PDA

View Full Version : Fender highway 'one'



...rock...
18 juli 2006, 13:06
De nieuwe serie van Fender...
Wat moeten we er van denken? De vorige Highway series waren goed maar geen uitzonderlijke gitaren(goed prijsje wel) zijn deze dat wel?

http://www.fender.com/highwayone/

Ik kan de tekst blijkbaar niet kopieren maar ik vind de Tele er heeel smooth uitzien... http://www.fender.com/products/search.php?partno=0111260304

Ik zoek namenlijk een goeie tele (zit wat bij de '52 te kijken) maar is dit nu een 'goeie' gitaar? Laat me iets weten moest iemand erop gaan spelen...

Swa
18 juli 2006, 13:41
Kosten ze eigelijk minder/meer als de oudere serie?

vulvasonic
18 juli 2006, 15:40
Oooooooh, die blauwe tele is wel ÜBERGEIL!!!!!!!!! :eek:

De strat is er flink op achteruit gegaan met die veel te grote harses......

Eko
18 juli 2006, 16:01
Vulvasonic,
De `52 is zeer goed. Als je de hals bevalt is zeker de moeite waard. De meeste Highway instrumenten zijn moderne instrumenten. Modern-C neck en ,nieuwe, p.u`s. Een `52 is een reissue en heeft geen snelle medium-jumbo frets en gerolde C-neck maar een dikkere U hals met vintage draad. Dat wil zeggen dat het een tonemachine is met chords, maar dat bends moeilijker gaan. Ook laat een instrument met de matte p.u-lak zich niet vergelijken met een reissue met Nitrocellulose lak. Klank verschilt hemelsbreed.
Qua prijs is hij trouwens helemaal niet te vergelijken. Er zit wel een paar honderd euries tussen. But worth every pennie!

...rock...
18 juli 2006, 16:45
Ik zoek wat de gitaar-sound van Bloc party, niet dat ik een typisch cover bandje wil starten ofzo, maar Ik kick gewoon op die sound

patricia
18 juli 2006, 17:01
die linkshandige......GASSEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEE

dejohan
19 juli 2006, 16:27
Ik zoek wat de gitaar-sound van Bloc party, niet dat ik een typisch cover bandje wil starten ofzo, maar Ik kick gewoon op die sound

Dan heb je een gitaar nodig met humbuckers, bijvoorbeeld een Tele Custom.
Zelfs squier maakt ze tegenwoordig :-).

...rock...
19 juli 2006, 16:34
Dan heb je een gitaar nodig met humbuckers, bijvoorbeeld een Tele Custom.
Zelfs squier maakt ze tegenwoordig :-).
Zij spelen nochtans op iets ander , ik denk dat de zanger op een deluxe speelt en de gitaar van de gitarist blijft me onbekend (het model dan )

vulvasonic
19 juli 2006, 18:23
Vulvasonic,
De `52 is zeer goed. Als je de hals bevalt is zeker de moeite waard. De meeste Highway instrumenten zijn moderne instrumenten. Modern-C neck en ,nieuwe, p.u`s. Een `52 is een reissue en heeft geen snelle medium-jumbo frets en gerolde C-neck maar een dikkere U hals met vintage draad. Dat wil zeggen dat het een tonemachine is met chords, maar dat bends moeilijker gaan. Ook laat een instrument met de matte p.u-lak zich niet vergelijken met een reissue met Nitrocellulose lak. Klank verschilt hemelsbreed.
Qua prijs is hij trouwens helemaal niet te vergelijken. Er zit wel een paar honderd euries tussen. But worth every pennie!

Sorry, maar dat wist ik allemaal heus wel.
Weet je zeker dat je post aan mij is gericht????????? :nervous:

drap
19 juli 2006, 18:51
Waarom, waarom, waarom is die highway one telecaster er nou niet linkshandig.... Drap wil ook zo één...

Debaser
20 juli 2006, 11:30
De strat is er flink op achteruit gegaan met die veel te grote harses......


ik vind dat dan wel mooi !

Firebird
20 juli 2006, 13:15
Ja... die jaren 70 koppen zijn echt mooi!!

...rock...
22 juli 2006, 21:03
Waarom, waarom, waarom is die highway one telecaster er nou niet linkshandig.... Drap wil ook zo één...
Die is er wel:)

jimihattricks
22 juli 2006, 21:15
Ik zoek wat de gitaar-sound van Bloc party, niet dat ik een typisch cover bandje wil starten ofzo, maar Ik kick gewoon op die sound


Dan heb je een gitaar nodig met humbuckers, bijvoorbeeld een Tele Custom.
Zelfs squier maakt ze tegenwoordig :-).


Het eerste album van bloc party (silent alarm) is opgenomen met een USA standard tele en een mexicaanse (ja, je leest t goed!) standard tele... duss...

drap
22 juli 2006, 21:24
Die is er wel:)

Heu??? Nee hoor, volgens mij alleen de strat en daar ben ik al reeds een trots bezitter van :)

...rock...
23 juli 2006, 12:14
Heu??? Nee hoor, volgens mij alleen de strat en daar ben ik al reeds een trots bezitter van :)
Ahnee ik zat bij de strats te kijken!sry! Heb je van de nieuwe serie al een strat? en waarom is er van de tele geen linkshandige als er dat van de strat wel is :s

drap
23 juli 2006, 12:18
Ahnee ik zat bij de strats te kijken!sry! Heb je van de nieuwe serie al een strat? en waarom is er van de tele geen linkshandige als er dat van de strat wel is :s

Ik vind die nieuwe serie highway strats niet mooi om dezelfde reden als Vulv. Ik heb dus de oudere versie. Waarom er van bepaalde modellen geen linkshandige te verkrijgen is, is echt niet uit te leggen. Ik ben er van overtuigt dat er genoeg linkshandigen een highway tele willen hebben en het dus rendabel is om er een linkshandige versie van te maken. Ik wil daar serieus wel es een mailtje achteraan sturen om daar es een logisch antwoord op te krijgen. Hoewel het antwoord ongetwijveld iets met het rendabele ervan zal zijn. Het is trouwens ook zo dat je veel minder keus hebt qua kleur als linkshandige, wat ook volstrekt belachelijk is. Linkshandigen worden gediscrimineerd door de gitaarindustrie, dat is gewoon een feit. Om over gitaarwinkels maar niet te spreken en dan zonder ik er niet één uit

FruscianteFan
23 juli 2006, 12:52
Misschien is het dan een idee om een soort van (online) petitie te houden voor linkshandigen die een Fender Highway willen en dat dan naar Fender te sturen?

Blokkie
27 juli 2006, 12:48
Die tele is echt schitterend. Ben ook van plan om een tele te kopen. Deze moet ik zeker eens testen.

Azaruc
2 augustus 2006, 20:27
Even een vraagje; zit er veel vershil in geluid enzo tussen de tele en de strat? Ik denk er namelijk over een highway aan te schaffen, maar vind idd de kop van de strat niet echt geweldig..

En een tweede vraag; zijn ze goed geschikt voor rock/punkrock/hardrock muziek? =)

vulvasonic
2 augustus 2006, 21:16
Even een vraagje; zit er veel vershil in geluid enzo tussen de tele en de strat?

En een tweede vraag; zijn ze goed geschikt voor rock/punkrock/hardrock muziek? =)

Je leest hier vaak mensen beweren dat de strat veelzijdiger is omdat het 3 elementen heeft en 5 standen om uit te kiezen (tegen 2 elementen van de tele en 3 standen). De elementen van de strat zijn echter 3 dezelfde die alleen op een andere plek gepositioneerd staan. Het halselement klinkt daardoor iets warmer dan het brugelement, precies zoals je het verschil hoort wanneer je vlakbij de brug aanslaat of vlakbij de hals.

Persoonlijk vind ik de tele veelzijdiger, omdat je met twee verschillende elementen werkt met ieder een geheel eigen karakter. Het brugelement is lekker bijtend en het halselement is warm en toch helder. Bovendien heb ik het gevoel dat je met de toonregeling van een tele meer bruikbare (en diverser) geluiden kunt produceren dan met de toonregeling van de strat.

Voor wat betreft je tweede vraag; ik denk dat de tele iets rauwer is en derhalve meer geschikt voor de stijlen die je noemt dan de strat. Maar welke je ook eventueel zou kopen, ik zou er toch voor kiezen om er een humbucker in te zetten. Van alle verschillen tussen de duizenden modellen is er 1 die het meest drastisch is en dat is de keuze tussen een single coil element, of een humbucking element. En ik denk dat jij iets zoekt met een humbucker (wat heel makkelijk kan hoor op een Fender - klinkt nog goed ook).

grayfink
2 augustus 2006, 21:18
Edit: Bovenstaande posting met uitvoerige uitleg maakt mijn reactie irrelevant.
Voor clean is mijn favoriete sound overigens het neuzige strat uitfase tussenstandje. Voor de rest sluit ik me er helemaal bij aan.

Azaruc
2 augustus 2006, 22:11
heel erg bedankt voor de uitleg :) dan ga ik voor de tele (wel eerst nog ff doorsparen trouwens.. :p)

drap
2 augustus 2006, 22:15
heel erg bedankt voor de uitleg :) dan ga ik voor de tele (wel eerst nog ff doorsparen trouwens.. :p)

Ik zou er gewoon meerdere uiproberen. Zowel strats als tele's. Dan weet je zeker welke je wil :roll:

tomswaelen
9 augustus 2006, 15:56
Weet iemand of deze nieuwe HW1 Strats en Tele's al ergens in Europa verkrijgbaar zijn? Weet iemand al iets van een prijs?

drap
9 augustus 2006, 16:18
Weet iemand of deze nieuwe HW1 Strats en Tele's al ergens in Europa verkrijgbaar zijn? Weet iemand al iets van een prijs?

Even informeren bij de plaatselijke gitaarshop. Die weten vaste en zeker er wel meer van en anders kunnen ze zo voor je bellen naar de Fender distributeur

...rock...
9 augustus 2006, 16:28
Het filmpje is online by the way...

Ze scheuren wel lekker...

