PDA

View Full Version : H&H Electronics



sinneD
17 juli 2006, 16:45
Ik heb laatst een oude H&H VS Musician gekocht (half jaar terug maximaal ofzo).

Ik vroeg me af of er wat mensen waren die hun ervaring kunnen delen over deze versterker. Ik vind em persoonlijk erg mooi klinken. Me Fender Squier Tele met P90's (Duncan Designed) klinkt er echt rete lekker door, heel mooi warm.

Ook vroeg ik me af of deze versterkers nog een beetje gewilt zijn, heel misschien doe ik em de deur uit omdat ik laatst een mooie Fender Bassman 50 heb aangeschaft. Waar me gitaar nog lekkerder over klinkt natuurlijk :D.

Even voor de duidelijkheid, de H&H is een transistor.

Chris Winsemius
17 juli 2006, 16:53
Ik heb laatst een oude H&H VS Musician gekocht (half jaar terug maximaal ofzo).

Ik vroeg me af of er wat mensen waren die hun ervaring kunnen delen over deze versterker. Ik vind em persoonlijk erg mooi klinken. Me Fender Squier Tele met P90's (Duncan Designed) klinkt er echt rete lekker door, heel mooi warm.

Ook vroeg ik me af of deze versterkers nog een beetje gewilt zijn, heel misschien doe ik em de deur uit omdat ik laatst een mooie Fender Bassman 50 heb aangeschaft. Waar me gitaar nog lekkerder over klinkt natuurlijk :D.

Even voor de duidelijkheid, de H&H is een transistor.

Hoi

Ik heb tig jaar geleden weleens op 'n H&H top gespeeld, volgens mij met zgn. MosFets. Voor 'n transistor-amp vond ik het zéér ok.
Waarde is (waarschijnlijk) afhankelijk of er wel of geen grootheden op hebben gespeeld.
Qua sound/feel: ga gewoon op je oren af. Als jij 'm goed vindt klinken dan klinkt ie gewoon goed voor jou, punt uit :)

Keep on rockin'!

sinneD
17 juli 2006, 16:59
Hoi

Ik heb tig jaar geleden weleens op 'n H&H top gespeeld, volgens mij met zgn. MosFets. Voor 'n transistor-amp vond ik het zéér ok.
Waarde is (waarschijnlijk) afhankelijk of er wel of geen grootheden op hebben gespeeld.
Qua sound/feel: ga gewoon op je oren af. Als jij 'm goed vindt klinken dan klinkt ie gewoon goed voor jou, punt uit :)

Keep on rockin'!

dan moet ik denk ik maar "even" een grootheid worden voordat ik em zou verkopen ;)

maargoed, ik zit nog erg te twijfelen, bak heeft 100W vermogen en gaat erg hard, dus in princiepe is het wel mooie backup voor me buizenbak

*edit
de distortion die er op zit vind ik overigens wel kickass klinken (zo'n geluid dat ik met me Fulltone Bassdrive er net niet uit kan krijgen)

best lekker scheurgeluid uit te krijgen als je beetje met de knopjes werkt :)

*edit2
die fulltone heeft ook meer "buizen geluid" erin zitten

Chris Winsemius
17 juli 2006, 23:37
dan moet ik denk ik maar "even" een grootheid worden voordat ik em zou verkopen ;)

maargoed, ik zit nog erg te twijfelen, bak heeft 100W vermogen en gaat erg hard, dus in princiepe is het wel mooie backup voor me buizenbak

Tijd voor de SinneD experience! :)
Maar dan zou ik in interviews niet vertellen dat het om 'n backup-versterker gaat....
aan de andere kant.....
sommige sterren met minder reguliere gitaren/amps melden vaak dat dat soort spul na/sinds hun bekendheid duurder/gewilder is geworden, ook voor hun.

Al
18 juli 2006, 00:21
Ik heb laatst een oude H&H VS Musician gekocht (half jaar terug maximaal ofzo).

Ook vroeg ik me af of deze versterkers nog een beetje gewilt zijn, heel misschien doe ik em de deur uit omdat ik laatst een mooie Fender Bassman 50 heb aangeschaft. Waar me gitaar nog lekkerder over klinkt natuurlijk :D.

Even voor de duidelijkheid, de H&H is een transistor.

Tussen de 200 en 300 Euro. Als ie goed bevalt lekker houden dus.

Al

fhensen
18 juli 2006, 09:07
Ik heb er zelf ook een thuis staan (bouwjaar 1978). Mocht je ooit reserveonderdelen nodig hebben. www.majelectronic.co.uk. Zit in de buurt van Birmingham en hebben alle reserveonderdelen overgekocht toen Laney H&H heeft overgenomen. Ik ben er eens op bezoek geweest toen ik een project daar in de buurt had.

sinneD
18 juli 2006, 10:58
Goh,

Dit komt bij mij meer over als:

Hoi, ik heb een versterker te koop. Hij kan dit allemaal ......... Klinkt erg lekker.....En de reeele prijs wordt zo dadelijk vast wel door iemand bekend gemaakt....

Er staat nog net niet bij.....pm me maar.....

en dit komt bij mij over als iemand die ECHT overal iets achter zoekt...
slechte gewoonte trouwens

*edit
en zoals ik vermeld heb ben ik nog lang niet zeker ervan of ik dit ding weg zou doen of niet, ik vraag ook niet voor niks naar andere mensen hun ervaringen

sinneD
18 juli 2006, 11:01
met alle respect

het komt een beetje zeikerig over

sinneD
18 juli 2006, 11:04
Ik heb er zelf ook een thuis staan (bouwjaar 1978). Mocht je ooit reserveonderdelen nodig hebben. www.majelectronic.co.uk. Zit in de buurt van Birmingham en hebben alle reserveonderdelen overgekocht toen Laney H&H heeft overgenomen. Ik ben er eens op bezoek geweest toen ik een project daar in de buurt had.

en wat is jou ervaring met de versterker dan :p?
daar ging het me tenslotte om :)

tmcm
18 juli 2006, 23:19
[QUOTE=sinneD]Ik vroeg me af of er wat mensen waren die hun ervaring kunnen delen over deze versterker. Ik vind em persoonlijk erg mooi klinken. Ook vroeg ik me af of deze versterkers nog een beetje gewilt zijn, heel misschien doe ik em de deur uit omdat ik laatst een mooie Fender Bassman 50 heb aangeschaft. Waar me gitaar nog lekkerder over klinkt natuurlijk :D.
QUOTE]

Die H&H waren DE versterkers (samen me Musicman) rond -pakweg- '76/'77. Heel futuristisch met dat oplichtende paneel en moderne knopjes. Beetje Maserati stijl. Menig muzikant heeft z'n Londen City of Peavey er voor ingeruild. En dan nog een musicman bas erbij! Dit was voor de buizen versus transistor discussie, die bestond gewoon nog niet. Een paar jaar later kwam onder aanvoering van Boogie het verschijnsel super versterker naar de lage landen, exit H&H.

De H&H zitten in dezelfde divisie als de Lab amps, Polytones, Jazz Chorus... de divisie van eens gewild maar nu verguisd en vergeten. De buis heeft gezegevierd he. De prijs? Wat de gek er voor geeft. Misschien 150 euro voor iemand met sentiment? Lekker zelf houden. Over een paar jaar zijn ze misschien weer super retro. En ze klinken niet slecht.