PDA

View Full Version : musicstore & Marshall



Rormo
17 juli 2006, 16:05
in mijn jacht naar een nieuwe versterker ben ik bijna zo ver dat ik weet wat ik wil. Ik wil een Marshall DSL of TSL100 met een Marshall AV cabinet (vintage speakers). Ik ben bij zowel feedback als Rock palace geweest. Ik heb echter ook op Musicstore.de gekeken en dat bleek toch wel een stukkie goedkoper (+/- 150). Nou weet ik van gitaren dat omdat ze van hout zijn elke gitaar anders is (zelfs als je een gelijk type hebt etc etc), maar loop ik dit risico ook met een postorder van musicstore op een TSL of DSL100? Volgens mij is een amp een amp, maar ik wil dit wel zeker weten gezien het feit dat ik er uiteraard niet op kan spelen om hem te testen (overigens hebben ze wel 14 dagen niet goed geld terug, dus zo'n groot risico loop ik niet). Hoe zit dit?
Heeft verder iemand ervaring met het bestellen van dit soort grote en dure pakketen bij musicstore? Is het een goede winkel met goede service (mocht er iets kapot gaan/zijn of weet ik veel wat)?

dank.

uiteraard ga ik met dit verhaal ook gewoon naar de Nederlandse winkel en kijken wat zij hier van zeggen en of zij voor de prijs van musicstore mij kunnen helpen aan mij spullen.

MjS
17 juli 2006, 17:05
Even los van Musicstore, de TSL en DSL versterkers staan bekend als nogal verschillend van elkaar.

Rormo
17 juli 2006, 17:17
mja dat weet ik. Ik ga deze week nog een keer een dagje in de winkel spenderen om mijn keuze hiertussen te maken. De DSL vind ik iig geweldig, maar ik wil eigenlijk aparte EQ vandaar dat ik ook de TSL wil testen. Bedankt voor de waarschuwing.

Agent_Smith
17 juli 2006, 17:55
'Een amp is een amp' klopt dus zeker niet.
De DSL en de TSL liggen mijlenver uit elkaar. Het hangt helemaal van af wat voor stijl (geluid) je nastreeft.
Mijn TSL is de deur uit voor een DSL. Dat is meer mijn smaak geluid. En al heeft hij dan wat minder opties, de sound is nog altijd het belangrijkst.

Rormo
17 juli 2006, 18:17
mja dat snap ik wel, maar dit was totaal mijn vraag niet. Turrlijk zit er verschil in verschillende typen amps. Vraag is, zijn alle Marshall DSL100's hetzelfde en zijn alle TSL100's hetzelfde? Dus zijn verschillende exemplaren van hetzelfde type aan elkaar gelijk?

Satriani
17 juli 2006, 18:26
Naar mijn weten horen die amps gewoon hetzelfde te klinken, mits ze niet kapot zijn. En als ze dat wel zijn heb je wel een hoop gezeik als je je amp uit duitsland haalt.

Brord
17 juli 2006, 18:47
tien tekens

Bl44t44p
17 juli 2006, 18:49
Naar mijn weten horen die amps gewoon hetzelfde te klinken, mits ze niet kapot zijn. En als ze dat wel zijn heb je wel een hoop gezeik als je je amp uit duitsland haalt.

Nou dat valt ook wel weer mee.

Ikzelf heb hele goede ervaringen met Duitse internetshops. Bij Music Store Koeln heb ik een Epiphone LP Standard gekocht, paar maanden later had ik een probleem met de soldeerverbinding van humbucker aan brug, kostenloos opgestuurd (werd door UPS ofzo bij mijn huis opgehaald), 1.5 week later had ik hem gerepareerd terug.

