PDA

View Full Version : Oude Strat - Is this one real?



Swoon
18 juli 2006, 12:02
Ik heb weet een strat te koop staan, naar verluid eind 50's. (De electronica is wel vernieuwd) Maar ik vind het een verdomd mooie strat.

pic1: http://img99.imageshack.us/img99/6268/1ik8.jpg
pic2: http://img212.imageshack.us/img212/915/2jz5.jpg

Is de neck/body/hardware volgens jullie authentiek?
Wil natuurlijk zeker zijn dat het geen fake is... :( Het is een hele bom geld.

Thanks!

blimb
18 juli 2006, 12:08
vraag even of hij de hals los van de body wil schroeven en kijk wat er op staat ... een wat betere close up van de headstock zou ook geen kwaad kunnen ...

maar ik zou als het echt zo een bom duiten is geen ricio mee lopen...

...rock...
18 juli 2006, 12:32
NOOOOPE niet echt !! Hij heeft deze strat op ebay al gezet (uit Ans is hij zeker) Hij zei toen dat het een strat was uit '51 :s En ik denk niet dat die toen al gemaakt werden, en nu heeft die de data wat aangepast...
Heb hier op geGASt maar geen het is me allemaal wat te 'loech'

Swoon
18 juli 2006, 12:39
NOOOOPE niet echt !! Hij heeft deze strat op ebay al gezet (uit Ans is hij zeker) Hij zei toen dat het een strat was uit '51 :s En ik denk niet dat die toen al gemaakt werden, en nu heeft die de data wat aangepast...
Heb hier op geGASt maar geen het is me allemaal wat te 'loech'

Inderdaad, stond op ebay. Bedankt voor de reactie. Als je de foto's bekijkt is het inderdaad 56-59 type... Misschien als hij niet verkocht is, dat ik eens tot daar rijdt om inderdaad de neck te bekijken... I'll keep you guys posted.

...rock...
18 juli 2006, 12:58
Misschien is het een gast die er echt niet veel van kent (heel misschien) en kan je nog geluk hebben met de neck... De body zou ik alleen kopen als de neck inderdaad een 50ies is.

fred dons
18 juli 2006, 13:05
de walnoot skunkstrip op de kop is te langwerpig, het plastic is te wit
voor de rest moet je inderdaad meer gedetailleerde foto's hebben van de serienummers, zadels, trem block etc om een gefundeerd oordeel te vellen
maar ik denk dat wel wel kunnen stellen dat hij nep is

...rock...
18 juli 2006, 13:08
Als het echte fender parts zijn kan je hem wat goedkoper kopen, als je hem echt zo mooi vind (moet je de verkoper wel laten toegeven datie fake is)

Swoon
18 juli 2006, 14:04
Ga hem denk ik gewoon mailen om een fotootje van de base van de nek te maken. Als ie dat niet wil, weten we hoe het zit :) (Tenzij hij er even 07 - 55 op kribbelt natuurlijk :p )

fred dons
18 juli 2006, 14:35
in die tijd werd het met potlood er op gekrabbeld dus dat is wel makkelijk te faken, maar foto's van de hiel zijn altijd wel goed (zou mooi zijn als de all parts stempel nog op de nek staat)

vulvasonic
18 juli 2006, 15:34
De body-relief lijkt ook aan de flauwe kant. Maar dit is weer zoiets wat niet goed zichtbaar is op de foto.

Het lijkt meer op een #0001 RI dan een echte ouwe, maar waarschijnlijk is het zelfs dát niet.

Eko
18 juli 2006, 16:11
Als je niet zeker bent kun je hem altijd vragen naar een taxatierapport. Als iemand de hoofdprijs wil hebben, zal hij daar geen bezwaren tegen hebben. Sterker nog, ik zou als verkoper dit zelf al laten doen.
Neem van mij aan dat iemand die een vroege `50`s te koop aanbied er van weet dat ze geld waard zijn. Als ik zie dat een originele vroege `70 al 3000 opbrengt en sommige `60 al voor meerdere maandsalarissen van eigenaar wisselt.......
Dus te weinig vragen is zeker weten dat hij nep is. Te veel vragen voor een imitatie is strafbaar als oplichting.
Taxeren dus, indien niet toegestaan, aangeven.

Stratman70
18 juli 2006, 16:38
de walnoot skunkstrip op de kop is te langwerpig, het plastic is te wit
voor de rest moet je inderdaad meer gedetailleerde foto's hebben van de serienummers, zadels, trem block etc om een gefundeerd oordeel te vellen
maar ik denk dat wel wel kunnen stellen dat hij nep is
Juist. aan dat walnoot dingetje (hoe noemen ze dat eigenlijk?) op de kop te zien lijkt het verdacht veel op een Tokai. Die Fender RI modellen hebben een lichtere kleur walnootstip.

Eko
19 juli 2006, 00:25
Het vreemde is dat er tuners opzitten die ook op mijn American Vintage `62 Custom zitten. Ze zitten niet op de `52 reissue.

Als je een gebruikte auto wil kopen van 7500 euries of meer dan ga je naar de ANWB voor een aankoopkeuring of je wilt garantie tot in de afgrond. Maar zodra je meer dan 10.000 wil betalen voor een gitaar dan telt dat niet?

Simpel....taxeren die handel.

Javaca
19 juli 2006, 11:37
Heb je de advertentie er van ergens?

En nee; ik wil hem niet voor je neus weg kopen, ben maar een arme student.

...rock...
19 juli 2006, 12:20
Ze word niet meer aangeboden op Ebay (belgië), maar hij zal ze wel terug aanbieden veronderstel ik...