PDA

View Full Version : Vandaag W/D/W rack in elkaar gezet...



Michael AE
18 juli 2006, 01:02
Vandaag had ik wat tijd om eindelijk weer eens te experimenteren met wat spul. Mijn 12he uit het stof getrokken en alles even op willekeurige plaatsen in het rack geschroefd, maar eenmaal aangesloten (pfff...met dit weer...) werkte alles perfect en zonder ruis!

Foto komt er aan, maar hier een lijst van wat er in het rack zit:

- Korg Tuner
- Ernst Flick splittertje geschakeld met een Nobels MS4
- TC G-Force
- Lexicon MPX500
- TC 2290
- Digitech GSP2101
- Behringer mixer
- Racklade (GRX4, AC8, PP2, Phase90, Arion SCH1, Voodoo Lab Analog Chorus, Maxon OD808.)
- Marshall 8008

Ik moet zeggen; ondanks dat er een aantal zwakke schakels in dit systeem zitten, klinkt het toch wel erg lekker. Veel coole 80's Landau sounds, maar ook vette vintage dingen enzo, afhankelijk van de versterker natuurlijk...

Ik ben al een hele tijd aan het twijfelen of ik nu wel of niet aan een groot rack moet beginnen, maar dit heeft me wel overgehaald om het toch maar te gaan doen. (Dit heb ik overigens wel vaker beweerd op dit forum, dus het kan zomaar morgen weer anders worden...)

Voorlopig heb ik even de tijd, maar eind van dit jaar moet ik er aan gaan geloven, omdat ik dan mijn eindexamen (conservatorium) heb. Daar wil ik echt asociaal gaan doen qua gear. Ik wil mijn XTC samen laten lopen met mijn Twin voor Clean, mijn Vox voor Crunch en mijn JCM800 voor wat Heavy dingen.

Ik zat er al een tijd aan te denken een Switchblade te kopen, en ik moet ook nog een leuke Furman hebben, maar eerst even wat vraagjes voor de experts!

Ik zat er zelf aan te denken mijn GRX4 te gaan gebruiken voor het schakelen/A-B-C-D'en van de versterkers, maar misschien is het toch slimmer om daar een dedicated apparaat voor te gebruiken. Iemand een idee wat? Ik wil dus 4 (belachelijk, ik weet het...) versterkers met midi apart kunnen schakelen.

Waarschijnlijk ga ik dus binnenkort een Switchblade bestellen, maar omdat ik hem vooral voor pedalen wil gaan gebruiken, vroeg ik me af of dat niet een beetje overkill is. Misschien is het slimmer een GCX te kopen, of misschien een MR8/9, scheelt misschien wat geld en programmeer-frustraties.

Mijn idee was de pedalen en de rack-units via de Switchblade te routen, maar ik twijfel of dat mogelijk is. Ik wil het liefst beiden TC's W/D/W gebruiken en dan de MPX500 (waar waarschijnlijk een Eclipse of MPX1 voor in de plaats komt...) in de EFXloop van de XTC (eventueel ook de Vox) voor swells en 100% wet effecten. De Digitech ga ik niet meer gebruiken; die heeft zijn beste tijd gehad vrees ik.

Bovendien heb ik meer loops voor pedalen nodig dan de 4 die ik nu heb, want ik kan nu nog niet al mijn pedalen gebruiken. Ik zal dan ook een expander voor mijn FX1 kopen voor de extra CC's.

Ook wil ik graag weten hoe in 's hemelsnaam de loops van de 2290 werken. Kan je ze als Function Switches gebruiken? Hoe krijg ik in 's hemelsnaam droog signaal naar de G-Force (in loop 4 bijvoorbeeld) als de 2290 100% wet staat?

De eindtrap is niet geweldig, natuurlijk. Ik zoek dus een betere, maar even lichte eindtrap, die vetter klinkt, maar toch redelijk betaalbaar is. Suggesties? Ik ga sowieso mijn Marshall 1922's vervangen voor Bogner Cubes.

Zo, een lang verhaal en een hoop vragen, maar goed, ik heb alle tijd om het allemaal uit te pluizen. Natuurlijk zou ik naar PL kunnen gaan, maar helaas is mijn geldstroom voorlopig even nihil en moet ik ook alle spullen die ik niet heb maar die wel hierboven genoemd staan nog kopen.


Alvast bedankt voor het lezen van dit stuk proza.

ps. Iemand een Shiva kopen voor een goed doel? :D

Michael AE
18 juli 2006, 01:12
Oeps, ik vergeet nog iets.

Ik kan natuurlijk leuk alleen de XTC naar de W/D/W efx sturen, maar het is misschien leuker om alle amps naar het W/D/W gedeelte te routen.

Nu heb ik daar drie dingen voor bedacht:

- De 4 microfoons voor de verstekers via een mixer naar de W/D/W efx routen. Nadeel is dan dat ik fullrange speakers nodig heb voor het W/D/W gedeelte, die ik wel heb, maar niet zo vet vind klinken als gewoon de line outs/sends naar het W/D/W gebeuren.
- Alle sends naar een mixer sturen, en die dan naar het W/D/W gedeelte routen. (Is dat wel mogelijk zonder fase problemen ofzo?)
- Dit hele idee uit mijn kop halen en met mijn XTLive gaan spelen.

Suggesties?

Chroxy
18 juli 2006, 01:31
ik kan je helaas niet helpen, ik ben blij met mijn 4he rackje met een Boss GX700 erin .. maar damn! :o

Dat gaat volgens mij enorm vet klinken!

Michael AE
18 juli 2006, 01:36
Ja, dat zeker! De sound is nu al echt niet te versmaden. Het is dat ik nog een rug wil hebben als ik ouder wordt en niet uit alle zalen van Nederland gebanned wil worden door geluidsmensen, anders had ik bij elk optreden een W/D/W systeem gebruikt.

Trouwens, het is cool om al dit soort spul te hebben en te kunnen gebruiken, maar het is natuurlijk wel een beetje overkill. Laatst een optreden gedaan met een Twin Reverb en een Tube Screamer, en ik heb nog nooit zo veel complimenten over mijn sound gehad.

Voordeel van een goed uitgedacht systeem is wel dat het ontzettend flexibel is. Kijk naar het systeem van Morris, die kan zowel mono als W/D/W als stereo spelen. Zoiets wil ik dus ook, een set waarmee ik W/D, W/D/W, en mono kan spelen. Stereo hoeft niet, want in serie spelen heb ik wel afgeleerd.

