PDA

View Full Version : boosten marshall 2204



bertrandovic
17 juli 2006, 12:57
Hallo,

Wat is volgens jullie de beste manier om een 800 te boosten. Heb zelf een Boss Equaliser liggen en daarmee kan ik iets leuks bekomen op mijn 2210, maar ik zal binnenkort overstappen naar een 2204...

Wat zijn de ervaringen met equaliser, TS-9,....

Negative K3 fan
17 juli 2006, 13:01
ik hoor veel goeds over de digitech bad monkey, die zijn ook nog eens vet goedkoop

ik heb zelf een 'op de jcm800 geinspireerde' versterker in combinatie met een SHO kloon, maar dat kan denk ik veel beter, de sho verflubbert het laag en verkleurt het hoog wat hem vooral geschikt maar voor het cleanere boostwerk (Strat>sho>twin ofzo), maar minder voor het scheurwerk.

gradje pbc
17 juli 2006, 15:11
de MI audio blueboy voor m'n jcm 50/25 klinkt goed..

Mitch
17 juli 2006, 15:21
ik heb zelf een 'op de jcm800 geinspireerde' versterker in combinatie met een SHO kloon, maar dat kan denk ik veel beter, de sho verflubbert het laag en verkleurt het hoog wat hem vooral geschikt maar voor het cleanere boostwerk (Strat>sho>twin ofzo), maar minder voor het scheurwerk.
Een goeie mosfet boost die wél strak in het laag is, is de Catalinbread Sagrado Poblano. Briljant ding om te boosten, zeker als de amp zelf ook al overstuurt.
Andere mogelijkheid is een goeie compressor of natuurlijk de veelgebruikte overdrive pedalen met drive laag en volume hoog (SD1, TS9, OD3 etc. etc.)

Josdevos
17 juli 2006, 15:56
Voor heavy rock & metal kan ik de Keeley modded Boss SD1 wel aanraden... Daaaamn... :rockon:

Michael AE
17 juli 2006, 19:44
Ik gebruik zowel de OD808 van Maxon als de Solo van ProCo en ik vind ze allebij goed. De Solo heeft meer ballen en klinkt smoother, terwijl de 808 hem echt laat gieren.

Negative K3 fan
17 juli 2006, 19:50
Een goeie mosfet boost die wél strak in het laag is, is de Catalinbread Sagrado Poblano. Briljant ding om te boosten, zeker als de amp zelf ook al overstuurt.
Andere mogelijkheid is een goeie compressor of natuurlijk de veelgebruikte overdrive pedalen met drive laag en volume hoog (SD1, TS9, OD3 etc. etc.)

ik heb de input cap al verlaagd waardoor het meer een soort treble booster wordt, perfect, als een amp die al over zn nek gaat 'full boost' verzuipt het laag (of iig sowieso bij mijn versterker), daarom zie je ook dat de tubescreamers zo geliefd zijn om marshalls te laten gieren.

Mitch
18 juli 2006, 00:55
De Sagrado werkt net andersom: boost juist het laag iets in plaats van dat -ie het afkapt. Toch wordt het er (in de meeste gevallen) juist strakker mee. Wereldding.

bertrandovic
18 juli 2006, 10:25
en met een equaliser boosten? Is er veel verschil? Bij de TS9 wordt de drive toch meestal dichtgedraaid...

Bert

Thijssie
18 juli 2006, 11:12
en met een equaliser boosten? Is er veel verschil? Bij de TS9 wordt de drive toch meestal dichtgedraaid...

Ik heb mijn JMP 2203 een tijdje "het extra duwtje" met een Boss GE7 gegeven, de mids en het hoog flink omhoog en het laag er uit halen, ging prima.
Ik gebruik nu een MXR ZW44, die bevalt me wat beter.

Speeddemon
18 juli 2006, 11:45
De Sagrado werkt net andersom: boost juist het laag iets in plaats van dat -ie het afkapt. Toch wordt het er (in de meeste gevallen) juist strakker mee. Wereldding.
Wat voor gain niveaus qua amp gebruik je dan?

Met de Husky Boost die ik gebouwd had, werd 't op Malcolm Young-gain niveaus ook strakker, ondanks redelijk vet laag, maar wil je flink scheuren, dan kun je beter een iets dunnere boost hebben, is mijn ervaring.

Dat is overigens de plaats op m'n pedalboard die 't meest varieert;
één van de volgende pedalen zit daar (in volgorde van het meeste gebruik):
-HWA modded TS9 RI
-Boss BD-2
-Boss OD-3
-Boss FZ-2 (geweldige cleanboost met EQ)
-Marshall The Guv'nor MKI U.K.
-DOD 250 HWA modded (maar deze klinkt dus eigenlijk té vet, en is niet zo geschikt voor strakke high-gain metal. Wel ideaal voor solo's)

kanttekening is wel: ik gebruik redelijk vet klinkende gitaren (2x Burny Les Paul Custom en 1x Ibanez S540FM met een Evo in de brug) met humbuckers. SInglecoils is een ander verhaal!

Mitch
18 juli 2006, 11:52
Lichte drive tot Medium crunch. Belangrijker is vooral hoe ver je de boost dan opendraait. Met mate boosten werkt super. Misschien geschikter voor slag dikker aan te zetten dan voor solo's, omdat je dan ook meestal meer sustain wil. Vandaar dat ik de combi Sagrado/Tone Press gebruik. Beide aan is een vrij clean klinkende, goed sustainende lead sound.
Er zijn vele wegen die naar Rome leiden....
Kom je trouwens eind augustus nog naar A'dam of ben je dan weg ?

Josdevos
18 juli 2006, 11:57
Wat voor gain niveaus qua amp gebruik je dan?

Met de Husky Boost die ik gebouwd had, werd 't op Malcolm Young-gain niveaus ook strakker, ondanks redelijk vet laag, maar wil je flink scheuren, dan kun je beter een iets dunnere boost hebben, is mijn ervaring.

Dat is overigens de plaats op m'n pedalboard die 't meest varieert;
één van de volgende pedalen zit daar (in volgorde van het meeste gebruik):
-HWA modded TS9 RI
-Boss BD-2
-Boss OD-3
-Boss FZ-2 (geweldige cleanboost met EQ)
-Marshall The Guv'nor MKI U.K.
-DOD 250 HWA modded (maar deze klinkt dus eigenlijk té vet, en is niet zo geschikt voor strakke high-gain metal. Wel ideaal voor solo's)

kanttekening is wel: ik gebruik redelijk vet klinkende gitaren (2x Burny Les Paul Custom en 1x Ibanez S540FM met een Evo in de brug) met humbuckers. SInglecoils is een ander verhaal!

Welke mod heb je uitgevoerd op die DOD 250? Heb die hier ook nog liggen, alsook een Phasor 490 waar een nieuwe switch in moet uit die reeks...

http://i2.tinypic.com/20a887r.jpg

Speeddemon
18 juli 2006, 12:33
TB gemaakt, LED erin, ingangscap vergroot naar 0.1uF, diodes vervangen door 2 groene LEDs.


resultaat=voller, meer volume, minder fuzzy gain.

@Mitch= zit dan in hertentamentijd. :chicken:

Agent_Smith
19 juli 2006, 12:13
Ik gebruik ook al eeuwen een good old SD1 vóór mijn Marshalls voor een kleine pep.

Mitch
19 juli 2006, 14:23
@Mitch= zit dan in hertentamentijd. :chicken:

We zullen er een mooi verslag van maken en aan je denken ! Er zijn vast mensen met pedalen vanje, dus al ben je er niet 'in the flesh, the spirit will be there' :hippie: