PDA

View Full Version : ervaring met DigiTech Jimi Hendrix Experience



max2
18 juli 2006, 13:07
hoi
ik wil deze denk ik wel hebben als de efecten echt veel op die van jimi hendrix lijken.
heeft iemand hier ervaring mee??
http://www.musicworldbrilon.de/ebay/Digitech_Hendrix2.jpg

Chris Winsemius
18 juli 2006, 13:48
Bij 1 v/d presets vloog m'n Strat in de fik en zat er opeens 'n scheur in het speakerdoek van m'n Marshall cabinet.

:)

EXCUSES!!! voor deze zeer onbehulpzame posting, heb ze nog niet geprobeerd maar.... 't is warm en ik ben melig aan het worden.

Hopelijk kunnen andere GN-ters over hun ervaringen vertellen, in 'n Engels gitaarblad kwam ie goed uit hun test.

Hector_Tsolodimos
18 juli 2006, 14:04
ik vond em tegenvallen
het klonkt allemaal zo digitaal, totaal niet vintage
om wél als Hendrix te klinken moet je hebben
een buizen amp
een strat (liefst SSS)
een fuzz, drive, dist
wah wah van bijv. cry baby
eventueel wat reverb van je amp

dan heb je het denk ik wel zo'n beetje gehad
je kan natuurlijk nog veel preciezer zijn, zoals zijn signature Marshall stack kopen, maar met een andere goede buizenamo moet het ook wel goed gaan
en ja, dat je een strat gebruikt is heel belangrijk
en nog veel belangrijker: dat je goed speelt

max2
18 juli 2006, 14:20
Een fender strat heb ik en een buizeb versterker ook maar de rest niet.
In ieder geval bedankt.
en ik ga hem dan toch maar eens uitprobeeren en niet meteen bestellen via i-net
gr max :gitarist:

paulusdeBKB
18 juli 2006, 14:30
Vergeet ook niet je gitaar te ontstemmen!

the feable
18 juli 2006, 14:30
Mijn ervaring is vooral dat ik er erg veel te koop zie staan op marktplaats en gitaarmarkt! Ik denk ook dast het nietz o handig is. Je kiest een preset en die hou je meestal toch ( tenminste zo ben ik). Koop dan gewoon een pedaal met een goed geluid!!

ponq
18 juli 2006, 14:32
Ik heb m gehad. De effecten/tone is behoorlijk goed gedaan, zeker niet slecht.

Echter, je zit vast aan de presets en kan daar maar beperkt dingen in aanpassen. Dat viel mij tegen.

Ze komen regelmatig voorbij op ebay, zijn rock-solid gebouwd dus je kunt een 2e hands overwegen.

Probeer m uit, als Hendrix fan zul je een hoop sounds herkennen. Maar waarschijnlijk wil je liever losse effecten om dan zelf de hendrix sound te maken.

max2
18 juli 2006, 14:39
Maar wat zijn de lose efecten die hendrix gebruikt welke zijn dat???
hoor het wel

ponq
18 juli 2006, 14:42
nou, als je ff wil cheaten ;) zoek de manual van de JHE op (digitech site staat ie) en kijk welke effecten zijn voor welk nummer gebruiken.

Het zijn er eigenlijk maar een paar die je op de juiste manier moet gebruiken. Een Wah, een fuzz, etc.

Hector_Tsolodimos
18 juli 2006, 17:42
Een fender strat heb ik en een buizeb versterker ook maar de rest niet.
In ieder geval bedankt.
en ik ga hem dan toch maar eens uitprobeeren en niet meteen bestellen via i-net
gr max :gitarist:
je moet zowiezo even in de winkel testen.. altijd

Hector_Tsolodimos
18 juli 2006, 17:42
Vergeet ook niet je gitaar te ontstemmen!
je bedoeld: anders stemmen, dit is vaak nodig bij Hendrix, maar niet altijd

Hector_Tsolodimos
18 juli 2006, 17:45
Maar wat zijn de lose efecten die hendrix gebruikt welke zijn dat???
hoor het wel
met een dist, drive en/of fuzz kom je al een heel eind (en een cleane kanaal)
heb je een wah wah pedaal, kom je nog iets verder

verder zou het live leuk zijn als je een booster had

Chris Winsemius
18 juli 2006, 17:58
Maar wat zijn de lose efecten die hendrix gebruikt welke zijn dat???
hoor het wel

En nu ben ik even serieus!

- FuzzFace of FuzzFace achtige fuzz van Roger Mayer
- VOX Wah Wah
- Univibe

Oude/originele pedalen uit die tijd kosten veel. Er zijn veel pedalen op de markt die geënt zijn op die oude pedalen; gewoon veel en van alles proberen.

