PDA

View Full Version : Brug Bij Een Bigsby



Jay75
17 juli 2006, 13:44
http://cgi.ebay.nl/NEW-GENUINE-BIGSBY-BRIDGE-FLAT-FLOATING-B5-B6-B7_W0QQitemZ220007004484QQihZ012QQcategoryZ41407QQ ssPageNameZWD2VQQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosti ng


Ik wil dus een B7 bigsby op mijn SG gaan zetten, toen ik aan het zoeken was naar een goedkopere of 2ehandse B7 kwam ik deze advertentie tegen.

Als ik een B7 installeer houd dit in dat de brug die ik nu op mijn SG heb zitten onbruikbaar wordt (?) omdat de snaren deze nu op z'n plaats houden en de spanning wordt naar een ander punt verplaatst met een B7....klopt dit??
De huidige brug zou eruit vallen zeg maar?

Dus om dit tegen te gaan installeer ik dit gevalletje als brug?
Of moet ik nog wat anders doen?

Orpheo
17 juli 2006, 16:57
nee hoor, deze brug blijft gewoon bruikbaar. Je kan allicht later er een tonepros brug inzetten. die blijf te allen tijde zitten.

Jay75
17 juli 2006, 19:23
Ik zie het al ja, die brug op mijn sg is vast, als ik de tremelo erop zet, en deze induw zegmaar, blijven de snaren dan niet hangen?

Op de zadeltjes? Of glijden ze daar toch wel overheen omdat het waarschijnlijk miniem is wat er gebeurd?

(ik kan dus gewoon de losse b7 bestellen zonder de brug die er los bij te kopen is??)

hubert
18 juli 2006, 09:38
je kan zonder problemen die B7 er op zetten. snaren glijden gewoon over de brug. Enige is dat de zadeltjes niet gewend zijn aan bewegende snaren, waardoor ze inderdaad niet helemaal soepel meegeven. Dit kan opgelost worden door of heel veel en dan echt heel veel die bigsby te gebruiken wardoor je de zadeltjes een beetje uitslijt of door degene die je bigsby er op zet ook direct de zadeltjes (en ook de kam) ietsie pietsie uitvijlt. Ik zou het niet zelf doen als ik jouw was.

Orpheo
18 juli 2006, 10:06
je kan zonder problemen die B7 er op zetten. snaren glijden gewoon over de brug. Enige is dat de zadeltjes niet gewend zijn aan bewegende snaren, waardoor ze inderdaad niet helemaal soepel meegeven. Dit kan opgelost worden door of heel veel en dan echt heel veel die bigsby te gebruiken wardoor je de zadeltjes een beetje uitslijt of door degene die je bigsby er op zet ook direct de zadeltjes (en ook de kam) ietsie pietsie uitvijlt. Ik zou het niet zelf doen als ik jouw was.

je kan t ook oplossen, zoals fred dons ooit zei, door er grafieten zadels en een grafieten topkam in te leggen, Of een rollerbridge, zoals schizo dat heeft.

hubert
18 juli 2006, 10:13
das natuurlijk ook een idee....

Jay75
18 juli 2006, 11:42
ok, allemaal dingen waar ik nog nooit van heb gehoord, grafiet is speciaal makkelijk geleidend materiaal neem ik aan dan.

Duur? Want als dit er ook bijkomt wordt het een duur grapje, die Bigsby erop laten zetten kost ook 100 euro denk ik bij zo'n gitaarbouwer.

hubert
18 juli 2006, 12:00
ik denk dat het laten uitvijlen goedkoper is en je laat de gitaar verder intact. Je hoeft niet bang te zijn dat de gleufjes te breed oid worden....

Jay75
18 juli 2006, 17:08
Ok, via ebay kan ik voor ongeveer 90 euro zon ding krijgen!
Beter!

Dan ga ik het er maar eens op gokken!!

iemand tips waar ik dit netjes kan laten doen?

Feedback neem ik aan is niks??

iwamoto
18 juli 2006, 17:23
Ok, via ebay kan ik voor ongeveer 90 euro zon ding krijgen!
Beter!

Dan ga ik het er maar eens op gokken!!

iemand tips waar ik dit netjes kan laten doen?

Feedback neem ik aan is niks??
"het zou fijn zijn als we weten waar je woont, ik kan wel gelijk stegers roepen, maar als je in friesland oont dan.. :seriousf:

Jesse v.d
19 juli 2006, 03:09
volgens mij was juist het verschil tussen de b7 en de b6 dat de b7 zo'n gevaarte aan het uiteinde van de bigsby heeft om de snaren omlaag te houden. Zodat hij goed te gebruiken is met tune-o-matic bruggetjes.

Jay75
19 juli 2006, 10:07
Zit er een tune-o-matic brug op mijn SG dan? Zie het woord weleens langskomen maar ben nog niet echt een expert zoals je nu kunt lezen ;)

Dat uitstekende dingetje komt volgens mij inderdaad op de plaats waar momenteel de snaren vastzitten.

Antwoord op de vorige vraag, ik woon in Eindhoven Rockcity :D

hubert
19 juli 2006, 12:10
de B7 gaat denk ik trouwens niet passen. de enige die volgens mij past op een sg is de B5.....
dit omdat die plaat waar bisgby op staat (dat zwarte stuk) te lang zou zijn en bij een sg niet goed te bevestigen zou zijn ivm bodydikte....

en als ik jouw was zou ik die grafieten dingen lekker laten zitten. eerst maar die bigsby er op en dan eerst verder kijken of het wel nodig is om dat stuk grafiet er op te zetten. kost je minder geld.

