PDA

View Full Version : MESA Roadster



Nocki
19 juli 2006, 12:23
Jaaaaa!!! eindelijk is hij dan binnen!

de MESA Roadster!

Hij is 3 in maart besteld en in de tussentijd is mijn hele rack verkocht om dit ding te kunnen bekostigen! maar het is het waard!

Net in de winkel even erop gespeeld op een vox cabinet. alle kanalen langs gegaan en klonk goed. ben benieuwd hoe het klinkt over mn eigen speakers. vanavond zal ik daar hopelijk de tijd voor hebben.

Eerste indruk:

Doos open: nette handleiding gebonden in een stukje linnen. dus niet meer met nietjes of losse bladeren zoals vroeger. Ook nu weer een sticker erbij met het traditionele "Boogie" erop. dus geen spritit of art stickers meer...
Beide netjes verpakt in een plastic hoes!

De top zit in een goede doos met goede geschuimde hoeken en de voetswitch ( kanaal 1, 2, 3, 4, Reverb, Tuner mute, FX-loop en Solo) zit daar ook bij. de switch zit in een nette coover waarvan ik denk dat ie origineel voor de Roadking is want hij is net te groot en de Roadking heeft 1 knopje meer. maar goed dat is gissen natuurlijk!
Verder natuurlijk de kabels voor stroom en de footswitch. Wat er nog niet bijzat was de slipcover voor de top. er stond op de doos dat deze nageleverd zou worden omdat deze niet voorradig is. vandaar mijn vermoeden voor de floorboard cover.

Kanaal 1:
Switch: clean, fat en tweed
Geeft een geweldig dicht maar goed articulerend geluid! hier is heel veel uit te halen en ik zou me niet verbazen als jazz gitaristen hier verzot op zouden zijn. heel mooi en toonregeling reageert super. Een compleet akkoord klinkt zoals het bedoeld is je hoort alle noten appart en erg mooi gebalanceerd
Articuleren met bends en volume is een feest op zich. hij reageert super op je spel.

Kanaal 2:
Switch: Clean, Fat en Bright
Dit kanaal kan je dupliceren als kanaal 1 maar ook heel anders instellen. de geluiden gaan van heel clean naar crunch naar hardrock. in een ander topci vroeg ik naar een korrelige overdrive. das dus niet meer nodig...
Ook kan hij heel rond en warm klinken en is ook echt een crunch / hardrock kanaal.

Kanaal 3:
Switch: Raw Vintage en Modern
Kan heel erg jaren 80 klinken maar zeker ook jaren 90 / NU.
Zoals ik het nu heb gehoord kan ik het geluid van mn mark IV eruit halen op een overtuigende manier. ook hier net als op de andere kanalen heerlijk akkoorden werk wat ademd en wat lekker vol klinkt zonder een brei te worden. single note werk is ook weer heerlijk en reageert heerlijk op je speelstijl.
Van Blues naar Metal het zit er allemaal in.

Kanaal 4:
Switch Raw, Vintage en Modern
Ongeveer het zelfde als kanaal 3 maar wat extremer in te stellen. De metal richting klinkt nog overtuigender! heerlijk. Het is niet zo zoals bij andere amps dat het veel op elkaar lijkt en er een miniem vershil is. deze kanalen doen voor iedereen wat anders en overtuigend. echt 4 vershillende amps in 1

Verder heb ik nog niet echt kunnen testen. dit heb ik allemaal gehoord over een goedkoop ibanezje en zal thuis met mn Gibsons en Mesa 2x12 Recto cabs nog even goed moeten luisteren. dan dus ook meer over de reverb, 50/100 watt switches, fx-loop, diode en buizengelijkrichting.

Ik ben bijzonder blij ermee!!! en in het echt ziet hij er beter uit dan op de foto's die ik tot nu toe heb gezien. die waren toch wat minder kwa design maar in het echt gaat ie heel mooi leven :)

FAQ:
Q: When will this amp be available on Gitaarmarkt.nl?
A: It wont be available on Gitaarmarkt.nl!

Orpheo
19 juli 2006, 12:34
Gave review! maar ik mis iets......

oh ja...





pheauteau's.....

Nocki
19 juli 2006, 12:35
Foto's komen er aan. Ik zit tot 17:30 op mn werk dus kan hier helaas niets...
Maar vanavond komen de foto's online! ik beloof het.

intussen wat foto's van de boogie site
http://www.mesaboogie.com/Product_Info/Rectifier_Series/roadster/IMAGES/RoadsterHeadonCab-FntSM.gif
Top voorkant
http://www.mesaboogie.com/Product_Info/Rectifier_Series/roadster/IMAGES/RoadsterHeadonCab-SMbk5-06.gif
Top achterkant
http://www.mesaboogie.com/Product_Info/Rectifier_Series/roadster/IMAGES/Roadster0002-Clean-Fat-Tweed.gif
Switches voor clean kanaal 2x

Orpheo
19 juli 2006, 12:41
Foto's komen er aan. Ik zit tot 17:30 op mn werk dus kan hier helaas niets...

