PDA

View Full Version : Gegroet



B~Rock
18 juli 2006, 15:34
Hallo,

ik zal me ook maar even voorstellen dan.

Mijn naam is Jesse en ik speel nu sinds begin jaren '90 (een gloriueze rockperiode met Nirvana, Pearl Jam en ander Seattle gebeuren, The Black Album van Metallica, Use your Illusion etc.). Na me de eerste jaren met name met rock en metal beziggehouden te hebben luister ik inmiddels werkelijk naar alles. Om een paar voorbeelden te geven van mijn muzieksmaak: The Beatles, Jimi (goes without saying), Opeth, SRV, Dream Theater (afgezien van het laatste album), Nick Cave, Zappa, Miles Davis... nou ja ga nog maar een tijdje door.

Momenteel ben ik in mijn home-studio een album aan het opnemen (selectie uit de hoeveelheid materiaal die ik inmiddels heb opgenomen) dat bestaat uit dertien tracks in de categorie "Klassieke Rock gekruid met een hoop invloeden uit andere stijlen", en hier en daar een zweverig intermezzo. Hierbij speel en zing ik alles zelf, de drums heb ik maar geprogrammeerd in het kader van "de buren willen ook wat, maar zeker geen buurman met een drumstel". Mijn hoop is eigenlijk om dit in augustus/september af te ronden.

Verder speel ik gitaar in de Brabants-Zeeuwsche ZeBraRock-formatie "Bennie Hek en De Houdoes", met enige regelmaat te horen op omroep zeeland met onze cover van Cash's "Boy named Sue" getiteld: "Een hast die Truus heet".

O ja, voor degenen die het willen weten, ik ben geboren 21-10-1979 en woon momenteel in Tilburg.

Grtz,

Jesse

the feable
18 juli 2006, 16:03
Welkom!
Wat voor gear heb je ?

B~Rock
18 juli 2006, 16:37
Hoi,

Qua gitaar speel ik het meeste op een anniversary model uit de RG serie van Ibanez (ter ere van ... jaar samenwerking mat importeur Serlui). Op zich een fijne gitaar, ook qua materiaal, alleen de std. Ibanez elementen was ik niet zo kapot van. Toen het halselement het begaf heb ik er nieuwe in laten zetten, een Duncan distortion als brug en een alnico als hals (die inderdaad een be(k)hoorlijke Slash-sound oplevert). Daarnaast heb ik nog een superstrat model van Washburn en een steelstring (Vantage denk ik). Als bas heb ik een 5-snarig model van Cort.

Voor mijn versterking gebruik ik een Tonelab SE en de bas gaat in combinatie met een Bass-Attack van Hartke. Daarnaast heb ik los nog een tremelo en een Big Muff van E-H.

En jij ?

the feable
18 juli 2006, 17:31
Poeh Ik speel voornamelijk op mijn Prs Tremonti SE, Verder heb ik nog wat goedkope knock off gitaren. Ben hard aant sparen voor een Gibson. Mijn versterker is een Diezel Einstein 100 watt Versie. Heb ook een Roland Cube een hele oude, ook 100 watt versie. En momenteel heb ik ook een Fender blues deville in bruikleen, maar die gaat eigenlijk te hard om thuis mee te spelen. Als we optredens hebben speelt onze zanger er eiegnlijk meestal over. Voor mijn Diezel heb ik een 2x12 bogner oversized cab. Verder heb ik ook nog een hoop pedalen. De meest gebruikte zijn: Maxon ad999 (delay), Marshall Guv'nor, Crybaby, Ts9, proco Rat II, Korg DT10 en een Phase 90 van MXR. In mijn sig staat mijn verlanglijstje ;)

reprisal
18 juli 2006, 18:47
welkom! en euh
succes met je cd