter
5 augustus 2006, 00:20
ik kan helaas niet op de 15e anders had ik zeker gegaan...

Bâh
14 augustus 2006, 01:02
Hm lijkt me leuk!
Even overleggen met de vrouw.

spanky_franky
14 augustus 2006, 08:19
Ik ga er heen! Joe Bonamassa rules trouwens !!

thefox
18 augustus 2006, 11:07
Ik ben er vorig jaar ook heen geweest, en toen was het ook al de farewell tour. Hij is niet meer zo scherp als in zn jongere jaren, maar nog steeds fantastisch om een keer gezien te hebben. Joe Bonamassa zat destijds ook in het voorprogramma, super gitarist alleen het geluid was ruk/veel te hard (iig waar ik zat)

Keesz
18 augustus 2006, 17:00
is die kerel nog een beetje de moeite waard trouwens???

of heeft ie ook een beetje last van het ozzy osbourne syndroom?

Bluesbreaker
18 augustus 2006, 17:03
is die kerel nog een beetje de moeite waard trouwens???

of heeft ie ook een beetje last van het ozzy osbourne syndroom?

BB King was vorig jaar nog geweldig om te zien, geen ozzy of stones taferelen!

stinkhippie
18 augustus 2006, 18:12
ik ben bij beide concerten geweest afgelopen keer.
Af en toe was het wat gezapig maar hij wist me met een paar solo's wel te verassen. Hij speelt dus nog steeds niet op de automatische piloot en legt er nog steeds dezelfde passie in als toen, alleen de jaren gaan (allicht) nu wel wat tellen. (Live At The Regal en Live At Cook County Jail blijven de supermomenten uit zijn optredens)

Joe Bonnamassa: kheb zelden zo'n slaapverwekkend en vervelend "blues"-concert gezien als dat. Kerel speelde constant dezelfde licks en was ontzettend voorspelbaar. Met uitzondering van Jimmy D. Lane het slechtste blues-concert ooit.

thefox
19 augustus 2006, 16:38
Ik vond Joe Bonamassa vorig jaar ook niet zo boeiend, maar ik heb een DVD van hem en daar speelt hij toch wel heel erg goed! Hij kan het dus wel, het zal ook wel te maken hebben gehad met een slechte geluid?

stinkhippie
19 augustus 2006, 17:25
ja khad er ook wel iets anders van verwacht, maar toen in de ahoy was het een ongeinspireerd gepiel

Minda
9 september 2006, 09:36
Uh, ik weet niet of dit mag van de moderators (dat merk ik denk ik van zelf) maar 2 vrienden van mij zeggen net af voor BB King, aanstaande vrijdag. Ik heb de kaartjes meteen op marktplaats geslingerd, maar ik denk hier een wat betere doelgroep te bereiken. De link naar marktplaats is hier (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/hobby_en_vrije_tijd/toegangskaarten_en_tickets_concerten/50336856.html%3Freturn%3DeJwdytsKwyAMgOF3KayX9bSNa ilje5FirbSuTqWGHdm7zwxy8f1JtGLq4xTtsuL0qKpxi49suwU gKULWmGxobnpbIXmtITfBkyWO42uwYbhv7moHcNeJQLSzDnNet d6gnMqAM6uFPJgYjMUlMYzvZbPAzZ%252Bevmf1lHuIO3FmO3H xDEGlRHN0%252BUVD8dsl5BPXB8nbFutVai%252BEpLTU5Eod6 N8xY%252FA69azqvj%252FgDEa9%26df%3D1%26fta%3DeNpN0 UtqAzEMBuC7zCJrPW1ZJmcJA1PKgEtCpy1pQ%252B5e2xOnXRk %252BZFm%252FNbv4bXPz6fO9nL7msk1588g%252BXcsRD8t2% 252FDg75oKOkFIu5EhSzw%252F%252FWS%252B5XB01kVku3y7 MCSAvqyvU87ytTofLEVtD8ekyv75Mea3NNq%252Ft16W%252BN Duh31aH3EdQYA6mYZR1IiBmakQ7SeJq2Kv4SRBCkEbyIEsEAbm RDopoSv1iGESqElOj%252BKCgaHWQRvagaFFrXaM0SBOH1OdCG CbJAHsZ4jCMEMW60d8LiTR243%252BvimG3ESEIqRl0GxkC16r Qp8MRogYgtr3fSMGBWXW%252FO2KIBbD9SzA9DbhusP%252Fvy MHSfr32u2%252BefHqbr6e2vbqwpe7l%252FgvgpYnv) , je kan me ook een PM sturen. Het zijn arena/vloerkaarten. Ik vraag gewoon de aankoopprijs van € 47,50 plus € 4,05 servicekosten per stuk. Dat is de prijs die er ook op staat, die ik er ook voor betaald heb.

