PDA

View Full Version : Huh?



Maxxas
16 juli 2006, 20:42
Dit snap ik dus eigenlijk niet:
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_elektrisch/42439253.html%3Frotid%3D5026-29028-4128-37

Ik zie ze wel eens vaker; "gisteren gekocht maar het blijkt mijn geluid toch niet te zijn".????????

iwamoto
16 juli 2006, 20:49
tja, het is een fries he :seriousf:
nee ok, ik denk gewoon dat ie helemaal gehyped was erover, en toen uiteindelijk toch niet echt kreeg wat ie wou, naja, kan gebeuren, maar beetje jammer voor m dat ie m niet meer in de winkel heeft getest

Herman
16 juli 2006, 20:58
Persoonlijk denk ik ook dat er nog wel eens oplichters tussen zitten, in de zin van: Ze hebben gisteren een gitaar gekocht en het is hun geluid niet, ik denk dat ze dan mensen proberen te foppen door er dan nog bijna de nieuwprijs voor te vragen...of zoiets iig...Maarja, dat is mijn mening maar ;)

iwamoto
16 juli 2006, 21:04
nou max, vraag foto's en post ze hier, wij beoordelen wel

Tupelo
16 juli 2006, 21:12
Persoonlijk denk ik ook dat er nog wel eens oplichters tussen zitten, in de zin van: Ze hebben gisteren een gitaar gekocht en het is hun geluid niet, ik denk dat ze dan mensen proberen te foppen door er dan nog bijna de nieuwprijs voor te vragen...of zoiets iig...Maarja, dat is mijn mening maar ;)

Bon van de winkel zit er toch bij schijft 'ie... :confused:

Wellicht ietwat achterdochtig van aard..? :D

iwamoto
16 juli 2006, 21:12
Bon van de winkel zit er toch bij schijft 'ie... :confused:

Wellicht ietwat achterdochtig van aard..? :D
nee, want mischien is ie vervalst, of heeft ie n valse uitgeprint, tuppie, je weet maar nooit!!!

;)

Tupelo
16 juli 2006, 21:16
Je bedoelt...... "je weet nooit"...... of "wat dan als"...... OMG you are right! :nervous:

vasnd
16 juli 2006, 21:17
of die winkel wil hem niet terug nemen, maar het lijkt me niet dat een winkel zoiets niet doet. Ruilen binnen een dag is vinden winkels meestal geen enkel probleem.

zal idd wel meer achter zitte

Tupelo
16 juli 2006, 21:24
Tja... wie weet wel, wie weet niet.
Waar ligt de grens tussen naïviteit en achterdocht.
Vind dat sommige mensen op dit forum nogal snel lijken te kunnen oordelen over een aanbieder enkel naar aanleiding van een korte advertentie.

Het zou zomaar kunnen gebeuren wat mij betreft.
Opwelling, gitaar gekocht... en een winkel die de dag erna zegt: "We nemen 'm niet terug, er is niets mis mee & als je 'm in wil ruilen krijg je 200 euro minder."

iwamoto
16 juli 2006, 21:33
Tja... wie weet wel, wie weet niet.
Waar ligt de grens tussen naïviteit en achterdocht.
Vind dat sommige mensen op dit forum nogal snel lijken te kunnen oordelen over een aanbieder enkel naar aanleiding van een korte advertentie.

Het zou zomaar kunnen gebeuren wat mij betreft.
Opwelling, gitaar gekocht... en een winkel die de dag erna zegt: "We nemen 'm niet terug, er is niets mis mee & als je 'm in wil ruilen krijg je 200 euro minder."
of mischien heeft ie de man van de winkel 20 euro betaald om dat te zeggen, en mischien heeft ie dan ook een vals bonnetje geprint, en mischien...mischien zit heel die K7 vol met spionage spul van de KGB, ze zitten overal tuppie, overal!!!!

;);)

Gitaro
16 juli 2006, 21:33
Wel duur voor een 2ehands ;)

vulvasonic
16 juli 2006, 22:35
Tweedehands is tweedehands, ook al heeft ie net twee uur in een koffer gelegen en is het verder niet aangeraakt. Op zo'n prijs 41 euro eraf doen is dan wel heel erg belachelijk. Dan had je maar niet zo stom moeten zijn.

