PDA

View Full Version : Modeler



GuitarMaster
17 juli 2006, 21:44
Ik ben op zoek naar een mooie modeler (Pod, V-amp idee) waarmee ik thuis goed dingen op kan nemen en waarmee ik af en toe over mijn Hi-fi set zou kunnen spelen. Ik heb me een beetje zitten documenteren en er is nogal wat keus. Zo kwam ik veel goede dingen tegen over Zoom.

Welke modeler kunnen jullie me aanraden? Ik vind het belangrijk dat hij vrij eenvoudig in het gebruik is en een goed geluid geeft. Het zou handig zijn als ik hem via USB aan zou kunnen sluiten. Ik wil eigenlijk max. 250 euro neerleggen, liefst iets minder.

paulusdeBKB
17 juli 2006, 22:33
De Zoom G9.2tt is dan boven je budget. Wat zijn goedkopere broertjes kosten weet ik niet, en ik weet ook niet of ze USB hebben, maar daar kun je zelf wel achter komen toch?

V-Amp 2 heeft iig geen USB.

Geheimtipp: 2ehands DG-Stomp van Yamaha. Weinig modellen maar allemaal goed, én een digitale uitgang! WOEIIII!

MjS
17 juli 2006, 22:40
Ik heb sinds kort een DG-stomp. Inderdaad (voor een modeller) erg simpel en snel een goed geluid!!! Heerlijk ding! Heb er al heel veel plezier van gehad.

hoofd
17 juli 2006, 22:50
Puur bedoeld om de keus nog groter te maken:

http://www.portlandmusiccompany.com/px4d_pics/PX4D.jpg

Nieuwsprijs iets van 150, erg goede geluiden en incluesief beltclip ongeveer even groot als twee cassettebandjes :D

harrie-beton
18 juli 2006, 08:50
Binnen je budget zijn de v-amp2 en de pod 2.0 veelzijdige keuzes.
Ik heb een Pod2.0 gehad en een v-amp type 1 gehad (in 2001) en die klonken goed, v-amp ruist iets meer dan een pod.
Dat ze niet USB zijn is geen bezwaar, je kunt ze aansluiten op je hifi of op de line in van je pc en dat klinkt prima.
De patches bewerken kan via MIDI mits je pc een midi aansluiting heeft.

De podxt is 339 euro in veel winkels en boven je budget maar zeker een goede keuze. Misschien tweedehands?

guvnor
18 juli 2006, 09:07
Die suggestie van Hoofd is niet zo slecht. Ik heb ook zo'n Pandora (de PX4) en heb daar 2 jaar lang ontzettend veel plezier van gehad. Hij zit nog steeds in m'n gitaarkoffer en ik gebruik hem nu als ik voor m'n werk naar het buitenland moet. Gitaar gaat natuurlijk altijd mee en dan is die Pandora geweldig. Inmiddels is ie thuis eigenlijk vervangen door een Digitech GNX3000 maar ik doe hem niet weg.

Er zit geen USB op... Maar je kunt hem op je HiFi set aansluiten, hang je iPod er aan en speel lekker mee, er zit een drumcomputertje in met bas begeleiding. Mogelijkheden zat...

MjS
18 juli 2006, 12:57
Ik heb ervaring met de Korg PX4 en Behringer V-Amp 2, beide klinken best OK, ik vond de V-amp wat minder 'stevig' klinken bij overstuurde geluiden. Maar mijn stem gaat naar de DG-stomp als je die kunt vinden. Doet 2e hands zo'n 150 euro.

hassent
18 juli 2006, 15:50
Kuch, ik heb wel een v-amp 1 ge-upgrade naar 2 voor weinig, Kuch... PM by intresse.

paulusdeBKB
18 juli 2006, 16:13
Ik heb ervaring met de Korg PX4 en Behringer V-Amp 2, beide klinken best OK, ik vond de V-amp wat minder 'stevig' klinken bij overstuurde geluiden. Maar mijn stem gaat naar de DG-stomp als je die kunt vinden. Doet 2e hands zo'n 150 euro.

... en het is een gig-ready floor unit, dus multifunctioneel! De Pandora is daarvoor ten enen male ongeschikt en ook de V-Amp's bijgesloten footswitch is erg beperkt.

johantipker
18 juli 2006, 18:51
Puur bedoeld om de keus nog groter te maken:

http://www.portlandmusiccompany.com/px4d_pics/PX4D.jpg

Nieuwsprijs iets van 150, erg goede geluiden en incluesief beltclip ongeveer even groot als twee cassettebandjes :D

is heel klein maar fijn............ zag ze vorig jaar bij Feedback voor 89 euri...

en t kan best leuk klinken, als je naar mn website surft hoor je een muziekje dat geheel door de PX4 is georganiseerd....

GuitarMaster
20 juli 2006, 16:16
Geheimtipp: 2ehands DG-Stomp van Yamaha. Weinig modellen maar allemaal goed, én een digitale uitgang! WOEIIII!

Ik ga denk ik voor de DG-stomp, kun je me alleen vertellen wat voor digitale uitgang erop zit. Dat het geen USB was was ik al achter, maar waar zou ik hem dan in moeten pluggen?

SimonS
20 juli 2006, 16:25
http://info.musicon.ru:8007/WWW/au/galery/a000000154/002-Yamaha%20DG%20Stomp.jpeg

Digitaal out (coaxial) ik denk dat USB toch wat handiger is :)
Misschien is een Magic stomp dan handiger...
http://www.ke-musik.dk/Upload/HtmlArticles/Article1328/magicstomp_rear.jpg

paulusdeBKB
20 juli 2006, 17:00
Hangt er vanaf waar je hem op aansluit. De USB aansluiting op de Magic Stomp is bedoeld voor patch editing, daar gaat geen geluid door (correct me if Im wrong, zo heb ik het begrepen). De digitale output van de DG-Stomp is juist weer wel bedoeld voor geluid. Bovendien is de interface veel makkelijker (ook omdat je minder kunt editen, maar da's niet altijd een nadeel.)

MjS
20 juli 2006, 18:48
De meeste pc's hebben toch wel een digitale ingang? Kwestie van kabeltje van 5 euri, klaar!

harrie-beton
21 juli 2006, 08:36
@ guitarmaster,

Eerst luisteren met je eigen gitaren voordat je een modeler koopt! Er zit veel verschil in de modelers die hierboven zijn genoemd.

Vertrouw niemand en zeker dit forum niet ;-)

paulusdeBKB
21 juli 2006, 14:18
@ Harrie-Beton & Guitarmaster: het eerste deel van Harrie's opmerking mag als bekend worden verondersteld. Maar dat je niemand moet vertrouwen dat is natuurlijk niet waar. Vertrouw mij! Vertrouw Mij! Vertrouw MIJMIJMIJ!!!!

:D

harrie-beton
21 juli 2006, 16:29
Mijn opmerking moet natuurlijk met een korrel zout, ik heb op dit forum in een 1 minuut lezen meer geleerd dan een dag aankloten met een versterker.