Bij Thomann heb ik mijn ENGL Thunder 50 gekocht. Ik kan je verzekeren dat er geen verschil zit tussen zo eentje of eentje van bijv. Feedback, sterker nog, bij Thomann zijn het 'dozenschuivers' (voor gitaren minder leuk, voor amps/effecten prima), dus hij is niet eens gebruikt ofzo. Mocht er dan nog een kwaliteitsprobleem zijn dan staat vooral Thomann garant voor een topservice. Overigens was de levering ook erg strak, binnen 3 a 4 dagen heb je je bestelling in huis. Enige wat dan dwars kan liggen is TPG, die het altijd leuk vinden om eens tussen 10 en 12 uur 's morgens te gaan bezorgen.

Maargoed... voor versterkers en zaken zijn dit soort winkels echt goed, in feite komen ze regelrecht uit de fabriek en daar wordt uiteraard ook een kwaliteitscontrole uitgevoerd.

Rormo
17 juli 2006, 19:22
Nou dat valt ook wel weer mee.

Ikzelf heb hele goede ervaringen met Duitse internetshops. Bij Music Store Koeln heb ik een Epiphone LP Standard gekocht, paar maanden later had ik een probleem met de soldeerverbinding van humbucker aan brug, kostenloos opgestuurd (werd door UPS ofzo bij mijn huis opgehaald), 1.5 week later had ik hem gerepareerd terug.


Mja deze site komt het ook ophalen als het kapot is en retourneerd het dan weer of stuurt vervanging zeggen ze.

Bl44t44p
17 juli 2006, 19:30
Daarom.

"Dankje voor uitgebreide beschrijving van ervaring."

Rormo
17 juli 2006, 19:34
ik wilde iedereen aan het eind bedanken als ik nog meer reacties had gehad, maar bedankt idd. Je reactie was zeker bruikbaar en heeft me wat meer vertrouwen gegeven om dit te doen.

Shadowrider38
17 juli 2006, 19:58
Indien je de amp gaat halen in Keulen, kun je daar nog eens rondstruinen tussen de gitaren en amps (dit is een mega winkel). Is een dagje fun en je spaart verzendkosten en spaart ook nog eens op de belasting die in duitsland lager ligt. Het benzine verbruik mja te verwaarlozen zeker? :-)

Rormo
17 juli 2006, 20:00
Verzend kosten zijn er niet, dus was niet van plan hem te halen. Woon aan de kust, dus Keulen is een aardig eind weg helaas. Belasting scheelt 2,6 procent. Dit zal gelijk zijn aan m'n kosten om in Keulen te komen en weer terug. Maar bedankt voor de tip.

Tony27
17 juli 2006, 20:53
Heb overlaatst een bestelling doorgegeven bij musicstore rond de 200euro s'Anderdaags kreeg ik een mail met juist de som die ik moest overschrijven en geen overzicht van men bestelling .Ik vertrouwde het niet en had NIET betaald via overschrijving . Wou men bestelling veranderen naar thomann omdat die wel de gitaarriem had die ik wilde.Twee dagen later stond er een doos voor men deur ? Ik was niet thuis anders had ik hem gelijk weer meegegeven .Heb zelf niet moeten aftekenen. :confused: .Nu zijn we 2 weken verder en heb ik niets meer gehoord. :) .Staat duidlijk in hun voorwaarden dat ze pas opzenden als het geld op hun rekening staat . Dus voor mij een 10 voor musicstore :rockon:

ponq
17 juli 2006, 21:12
goeie ervaringen met musicstore. Prima service, goede communicatie. Scherpe prijs en snelle levering (mits op voorraad...en soms ff achteraan bellen helpt ook).

en +1 voor dagje Keulen. Je vermaakt je prima daar :P

Nocki
17 juli 2006, 21:55
Joh, Geef de zaak waar je 2 keer die amp probeerd ook even een kans joh.

vertel gewoon dat je die amp graag wilt maar dat 150 euro voor jou ook een hoop geld is.

wat ga je straks doen als je een snaar breekt? naar je eigen muziek zaak of moet je per postorde wachten omdat er bij jou niks in de buurt zit?

groetjes.