En bovendien, zou JIJ die gitaar kopen als je 'm voor 100% zeker GLOEDJENIEUW in de winkel kunt krijgen voor slechts 41 eurootjes meer, op ZO'N BEDRAG?!?!?!?!?!

Rare jongens.......

Maxxas
16 juli 2006, 22:50
Tja... wie weet wel, wie weet niet.
Waar ligt de grens tussen naïviteit en achterdocht.
Vind dat sommige mensen op dit forum nogal snel lijken te kunnen oordelen over een aanbieder enkel naar aanleiding van een korte advertentie.

Het zou zomaar kunnen gebeuren wat mij betreft.
Opwelling, gitaar gekocht... en een winkel die de dag erna zegt: "We nemen 'm niet terug, er is niets mis mee & als je 'm in wil ruilen krijg je 200 euro minder."

Ik kan me nog voorstellen dat iemand in een opwelling een gitaar koopt en na twee weken vindt dat de gitaar hem niet "ligt". Maar om nou na 1 dag al te zeggen "ik wil toch maar een 6-string"? Dan heb je er a-niet goed over nagedacht en b-geef je jezelf ook wel heel weinig tijd om te wennen aan je nieuwe gitaar. Je kunt het op zijn minst een aantal weken proberen.

Ik zag laatst ook zo'n soort ad op gitaarmarkt geloof ik. Iemand had een peperdure nieuwe versterker gekocht, ik meende een Engl, bleek toch niet zijn geluid te zijn. Tsja dan doe ik zeker iets verkeerd, ik heb het geld niet om zulke risicootjes te nemen.

Tupelo
16 juli 2006, 22:55
Ik ook niet, maar 't kan gewoon gebeuren.
Ik heb mezelf ooit blauw gewerkt voor een Strat plus.
Toen ik het ding eenmaal had vond ik er na enkele maanden al weinig meer aan.
Eén dag is erg snel.
Than again; sommige mensen zijn impulsief, wellicht op het psychiatrische af. :)

Behalve dat heb ik zelf ook wel maffe situaties meegemaakt in winkels hoor.
Als ze echt moeilijk doen met de gitaar terugnemen voor een redelijke prijs dan kun je 'm beter zo te koop zetten.

Heb zelf trouwens wel eens ooit in een dronken bui een Fender Blender gekocht zonder het ding ooit geprobeerd of geluisterd te hebben.

BLOK182
16 juli 2006, 23:29
VInd het ook een beetje raar. Wat ik me er nog wel bij kan voorstellen, als mensen een gitaar snel wegdoen, is het hebben van schulden. Dat ze tòch nog ff die gitaar kopen, terwijl ze er totaal geen geld voor hebben en Eneco de stroom afsluit en die toestanden:p Een wat mooiere manier om te zeggen "ik heb het geld keihard nodig, ik ben een echte pauper" is dan "het is niet echt mijn ding/geluid". Maar idd, 41 euro goedkoper dan de winkel, en dat voor een 1300 euro-gitaar, my ass. Voor 1000-1100, a la, als je dan een winkelnieuwe gitaar kan krijgen is het meegenomen,maar voor 1300 koop je em lekker nieuw, en zeur je die koffer erbij!

Maxxas
17 juli 2006, 17:18
Whooaaa, ik werd eigenlijk steeds nieuwsgieriger naar het "verhaal" achter deze gitaar. Ik heb om wat informatie gevraagd, belachelijk verhaal.
De prijs is ook al weer verhoogd, unbelievable.



De gitaar is van mijn zoon. Hij heeft hem afgelopen zaterdag nieuw uit de winkel opgehaald

Kan bij nader inzien toch niet op een 7 snarige uit de voeten. Deze gitaar is vrij moeilijk aan te komen. Heb vanuit Friesland 3.5 uur heen en 3.5 uur terug gereden. Vandaar dat ik hem liever verkoop dan dat ik hem terugbreng.

Uiteraard zit er garantie op . Deze gitaar kost in nederland € 1600 - € 1800 afhankelijk waar je hem koopt.

Deze is inclusief de opberg/transport koffer te koop voor de vaste prijs van € 1350.

