PDA

View Full Version : BC-Rich Warlock platinum (Zwart)



Fegisje
23 november 2002, 18:40
http://www.bcrich.com/guitars/platinum/warlock/platinum_warlock.htm maar dan in het zwart dus.

Deze Warlock kan ik kopen van een vriend (lees: kennis). Wat het artikel waard? hij zegt 400 geld (lees: euro) maar nieuw in een winkel (in ander topic) zag ik hem voor 450 geld.
Wat is nou een leuk bod om te doen voor deze gitaar? Ik heb nu een Nep Fender van 180 euro :smile:. Is BC-Rich beetje leuk merk? Het modelletje vind ik zeker wel leuk :smile:

skabouter
23 november 2002, 18:53
is wel een leuk gitaartje als je ervan houd. het is echt zo`n metal gitaar, met dezelfde uitstraling. maar als je dat speelt kan het best een leuk ding zijn. EN alle NIET gitaar spelers zullen waarschijnlijk meteen roepen: WOW, WAT EEN STOERE GITAAR !!!

als hij nieuw in de winkel 450 geld is, zou ik er ongeveer 300 geld voor rekenen tweedehands.En als hij beschadigd is zeker minder !

let bij beschadigingen op de kleine dingen, he !

Fegisje
23 november 2002, 19:01
Op 2002-11-23 17:53, schreef skabouter:
is wel een leuk gitaartje als je ervan houd. het is echt zo`n metal gitaar, met dezelfde uitstraling. maar als je dat speelt kan het best een leuk ding zijn. EN alle NIET gitaar spelers zullen waarschijnlijk meteen roepen: WOW, WAT EEN STOERE GITAAR !!!

als hij nieuw in de winkel 450 geld is, zou ik er ongeveer 300 geld voor rekenen tweedehands.En als hij beschadigd is zeker minder !

let bij beschadigingen op de kleine dingen, he !


okay man thanks!

Anders Destium
23 november 2002, 19:32
2e Hands is meestal in goede/redelijke staat zo'n 50%/70% van de nieuwprijs, maar bij BCRich is het vaak lastig de modellen visueel te onderscheiden, dus check de site zou ik zeggen.

Ik vind het ook een mooi model, ik ben alleen niet meer een extreme metalgitarist en bang dat ik zo'n gitaar na verloop van tijd minder mooi ga vinden :smile:

skabouter
23 november 2002, 19:36
oja, de gitaar op je site heeft geen floyd. op zich is een floyd wel heeel erg mooi in zo`n gitaar, vind ik. maar dat moet je zelf weten. hij wordt wel duurder als er een floyd ingaat.

zorg dan ook dat het een goede floyd is, maar neem zeker GEEN floyd als je de gitaar vaak up/down tuned. waarschijnlijk doe je dat WEL, want je speelt kennelijk metal. neem dan geen floyd.

Fegisje
23 november 2002, 19:43
Wat is een floyd eigenlijk ? Ik ben net een paar maandjes bezig dus dat up en down tunen doe ik niet echt veel. Bovendien probeer ik wat van Iron Maiden te spelen die dat NIET doen.

Anders Destium
23 november 2002, 19:45
Is een zwevende brug, dat zijn van die lompe gevallen met een slinger eraan, te vinden op 90% van de metalgitaren :smile:

skabouter
23 november 2002, 19:49
een floyd is een FLOYD ROSE TREMOLO SYSTEEM.

dat is een tremolo die je niet alleen omlaag kan duwen, zodat het geluid omlaag pitched, maar ook omhoog kan trekken, zodat je geluid hoger wordt. hetzelfde effect als met benden.

een floyd heeft ook locks op de snaren, ter hoogte van de kam (bij de 1e fret). daarmee kan je je snaren vast draaien, zodat ze niet onstemmen. en als dat toch gebeurd hoef je bij een echt floyd systeem niet de locks helemaal los te draaien om te kunnen stemmen. er zitten kleine fijnstem knopjes op de tremolo, waarmee je kan stemmen zonder je locks los te maken.

dit systeem zorgt ervoor dat je extra tremolo mogelijkheden hebt, EN dat je mindersnel ontstemt. maar als je vaak stemd, moet je het niet doen, want dan moet je steeds je locks vast/losmaken als je anders gestemd wilt staan.

als je nog vragen hebt, ga je gang !

Fegisje
23 november 2002, 19:51
Het is helemaal duidelijk!

Op zich wel makkelijk dan kun je dus uren op je tremolo zitten hengsten en hij raakt niet ontstemt?

skabouter
23 november 2002, 19:53
hier, dit is een plaatje van een gitaar met een floyd rose tremolo. let op de locks bij de 1e fret, en het groot uitziende tremolo systeem met de fijnstemknopjes (helemaal achterop, in het zwart)

http://www.ibanezrules.com/images/namm02/s2120_hr.jpg

en dit is een plaatje van een floyd rose van dichtbij

http://www.ibanez.co.jp/world/guitar/double_edge/double_edge.html

skabouter
23 november 2002, 19:56
nou, het is wel zo dat een floyd van slechte kwaliteit (je hebt ze in alle soorten en maten) JUIST wel snel ontstemt.

goede floyds zijn de (double) edge, en de lo-pro. die zitten beide vaak op ibanez modellen.
slechte floyds zijn de lo-trs ofzo. die zijn minder, en wordt ook vaak voer geklaag hier op het forum.