http://home.versatel.nl/witsenburg/Kaartjes 001.jpg

http://home.versatel.nl/witsenburg/Kaartjes 002.jpg

Ik stuur ze alleen op bij vooruitbetaling (cash in envelop of per bank). Maar het veiligste voor alle partijen is als je ze afhaalt en cash betaalt. Als je in de buurt van Tiel of Leerdam woont wil ik ze zelf nog wel langs brengen.

tjvanderlinden
16 september 2006, 00:58
Net terug van het concert... FANTASTISCH :)

Nu ben ik niet naar veel concerten geweest en heb ik er ook niet veel verstand van, maar ik heb in ieder geval een onvergetelijke avond gehad en een legende in levende lijven gezien.

We stonden goed vooraan en hadden heel mooi zicht op het podium.
Joe Bonamassa in het voorprogramma klonk echt super, ontzettend gave stem en mooie staaltjes gitaarkunst.

En dan de hoofdact. Wat een band! Zo'n lekkere grote band vol brede dikke bluesnegers, regelrecht uit de Mississippi gevist.
En Mr. B.B. King, 'king of the blues', heeft m'n hart gestolen.
Z'n praatjes tussen alle nummers, de foute humor, die ondeugendheid... en die stem... die krachtige stem. En oh ja, spelen kan ie ook. Hij liet Lucille weer zingen als een nachtegaal.

Al bij al zeker alles waard en een kostbare herinnering.
Het concertkaartje ga ik inlijsten :p. En de gigaposter hangt morgen op de muur.

En nu slapen... :)

Oude Drummer
16 september 2006, 01:28
O was dat nou Joe Bonamassa? Ik dacht al wat kent die veel toonladders. Hij ging zeer indrukwekkend op en neer over zijn hals.
BB King was nog als vanouds. Vandaag is ie 81 geworden! Zijn gitaar stond weer veel te hard. De mooie toon van zijn platen was nou een harde schreeuw. Zijn stem was ook nog steeds indrukwekkend. Al zat hij het hele concert op een stoeltje; zijn volume was enorm.
De band was ook als vanouds. De blazers deden in het eerste nummer een beetje warrige solo's en in het laatste nummer malle danspasjes. Drummer ging aan een stuk door, subtiel, hard en onvermoeibaar. De trompettist (Boogaloo) hield zijn hoofd opvallend stil.
Als altijd weer een geweldig concert.....
BB KING!

Swampash
16 september 2006, 11:27
Ik ben er gisteren ook geweest en het was slaapverwekkend.
Een vreselijk KUT geluid, zowel bij bonamassa als bij BB king was de Bass niet te horen, om je dood te ergeren.
BB king stond veels te hard, zeker het eerste halfuur.
De band was zeker niet strak. eindeloos gelul van dank je wel, make him happy bij de zoveelste bandlid aankondiging en eindeloos lange nummers.
Na de zoveelste opmerking dat hij zeker de oudste man in de zaal is en dat iedereen in de zaal nog geboren moest worden toen hj voor het eerst in nederland was ben ik hem gepeerd.

even iets positiefs, de stem van BB blijft je imponeren.

lepaul
16 september 2006, 12:04
Ik snap niet waarom je dan naar zo'n concert gegaan bent. En zeker niet hoe je tijdens een concert weg kan lopen.
Die man is (nu) 81! Ik vond het logisch dat ie soms even een adempauze nam en een hoop lulde. Het was gewoon een gave show en het was zeer indrukwekkend om BB King te zien in misschien niet meer z'n allerbeste vorm, maar nog steeds een legendarische muzikant. :)

1959SLP
16 september 2006, 12:07
quote Jan Akkerman (gisteren in Fenix Sittard): BB belde me op of ik naar Ahoy kwam maar ik moest hier spelen...


super gespeeld met een kutgeluid (pod XT)

Swampash
16 september 2006, 16:35
De kaarten heb ik gekregen.
Het is idd mooi om BB king in levende lijve nog te zien.
De show was zeer traag en het geluid erg slecht, na een uur dus slaapverwekkend en dan heb ik het wel gezien.


