PDA

View Full Version : pedaal uit USA



tillens
17 juli 2006, 01:18
Hi mannen en vrouwen.

een maat van me gaat een aantal weken op vakaansie naar de Usa,en wil an sich wel een pedal voor me meenemen. dus nu zat ik te denken welke/. Wil zelf heel graag de volgende; little lanilei reverb pedal, de sherlock trem-it,evt een strobostomp,een fireball 2/new rising sun... hot cake..

iemand nog tips of ideeen?

gr peter

Einzeln
17 juli 2006, 08:49
Is de fireball daar goedkoper?

Jeroenvanhulsteijn
17 juli 2006, 12:42
Zal toch niet? Is van een duits merk.

DREAMMACHINE
17 juli 2006, 12:46
hot cake is daar ook niet echt goedkoop, aangezien die uit nieuw zeeland komen.
Strobostomp is misschien wel de moeite waard.

phx
18 juli 2006, 08:49
Neem meteen ff wat telecasters mee voor mij. Was 3 weken geleden in NYC, daar kost een tele nog geen 1000 dollar, terwijl er hier gerust 1200-1400 voor wordt gevraagd. Maar ja die importrechten heh

fhensen
18 juli 2006, 09:41
Guitarcase meenemen en zorgen dat je die aangeeft bij de douane op Schiphol. Daarna de gitaar mee terug laten nemen door je familie en met lege case het vliegtuig in.

Daarna met volle case (dus nieuwe gitaar) mee terug nemen.

Je wordt zelden gestopt bij de douane op Schiphol en als je gestopt wordt heb je papieren bij je. Wat ook wel eens helpt is wachten op een vliegtuig vol met Japanners (het liefst bejaarden) en daar tussen in lopen.

tillens
18 juli 2006, 20:57
Hi mannen en vrouwen.

een maat van me gaat een aantal weken op vakaansie naar de Usa,en wil an sich wel een pedal voor me meenemen. dus nu zat ik te denken welke/. Wil zelf heel graag de volgende; little lanilei reverb pedal, de sherlock trem-it,evt een strobostomp,een fireball 2/new rising sun... hot cake..

iemand nog tips of ideeen?

gr peter

Kortom ik ga zelf dus niet.. moet iets kleins zijn gezien hij vijf weken daar is... hij gaat oa naar New York, LA etc... dus... iemand nog ideeen?

zjanke
18 juli 2006, 20:57
Je wordt zelden gestopt bij de douane op Schiphol en als je gestopt wordt heb je papieren bij je.

Je hebt papieren bij voor een lege koffer, dus voor de gitaar ga je betalen.
Het is misschien de gok waard, maar als ze je pakken betaal je en douaniers zijn echt niet gek. Iedereen heeft wel een tante van de hond van de buren van de tuinman en die lukt het wekelijks, maar ik heb beroepshalve veel te maken gehad met de douane en ik neem die verhalen met een korreltje zout...

mAnoontje
18 juli 2006, 21:08
Hij bedoelde de koffer met een gitaar van jezelf bij de douane aangeven,
nadat je de papieren hebt gehad de gitaar door een familielid mee naar huis
laten nemen en de koffer leeg meenemen en teruggaan met de gitaar erin die
je daar dus koopt.

Volgens mij tenminste :X

Dirk_Hendrik
19 juli 2006, 08:36
Je kunt ook gewoon bereid zijn je invoerrechten te betalen. Ben je meestal nog steeds goedkoper uit. De douane is niet achterlijk en kent alle trucs... en beter dan jij en ik.

Mitch
19 juli 2006, 10:48
Wel grappig dat je bijna allemaal pedalen noemt die niet in de States gemaakt worden: Banzai, Sherlock, Crowther.... Maar goed, toen ik een jaar of wat terug zelf keek voor een Fireball was die wel degelijk goedkoper in de USA dan hier. Op de veschillende websites (Europese versie en Amerikaanse versie van Banzai-electronics) stond het gewoon. Scheelde aanmerkelijk, weet niet hoe dat nu is.
Kijk ten eerste wat je nodig hebt, ten tweede wat goedkoper is daar. Nu is het een beetje andersom.

fhensen
19 juli 2006, 13:23
Hi Nico,

Wat ik nu doe is een vlucht doorboeken vanuit Schiphol naar Maastricht (daar woon ik toevallig). Je blijft in Schiphol in transit en op Maastricht kun je gewoon doorlopen. Niks nada douane.

Ik heb mijn gitaren vanuit mijn appartement in Praag gewoon mee teruggenomen in het vliegtuig (toen ze nog niet EU waren) naar Maastricht. Geen probleem. Je moet natuurlijk niet lekker een potje gaan zweten of je verdacht gaan gedragen.

En je hebt gelijk: Ik val een beetje op tussen een groep Japanners

Wat een vriend van mij eens heeft gedaan is een kapotte oude gitaar meenemen naar de US en met een nieuwe terugkomen. Heeft ook gewerkt.

Als je risico wil nemen is het wel de moeite waard.

Toch niemand werkzaam bij de douane op dit forum hoop ik.......

nielsduursma
19 juli 2006, 13:37
ik heb ook ergens op dit forum gelezen dat iemand de koffer van de nieuwe gitaar gewoon even "gerelict" had, dus over de stoep schuiven, stickers erop, lekker afgeragd dus. en dan bij de douane zeggen dat je hem al 100 jaar hebt.