PDA

View Full Version : Erg Korrelige distortion



Nocki
18 juli 2006, 15:38
Hoi,

Omdat straks mijn distortortions en overdrives best smooth gevoiced zijn (mesa) ben ik aan het kijken naar een wat korrelige distortion. denk maar aan het geluid van money for nothing van de dire straits of wat marshall achtig. welke pedaal of pedalen zou daarvoor geschikt zijn?

het gaat dus niet om high gain maar echt rocky. :)

alvast bedankt

Nocki

hassent
18 juli 2006, 15:48
Weet je wat echt 'Rocky' klinkt, maar daar heb je misschien weinig aan:

Ik had ooit een ouwe London City (alleen Clean en hard) met daarvoor een Ibanez soundtank (jawel!) trashmetal pedaaltje.
Niet te veel gain en niet te veel hoog en je hebt een dijk van een sound. Geloof het of niet.
Maar dat zal met je mesa waarschijnlijk niet werken. Van de andere kant koop je tegenwoordig zo'n pedaaltje voor 3x niks. Dus het is uit te proberen.
Ik zit net te verzinnen waar ik 'm eigenlijk gelaten heb, ik zou 'm nog moeten hebben....

robert-gitarist
18 juli 2006, 15:52
Weet niet wat je budget is maar ik zelf vind de Carl Martin Plexitone echt geweldig klinken..echt rock!Met boost..erg fijn ding.En anders ehm Boss OD-3 eens proberen?

Nocki
18 juli 2006, 15:54
Bedankt voor de reacties. ik zal ze eens testen.
Iemand nog een idee voor de meest korrelige overdrive in pedaalvorm?

interessander
18 juli 2006, 15:58
Een ibanez metal charger is behoorlijk korrelig.
ProCo RAT misschien?

the feable
18 juli 2006, 16:33
Proco rat is inderdaad geen slechte optie. Maar probeer ook eens de pedalen van Marshall. Ik denk vooral dat de wat oudere( drive master, bluesbreaker misschien ook nog, en the guv'nor) misschien wil de richting in gaat van wat je zoekt.

Dirk_Hendrik
18 juli 2006, 16:35
Hoi,
.Denk maar aan het geluid van money for nothing van de dire straits



.. Noci,

Zet je wah es aan!

En anders:
http://dirk-hendrik.com/images/cd5.jpg
Zwaar onderschat en onbegrepen pedaal. Zeker met de opmerking van the feable over een RAT. De drivesectie van een Cyberdrive is een Rat clone.

robert-gitarist
18 juli 2006, 16:41
De Soundtank serie word zowiezo onderschat vind ik.
Er zitten echt hele goeie pesalen tussen en kosten echt zeer weinig.Ik heb de Tubescreamer,Classic Metal en de Black Noise gehad.Allemaal bevielen me erg goed.Heb spijt dat ik ze verkocht heb.Classic Metal en Black Noise klonken echt vet.Zeker gaaf voor thuis voor een heftig nu-metal geluid.Leuke pedalen.Heb nu een 60's Fuzz van die serie.Ook wel erg leuk ding :)

the feable
18 juli 2006, 17:01
.. Noci,

Zet je wah es aan!



Ja dat sowieso. De MFN sound komt natuurlijk door de wah. Miss dat je met een ts9 ook wel een heel eind komt! De wah is wel essentieel.

Dirk_Hendrik
18 juli 2006, 18:31
De Soundtank serie word zowiezo onderschat vind ik.
Er zitten echt hele goeie pesalen tussen en kosten echt zeer weinig.Ik heb de Tubescreamer,Classic Metal en de Black Noise gehad.Allemaal bevielen me erg goed.Heb spijt dat ik ze verkocht heb.Classic Metal en Black Noise klonken echt vet.Zeker gaaf voor thuis voor een heftig nu-metal geluid.Leuke pedalen.Heb nu een 60's Fuzz van die serie.Ook wel erg leuk ding :)

Fully agreed,

Geheimpje?
De 60's fuzz is bijna gelijk aan een Ibanez OD9 en OD850 (die identiek zijn). Daarmee is de 60s fuzz ook weer een Big Muff in vermomming.

robert-gitarist
18 juli 2006, 18:49
Serieus D_H?
Wow wist ik niet eens :stop:
Ik heb het pedaal tijd geleden gekocht samen met een DOD TrashMaster(overgens een enorm kut pedaal maar goed :D) samen voor 25 euro incl. verzending(toen de tijd nog 5.50 :sneaky: )
Maar bevalt me best die Fuzz.De Delay uit die serie schijnt ook erg goed te zijn.De Tubescreamer vond ik erg goed.Die doet zeker niet onder voor de TS-7 screamer uit de Tone Lock series.Heb echt spijt er van maar ja zelfde geld voor me Korg G3.Rood multi effecten ding.Was gaaf ding maar ja :(

BartL
18 juli 2006, 19:26
Kan iemand eens een soundfiles posten van wat hij/zei een korrelige sound vind? :)

Dirk_Hendrik
18 juli 2006, 20:10
Serieus D_H?
Wow wist ik niet eens :stop:


Geen schande. Ik ben er ook pas sinds gisteren achter toen ik de schema's van de dingen naast elkaar legde ;)
Ik was v.n.l. op zoek naar "erfenissen" van maxon ontworpen pedalen in de soundtanks. Zo komt een deel va de DS10 terug in de chrunchyrhythm en is de cyberdrive dus een combi van een Rat met een WH10 als tonecontrol.