EDIT: Woehoe! 666 posts!

stevie_vp
18 juli 2006, 02:08
Het is inderdaad wel een flinke overkill.... :)
Ik zou eerlijk gezegd niet precies kunnen zeggen wat de beste manier is
om te schakelen.... misschien moet je t ff vragen aan dennisvanleeuwen (kane) die heeft ook +- 6 versterker een shitload aan effecten en een rack hehe maar t lijkt me echt supervervelend om zoveel te tillen elke keer en
al dat midi programmeren... pff ;) kzou gewoon goed zoeken naar de juiste
versterker een goeie multifx... scheelt een hoop gedoe hehe..
maja je hebt in ieder geval geen pa meer nodig haha
/
succes ermee! :)

paulusdeBKB
18 juli 2006, 02:19
phew jongen, wat jij allemaal wilt dat gaat me boven mijn pet. Die switchblade is wel een gaaf ding natuurlijk, maar duur! Daar kan je ook een amp voor kopen... (o, je hebt er al vier ;) ).

tip voor betere stereo eindtrap: Rocktron Velocity, Mesa 20/20 of dat peavey 50/50 ding (of was het nou 60/60?). alledrie tweedehands redelijk verkrijgbaar en niet te duur. Maar als je zeker weet dat je die alleen voor FX gaat gebruiken dan kan het net zo goed (of beter) een echte full range amp worden. Torrenbak dus.

Michael AE
18 juli 2006, 02:21
Het is inderdaad wel een flinke overkill....
Ik zou eerlijk gezegd niet precies kunnen zeggen wat de beste manier is
om te schakelen.... misschien moet je t ff vragen aan dennisvanleeuwen (kane) die heeft ook +- 6 versterker een shitload aan effecten en een rack hehe maar t lijkt me echt supervervelend om zoveel te tillen elke keer en
al dat midi programmeren... pff kzou gewoon goed zoeken naar de juiste
versterker een goeie multifx... scheelt een hoop gedoe hehe..
maja je hebt in ieder geval geen pa meer nodig haha
/
succes ermee!

Naja, als ik een kleinere set wil samenstellen kan dat ook, hoor. Dat is het voordeel van veel te veel spullen hebben. :D

Laatst een gig gedaan met een Boss DD5, Emma Reezafratzitz en mijn Vox AC30 cc1. Klonk prima en was voor die gig meer dan voldoende, maar toch is het leuk om wat meer mogenlijkheden te hebben. Dan moet je ook wel van alles veel gebruik maken, natuurlijk. Het is een beetje zonde om 3 processors te gebruiken voor wat delay, een reverbje en een lichte chorus.

Michael AE
18 juli 2006, 02:31
phew jongen, wat jij allemaal wilt dat gaat me boven mijn pet. Die switchblade is wel een gaaf ding natuurlijk, maar duur! Daar kan je ook een amp voor kopen... (o, je hebt er al vier ;) ).

Euhm, 6. :p

Qua amps en gitaren heb ik het voorlopig wel even gehad. Ik heb nu wat ik wil en *Hook* ik heb toch *HC30* geen gas *Superlead* meer *CS Tele* voorlopig. Bovendien is een switchblade zo veelzijdig, dat je echt jaren niets anders meer hoeft te kopen. Precies de reden waarom ik maar gelijk voor een Axess FX1 ben gegaan toen ik een midi-controller zocht. Die was in eerste instantie ook overkill in mijn ogen, maar ik merk nu wel dat ik ook echt alle functies wel gebruik.


tip voor betere stereo eindtrap: Rocktron Velocity, Mesa 20/20 of dat peavey 50/50 ding (of was het nou 60/60?). alledrie tweedehands redelijk verkrijgbaar en niet te duur. Maar als je zeker weet dat je die alleen voor FX gaat gebruiken dan kan het net zo goed (of beter) een echte full range amp worden. Torrenbak dus.

Goede suggesties, thanks. Toch denk ik dat het niet zo'n peavey wordt, omdat ik die eigenlijk al te zwaar vind. Ik zat zelf aan de Rocktron en Mesa inderdaad te denken, maar ook aan de Brunetti Rockit. Geen idee wat die moet kosten, maar ik vond hem wel goed klinken opzich.

Een leuke PA amp is misschien ook een optie inderdaad. Een Crest of Crown ofzo. Even speuren of die er ook in 1he zijn met redelijk wat vermogen.

ruezzz
18 juli 2006, 07:46
Ik denk dat je met een Switchblade in zo'n complexe opzet veel van de mogelijkheden kunt benutten, dus de prijs kom je wel overheen.
Ik heb em zelf overwogen destijds, maar vanwege de portemonnee toch maar voor de GCX gekozen (ik had het snel nodig voor een project).
Ik heb wel het idee dat je met de Switchblade op een punt beland waar je je meer met tweaken en programmeren gaat bezig houden dan met gitaarspelen ;)

Je zou je opzet en intenties eens aan Paul Lenders voor kunnen leggen, hij importeert meen ik de Switchblade (weer via een duitser - Frank Post geloof ik - enthoustiaste en aardige gast).

Over duitsers gesproken, volgende maand staat er een testartikel (geen testikel) in het blad Gitarre & Bass over de Switchblade. Als je een beetje duits kan/wil lezen tenminste.

Jimi Hendrix
18 juli 2006, 08:12
- Alle sends naar een mixer sturen, en die dan naar het W/D/W gedeelte routen. (Is dat wel mogelijk zonder fase problemen ofzo?)

Suggesties?

De mixer die ik door Ernst heb laten bouwen kan dat kunstje met 2 amps en die vervolgens routen naar mono, stereo en w/d/w. Met als keuze feed door efxloop of mic. Met 4 amps en faseschakelaars zou dat zeker ook moeten kunnen.

Voordeel: geen menu'tjes zoals bij de switchblade
nadeel: goed nadenken wat je wilt en rekenen op flinke levertijd.

SL= seriële loop, PL= parrallelle loop (stereo), stereo-outs kunnen naar wens wel of geen dry bevatten. Als je W/D/W of W/D met micpre wilt spelen gebruik je de dry outs (of niet als je geen effectloop hebt, dan mis je de VCA en SL's), als je mono wilt spelen schakel je een stereo-uitgang mono en gaat de hele keten in de fxloop.

http://www.jurgenburdorf.nl/images/schemabak.JPG

http://www.jurgenburdorf.nl/images/mixer.jpg

AART
18 juli 2006, 11:39
Micheal, kan je die Mesa niet rackmounten en gebruiken als eindtrap?
Of heb je die al weggedaan?


