PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar.



Linda
19 juli 2006, 20:19
Ik wil een nieuwe gitaar gaan kopen. Pas als ik genoeg gespaard heb, maar ik wil alvast wat voorwerk doen.
Wat ik wil is een semi-akoestische gitaar met een mooie volle, warme, ronde toon. Prijs ongeveer 500-600 euro.

Heeft er misschien iemand tips?
Misschien een aanrader, of iets waar ik op moet letten. Ik weet namelijk niets van gitaren kopen, ik doe het al 7 jaar met mijn oude vertrouwde eerste gitaartje.

MrDean
19 juli 2006, 23:31
In dat geval zal ik iemand meenemen die wel veel verstand heeft van gitaren en een goed ontwikkeld gehoor. Maar je moet natuurlijk ook iets kiezen wat je zelf mooi vind klinken.

kornelius
19 juli 2006, 23:37
en kijk eens op de sticky topics bovenaan dit subforum, alwaar eenieder zijn/haar favorieten in de verschillende prijschklassen noemt

Kasper
19 juli 2006, 23:53
en kijk eens op de sticky topics bovenaan dit subforum, alwaar eenieder zijn/haar favorieten in de verschillende prijschklassen noemt

Ik heb er naar aanleiding van dit topic ééntje aan toegevoegd bij de €500-€1000 range (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=958879#post958879). (De Takamine EG530SC) Met semi-akoestisch bedoel je waarschijnlijk electro-akoestisch? Dus een akoestische gitaar met mogelijkheid tot versterking?

Linda
20 juli 2006, 00:01
Oeh, een Takamine. :)
Ik heb een vreemde voorliefde voor Takamines, ookal heb ik er nog nooit een gehoord. Het probleem met die prijsklasses, is dat ik eigenlijk wel iets maar dan 500 wil uitgeven, en als je in de 500-1000 komt, zitten ze vaak toch wel boven de 600. Daarom vroeg ik het hier.

Kasper
20 juli 2006, 00:21
Oeh, een Takamine. :)
Ik heb een vreemde voorliefde voor Takamines, ookal heb ik er nog nooit een gehoord. Het probleem met die prijsklasses, is dat ik eigenlijk wel iets maar dan 500 wil uitgeven, en als je in de 500-1000 komt, zitten ze vaak toch wel boven de 600. Daarom vroeg ik het hier.