Absoluut NIEUW> en uiteraard met originele aankoopbon.

Herman
17 juli 2006, 23:19
Bon van de winkel zit er toch bij schijft 'ie... :confused:

Wellicht ietwat achterdochtig van aard..? :D

Ik dacht dat ik ergens iets bij had gezet dar er vast en zeker utizonderingen zijn...maarja...maakt ook niet uit...my bad :D

Hendrix
18 juli 2006, 18:28
Om gelijk te zeggen dat het een oplichter is, vind ik wel heel erg kort door de bocht. Ik heb pas geleden ook een gitaar besteld en deze bleek niet echt aan mijn verwachtingen te voldoen en staat nu op verschillende websites te koop.
Dat maakt mij nog geen oplichter...
Dus argwanend Nederland; oordeel niet zo snel!

hoofd
18 juli 2006, 23:46
Tweedehands is tweedehands, ook al heeft ie net twee uur in een koffer gelegen en is het verder niet aangeraakt. Op zo'n prijs 41 euro eraf doen is dan wel heel erg belachelijk. Dan had je maar niet zo stom moeten zijn.

En bovendien, zou JIJ die gitaar kopen als je 'm voor 100% zeker GLOEDJENIEUW in de winkel kunt krijgen voor slechts 41 eurootjes meer, op ZO'N BEDRAG?!?!?!?!?!

Rare jongens.......

Zeer mee eens! Maar ik vind de tweedehands prijzen voor instrumenten sowieso erg hoog. Als een pedaal tweedehands voor 50 wordt aangeboden, en ik kan 'm voor 70 in de winkel halen, met garantie en service en rustig uittesten and all, dan ga ik voor de winkel. De tweedehands markt vind ik eigenlijk alleen maar de moeite waard voor bijzondere spullen of spullen die niet meer nieuw te krijgen zijn...

iwamoto
18 juli 2006, 23:57
ik weet niet of ik toen zon geluk had, maar ik heb mn 570FM dus voor 370 gekocht, en nu was ik laatst naar een andere aan het kijken, een 2e 570, ik vond een gewone, met lakschade, voor 500, euhm, is die 2e dan zo duur, of mijn eerste zo cheap? ik heb uiteraard gewoon gelachen om de prijs, en het was ook nog eens stevige lakschade "dikke chips" zoals ik dat noem

Orpheo
19 juli 2006, 00:03
Zeer mee eens! Maar ik vind de tweedehands prijzen voor instrumenten sowieso erg hoog. Als een pedaal tweedehands voor 50 wordt aangeboden, en ik kan 'm voor 70 in de winkel halen, met garantie en service en rustig uittesten and all, dan ga ik voor de winkel. De tweedehands markt vind ik eigenlijk alleen maar de moeite waard voor bijzondere spullen of spullen die niet meer nieuw te krijgen zijn...

mee eens. zeker voor pedalen en amps. gitaren, tja daar kan niet zo heel erg veel mee mis gaan (oudere gitaren). als ik een gitaar wil die 2 jaar oud is (hooguit) neem ik liever een nieuwe.

ik ben dus op zoek naar een koch powertone2, en kijk maar op marktplaats: rond de 1250/1300 euro. maar he? die amp kost nieuw 1500/1600 euro... kan je 'm beter nieuw kopen met alles erbij...

Anders Destium
19 juli 2006, 00:03
Ik koop instrumenten eigenlijk altijd 2ehands, maar dan wel voor een redelijke prijs. Als ik ze dan weer verkoop als ik er op uitgekeken ben (komt heel zelden voor, kuch) dan verkoop ik ze bij voorkeur voor even veel geld. Ik hoef niet zo nodig winst te maken op spullen, het blijft me dan ook verbazen hoe mensen veranderen als het om geld gaat.

