PDA

View Full Version : geeft u maar eens advies



iwamoto
18 juli 2006, 10:37
http://downloads.fayntic.com/users/iwamoto/song%20of%20the%20summer%20-DEMO%202-.mp3

ik ben dus hier mee bezig, maar ik weet niet wat er mist, robert-gitarist had het erover om wat chorus en delay bij de solo te doen, maar dat weet ik nog net niet zo, omdat het nu zo clean is, naja, ik gooi er denk ik ook op sommige stukken de hard limiter over, maar wat kan ik nou nog doen om dit nummer meer af te krijgen?

-=JEROEN=-
18 juli 2006, 11:12
1e wat me opviel was 't nie zo geweldige geluid, veel te schel naar mijn smaak... 2e, je gitaar spel klinkt een beetje hakkelig, vloeit nie ech, ligt vooral aan je slagtechniek denk ik... 3e, die enorme brom op de achtergrond... 4e, weinig breedte in microfoon, wat gebruik je?

edit: errr, dat was je vraag eigenlijk helemaal niet... hoe krijg je dit nummer meer af? nou iets van drums of ritme begeleiding erbij, een 2e en 3e stukje, iig iets dat duidelijk anders is dan wat je nu speelt, waardoor er een spanningsveld ontstaat... zoiets?

iwamoto
18 juli 2006, 11:35
1e wat me opviel was 't nie zo geweldige geluid, veel te schel naar mijn smaak... 2e, je gitaar spel klinkt een beetje hakkelig, vloeit nie ech, ligt vooral aan je slagtechniek denk ik... 3e, die enorme brom op de achtergrond... 4e, weinig breedte in microfoon, wat gebruik je?

edit: errr, dat was je vraag eigenlijk helemaal niet... hoe krijg je dit nummer meer af? nou iets van drums of ritme begeleiding erbij, een 2e en 3e stukje, iig iets dat duidelijk anders is dan wat je nu speelt, waardoor er een spanningsveld ontstaat... zoiets?
kijk, een spanningsveld, precies dat ja! daar kan ik wat mee :D naja, ik neem gewoon op met een pod xt, en dat heeft zo zn mankementen, overigens hoor ik geen brom, weet niet waar dit dan aan ligt, heb hem namelijk al wat bijgewerkt, maar zal er even naar kijken, verder, naja, het schelle pas ik dan dus wat aan met digitale techniek, en wellicht speel ik m gewoon nog n keer overnieuw, maar nu weet ik in iedergeval wel precies wat ik mis, een spannende opbouw :D

-=JEROEN=-
18 juli 2006, 12:08
tja er zijn vele manieren om spanning te creeëren, vergeet ook niet te ontspannen

ben ik ff blij dat ik geen pod maar een tascam gekocht heb... maar 't hoeft niet alleen aan je pod te liggen... ook een kwestie van afstellen enzo

die brom hoor je heel goed aan 't eind, als 't nummer afgelopen is

ps. je manier van spelen doet me aan iemand denken, ben je toevallig linkshandig maar speel je rechtshandig?

iwamoto
18 juli 2006, 12:25
tja er zijn vele manieren om spanning te creeëren, vergeet ook niet te ontspannen

ben ik ff blij dat ik geen pod maar een tascam gekocht heb... maar 't hoeft niet alleen aan je pod te liggen... ook een kwestie van afstellen enzo

die brom hoor je heel goed aan 't eind, als 't nummer afgelopen is

ps. je manier van spelen doet me aan iemand denken, ben je toevallig linkshandig maar speel je rechtshandig?
nee, volledig rechtshandig, maar ik speel gewoon op een gekke manier denk ik, ik laat bijvoorbeeld heel graag de hals los bij het spelen, daarmee bedoel ik, mn vingers van de toets af bij een rust, daarom klinkt het soms wat raar

guitarchris
18 juli 2006, 19:04
ik vind het een leuk thema, maar volgens mij gebruik je ook erg veel kracht met aanslaan met je plectrum of niet?(bij de solo) en delay'tje ertussen geeft wel een leuk stukje dynamiek. chorus is niet perse nodig.. let wel dat je de delay niet te hard zet dat deed ik eerder..echt dom want dan hoor je soms de delay harder dan dat jezelf speelt dus mild afstellen en dan spelen. wat ook een voordeel van delay is dat je getimeder moet spelen omdat je de delay anders niet goed hoort of in een verkeerd ritme..

-=JEROEN=-
18 juli 2006, 21:43
goeie tip!

met delay mee spelen, en steeds hetzelfde ritme proberen te houden

kan ook met metronoom natuurlijk

jouw ritme is nog een beetje rommelig / chaoties... probeer wat strakker te spelen, ritmieser, maar tegelijkertijd toch lekker los (klinkt een beetje krampachtig soms)

spanky_franky
19 juli 2006, 12:33
Ehm, als dit het geluid is wat je uit een POD XT haalt dan doe je iets grondig verkeerd.

Je moet er wat herkenbare, terugkomende riffs in verwerken. Het ontbreekt nu duidelijk aan samenhang. Teveel verschillende akkoorden bij elkaar denk ik..
Gaat het in een schema uitschrijven, dat doe ik ook altijd en geeft overzicht.

En inderdaad, haal er een metronoom bij.