Maar vanavond komen de foto's online! ik beloof het

:rockon: 1234567890

Nocki
19 juli 2006, 12:43
http://www.mesaboogie.com/Product_Info/Rectifier_Series/roadster/IMAGES/Roadster0005-Raw-Vin-Mod.gif
Switches voorkant kanaal 3 en 4
http://www.mesaboogie.com/Product_Info/Rectifier_Series/roadster/IMAGES/Roadster-CH2.gif
kanaal strip 2 aan de achterkant. hier zijn er 4 van! voor elk kanaal 1
http://www.mesaboogie.com/Product_Info/Rectifier_Series/roadster/IMAGES/Roadster10-FXloop.gif
FX-loop. serieel de potmeter is om het volume van de loop aan te passen op je fx gear
http://www.mesaboogie.com/Product_Info/Rectifier_Series/roadster/IMAGES/Roadster0008-ExtJacks.gif
External switches




Ik kan niet genoeg benadrukken wat alle switches voor verschil uitmaken in het geluid. het is een super veelzijdige amp meet heel veel goede type geluiden. en hij is helemaal niet zwaar!


En wat ook nog leuk is: het is nummer 175 in de lijst!!! dus een vrij recente.

DarknessAwaits
19 juli 2006, 12:55
Mooie versterker! Hoe duur is dit exemplaar nu?

Nocki
19 juli 2006, 12:57
Op de Voerman site staat de hele prijslijst van alle Mesa artikelen. de prijs voor de top is € 2995,-. over het algemeen wordt er door de winkels wat korting gegeven wat gemiddeld uitkomt op een bedrag van € 2750,- ofzo.

DarknessAwaits
19 juli 2006, 13:01
Juistem! Veel plezier ermee in ieder geval!

SimonS
19 juli 2006, 13:17
zooooooo gefeliciteerd! holy cow, een prachtige versterker hoor!

armageddon
19 juli 2006, 13:35
Dus deze komt niet op gitaarmarkt? Balen....

;)

Nee man, hartstikke mooie versterker! Heb je misschien de mogelijkheid om soundclips te maken?

Nocki
19 juli 2006, 13:40
Bedankt voor de leuke reacties!

ik ga zeker proberen samples te maken maar beloof niks in de nabije toekomst... tis zo warm! :) en de versterker moet nog goe dingesteld worden. zoals je wete duur het bij mesa altijd even om de map te leren kennen.

Nocki

Mitch
19 juli 2006, 14:19
Mooi hoor ! Heel veel plezier ermee !

marc_o
19 juli 2006, 16:13
Cool!

Ik hoop dat je net zo blij bent als ik!

...rock...
19 juli 2006, 16:36
:o:o nice amp!!! Maar waarom doe ze de front-grill de helft in het leer de helft in dat zwarte traanplaat gedoe...Volledig in traanplaat zou zéér bruut zijn !!

Nocki
19 juli 2006, 16:55
Ja dat hoor ik vaak idd. maar ik moet zeggen dat het de amp een heel eigen gezicht geeft.

Ik vind m erg mooi maar op de foto's ziet ie er helaas niet zo super uit!

Mufftin
19 juli 2006, 17:09
ik zeg chillllllll

the feable
19 juli 2006, 17:41
Gefeliciteerd!! Veel plezier ermee, maar dat zal volgens mij wel lukken!

access
19 juli 2006, 19:00
bedankt hè, ik had al een tijdje geen last meer van gasaanvallen.....

Nocki
19 juli 2006, 20:15
Volgende keer maak ik wel een foto als er wat meer licht is. tis al een beetje te donker. wat een heelrijke amp is het!

http://people.zeelandnet.nl/nocki/Roadster%20and%20cabs.JPG

the feable
19 juli 2006, 20:26
Erg mooi setje!!! Ik benz elf niet zo'n mesa-fan maar het ziet er erg cool uit! Voora de 2x12's ipv één 4x12

ateng
19 juli 2006, 22:20
Vind ik ook, 2x12 ziet er echt vet uit. Ik hoef echt geen 4x12 meer.

En je set ziet er heel mooooooi uit Nocki en volgens mij klinkt ie ook vet!