Edit: Stom, dat ding is niet stereo natuurlijk, dom van me. :chicken:

LordRiffenstein
18 juli 2006, 12:13
Interessant topic en eentje om je in uit te leven. Eigenlijk ligt alles nog open wat switching en mixing ed betreft dus ik ga even beschrijven hoe ik het zou doen rekening houdend met je vraag voor een modulair systeem.

Eerste gedeelte is het pre-gain rack, zeg maar switcher met pedaaltjes. Hier zou ik kiezen voor een GCX of de MR9 (kost wat meer maar...). Pedaaltjes in een rack lade en gewoon routen. Deze routing is dan wel fixed maar tenzij je voor 2 Switchblades gaat is er geen andere oplossing. Loops die leeg blijven kan je gebruiken om kanalen op versterkers te switchen, mocht dit nodig zijn.

Vanuit de GCX route je naar de Switchblade, aangezien je een complexe setup hebt, kan je enkel voor de GL versie gaan (16 ins/outs). Je kan dan 4 outputs gebruiken om nr de inputs van de versterkers te routen, maw, je kan eender welk pedaaltje in de gcx gebruiken en dat routen nr 1 of meerdere versterkers.

Dan is er het probleem van je post-gain fx. Wil je elk van de 4 versterkers door de fx sturen, ga je elke fx send nr de Switchblade moeten sturen of indien er geen loop is, werken met een line out van bv een hotplate. Verder moet je dan elk fx apparaat aansluiten in stereo (voor w/d/w) op de switchblade en ook nog je power amp. De MPX550 kan rechtstreeks in de loop van de XTC want die is schakelbaar dacht ik.

Dus als ik ff een soort van signaalketen uitzet wordt het:

Gitaar->(wah of andere dingen op pedalboard)->gcx->switchblade

De GCX kan ook gewoon in een loop van de Switchblade als er genoeg ins/outs zijn.

Op de SB krijg je dan volgende connecties:



IN OUT
1 GCX Amp1
2 line amp1 Amp2
3 line amp2 Amp3
4 line amp3 Amp4
5 line amp4 Gforce
6 Gforce Gforce
7 Gforce 2290
8 2290 2290
9 2290 Power amp
10 Power amp
11
12
13
14
15
16


De MPX dus in de loop van de XTC of gewoon mee in de SB maar dan moet de loop van de XTC er ook nog bijkomen (dus 2 ins en 2 outs extra gebruiken).

Op zich is dit allemaal perfect mogelijk maar wel ERG complex en natuurlijk ook weer de vraag hoe vaak je die setup met 4 amps gaat gebruiken. :cooler:

vinni
18 juli 2006, 20:19
Hey Michael!

Nah....geen overkill hoor.....als ik in Ahoi speel zet ik ook altijd zo'n rig neer! :rockon:

Marru.....dat heads switchen.....van dezelfde firma die de switchblade maakt heb je de Headtrip......die doet drie heads....maar ook een hele hoop extra.

T.a.v. die fullrange boxen....Geloof dat ene heer Eric Johnson twee active JBL boxen gebruikt....zo slecht zal het dus niet klinken.....

Vinni

vinni
18 juli 2006, 20:19
Oh ja....
Tonebone heeft ook een aantal switchers..

Vinni

LordRiffenstein
18 juli 2006, 20:31
Hey Michael!

Nah....geen overkill hoor.....als ik in Ahoi speel zet ik ook altijd zo'n rig neer! :rockon:

Marru.....dat heads switchen.....van dezelfde firma die de switchblade maakt heb je de Headtrip......die doet drie heads....maar ook een hele hoop extra.

T.a.v. die fullrange boxen....Geloof dat ene heer Eric Johnson twee active JBL boxen gebruikt....zo slecht zal het dus niet klinken.....

Vinni

Hoezo headswitchen?? Als je zo´n set neerpoot gebruik je toch gewoon ook een cab per versterker, ga je toch niet miezerig doen en alles nr 1 cab switchen :stop: :satisfie: :cooler:

paulusdeBKB
18 juli 2006, 21:48
Is wel fijner voor de geluidsman ivm overspraak en kanalen... maar idd, bij gigs waar het een valide optie zou zijn, kan gebrek aan kanalen natuurlijk niet! Zeker niet voor de gitarist!

Michael AE
18 juli 2006, 21:48
Bedankt voor de tips, iedereen.

Vinni: Ik dacht er zelf eigenlijk aan om deze setup in cafes en dergelijke te gaan gebruiken, maar dan met 4 fullstacks voor de tops en de poweramp. :D

Headtrip zat ik aan te denken, maar ik gebruik, zoals Lordriff al zei, toch voor alle amps aparte cabs. (Vox en Twin zijn combo's natuurlijk, Marshall en Bogner krijgen elk een 4x12 of een 2x12...) Ik zat zelf eerder te denken aan een oude Mesa amp-switcher, of iets dergelijks.

Yoeri: Bedankt voor de tips, man! ik ga die layout eens goed doorpluizen, waarschijnlijk ga ik het ook zo doen. Je hebt overigens gelijk dat het een overdreven complex systeem is, wat je misschien hooguit 4 keer per jaar gebruikt. Toch is het cool om ten minste 1 keer over zo'n systeem live gespeeld te hebben. Bovendien wil ik, door de boel modulair te maken, er een veelzijdig systeem van maken, wat ook met een simpel 1x12 combootje goed werkt.

Jimi Hendrix: Ik heb inderdaad sterk zitten denken om gewoon iets door Ernst te laten maken. ik heb goede ervaringen met zijn spullen, iig.

Ruezzz: Als ik weer eens wat geld bij elkaar geschraapt heb, zal ik Paul eens bellen.

Kom vooral met nog meer suggesties, mensen! Ik heb vandaag weer lopen rotzooien, en het valt me vooral op dat de 2290 echt niet klinkt op deze manier. Ik denk dus dat ik eerst maar eens voor een goede eindtrap met goede speakers ga.

paulusdeBKB
18 juli 2006, 21:52
oja, over die eindtrap: Crown, Amcron, Lab Gruppen en QSC maken allemaal goede bakken maar kies je versterker niet te zwaar, daar ga je gewichttechnisch spijt van krijgen!

Michael AE
18 juli 2006, 21:52
Is wel fijner voor de geluidsman ivm overspraak en kanalen... maar idd, bij gigs waar het een valide optie zou zijn, kan gebrek aan kanalen natuurlijk niet! Zeker niet voor de gitarist!