Qua Fuzz zou ik dan 'n zeer dynamische opzoeken, qua wah 'n "lekker vette" en qua UniVibe iets met 'n "Machine Gun" geluid.

Qua amps: lekkere buizen-bak. Had hier laatst 'n plexi Marshall uit 1966 in de werkplaats en die gaf echt de sound v/d eerste LPs, het Monterey festival en (toch) ook van de Band of Gypsies. Helaas onbetaalbaar die dingen....

Omgekeerde Strat helpt ook zeer veel en voor latere songs 'n halve of hele toon omlaag stemmen.

Dirk_Hendrik
18 juli 2006, 18:42
En nu ben ik even serieus!
- Univibe


Correctie Chris. Geen Univibe (hoewel ie prima voldoet) maar een Jax Vibra Chorus:
http://filters.muziq.be/files/pics/jax_vibra-chorus_001.jpg

Beter bekend als de Shin-Ei Resley Tone
http://filters.muziq.be/files/pics/shin-ei_rt-18_001.jpg

En even zuigend zeldzaam als de Shi-Ei Phase Tone
http://filters.muziq.be/files/pics/shin-ei_pt-18_001.jpg

waarbij moet worden aangetekend dat de laatste 2 afgezien van de cosmetische details volledig identiek zijn.

De drie genoemde jongens zijn alledrie bijna niet te vinden overigens.

Hector_Tsolodimos
18 juli 2006, 18:55
wat heb je dan precies aan die univibe? :$
nooit op gespeeld..

Dirk_Hendrik
18 juli 2006, 20:04
wat heb je dan precies aan die univibe? :$
nooit op gespeeld..


Een univibe is één van de eerste phasers ooit. Die gebruik je dus bij nummers waar je een phaser op z'n plek vind ;)

Hector_Tsolodimos
18 juli 2006, 20:17
Een univibe is één van de eerste phasers ooit. Die gebruik je dus bij nummers waar je een phaser op z'n plek vind ;)
aah zo, zoiets dacht ik al, maar toch, vragen kan geen kwaad toch?

guvnor
19 juli 2006, 09:11
Ik wil nog even ingaan op de eerste vraag. Ik ben het helemaal eens met Ponq. Ook ik heb de JHE gehad en was blij met het geluid maar het lastige is dat je vast zit aan vast geconfigureerde effects. Ik merkte dat ik vaak net een andere combinatie zocht en het had ook leuk geweest als je de wah apart kon gebruiken. Nu zit je altijd met combinatie van amp/effecten.

Ik heb nu de GNX3000, ook van Digitech, en daar kan ik dezelfde geluiden mee produceren met meer felexibiliteit en miljoenen extra mogelijkheden.
De JHE zou er waarschijnlijk bij gehouden hebben, ware het niet dat ik de centen nodig had om die GNX te kopen...

Qua tone zit het met de JHE wel goed. Als je nagaat dat de JHE alleen al meer digitale rekenkracht bezit dan menig multieffect met een veelvoud aan mogelijkheden. Je moet hem echter wel zien als modeller. Sluit je hem als effect aan op een versterker dan wordt het geluid door de versterker gekleurd en klinkt ie niet zoals bedoeld.

nielsnielsniels
19 juli 2006, 10:11
Over die combo ; Strat SSS+Buizen+Fuzz kan ik wel blij zijn zoals jullie misschien weten koop ik een Laney VC30 2x10'' en een Roger Mayer Axis Fuzz :) en heb al een Fender Strat. :cooler:


Maar vergeet de Dallas Arbiter Fuzz niet. Roger Mayer heb ik een pedaaltje besteld kan elk moment komen, Roger Mayer was als ik het goed begrijp de geluidstechnicus/roadie/pedalenmaker van o.a. Hendrix en Page dus daar zit je iig wel knor.

Ook heeeeeeeel belangrijk de Octavia van Roger Mayer , luister naar de solo in Purple Haze die met octavia rond 1:20 begint

Bram+
19 juli 2006, 11:09
Is zo'n Dunlop Rotovibe geen leuk idee voor Jimi Hendrix-achtige sounds? Lijkt me een iets goedkopere optie dan zo'n Jax Vibra Chorus?

max2
19 juli 2006, 11:50
oke
bedankt
ik ga denk ik na mijn vakantie naar de winkel op hem te testen.
gr max

FruscianteFan
19 juli 2006, 12:52
Het is cliché maar volgens mij nog niet gezegd:

Je zult toch niet als Jimi klinken :D. Net nog even opgezet en ik denk niet dat je ooit hetzelfde geluid krijgt uit je gitaar.

En dan gaat het niet alleen om de vingers, maar je moet ook behoorlijk wat lef hebben om zo te spelen met een buizenbak vol open.