PDA

View Full Version : TS9 power???



bertrandovic
19 juli 2006, 17:09
Welke adaptor moet er gebruikt worden om een Tube Screamer te voeden?
Genoeg info over de Ts9 te vinden, maar niet over de voeding ervan!
Kan dit met een standaard boss-adaptor? Of moet ik weeral een andere aankopen?

Waar kan ik een TS9 goedkoopst kopen? Liefst een zaak die ook opstuurd.

Bert

Debaser
19 juli 2006, 17:17
je zou Marktplaats kunnen checken en Ibanez heeft een powersupply.

EDIT :

http://www.ibanez.com/support/manuals/tonelok/ts9.pdf

is niet de tonelok versie btw, ook al staat dat in de URL.

bertrandovic
19 juli 2006, 17:35
9 Volt. Akkoord, maar is de aansluitingspin dezelfde als die van Boss-pedalen?

the feable
19 juli 2006, 17:38
De tubescreamer is met vrijwel iedere 9v DC adapter te voeden. De Standard boss adapter lijkt me erg geschikt. Ik weet niet hoeveel mA een TS9 consumeert, maar met 200mA zit je zeker goed. Ik weet niet hoeveel mA een boss PSA adapter heeft maar ik denk dat het wel genoeg is. Als het iets meer of minder is kan dat geen kwaad!

bertrandovic
19 juli 2006, 17:44
OK

Merci! Dan is dat al 1 aankoop minder!

jacksonboy
22 juli 2006, 10:47
spammen doe je maar ergens anders. Als je je aanmeldt om te kunnen spammen rot je wat mij betreft maar helemaal op.

JeroenZ
22 juli 2006, 14:01
Hele domme vraag mss maar de TS is dus niet true bypass?

interessander
22 juli 2006, 14:25
Een TS9 is niet true bypass, de maxon 9 series reissue's zijn dat wel, maar die kosten ook meer.

JeroenZ
22 juli 2006, 14:47
Een TS9 is niet true bypass, de maxon 9 series reissue's zijn dat wel, maar die kosten ook meer.


Heb je ervaring met maxon, interessander? De printplaat die in de TS9 zit was die niet afkomstig van maxon?

the feable
22 juli 2006, 16:07
Vroeger wel ja ! De oude TS 808 en de oude 9 series bevatten idd maxon printplaatjes!

zoon van Piet
22 juli 2006, 16:26
De Maxon OD-9 is een 100% echte tubescreamer. Maar dan TBP. En 'ze' zeggen dat de Maxon zelfs wat beter klinkt, omdat al die bypasszooi niet in het geluidspad zit. ( maar ik kan het niet horen, moet ik toegeven..)
Maar de Maxon voelt anders aan tijdens het schakelen ( en daar werd ik gek van, dus ging hij uit mn bak).

Even iets over voeding: ik had vroeger een 10voltvoeding, gemaakt voor 220V. Die werd dus ws nog wat heftiger toen de stroom in .nl 240 werd. En ik vond dat mijn TS9 egwel een tikkeltje beter klonk met die voeding - om maar te zwijgen over de CS9 en FL9, die echt beter klonken met meer prik.

Iets voor een experiment?

JeroenZ
22 juli 2006, 16:42
Maar de Maxon voelt anders aan tijdens het schakelen ( en daar werd ik gek van, dus ging hij uit mn bak).



Hoe bedoel je precies? Hij reageert niet goed op schakelen of was het gewoon je gewenning van andere pedalen en dat miste je bij de Maxon?

Hmm toch maar eens gaan testen...die maxon :P

zoon van Piet
22 juli 2006, 17:36
Hoe bedoel je precies? Hij reageert niet goed op schakelen of was het gewoon je gewenning van andere pedalen en dat miste je bij de Maxon?

Hmm toch maar eens gaan testen...die maxon :P

Hij reageert redelijk goed, althans niet beroerder dan TS-en sowieso al doen.
Maar na twintig jaar TS-trappen voelt de Maxon heel vreemd onwennig, ik was er nooit zeker van dat ie echt aanging. Het ligt vast aan mij, hoor!
Hte ding klinkt gewoon hartstikke goed en doet verder in niets onder voor welke Ts dan ook. En ik heb ze zo'n beetje allemaal...

JeroenZ
22 juli 2006, 22:05
Tnx zoon van piet ik ga hem testen in de winkel.....

interessander
24 juli 2006, 13:06
Heb je ervaring met maxon, interessander? De printplaat die in de TS9 zit was die niet afkomstig van maxon?

Niet met de Od-9, ik heb zelf een od-808 die niet true bypass is maar wel erg lekker klinkt. Mijn vintage ibanez pedalen (fl-303 en pt-909) hebben een maxon printplaat.

Dit lijkt me trouwens ook interessant: de nieuwe maxon od9 pro +
http://www.maxonfx.com/9/od9+/

Dick Wolkendeck
24 juli 2006, 13:55
Even iets over voeding: ik had vroeger een 10voltvoeding, gemaakt voor 220V. Die werd dus ws nog wat heftiger toen de stroom in .nl 240 werd. En ik vond dat mijn TS9 egwel een tikkeltje beter klonk met die voeding - om maar te zwijgen over de CS9 en FL9, die echt beter klonken met meer prik.

Iets voor een experiment?

Ik zet altijd 12 Volt op mijn TS-9 omdat hij op 9 Volt nogal eens weigert aan te gaan als ik het pedaal intrap. Met 12 Volt weigert hij nooit. Ik heb eigenlijk nog nooit geluisterd naar het verschil inklank. Moet ik eens gaan doen.