Tsja, mijn eindexamen zal ik in ieder geval wel in een grote zaal doen met een groot podium. Waarschijnlijk de tent waar ik zelf als geluidsman werk, dus gebrek aan kanalen is onmogelijk. ;)

Michael AE
18 juli 2006, 21:54
oja, over die eindtrap: Crown, Amcron, Lab Gruppen en QSC maken allemaal goede bakken maar kies je versterker niet te zwaar, daar ga je gewichttechnisch spijt van krijgen!

Precies. Ik heb gisteren even alle gerenomeerde merken bekeken, maar niemand maakt iets met voldoende volume tegen een redelijk gewicht. Ik zal dus toch waarschijnlijk voor een gitaar-gerichte eindtrap gaan.

paulusdeBKB
19 juli 2006, 02:50
Er bestaat een nieuwe generatie versterkers met geschakelde voedingen. Klasse D en klasse H geloof ik. Check die eens, ze zijn heel veel lichter dan traditionele versterkers want geen trafo. Maar kijk wel uit met die dingen: de technologie is relatief nieuw en de bedrijfszekerheid moet nog bewezen worden. Peavey had een tijdje terug zo'n ding dat relatief vaak stuk ging. (heb ik van horen zeggen)

kokeleko
19 juli 2006, 07:21
Precies. Ik heb gisteren even alle gerenomeerde merken bekeken, maar niemand maakt iets met voldoende volume tegen een redelijk gewicht. Ik zal dus toch waarschijnlijk voor een gitaar-gerichte eindtrap gaan.

Het ligt er ook aan waar je je fx rack mee wilt voeden.
Doe je simpel de "send " of neem je mits voorhanden de "slaveout", het laatste zal stukken beter klinken bij een niet gitaar gerelateerde eindtrap.
Op mijn TOL100 heb ik wel een slaveout en draai met een 8008+V30( 1x12"), klinkt prima.

Harm
19 juli 2006, 11:25
Volgens mij kun je als eindtrap toch ook gewoon een pa versterker gebruiken? hoeft geen buizen te zijn? Zijn een stuk lichter ook in gewicht! Kijk anders even bij Gear bij http://www.anandmahangoeproject.com/

Anand gebruikt een Samson eindtrap, 2 keer 600 watt puur voor effecten links rechts, zijn signaal komt van de top (een vol signaal ruisvrij) direct de mixer in. Scheelt in gewicht tov buizen.
Wat ik van hem hoor als ik over zijn spul speel klint het super mooi en de effecten blijven clean op hoog volume...

Jij blijft idd met een loop ervoor zitten voor de verschillende tops en cabs.... headswitcher werkt dan niet...

Maar klinkt super om mee te experimenteren!!!

Harm

LordRiffenstein
19 juli 2006, 11:40
Oh ja, als power amp, Brunetti Rockit en ik weet wel waar die te vinden is :cooler:

caught in the balance
19 juli 2006, 11:57
hallo micheal

zo te zien ben je nogal met een setup bezig
ik heb hier 30 jaar ervaring mee
ik kan je aanraden om welk apparaat je ook gebruikt de signaal routing te checken er zijn heel veel optie's op de markt er zijn des te meer tone killers
en je wil natuurlijk je tone in tact houden
het beste is om een schakel systeem te vinden alle bob bradshaw dan wel de nieuwe versie om alleen je amps te schakelen en laat je eff via een line mixer lopen want mocht je overwegen om een schakelsysteem te kopen waar je alles in stopt zal je sound naar de kloten gaan
dus het is te gek om zo te gaan spelen ik doe het al 30 jaar maar om je toon intact te houden komt er meer bij kijken dan alleen maar je te concentreren op een schakel systeem
je kunt het vergelijken met een eff unit als je daar te veel eff aan schakelt gaat dit ook weer te koste van je sound
ik heb voor elk eff die gebruik een eff unit super maar daarbij wordt het allemaal wel groot maar wat geeft het als je toch niet hoeft te sjouwen als je roady's hebt maar het is wel kicken
en paul lenders ja heb er geen goeie ervaring mee
en eerlijk gezegd zijn er weinig goede geluid goeroe's in nederland alla pete cormisch of dan wel bob bradshaw
ik heb het allemaal uit moet zoeken heeft wel heel veel tijd gekost aan research maar het is al 30 jaar voor elkaar ik wil niet anders wat roady's ook tegen mij zeggen
mijn setup bestaat zowel uit preamps als toppen in mijn setup heb ik ook belastingweerstanden verwerkt anders blaas ik die toppen op
maar test goed voordat je koopt probeer desnoods een deal te maken dat je het ap een week op zicht krijgt of zo heb ik ook gedaan dan kun je pas goed bepalen of het werkt wat je zoekt voor je setup
succes

ruezzz
19 juli 2006, 12:17
Ik wil niet zeiken met dit warme weer, maar een paar komma's en punten (en dan op de juiste plek) zouden je verhaal een stuk leesbaarder (en aannemelijker) maken.
(Hiermee wil ik je technische kennis verder absoluut niet in twijfel trekken)

morris
19 juli 2006, 12:42
hallo micheal

zo te zien ben je nogal met een setup bezig
ik heb hier 30 jaar ervaring mee
ik kan je aanraden om welk apparaat je ook gebruikt de signaal routing te checken er zijn heel veel optie's op de markt er zijn des te meer tone killers
en je wil natuurlijk je tone in tact houden
het beste is om een schakel systeem te vinden alle bob bradshaw dan wel de nieuwe versie om alleen je amps te schakelen en laat je eff via een line mixer lopen want mocht je overwegen om een schakelsysteem te kopen waar je alles in stopt zal je sound naar de kloten gaan
dus het is te gek om zo te gaan spelen ik doe het al 30 jaar maar om je toon intact te houden komt er meer bij kijken dan alleen maar je te concentreren op een schakel systeem
je kunt het vergelijken met een eff unit als je daar te veel eff aan schakelt gaat dit ook weer te koste van je sound
ik heb voor elk eff die gebruik een eff unit super maar daarbij wordt het allemaal wel groot maar wat geeft het als je toch niet hoeft te sjouwen als je roady's hebt maar het is wel kicken
en paul lenders ja heb er geen goeie ervaring mee
en eerlijk gezegd zijn er weinig goede geluid goeroe's in nederland alla pete cormisch of dan wel bob bradshaw
ik heb het allemaal uit moet zoeken heeft wel heel veel tijd gekost aan research maar het is al 30 jaar voor elkaar ik wil niet anders wat roady's ook tegen mij zeggen
mijn setup bestaat zowel uit preamps als toppen in mijn setup heb ik ook belastingweerstanden verwerkt anders blaas ik die toppen op
maar test goed voordat je koopt probeer desnoods een deal te maken dat je het ap een week op zicht krijgt of zo heb ik ook gedaan dan kun je pas goed bepalen of het werkt wat je zoekt voor je setup
succes