BLOK182
19 juli 2006, 22:42
Gave amp man! Ben benieuwd hoelang je deze houdt:p

musicmaestro
20 juli 2006, 09:09
He Nocki, gefeliciflapstaart met dat versterkertje van je.

Is wel geweldig bruut zeker?

Hopelijk mogen we rap een keer samen spelen met onze mooie spullen.
Kan haast niet wachten.

Als je n keer wilt jammen, dan kunnen we wellicht iets afspreken, afijn, als de meisjes dit toestaan natuurlijk!

Groeten,

o je wist inmiddels wel zeker dat ik het ben

zie gedicht

Nocki
20 juli 2006, 09:14
Allan! Flapdrol...

Ik heb je hier al zo vaak gezien en nooit gedacht dat jij het was. Nu ik naar je posts ga kijken zie ik opeens dat jij het bent... en jasmijntje!!!

Hoe is het joh?

Ik heb er idd heel veel zin in om samen weer op de kansel te staan! :)

Groetjes en geniet van je vakantie!!!

Nocki je maatje

musicmaestro
20 juli 2006, 09:20
hehe dat is dan ook weer mooi recht gezet

kon niet langer zwijgen

alles goed hier, beetje slaapgebrek

ga snel voor mijn meisjes zorgen, Jasmijntje in bad doen

groeten en een fijne werkdag

patricia
20 juli 2006, 09:36
ahhhhhhh,mooi setje nocki!

heel veel plezier ermee.

patricia

marc_o
20 juli 2006, 09:40
Mooi hoor!!!!













ik heb de mijne weer weg gedaan....



had toch liever een Crate :)

Nocki
20 juli 2006, 16:10
Wauw! een crate! dat lijk me ook wel wat. wat zou zo'n Roadster opbrengen 2ehands?

marc_o
20 juli 2006, 16:12
Wauw! een crate! dat lijk me ook wel wat. wat zou zo'n Roadster opbrengen 2ehands?


Ik kan een Crate voor je regelen...........kom vanavond naar Axel, dat is niet ver.....neem de Roadster mee en ik zorg ervoor dat je van dat zware ding géén last meer hebt....en verder tegen niemand vertellen.
:sssh:

Nocki
20 juli 2006, 21:21
Wou man! super bedankt Marc ik ben er echt heel blij mee.

die korrelige distortion die ik wou zit echt in die crate! bedankt dat je wou ruilen met gesloten beurs! vind ik super van je. ik was al bang dat het me weer geld zou op leveren.

marc_o
21 juli 2006, 10:15
Ach, zo ben ik, vrijgevig en vriendelijk!



By the way, ben erg benieuwd naar je sound. Kun je 'm thuis een beetje opendraaien? Anders zou ik graag eens komen luisteren. (lees: meesnaaien zodra ik je met een zwaar object in het nekje heb getikt)

SimonS
21 juli 2006, 11:45
soundfiles, clips :) hoooooooooooooooly cow echt zo´n uber-amp! en zoooooooooooooooo ver buiten budget :nervous:

Ibanez RuleZ
21 juli 2006, 14:44
gefeli: lange wachten waard geweest en belangrijker: klinkt het beter dan je rackcombi die je had (triaxis en 2:90)....

zou lullig zijn als dat nl niet zo was ;)

veel plezier drmee

harrald

Nocki
21 juli 2006, 15:14
Hoi,

Ondanks dat de triaxis 2:90 co,bi een geweldige clean had is deze nog beter. en ook de scheur hieruit is veel beter. het enige waar de triaxis 2:90 het wint is op het vlak van de geweldig mogelijkheden kwa eindtrap en de vele kanalen. dit komt vooral naar uiting in de crunch. maar deze amp wint het van de triaxis 2:90 combi!

zeker weten.

Nocki

skabouter
21 juli 2006, 17:08
beetje laat nocki, sorry, maar je weet dat ik internetloos ben! maar ik wil je van harte feliciteren met je nieuwe precious!!! en ik hoop voor je dat hij idd niet op gitaarmarkt zal verschijnen :D

Have fun, and play on :)

Nocki
21 juli 2006, 17:41
Hee Ska,

Dankjewel! ik hoop het ook. Hoe is het met je pedalboard? bij mij wil het nog niet lukken. het gaat langzaam en moeizaam. maar de amp is super!