Bram+
19 juli 2006, 00:12
VInd het ook een beetje raar. Wat ik me er nog wel bij kan voorstellen, als mensen een gitaar snel wegdoen, is het hebben van schulden. Dat ze tòch nog ff die gitaar kopen, terwijl ze er totaal geen geld voor hebben en Eneco de stroom afsluit en die toestanden:p Een wat mooiere manier om te zeggen "ik heb het geld keihard nodig, ik ben een echte pauper" is dan "het is niet echt mijn ding/geluid". Maar idd, 41 euro goedkoper dan de winkel, en dat voor een 1300 euro-gitaar, my ass. Voor 1000-1100, a la, als je dan een winkelnieuwe gitaar kan krijgen is het meegenomen,maar voor 1300 koop je em lekker nieuw, en zeur je die koffer erbij!
De koffer hoor je in dit geval er gewoon bij te krijgen, je krijgt fabrieksaf een koffer bij de K7 heeft nader onderzoek uitgewezen.

Echt een belachelijk verhaal overigens. 1 keer op spelen en je bent er al klaar mee? Echt te zot voor woorden, als vader had ik dit niet helemaal gepikt.

iwamoto
19 juli 2006, 00:18
De koffer hoor je in dit geval er gewoon bij te krijgen, je krijgt fabrieksaf een koffer bij de K7 heeft nader onderzoek uitgewezen.

Echt een belachelijk verhaal overigens. 1 keer op spelen en je bent er al klaar mee? Echt te zot voor woorden, als vader had ik dit niet helemaal gepikt.
naja, mijn nichtje wou graag saxefoon spelen, kreeg een zeer dure, een 4 cijferig ding, en heeft ze volgens mij ook maar n maandje op gespeeld, naja, ze hebben gewoon veel geld...maar op zo'n manier kan het denk ik wel gebeuren

Bram+
19 juli 2006, 00:25
naja, mijn nichtje wou graag saxefoon spelen, kreeg een zeer dure, een 4 cijferig ding, en heeft ze volgens mij ook maar n maandje op gespeeld, naja, ze hebben gewoon veel geld...maar op zo'n manier kan het denk ik wel gebeuren
Het gaat me ook niet alleen om het geld, maar zeker in dat saxofoonverhaalgeval van jou om het principe. Je hebt op zo'n moment geen ruggengraat en doorzettingsvermogen. Een maandje spelen en het dan al naast je neerleggen, dat is toch gewoon retezonde?

iwamoto
19 juli 2006, 00:29
Het gaat me ook niet alleen om het geld, maar zeker in dat saxofoonverhaalgeval van jou om het principe. Je hebt op zo'n moment geen ruggengraat en doorzettingsvermogen. Een maandje spelen en het dan al naast je neerleggen, dat is toch gewoon retezonde?
is het ook, maar juist omdat ze genoeg geld hebben, is het niet zo erg, kijk, als ze nou moesten kromliggen om dat ding waren ze er vast wel voorzichtiger mee, ik bedoel, ik neem aan dat die 7 stringer ook wel zo'n verhaal kent

Maxxas
8 augustus 2006, 23:38
Whoahahahaha...
Ik heb dit gitaartje even gevolgd. Ze konden hem niet verkopen dus hebben ze hem maar weer teruggebracht.
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_bas/45094358.html%3Frotid%3D5026-29028-4128-37

Wat ik dan dus niet snap: Deze knaap had eerst een K7 gekocht maar kwam er na 1 dag achter dat hij toch maar een zessnarige wilde.
Dan ruil je die k7 toch gewoon om met een andere 6string?
Vreemd verhaal blijft het.
hahahahaha uw voordeel 100 euro.....

Vonk
8 augustus 2006, 23:52
En de advertentie "Epiphone" noemen? Hmmm... het verbaast me niets dat ze niets aan de man kunnen brengen op marktplaats :D

Oh wacht er staan gewoon 4 advertenties van alle merken die bij Piens te vinden zijn. Nu is het me helemaal duidelijk, die kerel heeft een geheime verkooptechniek... :confused:

hendrix2
8 augustus 2006, 23:57
Inderdaad een erg raar verhaal.
Hij komt van friesland, helemaal naar deinze (trouwens vlak bij mijn deur) om een zevensnaar te kopen. Je verwacht dan dat hij toch even test.
Nee, hij neemt hem mee, en besluit de volgende dag: nah, wat een kutgitaar. En vervolgens brengt hij hem weer helemaal uit friesland naar Deinze?









en ik bedenk me nu juist dat piens ook verstuurd...stom van mij wss