Lastig om jouw verhaal te lezen zonder interpunctie.
Ik twijfel niet aan je 30 jaar ervaring, maar er is de laatste 30 jaar meer gebeurd op dit gebied dan Bradshaw en Cornish. Gelukkig maar! Vreemd ook dat je deze twee blijkbaar in een adem noemt en tevens beweert dat je geen goede ervaring hebt met Paul Lenders. Of bedoel je gewoon géén ervaring? Wees svp duidelijk want dit soort beweringen raken kant nog wal.

Voor wat betreft je betoog over mixers, je hebt gelijk, maar blijkbaar ken je de mogelijkheden van de switchblade niet, waar de topicstarter het over heeft.

Morris

Chiel
19 juli 2006, 19:42
...het is al 30 jaar voor elkaar ik wil niet anders...

Gedateerd setje :satisfie:. Er is in de loop der jaren heel veel veranderd. Of heb je ook nog een één kleurige monitor en trek je alle nieuwe LCD TV's in twijfel? Er is niet alleen qua gear veel gebeurt, maar ook zeker wat betreft knowledge. Er lopen heel wat goede techneuten rond, waaronder ook een aantal op dit forum. Je kan er best wat vanaf weten, maar je bent heus niet de enige. Wat betreft Paul, dat is gewoon een uitstekende vakman evenals Ernst Fliek en van Weelden. Deze jongens op een forum als deze in twijfel trekken slaat echt nergens op.

El Bastardo
20 juli 2006, 23:36
hallo micheal

zo te zien ben je nogal met een setup bezig
ik heb hier 30 jaar ervaring mee
ik kan je aanraden om welk apparaat je ook gebruikt de signaal routing te checken er zijn heel veel optie's op de markt er zijn des te meer tone killers
en je wil natuurlijk je tone in tact houden
het beste is om een schakel systeem te vinden alle bob bradshaw dan wel de nieuwe versie om alleen je amps te schakelen en laat je eff via een line mixer lopen want mocht je overwegen om een schakelsysteem te kopen waar je alles in stopt zal je sound naar de kloten gaan
dus het is te gek om zo te gaan spelen ik doe het al 30 jaar maar om je toon intact te houden komt er meer bij kijken dan alleen maar je te concentreren op een schakel systeem
je kunt het vergelijken met een eff unit als je daar te veel eff aan schakelt gaat dit ook weer te koste van je sound
ik heb voor elk eff die gebruik een eff unit super maar daarbij wordt het allemaal wel groot maar wat geeft het als je toch niet hoeft te sjouwen als je roady's hebt maar het is wel kicken
en paul lenders ja heb er geen goeie ervaring mee
en eerlijk gezegd zijn er weinig goede geluid goeroe's in nederland alla pete cormisch of dan wel bob bradshaw
ik heb het allemaal uit moet zoeken heeft wel heel veel tijd gekost aan research maar het is al 30 jaar voor elkaar ik wil niet anders wat roady's ook tegen mij zeggen
mijn setup bestaat zowel uit preamps als toppen in mijn setup heb ik ook belastingweerstanden verwerkt anders blaas ik die toppen op
maar test goed voordat je koopt probeer desnoods een deal te maken dat je het ap een week op zicht krijgt of zo heb ik ook gedaan dan kun je pas goed bepalen of het werkt wat je zoekt voor je setup
succes

Als jij je geloofwaardigheid moet opbouwen door 3 keer te roepen dat je 30 jaar ervaring hebt, bereik je eerder het tegenovergestelde effect.
En als je dan ook nog de nederlandse vakmensen afzeikt, waarvan vaststaat dat ze een uitzonderlijk niveau (zowel voor de nederlandse als buitenlandse markt) bereikt hebben, zegt dat waarschijnlijk meer over jou dan over de mensen die je afzeikt.
En Pete Cornish in dezelfde adem noemt als een Bob Bradshaw... hmmm.. Dat is hetzelfde als eventide en zoom in een adem te noemen.
Je maakt nou niet bepaald een goeie eerste indruk.

paulusdeBKB
20 juli 2006, 23:39
hmmm.. Dat is hetzelfde als eventide en zoom in een adem te noemen.
Je maakt nou niet bepaald een goeie eerste indruk.

Hmm, toch kan het wel, Eventide en Zoom in een adem noemen. Ik wilde daar een voorbeeld van geven maar dat heb jij al gedaan... :)

BeeJee
21 juli 2006, 02:12
Zowel met Eventide als Zoom is niks mis :sssh: Laten we het relaxed houden hier...

paulusdeBKB
21 juli 2006, 02:34
Ik vind het niet erg hoor, had gewoon zin om een flauwe opmerking te maken, da's alles.

Michael AE
21 juli 2006, 03:53
Er bestaat een nieuwe generatie versterkers met geschakelde voedingen. Klasse D en klasse H geloof ik. Check die eens, ze zijn heel veel lichter dan traditionele versterkers want geen trafo. Maar kijk wel uit met die dingen: de technologie is relatief nieuw en de bedrijfszekerheid moet nog bewezen worden. Peavey had een tijdje terug zo'n ding dat relatief vaak stuk ging. (heb ik van horen zeggen)

Ik heb zo'n versterker gehoord, ben alleen het merk vergeten. Het was weliswaar in een P.A. situatie, maar ik was er niet gecharmeerd van. Toch vind ik het een goede tip. Ik ga wel even op het net rondneuzen wat er te vinden is. Thanks voor alle tips, man!

Michael AE
21 juli 2006, 03:57
Het ligt er ook aan waar je je fx rack mee wilt voeden.
Doe je simpel de "send " of neem je mits voorhanden de "slaveout", het laatste zal stukken beter klinken bij een niet gitaar gerelateerde eindtrap.
Op mijn TOL100 heb ik wel een slaveout en draai met een 8008+V30( 1x12"), klinkt prima.