NOcki

ieme
21 juli 2006, 18:20
wat een kut-amp!

skabouter
21 juli 2006, 18:38
gaat bij mij redelijk de goeie kant op:) nog 2 pedalen te gaan, hjet board is er inmiddels, en wordt zondag verbouwd. voeding/snoeren wegwerken, input-strip maken en afdekplaten en 2e level. maar het is een moeizaam proces! vooral de veoding en de snoeren.........kriebels

d'oh
21 juli 2006, 18:47
hey nocki,

gefeliciteerd met je versterker, mesa's zijn echt erg gave amps afgezien van de looks:p

veel plezier ermee, enne soundclips??

skabouter
21 juli 2006, 19:26
oja, dat vergat ik te zeggen! idd felici met je amp nock, en ben blij dat t helemaal je ding is!! de tone moet ik nog horen zelf, maar over het uiterlijk kan ik heeeeeel kort zijn............................. !

Iceman
22 juli 2006, 14:33
Nocki, ik vond wat clips op een Mesa forum:

http://forum.grailtone.com/viewtopic.php?t=4625

Nocki
22 juli 2006, 14:37
Klopt. Ze zijn Van fredster. een van de eerste die er een had. ongeveer maanden voor de mijne binnen kwam. ik denk dat ik wel elke dag heb zitten luisteren.

De scheur komt totaal niet overeen met het echte werk! :-) sterker nog. deze opname zijn bijzonder slecht te noemen. het spelen daarintegen is ontzettend goed.

Nocki

Daniël_san
22 juli 2006, 15:07
wat een kut-amp!

Heerlijk positief Ieme! :cool:

Maar Nocki, het lijkt me een ongelooflijk goede versterker. Gefeli ermee!

JorikDekkers
22 juli 2006, 16:05
:o die amp kan echt alles :o gefeliciteerd man!

en die vent kan idd wel aardig spelen ook :)

Mr Joe
23 juli 2006, 20:25
Vette amp, khebber nog nooit een gehoord maar hij zieter uberflex uit :rockon: .

Gebruik je hem in een band of gewoon thuis?

ieme
23 juli 2006, 21:01
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=64727

Chris Winsemius
23 juli 2006, 21:05
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=64727

Godsamme, LOL:

Mesa Boogie Roadster top (1 week oud)
Advertentie geplaatst door 'ieme'
Nummer : 64727 Geplaatst op : 23 Juli, 2006 Einddatum : 21 September, 2006
Type: Aangeboden
Omschrijving: Binnenkort te koop: Mesa Boogie Roadster top (1 week oud)
Bouwjaar: --
EUR: --
Naam: Nocki
Adres: --
Woonplaats: Terneuzen
Provincie: Zeeland
Telefoon: --

Lig nog steeds dubbel.

Serieus nu:
Nocki: veel plexier met je nieuwe aanwinst, hoop 'm 'n x op 'n meeting te horen.

Mr.Bluesbreaker
23 juli 2006, 22:33
Ik zie het ook net op gitaarmarkt.
Waar zijn we nou mee bezig....

Nocki
24 juli 2006, 00:12
IEME!!!! Flapdrol!!!! :)

Je hebt wel humor moet ik zeggen.

Orpheo
24 juli 2006, 00:25
ieme, mooi man :D valt me tegen dat je nog niet een ad hebt geopend van mijn 6101 ;)

Mr.Bluesbreaker
24 juli 2006, 00:37
:D

Ik had het stukje -Advertentie geplaatst door 'ieme'- niet gelezen..:D
En ik maar zuchten...

almarvk
24 juli 2006, 09:32
Ik vond 't wel humor :)

peter_heijnen
24 juli 2006, 12:18
Ik was even bang dat Nocki dit keer door de duivel gegrepen was toen ik de advertentie zag. Humor!

Mitch
24 juli 2006, 12:56
Pot verwijt de ketel :D

Ibanez RuleZ
24 juli 2006, 14:52
lol

harrald

Willlem
24 juli 2006, 16:22
tering, wat een gaaf ding! had al interesse toen de road king uitkwam. wat zijn nou precies de verschillen tussen beide amps en waarom zijn die aangebracht?

Nocki
24 juli 2006, 16:47
De Roadking heeft ook nog een el34 eindtrap erin en een 2e fxloop. bij de roadking kan je speakers kiezen en buizen kiezen. als die dingen hoef ik niet en ik heb nu dus de kleine broer...

minas
25 juli 2006, 11:56
Zeer vette versterker, klinkt erg goed!

AART
25 juli 2006, 12:00
De Roadking heeft ook nog een el34 eindtrap erin en een 2e fxloop. bij de roadking kan je speakers kiezen en buizen kiezen. als die dingen hoef ik niet en ik heb nu dus de kleine broer...

wanneer wil je die extra dingen wel? :satisfie:

armageddon
25 juli 2006, 12:17
Whoah, ff die samples geluisterd!
Deze amp moet ik ook hebben!, maar eerst maar even studie afmaken zodat ik kan gaan werken en het kan bekostigen :D en dan zijn wel alweer 4 jaar verder.....