PDA

View Full Version : compressie en limiting vst's



meul
17 juli 2006, 16:56
hey,

ik lees hier veel over de vst's van waves.
zelf gebruik ik nu voxengo. wat ik opzich excelent plugins vind.

iemand ervaring met beide? zo ja, welke zijn nu eigenlijk het best?
of is dat te simpel gesteld?

gr,
jan

meul
19 juli 2006, 11:22
nou zeg? :-)

taylor
19 juli 2006, 11:39
ik heb het hele pakket van waves de enigste die ik wel vaker gebruik is die L-1 plugin voor de rest niet zo vaak.

er zitten zeker goeie tussen maar ook niet alles(lees veel) is bruikbaar vind ik.die van jou ken ik niet

bert k
19 juli 2006, 12:15
Hier hetzelfde. L1 gebruik ik wel eens, naar tevredenheid, maar ik ken dat andere pakket niet.

Kan je ze niet eens gewoon naast elkaar op hetzelfde bestand loslaten? Heb je zo een eerlijke vergelijking, en je oren doen de rest.

meul
19 juli 2006, 14:41
Oke dan. er is ook zoveel qua plugins, de waves lijn is volgens mij wel een beetje de standaard maar voxengo is erg goed bezig en leverd goede plugins.

ik was gewoon benieuwd of er iemand bekend was met bijvoorbeeld testen, of een vergelijkend waren ondezoek voor vst's, of beter uit eigen ervaring wijs is geworden. schijnbaar zijn er niet al te veel mensen die hier echt in thuis zijn.

duckman
19 juli 2006, 15:12
ik was op zoek naar een goede (lees goed voor mij) VST compressor en deze 2 bevielen mij het meeste.

- Nomad Factory BT-Vintage Compressor FA-770
- URS The Classic Console Compressor Bundle, 1980 compressor.

Waves is iedereen vol lof over ,maar vind sommige pugins wel goed maar sommige ook helemaal niet.De C4 en de Renaissance compressor deden het niet voor mij.
Voxengo was mij te modern qua geluid, maar wel goed.

Ben wel benieuwd naar de nieuwe waves serie ( SSL collection)

Jimi Hendrix
19 juli 2006, 15:21
Als pseudomastering setupje gebruik ik voxengo plugs: Elephant, mixcompressor (ben ff de naam kwijt) en harmoniEQ.
Erg goed en goedkoper dan waves.
Sowieso is het hele upgradeprogramma van Waves nogal een gedoe: alleen in bundels te verkrijgen etc.
Waves heb ik de demo's van geprobeerd (master bundle oid), werd er niet wild van, te weinig 'sound' naar mijn smaak: te transparant.
Is wel een tijdje terug, misschien dat ik er nu anders over zou denken.

taylor
20 juli 2006, 11:35
qua compressors vind ik de t-rex plugins wel aardig er is ook een van dbx op de markt die geloof ik niet al te duur is maar ook behoorlijk goed.

Solidkick
20 juli 2006, 13:03
t-rex plugins

T-racks (http://www.t-racks.com)

yadayadayada 10

taylor
21 juli 2006, 10:26
ach ja :) whatever

Han S
21 juli 2006, 10:48
http://www.pspaudioware.com/indexen.html?url=http://www.pspaudioware.com/plugins/vintage.html;


Deze vind ik heel lekker werken.

meul
22 juli 2006, 23:02
ik heb net ff zitten stoeien met waves L3 als limiter. bij elke schuif veranderd het beeld van een mix spectaculair. maar het word ook wel snel vlak vind ik.
persoonlijk neig ik nu meer naar elephant (limiter) van voxengo. deze lijkt wat meer dynamiek te bewaren maar ik kan me voorstellen dat je dat soms juist niet wilt.

jan

Han S
22 juli 2006, 23:55
Die Elephant werkt prima, maar verder kun je er ook niet zoveel mee. Met de PSP Vintage warmer kun je veel meer en daar zit een brick wall limiter in waar je niet doorheen komt, clippen is uitgesloten en je kunt muziek enorm laten blazen.

Ik krijg nog steeds CD's met mixen die clippen als de hel, niet doen. Altijd als laatste de brick wall. En die van de Elephant werkt ook prima, zowel de versie 1 als 2.

meul
23 juli 2006, 10:53
Die Elephant werkt prima, maar verder kun je er ook niet zoveel mee. Met de PSP Vintage warmer kun je veel meer en daar zit een brick wall limiter in waar je niet doorheen komt, clippen is uitgesloten en je kunt muziek enorm laten blazen.

Ik krijg nog steeds CD's met mixen die clippen als de hel, niet doen. Altijd als laatste de brick wall. En die van de Elephant werkt ook prima, zowel de versie 1 als 2.

He Han,

Elephant vernaderd je sound ook iets maar heel subtiel ... ach je kent hem!
wat goed werkt is soniformer en transmodder en dan als laatste in de rij elephant. daarmee ben je behoorlijk flexibel. ff tussendoor , weet jij misschien of voxengo ook een multiband comp heeft? soni en trans zijn geloof ik meer eq filters?

(Edit) Han, is die vintage warmer nu ook een multiband comp, zie ik dat goed?

gr,
jan

Han S
23 juli 2006, 11:41
Zoals je kunt zien zit er op de onderste rij een schakelaartje welke je van single naar multi band kunt zetten, maar ik hoor eigenlijk geen verschil.

Dus niet zoals andere multibandcompressors zoals de Steinberg MC, waarbij je vijf banden kunt maken en elke band zijn eigen instellingen kunt geven.

Maar kwa klank vind ik de Vintage Warmer wel heel lekker.