PDA

View Full Version : zoek mesa boogie dual channel



xmichielx
18 juli 2006, 17:45
weet iemand waar je deze nog kan krijgen?
Deze blijken stukken beter te zijn dan de nieuwere triple channels.
Ik zoek dus een dual channel dual of triple rectifier..ik heb het uiteraard al op gitaarmarkt gepost maar weet dat hier meer inhouse kenners zitten die misschien ergens deze amp hebben zien staan of zelf eentje hebben :)
Mocht je een tip hebben waar ik de amp kan vinden of mocht je de amp zelf hebben:
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=64501

Alle hulp is mooi mee genomen :)

Michiel

the feable
18 juli 2006, 17:47
Marktplaats, ebay en Gitaarmarkt af blijven struinen.Ennuh ff op veilingkijker.nl kijken.

BartT5R
19 juli 2006, 19:33
Kijk zeker ook op Ebay Duitsland, daar komt redelijk wat spul voorbij.
Ik heb er destijds mijn Dual ook gekocht.

xmichielx
19 juli 2006, 19:34
ja ik zag er laatst een triple rectifier dual channel staan..had die vent al aangesproken en hij klonk geinteresseerd maar toen punjte bij paaltje kwam liet ie het afweten :(
Toch bedankt voor de tip :)

Iceman
20 juli 2006, 17:29
Dat 2-kanaals versus 3-kanaals vindt ik zo overdreven. Ik had een 2-kanaals Triple en heb nu een nieuwe 3-kanaals Dual, persoonlijk merk ik geen verschil. Dezelfde dikke scheur.

Ik heb zelf liever de 3 kanaals versie vanwege het extra kanaal en omdat kanaal 2 en 3 verschillend klinken, ook als ze dezelfde instelling hebben.

Kanaal 3 gebruik ik voor slag omdat ie wat strakker is in het laag dan kanaal 2.

xmichielx
20 juli 2006, 17:31
tja..er blijken mensen te zijn die er van overtuigd zijn dat de oude mesa's beter zijn..ik heb het idee dat dit wel vaker het geval is met muziekinstrumenten in het algemeen..

casper innosence
20 juli 2006, 17:46
Ik heb zelf liever de 3 kanaals versie vanwege het extra kanaal en omdat kanaal 2 en 3 verschillend klinken, ook als ze dezelfde instelling hebben.


Ik heb nu anderhalf jaar een 3 kanaals recto. Nog steeds erg tevreden over, maar ik moet wel zeggen dat, sinds we met een 2e gitarist werken, ik wel ffe op nieuw heb moeten bij/in- stellen. En twijfel nog vaak tussen kanaal 2 en 3. Ik heb het idee dat 3 iets opener klinkt dan 2, maar vind vervolgens 2 toch net wat mooier klinken in het hoog.

Wil binnen niet al te lange tijd toch ook es een hot plate oid es proberen. Zag wel dat die van Koch maar tot 120 watt gaan. Hoe zit dat met de THD hotplate? en wat kan ik dan beter nemen een op 4 ohm of een op 16 ohm (amp en cab kan et allebei)

armageddon
20 juli 2006, 18:43
tja..er blijken mensen te zijn die er van overtuigd zijn dat de oude mesa's beter zijn..ik heb het idee dat dit wel vaker het geval is met muziekinstrumenten in het algemeen..

Ehm, je weet het dus niet zeker of heb het dus niet gehoord, maar aleen maar van horen zeggen?
Zou je dan eerst niet even kijken of je bij iemand een dual 2ch. kan luisteren en die dan kan vergelijken met een 3ch in de winkel? Bespaart je wellicht een hoop moeite....

Iceman
20 juli 2006, 18:49
Tís maar net wat men wil horen.

Ik heb vaak monitorgeluid (10 kanalen groep)gedaan in een zaal. Dan vraagt er altijd iemand of zijn instrument harder kan. Dan is de grap om niets aan het volume te doen en je duim omhoog te steken. "Hoe is het nu?", vraag ik dan.
9 van de 10 keer proberen ze wat en zeggen "perfekt!"

xmichielx
20 juli 2006, 23:14
Ehm, je weet het dus niet zeker of heb het dus niet gehoord, maar aleen maar van horen zeggen?
Zou je dan eerst niet even kijken of je bij iemand een dual 2ch. kan luisteren en die dan kan vergelijken met een 3ch in de winkel? Bespaart je wellicht een hoop moeite....

trust me..ik heb de dual channel gehoord..in de melkweg met morning again,culture en nog wat bands en in 1996 met sick of it all..vooral het geluid van sick of it all met het nummer step down is toch wel echt te dik.
Ik heb zelf de triple channel dual rectifier gehad en ook laten hoger biassen met 2 X kt 88's er in..en dat klonk erg vet.maar nog niet zo vet als ik de dual channels heb gehoord..en ik heb er 1 keer op gespeeld toen ik een esp explorer bij dijkman kocht..nu hebben ze alleen de 3 channels en die klinken gewoon minder..minder fel

BLOK182
21 juli 2006, 11:26
Mocht er nu ècht niet aan te komen zijn, is USA import misschien nog een idee. Je betaalt dan relatief gezien wel wat voor een dergelijke amp, maar dan heb je wèl die dual channel die je wilt.

xmichielx
21 juli 2006, 11:29
Ik kan via een ebay top seller zo een mooie zwarte grill mesa dual channel kopen..dan geeft hij hem aan de douana aan dat ie minder dan 200 euro is (dat ie defect is etc) en dan hopelijk hoef ik er geen belasting over te betalen (althans niet 20% van de waarde!)

armageddon
21 juli 2006, 11:34
trust me..ik heb de dual channel gehoord..in de melkweg met morning again,culture en nog wat bands en in 1996 met sick of it all..vooral het geluid van sick of it all met het nummer step down is toch wel echt te dik.
Ik heb zelf de triple channel dual rectifier gehad en ook laten hoger biassen met 2 X kt 88's er in..en dat klonk erg vet.maar nog niet zo vet als ik de dual channels heb gehoord..en ik heb er 1 keer op gespeeld toen ik een esp explorer bij dijkman kocht..nu hebben ze alleen de 3 channels en die klinken gewoon minder..minder fel

Nee okee, dat was namelijk niet duidelijk uit het stukje dat ik quote :) Ik was even bang dat je puur op geruchten af gegaan was.

BLOK182
21 juli 2006, 11:35
Zoiets bedoelde ik:-) Amerikaanse Ebay checken, en dan invoeren. Volgens mij heb je dan al met al nog steeds voor een hele leuke prijs je droomamp! Hou ons op de hoogte:p

xmichielx
21 juli 2006, 11:36
Nee okee, dat was namelijk niet duidelijk uit het stukje dat ik quote :) Ik was even bang dat je puur op geruchten af gegaan was.

ah..ja..dat is inderdaad slecht van mij gepost..:)
ik moet zeggen dat ik ook wel eens een amp puur op geluid van optredens en reviews heb gekocht maar die was ook niet zo extreem duur ...een 5150..en ik moet zeggen dat het tot nu toe mijn vetste amp is (met wel wat tweaks zoals een equalizer en een bbe maximizer en nieuwe tubes)

AART
21 juli 2006, 11:58
Er zit idd verschil tussen de dual en triple channels.
Het is alleen niet erg groot.
Maar het is wel degelijk merkbaar.
De single recto heeft nog steeds het oude circuit dacht ik.