PDA

View Full Version : Editing



Bas(e)ment
19 juli 2006, 10:53
Hallo,
Om sneller baspartijen te kunnen spelen ben ik op zoek naar software voor de PC waar ik CD's, midi of MP3 kan inladen.Die ik vervolgens zo kan bewerken dat ik instrumenten kan weglaten. Ik wil bijvoorbeeld alleen de bas partij horen, die ik vervolgens goed kan oefenen, recorden en af kan spelen.
Bestaat zoiets? Cool edit Pro lijkkt erop maar is niet afdoende.

Alvast bedankt voor jullie reactie

groetjes
Jan Willem

buuck
19 juli 2006, 11:38
als je veel geld hebt, kun je Pro tools aanschaffen. Kun je alle shit mee wat je je maar kan bedenken

DarknessAwaits
19 juli 2006, 12:59
als je veel geld hebt, kun je Pro tools aanschaffen. Kun je alle shit mee wat je je maar kan bedenken

Dat is natuurlijk onzin, je kan niet uit een nummer instrumenten weghalen. Wat je wel kunt is Guitar Pro downloaden en bijbehorende tabs zoeken op 911tabs.com of een dergelijke site. Daar krijg je de nummers in midi met tablatuur en kun je er alles aan veranderen wat je maar wil. Tempo/instrument, enz.

buuck
20 juli 2006, 12:39
Dat is natuurlijk onzin, je kan niet uit een nummer instrumenten weghalen. Wat je wel kunt is Guitar Pro downloaden en bijbehorende tabs zoeken op 911tabs.com of een dergelijke site. Daar krijg je de nummers in midi met tablatuur en kun je er alles aan veranderen wat je maar wil. Tempo/instrument, enz.


Het nadeel van tabs is, dat ze nooooit kloppen. Dus dan leer je het verkeerd aan. En als die kleine dingetjes je niet boeit, kun je het beter op gehoor doen, dat gaat vaak nog sneller ook. Volgens mij heb je zelf nog nooit met protools gewerkt. Gitaren e.d. zitten op een bepaald frequentiebereik. Met filters kun je die dingen weg laten, of in ieder geval dempen. Als je dan een boost over de bas gooit, de drums en gitaren laat dempen hoor je perfect de bas. Je kunt het ook versnellen en vertragen zonder dat de toon verloren gaat. Ik werk al een hele tijd met protools en een idealere programma is er naar mijn weten nog niet, voor homestudio/editing gebruik in ieder geval.

Bas(e)ment
20 juli 2006, 14:19
buuck
goeie tip ik ga erachter aan, volgens mij komt het op het zelfde neer als wat ik bedoel.

groet,
Jan Willem

paulusdeBKB
20 juli 2006, 18:00
Ben nog nooit computermuziekhulpmiddelen tegengekomen die je sneller iets bijbrengen dan je eigen oren en goede bladmuziek.