PDA

View Full Version : Boss rc-2



stumpy
18 juli 2006, 16:23
Boss komt met een compacte versie van hun loopers, de rc-2.
De specs:

Up to 16 minutes of record time
Loop Quantize for easy loop-phrase recording
Realistic Guide-Tone drum patterns built in
Easy, logical overdubbing and navigation
Undo / Redo function
11 phrases can be stored and recalled
AUX input to capture phrases from external audio device
External pedal input

Dat is dus een evenlange record time als de rc-20XL. Doen ze niet slecht daar, ik ben benieuwd of dat lekker gaat werken, met maar 1 knop, inplaats van de twin.

robert-gitarist
18 juli 2006, 16:31
Wow ziet er vet uit dat ding!
Hmm wel wat voor mij opzich.Lijkt me wel leuk mee te experimenteren.
Ben erg benieuwd wat ie gaat ksoten :)

the feable
18 juli 2006, 16:39
Dat andere loop pedaal is wel erg uit de kluiten gewassen, ik weet ff niet hoe die heet! Ziet er wel erg vet uit maar lijkt me niethandig op je pedalboard. Wat dat betreft is dit handiger. Ik ben ook wle benieuwd.

stumpy
18 juli 2006, 16:39
Hier is trouwens een plaatje:

http://www.bosscorp.co.jp/products/com/RC-2/images/top_M.jpg

In engeland gaat hij 135 pond kosten, ik schat hier dus iets onder de 200. Misschien wel gelijk aan de rc-20. Keus in lengte van opname of gebruiksgemak, wil je allebei betaal je meer:p

robzilla
18 juli 2006, 17:01
179,99$ (dollar dus) street

paulusdeBKB
18 juli 2006, 17:18
Is inderdaad wel een gaaf ding ja. Zijn er mensen hier op het forum die loopers gebruiken als integraal onderdeel van hun performance? Toe, vertel!! :)

paulusdeBKB
20 juli 2006, 12:35
Niemand?...

patricia
20 juli 2006, 12:40
kan je met zo`n ding dus een paar accoorden in een loop gooien,om er vervolgens,b.v.,een solo`tje overheen te spelen?

DREAMMACHINE
20 juli 2006, 12:45
ja dat kan, ik gebruik mijn looper uit m'n DL4 live bij 1 nummer, intro loop waar de drums bijkomen en ik dan weer overheen speel....wel grappig iig...

the feable
20 juli 2006, 12:46
Een vriend van mij is bassist en die gebruikt wel een looper. Is wel knap hoe hij dat doet. Eerst zorgt ie voor een soort beat vervolgens gewoon basloopje en daar gaat hij dat op freaken.. Wel knap... En dat alles op bas!
Maar ik denk niet dat het in een band echt bruikbaar is... Ik heb wel bands gezien die het gebruikte of althans ik zag een rc20 op het pedalboard.

martinuz
1 augustus 2006, 02:31
Is de rc-2 al in belgië verkrijgbaar eigenlijk? Ik zou hem wel eens willen uitproberen. Ik heb zelf een DL4 en ik kom soms de tijdsduur beperking van 28sec al tegen of het feit dat de loop weg is na het uitzetten. Ik vind het in ieder geval al tof dat ze de rc-2 in die kleinere behuizing hebben gekregen, ben benieuwd.. wat ze volgens mij wel zouden moete invoere is een aparte output voor een metronoom of iets dergelijks, lijkt mij handig om via een koptelefoon naar de drummer te sturen..

heb een filmpje gevonde van een demo: klikkie (http://www.gearwire.com/mov/Boss_RC2.mov)

Harm
1 augustus 2006, 08:45
Ik heb deze jongen al een tijdje op het oog... Is nog niet te koop... Moet komen, wanneer weet ik nog niet... Bij TAGS in enschede konden ze het nog niet zeggen... Ik wil hem zeker hebben en inderdaad integreren in spel (optredens maar ook voor oefenen van loopjes!!) Lijkt me super!!!

GAS! :rockon:

Harm