Ik gebruik inderdaad ook alleen de slave-outs, send is wel bruikbaar, maar klinkt wel minder. Wel is het zo dat niet elke amp een slave-out heeft, maar dat zou met een hotplate of iets dergelijks wel op te lossen zijn. Wel weer meer gewicht, maar goed, de set waar we over praten weegt sowieso al 884 miljoen kilo. ;)

Jij bent dus wel te spreken over die 8008? Denk je dat het bij mij aan de Marshall 1922's ligt? (Toch maar eens met mijn 4x12's gaan proberen...)

Michael AE
21 juli 2006, 04:04
Volgens mij kun je als eindtrap toch ook gewoon een pa versterker gebruiken? hoeft geen buizen te zijn? Zijn een stuk lichter ook in gewicht! Kijk anders even bij Gear bij http://www.anandmahangoeproject.com/

Anand gebruikt een Samson eindtrap, 2 keer 600 watt puur voor effecten links rechts, zijn signaal komt van de top (een vol signaal ruisvrij) direct de mixer in. Scheelt in gewicht tov buizen.
Wat ik van hem hoor als ik over zijn spul speel klint het super mooi en de effecten blijven clean op hoog volume...

Jij blijft idd met een loop ervoor zitten voor de verschillende tops en cabs.... headswitcher werkt dan niet...

Maar klinkt super om mee te experimenteren!!!

Harm

Hoi Harm,

Ja, een P.A. versterker zou natuurlijk wel werken, maar ik weet niet of ik wel zo gecharmeerd ben van de sound. Ik heb nogal wat ervaring met P.A. versterkers als geluidsman, en ik vind er maar weinig echt dynamisch klinken. Nu is dat voor een P.A. niet zo'n probleem, maar voor gitaar is het een hee ander verhaal. Ik ga het uiteraard wel proberen. Schroef wel een keer een Crest uit het rack van het podium waar ik werk.

Ik denk inderdaad ook dat een headswitcher niet gaat werken. Wel een mooi systeem als je met 2/3 tops wil werken, maar niet als je een 3e/4e top constant mee wil laten lopen. Voorlopig concentreer ik me op Lordriff's idee; als dat niet werkt in mijn situatie, gaan we even naar iets anders kijken.

Het experimenteren is het leukste. ik denk dat as mijn set eenmaal klaar is, ik een hoop minder plezier zal hebben. :D

bedankt voor je reactie!

Michael AE
21 juli 2006, 04:05
Oh ja, als power amp, Brunetti Rockit en ik weet wel waar die te vinden is :cooler:

Cool! Zou je me willen pm'en? ik wil wel eens weten WAAR je die gevonden hebt, en voor welke prijs...;)

Bedankt, man.

kokeleko
21 juli 2006, 07:15
m.b.t caughtinthebalance

En wat als ie echt slechte ervaringen met deze meneer heeft?
Tis weer tegen het zere been, het is vast te warm.

kokeleko
21 juli 2006, 07:19
Ik gebruik inderdaad ook alleen de slave-outs, send is wel bruikbaar, maar klinkt wel minder. Wel is het zo dat niet elke amp een slave-out heeft, maar dat zou met een hotplate of iets dergelijks wel op te lossen zijn. Wel weer meer gewicht, maar goed, de set waar we over praten weegt sowieso al 884 miljoen kilo. ;)

Jij bent dus wel te spreken over die 8008? Denk je dat het bij mij aan de Marshall 1922's ligt? (Toch maar eens met mijn 4x12's gaan proberen...)

In mijn bescheiden hobby setje klinkt het goed genoeg, ik ken die Marshall 1x12 cabjes niet, ligt ook aan de speaker die erin zit. Ik krijg de beste resultaten als de drycab dezelfde speakers heeft als de wets.
Ik dacht dat ene Landau ook een 8008 in zijn set had voor de wets, dus dan is het zekers goed genoeg voor mij.

El Bastardo
21 juli 2006, 11:07
m.b.t caughtinthebalance

En wat als ie echt slechte ervaringen met deze meneer heeft?
Tis weer tegen het zere been, het is vast te warm.

Ik kan je vraag begrijpen, maar het is zeker niet tegen het zere been. Mijn commentaar was inhoudelijk gericht op de vage en niet onderbouwde statements die in de caughtinthebalance post stonden.
Diegene die ooit wat door Paul heeft laten maken, dus het rek in elkaar heeft laten zetten, bekabelen, speaker gekocht, een pedalbordje heeft laten maken, voeding heeft laten maken of zo, weet gewoon dat je kwaliteit van de bovenste plank krijgt die heel erg zeldzaam is.
Dus ik ben heel erg benieuwd wat die slechte ervaring is geweest.

Als caughtinthebalance denk het beter te kunnen of beter heeft gedaan, wat natuurlijk altijd goed mogelijk is, ben ik erg benieuwd naar foto's van rekken of pedalboards die hij heeft gebouwd of bekabeld.

skabouter
21 juli 2006, 19:13
brute zieke dope plannen michael!!! doe je goed!! ik zal dit topic blijven volgen! mara die JCM800, is dat nog steeds mijn Ex-2204? :)

btw, als je nog wat nodig hebt om t te casen, zie signature :D

Michael AE
21 juli 2006, 21:43
Ey Ska!

Is nog steeds jouw oude 2204. :)

Dat ding bevalt me echt super goed, hij klinkt fantastisch. Heb je ook een headcase toevallig?

Analie-G
22 juli 2006, 01:01
Hi Michael,
Heerlijke plannetjes zijn dat om w/d/w te spelen ....
Mbt het versterker van de fx :

ikzelf gebruik een samson pa eindtrap omdat hij ten eerste stukken lichter is dan mijn buizeneindtrap hihihi en daarnaast helemaal niet bromt.....ik had altijd de kitty hawks eindtrap maar daar zitten 2 grote tranformatoren in die altijd een eigen brom hebben ...helaas onvermijdbaar.

Maar allerbelangrijkste is dat het signaal dat naar mijn fx gaan een complete Koch top signaal is......dus pregain + mastergain.....dus alle buizenwarmte zit er al in en dat wil ik dan alleen maar zo `clean` mogelijk verder uitversterker. Vandaar mijn keuze voor een niet buizen eindtrap.

Oh, en natuurlijk stukken goedkoper dan een goeie buizeneindtrap !!

Als je natuurlijk niet je slave out gebruikt , dan heel begrijpelijk als je een buizen eindtrap neemt.