Axelll
9 augustus 2006, 18:21
Linkshandigen worden gediscrimineerd door de gitaarindustrie, dat is gewoon een feit.

Hahahahhaha, get real dude!

Wat een feit is dat er minder linkshandigen zijn dan rechtshandigen daardoor is er minder vraag naar linkshandigen gitaren (minder vraag naar=kleinere markt).
>Dit had je allicht zelf wel kunnen bedenken>
Dit is dus geen discriminatie maar pure marketing in mijn ogen, zoveel mogelijk geld eruit slepen als mogelijk, en dat lukt blijkbaar niet met linkshandigen gitaren.

Je moet niet zeiken en blij zijn dat er nog winkels zijn zoals die lefthandguitars.

drap
9 augustus 2006, 18:34
Hahahahhaha, get real dude!

Wat een feit is dat er minder linkshandigen zijn dan rechtshandigen daardoor is er minder vraag naar linkshandigen gitaren (minder vraag naar=kleinere markt).
>Dit had je allicht zelf wel kunnen bedenken>
Dit is dus geen discriminatie maar pure marketing in mijn ogen, zoveel mogelijk geld eruit slepen als mogelijk, en dat lukt blijkbaar niet met linkshandigen gitaren.

Je moet niet zeiken en blij zijn dat er nog winkels zijn zoals die lefthandguitars.

Ga es het linkshandige gitaristen topic doorlezen voor m'n beweegreden. Daar staan zo wat puntjes in waar ook jij je achter de oren van gaat krabben. Ik heb ook niks te maken met pure marketing, ik ben gitarist. Althans, ik doe een poging. Wat moet ik trouwensm met die lefthandguitars winkel? Ik woon zo'n 25 minuten boven Groningen :eek:

tomswaelen
11 augustus 2006, 17:13
Even informeren bij de plaatselijke gitaarshop. Die weten vaste en zeker er wel meer van en anders kunnen ze zo voor je bellen naar de Fender distributeur

Ik heb teruggehoord van Musicstore in Keulen. Ze zouden vanaf september leverbaar zijn en 585 EUR kosten.

Zo'n nieuwe HW1 Strat in 3TSB met maple neck zegt mij wel wat...

Samder
26 augustus 2006, 09:20
Het is nog maar de vraag of deze gitaren in Nederland geleverd worden heb ik gehoord... En als ze wel geleverd worden zijn ze echt niet maar 585 euies..

tomswaelen
26 augustus 2006, 12:16
Het is nog maar de vraag of deze gitaren in Nederland geleverd worden heb ik gehoord... En als ze wel geleverd worden zijn ze echt niet maar 585 euies..

Musicstore.de gaat ze in ieder geval hebben, en die leveren bij mijn weten nog steeds naar Nederland en België... :)

Blokkie
29 augustus 2006, 10:51
Volgens verschillende gitaarboeren is de higway one tele in daphne blue erg moeilijk leverbaar. Of zelfs helemaal niet. Ik kreeg hele klaagverhalen over de levertijden van Fender. Hij zal ook behoorlijk duur worden vergeleken met andere. Heb daarom zelf maar na uitvoerig teles testen en hier zo'n beetje alle telecastertopics gelezen te hebben besloten de higway one texas aan te schaffen.

http://modulo0.rendered.startpda.net/27750001-27800000/27775085_120_120_g23b.jpeg.
Hij klinkt heel erg geil en heeft een heerlijke nek. Door een beetje te spelen met de potmeters krijg ik er heel veel verschillende geluiden uit. Heb hem pas sinds gisteren en nu baal ik dus dat ik op mijn werk zit en mijn gitaar niet!

tomswaelen
29 augustus 2006, 12:01
Volgens verschillende gitaarboeren is de higway one tele in daphne blue erg moeilijk leverbaar. Of zelfs helemaal niet. Ik kreeg hele klaagverhalen over de levertijden van Fender. Hij zal ook behoorlijk duur worden vergeleken met andere. Heb daarom zelf maar na uitvoerig teles testen en hier zo'n beetje alle telecastertopics gelezen te hebben besloten de higway one texas aan te schaffen.

http://modulo0.rendered.startpda.net/27750001-27800000/27775085_120_120_g23b.jpeg.
Hij klinkt heel erg geil en heeft een heerlijke nek. Door een beetje te spelen met de potmeters krijg ik er heel veel verschillende geluiden uit. Heb hem pas sinds gisteren en nu baal ik dus dat ik op mijn werk zit en mijn gitaar niet!

En is dat dan een nieuwe HW1 of nog een oud model?

Blokkie
29 augustus 2006, 12:05
Een oudere. Die upgrades zijn nog niet leverbaar.

JimFenderix
29 augustus 2006, 12:13
De 50's classic serie mexicaans is zeker een goed alternatief voor de 52 tele. De pickups scoren iets minder maar verder prima.
Onderstaande link wat foto's van mijn tele.
De pickups zijn geupgrade met Vanzandt true vintage. Laat de echte 52 tele's die 3 keer duurdet zijn maar komen

http://www.flickr.com/photos/pjrivera/tags/50s/

Jans
9 oktober 2006, 11:48
Musicstore levert ze sinds afgelopen week.