Nocki


PS tusse 2 dezelfde amps kan wel degelijk verschil zitten!

Agent_Smith
17 juli 2006, 22:02
PS tusse 2 dezelfde amps kan wel degelijk verschil zitten!

Zeker! Twee identieke amps: de 1 kan helemaal het einde zijn en de andere zo futloos als wat.

Orpheo
17 juli 2006, 22:17
Zeker! Twee identieke amps: de 1 kan helemaal het einde zijn en de andere zo futloos als wat.

ja heb ik ook ontdekt. en ik heb ook ontdekt dat voor tone een cab immens veel kan betekenen, dat de amp op de ene cab gewoon ronduit slecht klinkt, en op de ander grandioos...

Rormo
17 juli 2006, 22:41
Joh, Geef de zaak waar je 2 keer die amp probeerd ook even een kans joh.

vertel gewoon dat je die amp graag wilt maar dat 150 euro voor jou ook een hoop geld is.

wat ga je straks doen als je een snaar breekt? naar je eigen muziek zaak of moet je per postorde wachten omdat er bij jou niks in de buurt zit?

groetjes.

Nocki


PS tusse 2 dezelfde amps kan wel degelijk verschil zitten!


Stond ook in de openingspost dat ik dat zou doen. Ik vertel gewoon hoeveel ik zou kunnen besparen bij musicstore en vraag of zij daarvoor hun prijs kunnen verlagen. Ik bestel ook gelijk een synthesizer voor een vriend a 1000 euro dus ik kom voor ruim 3000 euro spenderen bij zo'n winkel. Hoop dat ze dan wat geld van de prijs af kunnen doen. Ook effectjes zijn net iets goedkoper bij musicstore en daar moet ik er ook een paar van hebben.



@ Orpheo bedoel je een zelfde type cabinet, maar ander exemplaar, of gewoon een ander type cabinet? Dat laatste heb ik zelf ook ervaren. Bij Feedback eerst op een 1960A getest, maar merkte al snel dat dit heel veel minder klink dan het vintage cab waar ik bij Rock palace op testte. Dus gelijk gevraagd of ik op een ander cab kon testen. Wereld van verschil. Veel warmer die vintage speakers.

Orpheo
17 juli 2006, 22:47
Stond ook in de openingspost dat ik dat zou doen. Ik vertel gewoon hoeveel ik zou kunnen besparen bij musicstore en vraag of zij daarvoor hun prijs kunnen verlagen. Ik bestel ook gelijk een synthesizer voor een vriend a 1000 euro dus ik kom voor ruim 3000 euro spenderen bij zo'n winkel. Hoop dat ze dan wat geld van de prijs af kunnen doen. Ook effectjes zijn net iets goedkoper bij musicstore en daar moet ik er ook een paar van hebben.



@ Orpheo bedoel je een zelfde type cabinet, maar ander exemplaar, of gewoon een ander type cabinet? Dat laatste heb ik zelf ook ervaren. Bij Feedback eerst op een 1960A getest, maar merkte al snel dat dit heel veel minder klink dan het vintage cab waar ik bij Rock palace op testte. Dus gelijk gevraagd of ik op een ander cab kon testen. Wereld van verschil. Veel warmer die vintage speakers.


het grootste verschil in het andere model. ander type

Agent_Smith
18 juli 2006, 08:30
Stond ook in de openingspost dat ik dat zou doen. Ik vertel gewoon hoeveel ik zou kunnen besparen bij musicstore en vraag of zij daarvoor hun prijs kunnen verlagen. Ik bestel ook gelijk een synthesizer voor een vriend a 1000 euro dus ik kom voor ruim 3000 euro spenderen bij zo'n winkel. Hoop dat ze dan wat geld van de prijs af kunnen doen. Ook effectjes zijn net iets goedkoper bij musicstore en daar moet ik er ook een paar van hebben.



