PDA

View Full Version : vraag



laurah
19 juli 2006, 20:02
wat s het beste met plectrum of zonder plectrum spelen ?

robert-gitarist
19 juli 2006, 20:12
Dat ligt aan je zef..wat je fijner vind...Beetje onnozele vraag maar goed..domme vragen bestaan immers niet :hippie:
Kortom wat vind je fijn,met vingers spelen of plectrum..try it out..plectrum kost rond de 50c dus kost ook de kop niet..
suc6

Edit: volgens mij kan dit topic beter na Diversen.

iwamoto
20 juli 2006, 01:05
ik vind het maar raar, ik bedoel, voor mij is spelen op een gitaar altijd standaard met plectrum, ik bedoel, met je vingers kan echt heel mooi zijn, maar ook op acousten speel ik altijd met plectrums, maar wellicht zit dat er gewoon ingebakken :p

mijn advies, probeer het uit!
en als je dan acoust speelt, koop niet te dik, dus onder de 1.00 mm bij aanraden, ik heb nog een leuek roze dunlop, en die was dacht ik 0.72, goede dikte voor acoustisch vond ik (hier komen nog heel veel weer woorden op :p)

akkebaas
20 juli 2006, 02:43
niet zo'n domme vraag dacht ik, je speelstijl zal erg verschillen naargelang je met plectrum of vingers speelt. Doen wat je het leukste lijkt uiteraard, maar zelf wissel ik heel veel af naargelang wat er gespeeld moet worden. Als er dynamiek en 'toon maken' bij komt kijken speel ik altijd met de vingers, maar iedereen heeft zo zijn ding...

Linda
20 juli 2006, 15:17
Bij verschillende mensen klinkt het ook anders, wanneer ze met hun nagels spelen. Mijn nagels geven een heel andere toon dan de nagels van m'n gitaarpartner.

guitarchris
20 juli 2006, 20:16
en het is ook niet alleen de plectrum en de vingers van je slaghand ook de manier hoe je speelt met je halshand.. Je kunt twee gitaristen met exact dezelfde gitaar, versterker enz. enz. naast elkaar zetten toch klinken ze anders..

Zino Z
21 juli 2006, 21:28
het is inderdaad gewoon wat je fijn vind en mooi vind klinken. Ik vind zelf een plectrum fijner omdat als ik met m'n vingers speel het gevoel heb dat ik iets mis. Ook vind ik het mooier klinken in de meeste gevallen, maar dat is geheel smaak. Jeff Beck speelt bijvoorbeeld bijna nooit met plectrum en dat vind ik ook schiterend.

Jeff Beck-Drown in my own Tears (http://www.youtube.com/watch?v=reuK2msTzec)

laurah
24 juli 2006, 17:45
merci :satisfie:

Yapser
2 augustus 2006, 22:10
Verschilt. Fingerstyle (zoals op Metallica - Nothing Else matters) en de rest gewoon met plectrum.

sembo
3 augustus 2006, 19:09
tokkelen met plectrum gaat nogal moeilijk! :punk:


----------------------
te koop:
korg toneworks AX100G

hendrix2
3 augustus 2006, 19:13
tokkelen met plectrum gaat nogal moeilijk! :punk:


----------------------
te koop:
korg toneworks AX100G
nee hoor, dat gaat wel, ik speel dikwijls met plectrum de baslijk en met mijn middelvinger en ringvinger de hogere noten.

sembo
4 augustus 2006, 19:02
ja het kan maar ik vin da ni et fijn spelen jij dan wel??

iwamoto
4 augustus 2006, 21:52
ja het kan maar ik vin da ni et fijn spelen jij dan wel??
"ja, het kan, maar ik vind dat niet echt fijn spelen, jij wel dan?"
nederlands, lang zo gek nog niet

Bram+
4 augustus 2006, 21:54
"ja, het kan, maar ik vind dat niet echt fijn spelen, jij wel dan?"
nederlands, lang zo gek nog niet
Haha zelfs Iwa leert het :cheerup:

iwamoto
4 augustus 2006, 22:22
Haha zelfs Iwa leert het :cheerup:
kijk, dat ik een interpunctie terrorist ben, betekent nog niet dat ik
"ja weeje, kheb gistr vn m0 gehord da die hontje is gefonde" accepter, bij wijze van dan ;)