Ondanks leeftijd kan je er nog een flitsende show van maken, vorig jaar James Brown gezien en dat was spetterend, brown deed het ook rustiger aan maar alles erom heen was geweldig!

Oude Drummer
16 september 2006, 23:10
Geluid vond ik wel goed, maar ik zat in het vak naast het podium. BB was veel te hard, maar dat leek me alleen omdat het zijn feestje was...
Wel gefeliciteerd BB! en leuk dat je op je ouwe dag nog met je band naar Rotterdam bent gekomen!

marter544
17 september 2006, 14:07
quote Jan Akkerman (gisteren in Fenix Sittard): BB belde me op of ik naar Ahoy kwam maar ik moest hier spelen...


super gespeeld met een kutgeluid (pod XT)

Speelt BB serieus over een Pod?! :nervous:

stinkhippie
17 september 2006, 14:54
tuurlijk niet, hij heeft het over zichzelf....

stinkhippie
17 september 2006, 14:55
[QUOTE=tjvanderlinden]

En dan de hoofdact. Wat een band! Zo'n lekkere grote band vol brede dikke bluesnegers, regelrecht uit de Mississippi gevist.

QUOTE]

moeten ze altijd dik,zwart en uit de mississippi komen?

Volgens mij komt meer dan de helft gewoon uit memphis.

sjeez wat een opmerking

Minda
17 september 2006, 18:28
Je kan ongetwijfeld zeiken over het volume (mijn oren tuiten nog, ik stond helemaal midden vooraan) en de geluidskwaliteit, maar de musikaliteit en innemendheid blijft voor mij ongeevenaard. Dit was voor mij de eerste (en waarschijnlijk laatste) keer dat ik dit kon zien en horen, en ik heb van de eerste tot en met de laatste noot genoten. Joe vind ik leuker in de bluesnummers dan in zijn rock-uitstapjes, maar overall wel erg prettig. BB heeft een enorme stage-presents. Hij entertained. Musikaal, maar ook met een verhaal en een grap. Hier en daar blijkt natuurlijk dat het allemaal een geoliede Amerikaanse show is (wat wil je, na 66 jaar optreden in meer dan 90 landen), maar ik vond het een superavond. Nou nog die piep uit mijn oren krijgen...

spanky_franky
17 september 2006, 19:58
Wow, dit heeft echt een enorme indruk op me achtergelaten. Ik stond bijna vooraan, kon alles prima zien en heb nog een berg mooie fotootjes geschoten.

Onvoorstelbaar dat BB nog zo`n stem heeft, zo fantastisch gitaar speelt op die leeftijd. En dan die prachtige verhalen tussendoor. Hij had het publiek (vooraan) goed in de gaten en speelde erop in. Op een gegeven moment bedankte hij het publiek en zei hij ons te gaan missen, ik riep "We`ll miss you more". Hij keek me aan, twee duimen in de lucht en die glimlach van `m... ik stond aan de grond genageld.

Z`n band was ook fenomenaal goed, zo strak, zo gedisciplineerd, zo`n immense groove. Bij Trill is gone ging ik compleet uit m`n dak. Absolute wereldtop.

Joe Bonamassa was ook ontzettend goed, echt een rising star binnen het genre. Hij is technisch onderlegt EN super muzikaal. Beter voorprogramma had ik me niet in kunnen denken. Prachtig moment toen BB King Joe naar voren riep op het eind en ze elkaar omhelsden.

Waanzinnig!

JoostBaksteen
18 september 2006, 21:17
Jajaja, hoe BB King zijn duimen omhoog deed, machtig mooi. Wat ik ook mooi vond om te zien was dat hij zelf ook klapte nadat een andere muzikant een solo gaf.

Maar inderdaad. Wat een concert. Voor mij ook de eerste en laatste keer waarschijnlijk dat ik hem zie, maar ben echt blij dat ik gegaan ben.