PDA

View Full Version : Iemand ervaring met Dimarzio Tonezone?



Zino Z
17 juli 2006, 19:35
Ik ben van plan mijn brug humbucker te vervangen van mijn Ibanez Rg 760. Ik heb goede dingen gehoort over de Dimarzio Tonezone, iemand ervaring hiermee? En heeft deze niet te veel output in vergelijking met mijn andere twee single-coils (Ibz USA C2's)

Ik hoor het wel.

(ik had trouwens geen idee waar ik deze topic moest plaatsen dus ik gok maar op deze)

bert k
17 juli 2006, 20:00
Ik zet hem in elektrische gitaren. Daar komt die vraag regelmatig langs.

iwamoto
17 juli 2006, 20:05
ik had vroeger een tonezone in mn RG570FM, maar zoals je kunt zien (http://img79.imageshack.us/img79/5868/dsc23932vm.jpg) heb ik er een Evolution ingedaan, vond dat beter klinken in het basswood, maar wat voor hout heb je in je 760? Anders Destium kan je trouwens meer over TZ's vertellen, hij zweert er zowat bij ;)

G.G.
17 juli 2006, 20:35
Heb hem in een elzen strat zitten. Is iets warmer dan de SD Jeff Beck, maar ook iets minder strak. Met andere houtsoorten heb ik geen ervaring met de tone zone.

vinni
17 juli 2006, 23:18
Heb al vele elementen in mn gitaren gehad....zo ook de Tonezone en de
JB van SD.

Vind de Tonezone beter......de JB is zo agressief .....

De Tonezone is wat opener en toch heerlijk agressief....maar niet té.

Vinni

Zino Z
18 juli 2006, 12:23
Ik heb basswood in m'n 760 maar de TZ is nog lang nie zeker. Misschien dat ik dan ook maar is naar een Evo ga kijken.

En wat heb jij dan voor hout Vinni?

En kan er misschien (te) veel output in de TZ en in de evolution zitten in vergelijking met m'n andere twee IBZ USA C2 single coils?

Arjan D.
18 juli 2006, 12:27
ik had vroeger een tonezone in mn RG570FM, maar zoals je kunt zien (http://img79.imageshack.us/img79/5868/dsc23932vm.jpg) heb ik er een Evolution ingedaan, vond dat beter klinken in het basswood, maar wat voor hout heb je in je 760? Anders Destium kan je trouwens meer over TZ's vertellen, hij zweert er zowat bij ;)


Ik had juist een evo in mijn ibanez zitten (basswood) en vond het echt nergens naar klinken, een grote bijenaanval, vooral met high-gain. Heb er dus maar een tonezone ingeknikkerd.

En ik ben er zéker blij mee dat ik dat heb gedaan :D

iwamoto
18 juli 2006, 12:35
Ik had juist een evo in mijn ibanez zitten (basswood) en vond het echt nergens naar klinken, een grote bijenaanval, vooral met high-gain. Heb er dus maar een tonezone ingeknikkerd.

En ik ben er zéker blij mee dat ik dat heb gedaan :D
haha, hadden we beter kunnen ruilen ;)

Zino Z
18 juli 2006, 12:38
ik had vroeger een tonezone in mn RG570FM, maar zoals je kunt zien (http://img79.imageshack.us/img79/5868/dsc23932vm.jpg) heb ik er een Evolution ingedaan, vond dat beter klinken in het basswood, maar wat voor hout heb je in je 760? Anders Destium kan je trouwens meer over TZ's vertellen, hij zweert er zowat bij ;)


Ik had juist een evo in mijn ibanez zitten (basswood) en vond het echt nergens naar klinken, een grote bijenaanval, vooral met high-gain. Heb er dus maar een tonezone ingeknikkerd.

En ik ben er zéker blij mee dat ik dat heb gedaan

ok, dit wordt vrij verwarrend:P

Bram+
18 juli 2006, 12:40
Smaken verschillen nou eenmaal;) Als je niet blij bent met je huidige sound, moet je er iets aan doen. Misschien dat TZ's voor jou ook prima zijn.

iwamoto
18 juli 2006, 12:40
ok, dit wordt vrij verwarrend:P
dat mijn beste jongen, heet SMAAK! ik ben dol op de Evolution sound, lekker stevig en ruig, arjan houd meer van de Tonezone, volgens mij omdat die wat milder is, naja, ieder zn ding he! dat is nou de magie van smaak

edit: tilburgers think alike

Anders Destium
18 juli 2006, 13:02
Volgens mij heb jij nog niet zoveel ervaring met balans van geluid Iwamoto. Ik heb precies dezelfde ervaring als Arjan heeft, en dat heeft vooral te maken met de eigenschappen van basswood en de eigenschappen van de elementen.

Een Tonezone is bass/mid heavy en compenseert daarmee het gebrek aan laag dat je hebt bij basswood. Wat je overhoudt is een geluid dat staat over de hele linie.

Een Evo is van zichzelf uit gebalanceerd en benadrukt daardoor het mid/treble heavy zijn van basswood. Het kan goed werken, maar het mist duidelijk laag. Het scheurt inderdaad wel, maar ik vond het zelf te weinig body hebben.

Dit hangt allemaal wel weer af van je versterker, maar een basswood gitaar met elementen die niet bass heavy zijn heb ik zelf altijd ervaren als erg iel. Bij basswood is de Tonezone daardoor mijn favoriete brugelement, juist omdat hij het geluid ballen geeft.

Dick Wolkendeck
18 juli 2006, 14:09
Ik heb er eentje over (F spaced). Als je netjes kan solderen, mag je hem wel proberen. Niks aan? Stuur je hem maar terug. PM me maar.

Zino Z
18 juli 2006, 14:16
dat mijn beste jongen, heet SMAAK! ik ben dol op de Evolution sound, lekker stevig en ruig, arjan houd meer van de Tonezone, volgens mij omdat die wat milder is, naja, ieder zn ding he! dat is nou de magie van smaak

edit: tilburgers think alike

jaja begrijp ik ook wel, er werden alleen twee precies tegenovergestelde dingen gezegt en dat zag er wel grappig uit :P

vinni
18 juli 2006, 20:41
Had de TZ's geinstalleerd in een Basswood en een Alder body.
Basswood klonk zeker goed. En inderdaad de TZ kan compenseren voor gebrek aan laag in een basswood body.

Yes my friends.....Het gaat om de juiste combinatie.....vergeet ook de electronica niet....verschillende waarden potmeters en caps...

Vinni

Raffel
19 juli 2006, 16:11
TZ voor basswood.
Evo voor mahonie voor mij.

Ik heb nu een SS in een basswood (jpm) en die vind ik erg strak maar ook niet echt een brede range hebben, dat is bij een TZ beter.
Evo klinkt wel lekker 'netjes' in mahonie, daarom zweer ik daar weer bij. :D