@ Orpheo bedoel je een zelfde type cabinet, maar ander exemplaar, of gewoon een ander type cabinet? Dat laatste heb ik zelf ook ervaren. Bij Feedback eerst op een 1960A getest, maar merkte al snel dat dit heel veel minder klink dan het vintage cab waar ik bij Rock palace op testte. Dus gelijk gevraagd of ik op een ander cab kon testen. Wereld van verschil. Veel warmer die vintage speakers.

Ja, in dit geval zowieso. Ik neem aan dat die 1960A gewoon een 300watter was? Dat is idd een wereld van verschil met V30s of greenbacks. Die 75watters klinken imo enorm hard en kil.
Maar ik dwaal af.

Rormo
18 juli 2006, 15:04
dat was het idd. En dat voor maar 120 euro verschil (1960A vs 1960AV).

Rormo
19 juli 2006, 19:12
vandaag weer eens wezen testen. Marshall DSL100 gaat het duidelijk worden. Vond de TSL net iets te ruig en te 'vies'. Voor iets als Metallica wel lekker, maar ik speel verder Bryan Adams, Bon Jovi, Aerosmith, Rolling Stones etc en dan is die DSL toch lekkerder. Helaas was deze winkel niet erg bereid om iets van de prijs af te halen. Na m'n vakantie feedback maar proberen en anders wordt het musicstore.

SGS
20 juli 2006, 02:47
vandaag weer eens wezen testen. Marshall DSL100 gaat het duidelijk worden. Vond de TSL net iets te ruig en te 'vies'. Voor iets als Metallica wel lekker, maar ik speel verder Bryan Adams, Bon Jovi, Aerosmith, Rolling Stones etc en dan is die DSL toch lekkerder. Helaas was deze winkel niet erg bereid om iets van de prijs af te halen. Na m'n vakantie feedback maar proberen en anders wordt het musicstore.

Laat ons massaal naar Duitsland gaan... dan kan men binnen X aantal tijd nog geen snaar meer op de hoek kopen. Waarom zou iemand nog een muziekwinkel runnen als mensen er toch niets meer kopen? En laat ons niet altijd over prijs jammeren. Ok, 100 euro is 100 euro, en een winkel moet niet overdrijven in prijs, maar een gewone muziekwinkel geeft ook nog zoiets als service, en dat lijkt blijkbaar niet meer belangrijk... Tenzij de versterker het begeeft en morgen weer gemaakt moet zijn... Dan kan de winkelier opdraaien voor de 100 uitgespaarde euro's in Duitsland, en mag hij waarschijnlijk ook nog niets aanrekenen voor de herstelling...

AART
20 juli 2006, 12:56
Laat ons massaal naar Duitsland gaan... dan kan men binnen X aantal tijd nog geen snaar meer op de hoek kopen. Waarom zou iemand nog een muziekwinkel runnen als mensen er toch niets meer kopen? En laat ons niet altijd over prijs jammeren. Ok, 100 euro is 100 euro, en een winkel moet niet overdrijven in prijs, maar een gewone muziekwinkel geeft ook nog zoiets als service, en dat lijkt blijkbaar niet meer belangrijk... Tenzij de versterker het begeeft en morgen weer gemaakt moet zijn... Dan kan de winkelier opdraaien voor de 100 uitgespaarde euro's in Duitsland, en mag hij waarschijnlijk ook nog niets aanrekenen voor de herstelling...

doe dit in het daarvoor bedoelde topic(zijn al honderden over dit onderwerp).