Heel veel plezier en post een pic als je alles bij mekaar hebt .......je gaat dan al een eind richting Neil Schon zijn gear ... :rockon:

Alain
22 juli 2006, 09:52
net een brunetti rock it binnen gehaald... Nu nog 2 cabs...

Michael AE
2 augustus 2006, 10:58
Okay, vandaag weer een stapje verder.

Vorige week toch nog eens na zitten denken over het multi-amp dilemma. Als ik 4 versterkers wil gaan gebruiken met pre- en post-efx, dan wordt het altijd een onnodig complex systeem, en dat schiet natuurlijk sowieso niet op. Ik ben toch van plan het rack zelf te gaan constueren (help me, God) en de kans op problemen live worden dan sowieso te groot.

Nu had ik het erover dat ik de 3 kanalen van de XTC wil kunnen combineren met 3 andere versterkers, die ik in eerste instantie ook met post-efx wilde kunnen draaien. Nu ik daar eens wat meer over heb nagedacht, lijkt dit me een overdreven en nutteloos systeem.

Van de week heb ik ook eens voor de gein al mijn pedalen op mijn board gezet, wat me eigenlijk best beviel. Ik had wel wat last van tone-suck, maar het viel me eigenlijk mee.

Nu kwam ik op het idee om een combinatie te maken van een midi-board en een "gewoon" pedal-board. Pedalen die niet true bypass zijn en die ik midi wil kunnen schakelen komen in het rack, de rest komt op het board. Het idee is dus om het W/D/W gedeelte alleen via de Bogner te laten lopen, en het board pre-gain voor alle versterkers.

Een switchblade komt er nog wel aan, en ik wil eigenlijk ook nog een BS2 om de tonesuck een beetje te minimaliseren, maar ik heb wel al steeds meer een handelbaar en haalbaar systeem in mijn hoofd.

Het grootste probleem is natuurlijk dat het allemaal heel groots wordt en toch nog redelijk complex, maar het voordeel is dat het systeem nog "modulairder" wordt en een stuk makkelijker in gebruik. Ik kan dan bijvoorbeeld het w/d/w rack meenemen naar grote gigs, of thuislaten voor kleine gigs en wel of niet het pedal-board meenemen. Erg makkelijk dus.

Wat denken jullie van zo'n systeem?

Michael AE
2 augustus 2006, 11:01
Hi Michael,
Heerlijke plannetjes zijn dat om w/d/w te spelen ....
Mbt het versterker van de fx :

ikzelf gebruik een samson pa eindtrap omdat hij ten eerste stukken lichter is dan mijn buizeneindtrap hihihi en daarnaast helemaal niet bromt.....ik had altijd de kitty hawks eindtrap maar daar zitten 2 grote tranformatoren in die altijd een eigen brom hebben ...helaas onvermijdbaar.

Maar allerbelangrijkste is dat het signaal dat naar mijn fx gaan een complete Koch top signaal is......dus pregain + mastergain.....dus alle buizenwarmte zit er al in en dat wil ik dan alleen maar zo `clean` mogelijk verder uitversterker. Vandaar mijn keuze voor een niet buizen eindtrap.

Oh, en natuurlijk stukken goedkoper dan een goeie buizeneindtrap !!

Als je natuurlijk niet je slave out gebruikt , dan heel begrijpelijk als je een buizen eindtrap neemt.

Heel veel plezier en post een pic als je alles bij mekaar hebt .......je gaat dan al een eind richting Neil Schon zijn gear ... :rockon:


Hoi Anand,

Ik gebruik inderdaad ook liever de slave-out van de Bogner. Ik ben op aanraden van Yoeri eens gaan snuffelen in Italie voor een Brunetti Rockit, en dat lijkt me vooralsnog de beste optie. De valvestate bevalt gewoon totaal niet als eindtrap.

Ik zal, zoals ik al eerder beloofd heb, binnenkort even een pic schieten van de progressie.

Bedankt voor je reactie!

Michael AE
2 augustus 2006, 11:01
net een brunetti rock it binnen gehaald... Nu nog 2 cabs...

Te gek!

Laat me weten wat je er van vindt, als het binnen is.

LordRiffenstein
2 augustus 2006, 11:26
Michael,

je vernieuwde plannen lijken me een hele stap in de juiste richting en zoals je zegt, helemaal modulair. Die BS2 kan je echter momenteel vergeten want Axess verzend niks nr Europa vanwege ROHS. Ik kan je de Masotti buffer (via gtrgear.com te bekomen) wel aanbevelen.

Michael AE
2 augustus 2006, 12:40
Michael,

je vernieuwde plannen lijken me een hele stap in de juiste richting en zoals je zegt, helemaal modulair. Die BS2 kan je echter momenteel vergeten want Axess verzend niks nr Europa vanwege ROHS. Ik kan je de Masotti buffer (via gtrgear.com te bekomen) wel aanbevelen.

Shit, ja, vergeten. Ik ga die Masotti zeker proberen; hoor er goede dingen over.

skabouter
2 augustus 2006, 19:00
hey michael
ik heb een headcase die in aanbouw is, alle losse onderdelen (genoeg om de case af te krijgen), en hij is voor meer dan de helft in elkaar. maar ik heb al een jaar geen zin om hem af te maken. als je wilt mag je hem voor een deel van de prijs wat ik voor het materiaal heb betaald kopen, en dan kan je hem zelf afmaken..............als je interesse hebt, PM dan maar even, dan maak ik detailfoto`s en een onderdelenlijstje voor je.

Michael AE
4 augustus 2006, 02:17
Hey Ska,

Balen, ik heb net een maatje van me alle spullen laten halen voor een headcase...grrrr
Shit, die van jou zal wel een stuk goedkoper geweest zijn...

Michael AE
4 augustus 2006, 02:26
Okay, vandaag weer een stapje in de juiste richting.

Ik zat een beetje in het Feedback krantje te bladeren, en zag dat ze nog Furman AR2306's hadden, dus ik ben er maar 1 gaan halen. Is toch een belangrijke factor in het behoud van je sound en spullen, wat toch wel een geruststellend gevoel is.

Vandaag in de oefenruimte getest met m'n JCM800 en het verschil was meteen duidelijk. Geen vieze brommetjes meer en een consistentere sound.

Ik ben ook nog even naar Jukebox geweest, (flinke rit vanaf Amsterdam...) maar ze hadden helaas geen Bogner cubes meer, anders had ik die ook meegenomen. Weet iemand nog een tent waar ze staan?

