PDA

View Full Version : Waar mee te beginnen???



GuitarMaster
19 juli 2006, 21:54
Ik wil mijn neefje serieus gitaarles gaan geven, ik heb alleen geen idee waarmee ik moet beginnen, weet ook echt niet meer hoe ik destijds zelf begonnen ben. Heeft iemand misschien wat tips voor me?

-=JEROEN=-
20 juli 2006, 02:54
begin met 2 vinger akkoorden: Em en Asus2

doe er vervolgens Dsus2 bij, en dan later G6 en Cmaj7

heeft ie deze eenmaal onder de knie dan kan je er de 8 (3 vinger) basis akkoorden van maken: E Em A Am D Dm C G... deze kan je em leren dmv wat covers: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=76824

kwa aanslag zou ik em laten beginnen met neer-op-neer-op-enz, dit is een goede basis aanslagtechniek (ipv alleen maar neer-neer-neer-enz)

wil je em meer dan alleen wat covers leren, koop dan dat oranje gitaar boek met notenschrift (weet de titel ff nie meer, iemand?)

akkebaas
20 juli 2006, 03:36
Ik heb een paar jaar gitaarlessen gegeven, ik begon altijd met een bluesschemaatje in A, dus A D en E akkoorden met een eenvoudige strum. Daarna hetzelfde in G om het G en C akkoord erin te rammen. Allemaal zeer te doen voor een beginner die er wat tijd insteekt. Dan nog een Em en Am en je kan al een hoop klassieke popsongs beginnen spelen...

Mr Joe
21 juli 2006, 21:01
Laat hem twee weken(meeeeeeer dan genoeg :) ) de basis akkoorden leren. Dit is wel saai maar dan leer je het snelst. Laat hem de akkoorden ook na mekaar oefenen.

Daarna begin je met gemakkelijke liedjes zoals wild thing ofzo?(mijn eerste song)

mazzell