Jay75
19 juli 2006, 14:16
Ik heb SG's gezien met een B7, check deze maar eens bij pictures

http://www.captainmurphy.se/index2.html

Nu zit er gewoon een standaard brug op btw, ik wil inderdaad eerst eens proberen met deze brug, maar eerst een B7 voor een leuke prijs op de kop proberen te tikken.

:)

Iemand een over?? :D

hubert
19 juli 2006, 14:19
zowaar u heeft gelijk.... :hippie:

Jay75
20 juli 2006, 10:54
Jaja, hate to say i told you so :D

Iemand nog tips waar in Eindhoven deze erop te laten bouwen incl afstellen enzo?

iwamoto
20 juli 2006, 11:02
http://www.captainmurphy.se/bilder/pic2.jpg
maar denk ik het nou of heeft ie n stuk afgezaagd?

hubert
20 juli 2006, 11:50
ik geloof niet dat ie een stuk heeft afgezaagd....maar zeker weten? nee...
En toch meneert Jayzevenenvijftigt...dit is de eerste B7 die ik zie op een SG. Ik zou eens op internet gaan zoeken naar SG en bigsby en dan zult u over het algemeen B5jes tegen komen. Ik denk dan: heb dah een reden?

maar eigenlijk, ja eigenlijk zou je een maestro Vibrola er op moeten laten zetten. ja eigenlijk wel....

Jesse v.d
20 juli 2006, 14:54
http://www.captainmurphy.se/bilder/pic6.jpg

lijkt mij niet afgezaagd als ik dit bekijk maar zoiezo meet anders ff de afstand van de brug tot het uiteinde van de gitaar dan meet ik mijn bigsby b70 wel op. (b70 is een b7 van bigsby alleen gemaakt in een goedkoop land)

Jay75
20 juli 2006, 15:03
Die maestro vibrola die kan ik dan weer nergens vinden? Los te koop? Anyone?

http://everythingsg.com/forum/index.php?topic=8272.0

B7 kan dus wel maar moet een beetje opgehoogd etc worden, KAN een duur grapje worden bij een gitaarbouwer. Een B5 vind ik niet mooi, dan nog liever zo'n Maestro, volgens mij zijn die eenvoudig te installeren ovnie?

Tis trouwens jayvijfenzeventig he, goed lezen:P

Jay75
20 juli 2006, 15:06
http://www.everythingsg.com/images/identify/photos/1966_SG_Special_1.jpg

Deze vind ik mooi, je hebt ook deze:

http://www.everythingsg.com/images/identify/1970_SG_Standard.jpg

Ook leuk maar die bovenste is mooier, ik kan die alleen nergens vinden?
Ik zoek op maestro vibrola?

hubert
21 juli 2006, 01:18
die maestrodingen (je laat plaatjes zien van de korte en lange versie) zijn te koop. Ik weet dat texas & tweed die heeft/hadden. niet de echte gibson dingen met zo'n gravure er in, maar verder wel het zelfde.
ik heb de korte versie thuis liggen. een echte oude. ooit overgenomen van iemand voor mijn Sg classic, maar ik durfde er geen gaten in mijn gitaar te boren. Dus heb ik nu een Les Trem.....

en sorry..het is natuurlijk jayzevenenvijftig :)

o ja...je kan ook de Sg angus Young signature kopen...daar zit ie dus al op. 8-)

Jay75
21 juli 2006, 12:13
Ik hoef niet perse een oude maar wil je die toevallig kwijt? Moet ie wel in goede staat zijn. :)

Anders: jeroenisleuk@hotmail.com

Les trem bedoel je een les paul met Tremelo mee?
Heb ook een Les paul, onlangs ingeruild voor een schrik niet, Flying V.
Speelt ook heerlijk, maar op die SG zou ik graag een tremelo installeren, en die B5 vind ik dan weer niet mooi, vandaar dat ik eigenlijk zo'n B7 wil haha, maar hoe meer ik naar die vibrola's kijk, hoe mooier ik die eigenlijk vind worden ennuh, zo'n Angus sign, witte gij wel wa die kosten!!!

hubert
21 juli 2006, 13:27
Als ik jouw was zou ik eerst eens naar Texas & tweed bellen 0118 470935.
Zij hebben dat ding denk ik ook en nieuw. Ik weet niet hoeveel ie moet kosten.

Ik weet nog niet of ik die van mij weg doe....

En de les trem (http://www.elderly.com/images/accessories/GEPT/TP5425C.jpg ) is zoals je ziet een tremelo systeem waar je geen gaten voor hoeft te bouwen. Het heeft mij enig gepuzzel gekost om m stabiel te krijgen (oa stuk van de arm afzagen), maar nu is ie net zo stabiel en heeft hetzelfde bereik als een bigsby.

En ja ik weet wat die Anges SG kosten...en das veul geld potverdriedubbels.
En een flying V is een mooie gitaar hoor!

Jay75
21 juli 2006, 13:40
Heb je een foto van hoe het eruit ziet op jou gitaar?

hubert
21 juli 2006, 14:37
maak ik en stuur ik naar je hotmail.....