Rormo
20 juli 2006, 15:14
Laat ons massaal naar Duitsland gaan... dan kan men binnen X aantal tijd nog geen snaar meer op de hoek kopen. Waarom zou iemand nog een muziekwinkel runnen als mensen er toch niets meer kopen? En laat ons niet altijd over prijs jammeren. Ok, 100 euro is 100 euro, en een winkel moet niet overdrijven in prijs, maar een gewone muziekwinkel geeft ook nog zoiets als service, en dat lijkt blijkbaar niet meer belangrijk... Tenzij de versterker het begeeft en morgen weer gemaakt moet zijn... Dan kan de winkelier opdraaien voor de 100 uitgespaarde euro's in Duitsland, en mag hij waarschijnlijk ook nog niets aanrekenen voor de herstelling...

wat een onzin. Dit heet economische concurrentie. Als blijkt dat alles hier te duur wordt en mensen in het buitenland gaan kopen, dan zullen de winkels hier hun prijzen laten zakken om weer concurrerend te zijn met Duitsland. En wie zegt dat musicstore geen service levert? Leveren zelfs 3 jaar garantie ipv 1.

Nocki
20 juli 2006, 16:09
Waar jij het over hebt gebeurt in de macroeconomie.

Waar wij het over hebben is geen hond in de winkel en dus sluiten met alle gevolgen van dien...

Rormo
20 juli 2006, 16:29
Dan is dat de eigen schuld van de winkel. Als een Duitser het kan, moet een Nederlander het ook kunnen.

Nocki
20 juli 2006, 16:54
http://elearning.surf.nl/docs/e-learning/blinders.jpg

Wizz
20 juli 2006, 17:15
wat een onzin. Dit heet economische concurrentie. Als blijkt dat alles hier te duur wordt en mensen in het buitenland gaan kopen, dan zullen de winkels hier hun prijzen laten zakken om weer concurrerend te zijn met Duitsland.

Dat is pas echt onzin : Die rek is er al lang uit.
Ten eerste ligt de Btw lager in Duitsland dan in Nederland, dus is het eerder de overheid die zou moeten ingrijpen dan de winkel.
Ten tweede is het al lang gebeurd : Feedback op de knieën voor Duitsland, de rest van de Nederlandse winkels op de knieën voor Feedback.
Het gevolg : Geen enkele winkelier in Nederland kan het zich nog permiteren om goed personeel te krijgen en vast te houden.

Wizz

ponq
20 juli 2006, 18:05
Doe es relax mensen, tis warm!

De btw wordt door musicstore netjes op 19% gezet als je online besteld. Ga je naar de winkel toe, dan heb je idd een btw-voordeel...maar ook reiskosten.
Musicstore is best ok, maar tis natuurlijk niet persoonlijk. Wil je persoonlijk? Ga dan naar je lokale gitaarboer. Hij leeft er van, dus je betaald voor dat persoonlijke...zij het indirect, in de prijs van de de instrumenten etc. Vaak krijg je dat terug in de vorm van service.

Service van musicstore is anders dan service van iemand die je kent. Beide heeft zo z'n voordelen.

Rormo
20 juli 2006, 21:12
btw wordt idd gewoon doorberekend. Er komt gewoon nog 2,6% op de Duitse prijs.

zjanke
20 juli 2006, 22:03
http://elearning.surf.nl/docs/e-learning/blinders.jpg

slaat op


Dat is pas echt onzin : Die rek is er al lang uit.
Ten eerste ligt de Btw lager in Duitsland dan in Nederland, dus is het eerder de overheid die zou moeten ingrijpen dan de winkel.
Ten tweede is het al lang gebeurd : Feedback op de knieën voor Duitsland, de rest van de Nederlandse winkels op de knieën voor Feedback.
Het gevolg : Geen enkele winkelier in Nederland kan het zich nog permiteren om goed personeel te krijgen en vast te houden.

De overheid is verantwoordelijk voor 3% btwverschil, de overige 12% zit toch echt bij de winkel of de groothandel.
Als je geen personeel kunt krijgen/vasthouden omdat de prijzen omlaag moeten is dat dus wat de klant wil. Daar moet je dan niet over zeiken, maar mee omgaan.