Michael AE
6 augustus 2006, 17:23
http://i98.photobucket.com/albums/l260/MichaelAE_2006/06-08-06_1707.jpg

Hier een foto van de progressie tot nu toe. De G-Force zit voorlopig in een loop van de 2290, wat prima werkt. toch ga ik nog wel op zoek naar een Switchblade voor de extra opties.

ik denk wel dat ik het pre-gain rack los van het post-gain laat. Wordt wel een gedoe met aansluiten, maar daar ga ik nog een oplossing voor vinden. Is een stuk handiger te sjouwen.

En de pedalen-la...

http://i98.photobucket.com/albums/l260/MichaelAE_2006/06-08-06_1708.jpg

Michael AE
6 augustus 2006, 17:30
ps. dit is een testfase...als ik alles binnen heb, ga ik het netjes bekabelen, enzo...;)

Chiel
7 augustus 2006, 18:53
Bel anders Erik van Haar ff. Als hij de cubes op voorraad heeft kun je ze gewoon in IJsselstein afhalen.

johantipker
7 augustus 2006, 19:18
Je moet idd niet vies zijn van het betere sjouw & zeulwerk. Ik raad je aan om zoals je ook zelf al zegt, modulair te gaan werken, zodat je ook een hele kleine compacte rig kunt samenstellen, ik begrijp de kick van zo'n giga rig,maar het lijkt me wel een crime om het elke keer mee te nemen en op te bouwen, of je moet idd roadies hebben :D

Ik geef voor W/D/W de voorkeur aan fullrange boxen, hoewel het frequentie bereik van de elektrische gitaar slechts beperkt is, genereert de elektrische gitaar wel boventonen in bijv een reverb die tot vrij hoog in het full range bereik doorlopen en je sound een soort extra helderheid en sprankel geven, maar dat is ook echt een kwestie van persoonlijke smaak....

Ik heb ook bemerkt dat het voor mezelf niet eens perse stereo hoeft te zijn, zolang je Wet speaker maar iets van je dry amp af staat, vindt er al voldoende synergie van W & D "ïn de lucht" plaats.

Ik "gas" zelf op zo'n kleine Aer Compact 60 akoestisch gitaar ampje als "wet" unit... die moet er gewoon een keertje komen, dat geeft me samen met de HRDL een super compacte W/D rig.

Wel te gek dat je je dromen realiseert!!!

skabouter
8 augustus 2006, 11:58
Shit, die van jou zal wel een stuk goedkoper geweest zijn...

idd........ :) hey, mooie foto`s hoor! ziet er netjes uit allemaal! ben benieuwd naar de clipjes! ga je wel maken toch?

Michael AE
26 augustus 2006, 16:29
Zo, weer een nieuw hoofdstuk in het verhaal.

In een waas van verstandsverbijstering besloot ik vorige week alles weer voor de "gein" in mijn 12 he rack te schroeven en W/D/W te gaan draaien. ik had even geen snoertjes er voor, dus maar even naar de gitaarboer voor wat spul. Gelijk een interface achterop gemaakt met speakon voor de w/w speakers en powercon voor de stroom. (Idee gejat van Yoeri...)

Natuurlijk had ik weer het verkeerde soldeer en geen soldeervet, dus mijn verbinding naar de speakers was niet helemaal jofel. Daar kwam ik vrolijk achter, nadat mijn Marshall 8008 de geest gaf. Vandaag dus besloten een nieuwe eindtrap te gaan scoren.

Kandidaten waren de Brunetti Rockit, Mesa 20/20, Marshall 20/20 en nog wat PA spul.

De Brunetti was niet meer te vinden, helaas, anders was dat hem geworden. Het PA spul leek me toch ietwat fragiel allemaal. De Marshall was ook niet te vinden. Bij de lokale gitaarboer stond nog een mesa 20/20 die ik altijd al goed vond klinken, dus dat is hem uiteindelijk toch maar geworden.

Speurend door het rack naar eindtrappen, zag ik ineens een CAE Amp Selector staan. Toch maar besloten hem mee te nemen om eindelijk de 4-amp configuratie te gaan uitproberen.

Nu ben ik dus van een relatief draagbaar, modulair systeem weer terug naar een volgebouwd 12he rack en 4 versterkers. :roll:
Ik lijk ook net gestoord, maar het is te leuk om met dit soort dingen te kloten.

Foto's komen er aan, eerst weer even de soldeerbout en de boor uit de schuur halen.

AART
26 augustus 2006, 17:00
12 he rack de max.

ps: wat neem je morgen allemaal mee naar de meeting?
ik zou je recto en xtc(?) wel eens willen horem :cooler:

Michael AE
26 augustus 2006, 17:41
Hey Aart,

Ik zal kijken of mijn rug het toelaat om de XTC en de Recto mee te nemen. ;)

Gaat wel lukken hoor, denk ik. Misschien neem ik het rackje zoals het nu is ook wel mee. MKIIC en de Twin zijn in reparatie, dus die kan ik niet meenemen, helaas.

Michael AE
27 augustus 2006, 01:08
Zo, eindelijk klaar na 1000 kabels solderen... (Sjors L rules.)

Hier wat (slechte) foto's. Morgen gaat de boel mee naar de meeting.

http://i98.photobucket.com/albums/l260/MichaelAE_2006/27-08-06_0050.jpg
http://i98.photobucket.com/albums/l260/MichaelAE_2006/27-08-06_0049.jpg

De routing is relatief eenvoudig. GRX4 met pedalen -> CAE Amp Switch -> Versterkers -> Bogner line out -> Custom Ernst splitter -> Gforce/2290 -> Crappy Behringer Mixer -> Mesa Poweramp

Ik wil de effecten gaan voeden met het signaal van de CAE switch, maar dat komt later. Ook nog een betere mixer en die verdomde Switchblade mag ook wel eens komen. (Vorige week net 1 voor mijn neus weggekaapt, verdomme.)

Zo, nu even snel de midi-kabels in orde maken. :roll:

bluegate
27 augustus 2006, 10:31
Ziet er fraai uit! :cooler:
Doet de CAE wat je zocht?

Maar ehhhh, die Behringer kan echt niet...:seriousf:

Michael AE
27 augustus 2006, 11:47
Hahaha, ik weet het. Waarschijnlijk komt er binnenkort een Skrydstrup mixer voor in de plaats.

Rack gaat niet mee naar de meeting, trouwens. Het weer is er niet naar om veel te sjouwen. 8)

ieme
27 augustus 2006, 12:58
he mike,

veel plezier vandaag!

ieme