maar als je een goede hebt dan kan je soms weken spelen zonder te hoeven stemmen !
ik heb een ibanez S2120xav, met een lo-pro double edge. ik kan echt weken spelen zonder te stemmen. fantastisch !

skabouter
23 november 2002, 20:02
maar het heeft ook een ander nadeel. als je een snaar breekt en moet verwisselen.

ten eerste is het veel werk, je moet de locks losdraaien en de snaar afknippen, dan ergens inschuiven en vastdraaien. erg veel werk, zeker als ze ze een x alle 6 wilt vervangen.

en een probleem bij het verwisselen is oo het ontstemmen. een goede floyd staat er lang goed gestemt. maar als er 1 snaar breekt/vervangen wordt wordt de spanning op de bridge anders, en dan ontstemt ie heel erg. en zelfs als je de snaar erop hebt zitten en de locks weer aandraaid bijft ie een tijdje ontstemd, wat je ook doet.

zit is bij mij tenminste,wel zo, en ik heb 1 van de duurste, ontwikkelde trem systemen.
maar misschien doe ik het fout. heb laatst voor het eerst mijn eerste snaar gebroken op die floyd, en hij ontstemde meteen, en dat bleef een paar dagen zo !

Darklight
27 november 2002, 19:31
Mijn Floyd ontstemt niet bij het verwisselen van snaren... Gewoon 1 voor 1 en dezelfde snaren gebruiken dan moet het gewoon goed gaan.

Phyrexian
28 november 2002, 10:28
Ik heb een B.C. Rich 'Ironbird' Platinum Series. Zwart.
Wel redelijk custom.
Pickups zijn geen stocks meer, maar vervangen door Seymour Duncans.
De brug is ook veranderd, die tremolo brug van BC Rich is er af en er staat nu een vaste brug op (verstelbaar in de hoogte).
Ik ben héél tevreden van de kwaliteit (komt grotendeels omdat die nu hoger ligt dan een stock-BC Rich mede dankzij de andere pickups en de nieuwe brug).
Ik betaalde er anderhalf jaar geleden 375 euro voor.
Redelijk veel voor een tweedehands, maar die eigenaar toen was een goeie vriend en wist me perfect uit de doeken te doen wat er de gitaar in het verleden gebeurd was... alleen die nieuwe pickups waren bijna 100 euro het stuk en naast die brug was de body opnieuw gelakt...

Mijn BC Rich is ook van een oudere reeks. Je kan dit zien aan de achterkant van nek, deze is bij mij zwart, terwijl de nek bij de nieuwe plantinums gewoon licht-houtkleurig is.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Phyrexian op 2002-11-28 09:34 ]</font>

Fegisje
28 november 2002, 11:27
Op 2002-11-28 09:28, schreef Phyrexian:
Ik heb een B.C. Rich 'Ironbird' Platinum Series. Zwart.
Wel redelijk custom.
Pickups zijn geen stocks meer, maar vervangen door Seymour Duncans.
De brug is ook veranderd, die tremolo brug van BC Rich is er af en er staat nu een vaste brug op (verstelbaar in de hoogte).
Ik ben héél tevreden van de kwaliteit (komt grotendeels omdat die nu hoger ligt dan een stock-BC Rich mede dankzij de andere pickups en de nieuwe brug).
Ik betaalde er anderhalf jaar geleden 375 euro voor.
Redelijk veel voor een tweedehands, maar die eigenaar toen was een goeie vriend en wist me perfect uit de doeken te doen wat er de gitaar in het verleden gebeurd was... alleen die nieuwe pickups waren bijna 100 euro het stuk en naast die brug was de body opnieuw gelakt...

Mijn BC Rich is ook van een oudere reeks. Je kan dit zien aan de achterkant van nek, deze is bij mij zwart, terwijl de nek bij de nieuwe plantinums gewoon licht-houtkleurig is.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Phyrexian op 2002-11-28 09:34 ]</font>


Sja.. ik ga toch voor EEN Fender jongens! Als ik geld heb :smile:

Thomasvv
28 november 2002, 11:29
Ach.. kan je doen :smile: zolang het maar geen squier is :wink:

Phyrexian
29 november 2002, 12:06
en als je maar geen zware metal speelt met die singlecoils :wink:

Fegisje
29 november 2002, 20:46
Ach ja.. dan heb ik een baan en dan komen er Hot Rails in.. Seymour Duncan ofzow heh? Heb gehoord dat het leuk is. A la Iron Maiden. Ach ja.. ben nieuw in deze scene, maar tis wel leuk :smile:

Ic3gl0vE
29 november 2002, 23:24
je kan ook een kirk hammet setje in je strat bouwen dan scheurt 'ie ook wel (2x EMG81)

Fegisje
29 november 2002, 23:26
Op 2002-11-29 22:24, schreef Ic3gl0vE:
je kan ook een kirk hammet setje in je strat bouwen dan scheurt 'ie ook wel (2x EMG81)


Laat ik eens kijken :smile:.

Anders Destium
30 november 2002, 00:12
Ga nou NIET voor een Fender voor de naam alsjeblieft, kies dan een Hamer, Godin of Jackson voor de kwaliteit...

Fegisje
30 november 2002, 10:33
Op 2002-11-29 23:12, schreef Anders Destium:
Ga nou NIET voor een Fender voor de naam alsjeblieft, kies dan een Hamer, Godin of Jackson voor de kwaliteit...


Jamaar Maiden speelt met een Fender en ik heb nu een Nep-Fender. En ik vind het hele mooie gitaren...