PDA

View Full Version : Matt Schofield



GuitarMaster
19 juli 2006, 21:53
Vond net toevallig dit filmpje van Matt Schofield op youtube, misschien wel de beste bluesgitarist dezer dagen.

http://www.youtube.com/watch?v=1i1fp-9yRRc&search=matt%20schofield

sandman4justice
20 juli 2006, 18:37
Afgelopen weekend zien optreden, inderdaad een revelatie!!

arjanb01
20 juli 2006, 19:02
Vond net toevallig dit filmpje van Matt Schofield op youtube, misschien wel de beste bluesgitarist dezer dagen.

http://www.youtube.com/watch?v=1i1fp-9yRRc&search=matt%20schofield

gaaaaaaaaaaaaaaaf !!!! hij heeft wat weg van robben ford qua bluesstijl, notenkeuze en sound ! Gaaf, heeft die man ook een website ?

Bouke
20 juli 2006, 20:20
Matt Schofield is momenteel mijn favoriete gitarist. Al z'n platen (3) kun je zo kopen, vind je gegarandeerd goed. Verder speelt hij mee op de laatste cd van Ian Siegal, speelt af en toe in nederland met de Backbones en er schijnt weer een Lester Butler Tribute in de lucht te hangen en daar speelde hij ook mee.

Hij heeft een hele gave stijl, heel vloeiend, jazzy blues groove funk ofzo. Zijn gitaartone is de mooiste die ik ken.

Ja, ik mag 'm wel :D

www.mattschofield.com

Bouke

arjanb01
20 juli 2006, 21:36
Matt Schofield is momenteel mijn favoriete gitarist. Al z'n platen (3) kun je zo kopen, vind je gegarandeerd goed. Verder speelt hij mee op de laatste cd van Ian Siegal, speelt af en toe in nederland met de Backbones en er schijnt weer een Lester Butler Tribute in de lucht te hangen en daar speelde hij ook mee.

Hij heeft een hele gave stijl, heel vloeiend, jazzy blues groove funk ofzo. Zijn gitaartone is de mooiste die ik ken.

Ja, ik mag 'm wel :D

www.mattschofield.com

Bouke

Bedankt voor de tip, Bouke ! Ik neem aan dat je ook zo'n beetje alles van Robben Ford hebt ? Zo niet, koop dan vooral ALLES van hem !

robzilla
11 januari 2007, 14:53
bescheiden kickje..

Ik heb vd week de cd Shiftin' Thru Ashes binnen gekregen. Goede gitarist! Zeker een aanrader.. Lekker bluesy en een geweldige gitaartoon, ook die Hammond klinkt errug lekker op die cd! Als ik dit luister baal ik toch wel dat ik geen mooie Fender heb ;)

sandman4justice
11 januari 2007, 16:09
bescheiden kickje..

Ik heb vd week de cd Shiftin' Thru Ashes binnen gekregen. Goede gitarist! Zeker een aanrader.. Lekker bluesy en een geweldige gitaartoon, ook die Hammond klinkt errug lekker op die cd! Als ik dit luister baal ik toch wel dat ik geen mooie Fender heb ;)

Speelt zeker niet alleen op fender hoor... :D Heeft bvb ook een Tokai Hollowbody...

robzilla
11 januari 2007, 16:51
Speelt zeker niet alleen op fender hoor... :D Heeft bvb ook een Tokai Hollowbody...

Ja ok, maar die cd zit vol lekker single coil tonen en ik speel een Les Paul op het moment.. Ik wil al vrij lang een lekker tele of strat maar dat gaat op dit moment niet lukken, helaasch.

dIRE sTRAITS
14 januari 2007, 16:10
idd een zeer goede gitarist ben van plan om binnenkort een gig van hem te gana bezoeken

Azrael
14 januari 2007, 16:12
Zijn optreden was geweldig in de P60. Kan aan iedereen aanraden om zijn cds eens te beluisteren!

http://www.youtube.com/watch?v=idDGPQyWJPg&mode=related&search=matt%20schofield

vulvasonic
15 januari 2007, 00:11
Ik was er ook. Een verademing om iemand met ZULKE kwaliteiten en ZO'N geluid ZO GOED blues te horen spelen.

Geweldig!

Michel89
15 januari 2007, 00:23
Bij de comments/responses op youtube is het wel al zo een beetje genoemd, maar hij deed me meteen erg denken aan Albert Collins, vermengt met een aantal andere goede bluesgitaristen. Nu heb ik nog meer spijt dat ik niet bij het optreden in P60 ben gaan kijken, terwijl P60 voor mij zo dichtbij is. (Vanaf mijn vorige huis had ik er in 10 minuten lopend kunnen zijn, nu 20 minuten fietsen :() Zonde, de volgende keer zal ik zo een kans niet weer voorbij laten gaan. :)