PDA

View Full Version : Welk effect bij een Fender Twin Amp ?



gevers
16 juli 2006, 23:27
Hallo,
Ik heb een fender twin gekocht. Daar zitten al een paar effecten ingebouwd(Tremolo/Recerb). En heb een Boss supper chorus-pedaaltje. Hebben jullie een advies.

Erikt
16 juli 2006, 23:48
'm aanzetten, en speulen! :hippie:














nog een pilsje doen? :cooler:

Michael AE
17 juli 2006, 00:04
Tube Screamer.

Erikt
17 juli 2006, 00:13
oke, ik reageer even nuttig:

Ibanez TS9 (http://www.feedback.nl/?id=55&b=TS9)

ten24Virgil
17 juli 2006, 10:47
Tubescreamer en een RAT. Hele mooie combinatie voor die versterker.

Dweezman
17 juli 2006, 11:06
Een Red Snapper is toch ook 'n soort TS? Hoe gebruik je dit icm met een twin? Bij mij wil het nog niet echt lukken, met die 2...

the feable
17 juli 2006, 12:01
FF mee nemen naar de winkel en testen!! Maar ik heb ook weleens op een Twin gespeeld met de oude marshall pedalen (Guvnor, Drivemaster) en dat klonk er goed vond ik!
Denk dat je met een TS 9 en een rat ook een heel eind komt!

ten24Virgil
19 juli 2006, 15:21
De TS met niet teveel gain/dist (9 uur) maar wel flink wat volume. De RAT erachter met veel distortion (1 a 2 uur) en wat meer volume.

Ik heb zelf de TS bijna altijd aanstaan. Voor de solo's hoef ik dan alleen de RAT in te schakelen.

Dweezman
19 juli 2006, 16:17
aha!

456789

farstreetblues
19 juli 2006, 16:40
Ha,

Toen ik nog over een Twin Reverb speelde, gebruikte ik een TS-9, en een fulltone '69 fuzz.

TS-9: gain helft, level helemaal open, '69 fuzz: vol open, fuzz open, contour open, bias op de helft. ('69 voor de heftige stukken...)

Net als bij Virgil, stond bij mij de TS9 of de '69 fuzz altijd aan, en voor de rest bediende ik, tijdens het spelen, de volume knop van de gitaar.
Voor crunchy slagsounds draaide ik het volume van de strat rond standje 4 à 6, solo's 10.


trouwens, een oude MXR distortion + gaat ook erg goed.

Jasper

LPplayer
19 juli 2006, 17:34
Ts-9 met Proco Rat 2 in combi is echt goed en lekker idd :)


Ha,

Toen ik nog over een Twin Reverb speelde, gebruikte ik een TS-9, en een fulltone '69 fuzz.

TS-9: gain helft, level helemaal open, '69 fuzz: vol open, fuzz open, contour open, bias op de helft. ('69 voor de heftige stukken...)

Net als bij Virgil, stond bij mij de TS9 of de '69 fuzz altijd aan, en voor de rest bediende ik, tijdens het spelen, de volume knop van de gitaar.
Voor crunchy slagsounds draaide ik het volume van de strat rond standje 4 à 6, solo's 10.


trouwens, een oude MXR distortion + gaat ook erg goed.

Jasper

the feable
19 juli 2006, 18:32
Als je het mij vraagt zijn het gewoon 2 geweldige pedalen...

Ik zou bij de Rat II alleen wel een switch in willen bouwen waardoor ik wat meer punch in het mid zou krijgen... Ik weet niet of dat mogelijk is... Maarhet lijkt me wel een geschikte mod.. ( oude sound moet natuurlijk wel behouden blijven want die is ook vet!)

jpb
20 juli 2006, 22:22
Voor het akkoordenwerk op bf/sf fenders vind ik tubescreamers niet goed klinken; te "geknepen"; te veel verlies van laag. Heb zelf verschillende TS-en gehad en een MJM blues devil. Die verbleken bij de meer transparante OD's zoals Red snapper en Tim/Timmy. Wereld van verschil als je het sprankelende karakter van een Fender in tact wilt houden.
Voor solowerk is het een ander verhaal, hoewel ik liever mijn tremolux overstuur met een goede clean-boost (fat-boost; Timmy) dan met een Ts(-kloon); maar dat is persoonlijk.