PDA

View Full Version : Fernandes Steeler



Powerchordschuiver
19 juli 2006, 10:35
Hallo,

ik bezit een Fernandes Steeler, een schaamteloze maar wel kwalitatief goede kopie van Jackson Randy Rhoads model.
Kan er alleen helemaal geen info over terugvinden, waar hij gemaakt is, houtsoorten, pickups, etc.
Iemand die me er wat meer over kan vertellen?
Op de Fernandes-website staat dus helemaal niets erover.

Alvast bedankt.

fred dons
19 juli 2006, 12:04
hij is neckthrough maple met poplar wings (net als de jackson), rosewood toets met sharkfin inlay,heeft een single locking headcrasher trem (floyd kopie)
pups zijn van fernandes zelf en zijn ok (niets schokkend)

endorsers waren o.a. kai hansen van Helloween en nog wat meer duitse vrienden uit die tijd

leuk gitaar en als je de trem vervangen hebt en eventueel de pups doet hij niet onder voor de jackson versie

DsNL
19 juli 2006, 16:26
waar heb je de gitaar eigenlijk gekocht, en hoe die gitaar? :satisfie:
Zelf ook nog naar zo'n rhoads modeltje opzoek, om even een beetje aan te sleutelen enzovoort.... :rockon:

Maiden Michiel
21 juli 2006, 08:39
hij is neckthrough maple met poplar wings (net als de jackson), rosewood toets met sharkfin inlay,heeft een single locking headcrasher trem (floyd kopie)
pups zijn van fernandes zelf en zijn ok (niets schokkend)

endorsers waren o.a. kai hansen van Helloween en nog wat meer duitse vrienden uit die tijd

leuk gitaar en als je de trem vervangen hebt en eventueel de pups doet hij niet onder voor de jackson versie

Klopt, andere gitarist van mijn band heeft er ook zo een. Kwalitatief heel erg goed!

Wouter J
21 juli 2006, 14:12
Ze kwamen uit de Kanda-shokai fabriek waar ook Burny en Tokai vandaan kwamen. Kwa kwaliteit zit dat dus wel snor.

je moet de japase site van Fernandes maar eens kijken, hele andere modellen dan op de westerse site van datzelfde merk.

http://www.fernandes.co.jp/start_up.html

Powerchordschuiver
26 juli 2006, 22:48
Bedankt mannen, deze info vind ik wel leuk om te weten.
Ik heb hem lang geleden bij Spanjaard in Alkmaar gekocht voor fl. 995,-
(Ja guldens dus, was aanbieding en een koopje vergeleken met de fl.1700
die er in een niet nader te noemen Amsterdamse muziekzaak voor gevraagd werd)
De pickups zijn op aanraden van een bevriende studiogitarist vervangen door Seymour Duncan distortion humbuckers of trembuckers ofzoiets.
Weet niet meer zo uit het hoofd welke types, moet ik ff opzoeken.
Zou trouwens het vervangen van de trem door een echte Floyd het geluid etc. echt zoveel verbeteren?
Oh ja, het is trouwens geen neck thru body, het is een set neck, dat weet ik wel.
Bedankt..

fred dons
26 juli 2006, 23:09
die headcrasher trem is op zich niet zo slecht alleen zit er een zinken blok onder dus ja met een floyd (of schaller licensed) zou je er wel wat op voor uit gaan (die hebben een stalen blok)
daarnaast is de headcrasher ook nog eens single locking dus qua stemvastheid is er nog wel iets te verbeteren

overigens is er ook een neckthrough steeler van fernandes (die heb ik namelijk gehad)

jerre666
17 februari 2007, 13:55
hey

ik speel zelf ook met zo'n fernandes rhoads model (rooie met metalen slagplaat)
wist niet dat ze steeler noemen. bij mij staat er 'limited edition' bij op de kop.
volgens mij zijn er niet veel van gebouwd.
er is inderdaad weinig info over te vinden, maar als je iets zou ontdekken mag je dat altijd laten weten

jerre

Iceman
17 februari 2007, 20:34
Ik heb nog een zwarte Steeler. Staat inderdaad niet op de kop. Je hebt ze met groot en klein Fernandes logo. Ik heb mijne in rond '88 gekocht nieuw voor 1700 gulden. Mille van Kreator speelde er op, dus moest ik die ook hebben.

Bonfire had in dezelfde tijd een endorsement, hun gitaren zaten bij dezelfde zending als mij.

Een erg fijne en snelle hals.

caelin
7 juli 2007, 07:51
ja die heb ik ook
erg fijne gitaar en lekker neckthroe :)

ik ben trouwens nog op zoek naar de attack ,dat is de strat versie van de steeler ...als iemand er een heeft en kwijt wil ?

Iceman
7 juli 2007, 17:57
Gitarist van www.sidius.nl heeft er 1, een witte. Op mijn aanraden gekocht van iemand. Dezelfde heerlijk snelle hals. Meen dat hij 'em voor 375 euro had gekocht.
Misschien wil ie 'em kwijt.

http://hedon.bedesigned.nl/viewtopic.php?t=187

4de foto van boven.