Check verder even de Ibanez sectie op m'n site. Over de soundtanks heb ik de afgelopen dagen meer leesvoer geschreven wat de moeite van het lezen m.i. waard is. Ook over de 60's fuzz en z'n typenummerchange SF5 werd FZ5(effe naar beneden scrollen)
http://www.dirk-hendrik.com/ibanez.html

drap
18 juli 2006, 20:14
Zo'n beetje elk fuzz pedaaltje levert toch wel dat korrelige op? Mijn favo's zijn dan nog wel de Pro Co Rat en de Big Muff in die volgorde. Daarmee moet het lukken denk ik

Einzeln
18 juli 2006, 21:46
Ik zou het mesa boogie geluid als korrelig omschrijven.

Helter Skelter
18 juli 2006, 22:16
wat is nu eigenlijk precies 'korrelig' ? als je de distortion van een hi-gain amp (bv Mesa) terugdraait wordt het geluid op een gegeven moment toch ook korrelig, of is dat wat anders?

Mitch
18 juli 2006, 22:42
Toppunt voor mij in de zin van korrelig/Marshall is mijn D_H gemodde SML. Van een slecht door de mix komend quasi metal pedaal ineens een pittige mid punch Marshall blaf. Ik weet niet of Bart zijn gemodde MS10 (zelfde) nog te koop heeft ? Voor een bescheiden bedrag een zeer pittig en bruikbaar ding.
Als je even zoekt kom je er van mij nog een soundclipje van tegen.

BamBuFan1
18 juli 2006, 22:50
.. Noci,
Zet je wah es aan!
En anders:
Zwaar onderschat en onbegrepen pedaal. Zeker met de opmerking van the feable over een RAT. De drivesectie van een Cyberdrive is een Rat clone.

Ik begin ook aardig gecharmeerd te raken van de 5-serie. Ok, de knoppen en de potmeters op het bord zijn k*t, maar verder kosten ze geen dr*l en zijn ze leuk te modden. Ik ben nu met mijn TS5 zover dat ie naar mijn smaak beter klinkt dan mijn originele TS9 en OD850. En dat voor alles bij elkaar €30! Ik zal ook eens op jacht gaan naar dit dingetje.

the feable
18 juli 2006, 22:53
Als het zo weinig kost.. Doe er dan meteen een mooie behuizing omheen!! Want ze zien er wel heel cheap uit!

( en dat is jammer...)

BartL
18 juli 2006, 23:31
Toppunt voor mij in de zin van korrelig/Marshall is mijn D_H gemodde SML. Van een slecht door de mix komend quasi metal pedaal ineens een pittige mid punch Marshall blaf. Ik weet niet of Bart zijn gemodde MS10 (zelfde) nog te koop heeft ? Voor een bescheiden bedrag een zeer pittig en bruikbaar ding.
Als je even zoekt kom je er van mij nog een soundclipje van tegen.
Offtopic: Ik weet zelf ook niet of hij nog te koop is. Heb 'n sovereign gekocht, maar ik mis toch iets...dat clean dat ik uit de Lennart-amp wel krijg :D

Verschrikkelijk...

Ontopic: Die MS-10 of SML gemod door D_H is zeker een goed pedaal. Ik ben alleen nog op zoek naar een pedaal om hem goed te boosten. Ik heb bij Chroxy (Nick) een SD-1 ervoor gezet en was stomverbaast. Heb er dus waarschijnlijk al eentje gekocht voor 35 euro (geen geld). Misschien koop ik er nog eentje bij als dat goed bevalt...om hem NOG EENS te boosten... who knows.

Dirk_Hendrik
19 juli 2006, 08:33
mijn originele TS9 en OD850. En dat voor alles bij elkaar €30! Ik zal ook eens op jacht gaan naar dit dingetje.

Hold On!
Ben jij in staat eenm TS9 en een OD850 te vergelijken? zijn 2 totaal verschillende apparaten?

Nocki
19 juli 2006, 13:04
Iedereen heel erg bedankt voor de reacties.

Vandaag is mn Roadster binnen gekomen en het 2e kanaal is korrelig genoeg.
Ik ben heel erg dankbaar voor de wah tip. dat geeft natuurlijk een heel goed geluid bij elke overdrive!

Super iedereen! bedankt!

BamBuFan1
19 juli 2006, 14:27
Hold On!
Ben jij in staat eenm TS9 en een OD850 te vergelijken? zijn 2 totaal verschillende apparaten?

Ja? Vergelijken is namelijk heel simpel: aantrappen en spelen terwijl ze alledrie in je chain staan. En dan maar luisteren welke je het mooiste vind klinken. Dan maakt het niet uit wat voor pedalen je vergelijkt, gewoon luisteren of de vervorming, boventonen enz je aanstaan. En degene die het dichtst in de buurt van jouw voorstelling van een mooi gitaargeluid komt is je favoriete pedaal.

BamBuFan1
19 juli 2006, 14:56
Als het zo weinig kost.. Doe er dan meteen een mooie behuizing omheen!! Want ze zien er wel heel cheap uit!
( en dat is jammer...)

Dat is ok het plan: en dan meteen 'losse' potmeters en in- en output.

jbassist
29 mei 2007, 02:36
Boss Hm-2 is toch wel de definitie van korrelig niet?

heb er de drdoom demo mee opgenomen! www.myspace.com/drdoomgrind (oude mix.. )