PDA

View Full Version : Gestrand..



nielsnielsniels
18 juli 2006, 20:05
Ok ik heb geen idee meer wat ik nog kan oefenen..Er is zóveel meer om te leren.. Mijn eerste jaar les zit er nu op. Dit is alles wat ik tot nu toe kan :

A B C D E F G Mineur/Majeur pentatonisch

En daarin helemaal in soleren.

En pentatonisch is alles wat ik ken. Om me de hele zomervakantie niet te vervelen heb ik trouwens Are You Experienced? Tablatuur boekje besteld die nog binnen moet komen.
Dus weet iemand iets leuks om te gaan doen in gitaarwerk? Want zo schiet ik echt NIET OP geen vooruitgang dusver, ik zit VAST.

Om een beetje mijn niveua te laten horen : Soundclick (http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=522913)

marcelca
18 juli 2006, 20:13
misschien te voor hand liggend

probeer aan guitar pro te komen incl. het volledige muziek archief,, zo kan lead partijen ed.. meespelen met een background...

Ikzelf speel nu een maand of 10 ( minimaal een uur per dag ) en heb super veel aan dit programma..

Ook speel ik 1 x in de week een hele avond samen met iemand, dit geeft voor mij een enorme boost om steeds moeilkijkere dingen te leren, ik zit op sommige rifjes echt een uur achter elkaar te oefenen en het verveelt me niet eens, zeker omdat je merkt dat het steeds een klein stukje makkelijker word....

nielsnielsniels
18 juli 2006, 20:20
misschien te voor hand liggend

probeer aan guitar pro te komen incl. het volledige muziek archief,, zo kan lead partijen ed.. meespelen met een background...

Ikzelf speel nu een maand of 10 ( minimaal een uur per dag ) en heb super veel aan dit programma..

Ook speel ik 1 x in de week een hele avond samen met iemand, dit geeft voor mij een enorme boost om steeds moeilkijkere dingen te leren, ik zit op sommige rifjes echt een uur achter elkaar te oefenen en het verveelt me niet eens, zeker omdat je merkt dat het steeds een klein stukje makkelijker word....

Ja, zelf heb ik Guitar Pro 5 , maar ik kan er zelf niet goed mee om gaan vanwege de timing van de dingen ik krijg ze nooit goed zoals ik het wil.

Maar ik speel al vaak mee op sunshine of your love backin, hey joe,wind cries mary al die dingen daar heb ik op elk zeker 5 uur zitten jammen in pentatonisch, dan is er ook niet veel aan om elke dat je je gitaar oppakt in pentatonisch te spelen want het is allemaal hetzelfde. Johhny B Goode zou op mijn niveau wel mogelijk moeten zijn maar zonder leraar zijn zulke dingen best lastig, en de TABS zijn nooit 100 % OK.

Eigen liedjes is dan weer wel leuk, maar ook veel lastiger vind ik dan.

Gitaro
18 juli 2006, 20:41
Misschien dat je eens kan beginnen aan de gewone majeur- en mineurladders. Altijd handig om te weten, en je kan er meer mee dan enkel pentatonisch

marcelca
18 juli 2006, 21:05
Ja, zelf heb ik Guitar Pro 5 , maar ik kan er zelf niet goed mee om gaan vanwege de timing van de dingen ik krijg ze nooit goed zoals ik het wil.

Maar ik speel al vaak mee op sunshine of your love backin, hey joe,wind cries mary al die dingen daar heb ik op elk zeker 5 uur zitten jammen in pentatonisch, dan is er ook niet veel aan om elke dat je je gitaar oppakt in pentatonisch te spelen want het is allemaal hetzelfde. Johhny B Goode zou op mijn niveau wel mogelijk moeten zijn maar zonder leraar zijn zulke dingen best lastig, en de TABS zijn nooit 100 % OK.

Eigen liedjes is dan weer wel leuk, maar ook veel lastiger vind ik dan.


ik weet niet wat je precies bedoeld over de timing, dat jij er niet mee overweg kan of dat je de timing van het programma niet goed vind ????


mijn ervaring is dat een heleboel tabs behoorlijk goed kloppen ook kwa timing, als ik moeite met timing heb zoals bij you and your friend van de dire straights ( deze heeft een lastige timing ( voor mij dan ) ) dan zet ik de snelheid omlaag net zolang dat ik de timing goed heb en dan schroef ik de snelheid weer op....



ik speel behoorlijk veel nummers in zeer varieërend muziekstijlen en heb eerlijk gezegd niet het gevoel dat ik steeds aan het herhalen ben, wel natuurlijk als je over de nummers heen gaat soleren dan kom je waarschijnlijk steeds uit op je toonladders

Er zijn een paar nummer waar ik wel probeer overheen te soleren maar het meeste cover ik to nu toe

nielsnielsniels
18 juli 2006, 21:28
Ik wist niet dat je TABS kan downloaden en dan doen in Guitar Pro 5 , ik oefen nu Johhny B goode , hehe eindelijk weer wat nieuws :)

-=JEROEN=-
18 juli 2006, 22:05
leer de C majeur toonladder spelen, in alle deze posities:

positie 0:
http://www.all-guitar-chords.com/guitar_scales.php?qqq=+0&scch=C&scchnam=Major&get2=Get
(die b op de 4e fret negeren, gewoon open b snaar spelen)

hetzelfde voor 3, 5, 7, 10 en 12

(klik op getal onder patterns, en dan op Get)

marcelca
18 juli 2006, 23:06
Ik wist niet dat je TABS kan downloaden en dan doen in Guitar Pro 5 , ik oefen nu Johhny B goode , hehe eindelijk weer wat nieuws :)


Ik heb zelf het complete guitar pro archief, dit bestaat uit ongeveer 40.000 muzieknummers verdeeld in de verschillende stijlen...

ik pm je even een link

succes

-=JEROEN=-
19 juli 2006, 00:46
pm mij ook ff die link, als je wil :soul:

wanna1
19 juli 2006, 02:08
Ok ik heb geen idee meer wat ik nog kan oefenen..Er is zóveel meer om te leren.. Mijn eerste jaar les zit er nu op. Dit is alles wat ik tot nu toe kan :

A B C D E F G Mineur/Majeur pentatonisch

En daarin helemaal in soleren.

En pentatonisch is alles wat ik ken. Om me de hele zomervakantie niet te vervelen heb ik trouwens Are You Experienced? Tablatuur boekje besteld die nog binnen moet komen.
Dus weet iemand iets leuks om te gaan doen in gitaarwerk? Want zo schiet ik echt NIET OP geen vooruitgang dusver, ik zit VAST.

Om een beetje mijn niveua te laten horen : Soundclick (http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=522913)

Heb je alle maatsoorten ook al geoefend?

marcelca
19 juli 2006, 07:06
pm mij ook ff die link, als je wil :soul:

je hebt de pm

-=JEROEN=-
19 juli 2006, 21:10
hey tnx

nou nog ff gitaarpro 'ophalen' ;)

marcelca
19 juli 2006, 21:56
hey tnx

nou nog ff gitaarpro 'ophalen' ;)



tja daar heb ik nou net geen link van

-=JEROEN=-
20 juli 2006, 02:32
ik wel :hippie: